1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606146 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Sjöberg gjorde en mycket bättre insats än Vimmelborg. Även om matchstraffet på Svarten, och utvisningen på Sanna på slutet var lite väl hårt. En rolig grej var väl ändå när två polare, som håller på vardera lag båda beskyllde dommarn för att blåsa till det andra lagets favör.

MODOJohan: Efter att ha kollat på bilderna så kan jag inte säga att matchstraffet på Svartvadet är felaktigt. Däremot borde även spearingen mot Timander renderat i 5+GM.

Är det förresten någon som har matchen inspelad? Jag skulle gärna vilja veta om det verkligen var icing innan Timrå gjorde 2-3. Som vi uppfattade var det helt galet, men man kan ju se fel...

Wayne Gresky: Om själva bedömningen var korrekt eller inte vågar jag faktiskt inte säga, men att signalen ljuder innan han en skjutit är korrekt. Vilket gör det hela ganska irrelevant. Då det aldrig kan bli mål efter avblåsning.

Wayne Gresky: Det var icing i mina ögon. Någon missade en passning som gick ner i planket. Jag undrar om det var Peter Öberg som slängde ner pucken i ett annat skede av matchen i Timrås zon. Då blåser domarn för icing när både Öberg och pucken hade passerat mittlinjen. :S

Wayne Gresky: Har du Canal+ sport så brukar matcherna gå på repris där.

MorganaLefaey: Den situationen är solklar. Är det blåst så är det, även om det var onödigt att dröja så med avblåsningen. Jag pratar dock om det riktiga 2-3 målet.

MODOJohan: Som vi uppfattade det så var Öberg över linjen, oattackerad, dumpade pucken och åkte lugnt för att byta. Det kändes väldigt fel när avblåsningen kom.

MODOJohan  Wayne Gresky: Hade vi inte avslutat just den här delen av diskussionen? Jag tror att de flesta härinne är tämligen överens om att det var avblåst, även om avblåsningen kom väldigt sent. Målet alltså helt korrekt bortdömt.

Wayne Gresky: Nej, det var en riktig icing. Vi spolade tillbaks och kollade.

Lumber Jack: Tack för det. :)

Fan vilket lyckat TIFO de va igår, riktigt snyggt grabbar!

Spearing? Å herre jävlar man upphör aldrig att förvånas....

nästa match tar vi mot foppa`s chicks

Jonas_:
Men det var nog ett He,,, för dom som skulle städa upp efter oss på stå. Vi borde stannat kvar å hjälpt till, skäms lite....

Simmalugnt: det är faktikt allvarligt. måste vara rädd om den enda kula som timander har kvar efter att sundström sög ut den andra

Abron: Tja, Chief var av den åsikten att gästerna som kom till detta kalas skulle vara tvungna att städa upp efter sig. Med andra ord tyckte hon att det var vi MoDosupportrar som borde sopat upp pappersdrivorna... och detta sades redan i andra perioden, har jag för mig.

Paddan:
Vi kunde ju gjort det tillsammans efter er hyllning till laget. Kanske hade varit en fin avslutning på dagen ?

Danfj:

Tack för att du hjälper till att höja nivån här inne.

Är det en slump att Disneydags nyss är slut?

Abron: Jomenvisst, skottår kan man ju fira lite nu och då...

Tyckte jag såg en Abrontröja svischa förbi på ståplats mot ingången närmast bortastå, men jag är inte riktigt säker

Abron: ja de kanske inte va de minsta o pappersväg o så, men de va vackert TIFO =P

Från Sportbladet – Om det är någon spelare i deras lag jag inte vill skada, så är det Fredrik Warg, säger Svartvadet. Vill han skada resten då eller?

Paddan:
Precis....

Jo det kan du nog ha noterat, lär finnas en Abron-tröja i Swedbank minst 2 matcher denna vecka åsså....

the_dude: Det är nog ryckt ur sitt samanhang kvällstidningarna är bra på att få till det.Han vart nog tillfrågad igår direkt efter matchen och svarade lite ogenomtänkt jag tror inte att han vill skada nån

Jonas_: Att ni inte kunde stanna kvar och hjälpa till då. Det är städningen efteråt som gör att vi drar oss från att köra konfetti tifon. Vi var kvar ett par timmar efter matchen och skyfflade konfetti...

Skönt säsongen är över nu, kan de inte göra mål 5 mot 3 i PP och sudden ska de fan åka ur i kvarten också. 2 raka för modo nu på måndag och onsdag.

Dalan: jag hade gärnat stannat kvar o städat om det fanns tid för de, men så va ju inte fallet nu..

Set till att köra konfetti tifon på bortaplan om det är jobbigt att städa.

Butch: Tanken var att göra det i Övik i torsdags men vi fick inte ta med påsarna in..

« · 852917