1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581722 inlägg · 6215 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07

« · 854634 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Gidde: Fast det skulle vara ganska roande att spela back i den italienska ligan.
Det vore ju läge för några rejäla kapningar längs med hälsenorna, då spelarna ändå faller som om dom vore bensaxade!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
knaskamilla: Anrell ska man inte lyssna på, Han lever sitt misslyckade liv genom att hitta saker att ständigt gnälla över, oftast sånt som andra inte förstår ett skit av vad han snackar om. Det är väl att skriva skit som ser till att han har råd med mat
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Kevin O Shea:

Slovak, det är ju en jäkla skillnad! ;-)

Måste faktiskt erkänna (men jag är ju lätt färgad) att Döme faktiskt inte brukar falla lätt, i motsats till många andra importer från Tjeckien/Slovakien.

Inte heller Horava, men han är ju iofs mer svensk än tjeck.

Däremot hade vi Miroslav Hlinka som mer än gärna föll lätt, vilket irriterade mig något oerhört.

Det är ju liksom slöseri med talang att hålla på sådär, varför istället inte försöka stå upp och kanske reda ut situationen?

Lika fjolligt som många fotbollsspelare, jag skulle vara vansinnig om jag spelade back i italienska ligan t.ex...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Kevin O Shea:

Det har jag inget minne av, det är möjligt att det var så. Men Anrell skriver:
"Efter 16.38 i tredje perioden fick Pär Styv i Timrå en utvisning för tripping. På reprisen ser man att Styv inte var i närheten av att vare sig trippa eller haka någon spelare. Det var en närkamp. En Modospelare föll. Eller föll, han kastade sig snarare handlöst som om han utsatts för ett övergrepp. Det hade han inte. Han kunde själv. Filmning."

Anrell har fel. Han borde titta på bilderna som lades in i anslutning till hans artikel.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
knaskamilla: Tidigare under matchen får Döme en liten liten liten tryckning i ryggen, och han faller som en klubbad oxe.
Han har inte mycket till balans den där tjeckiske balettdansösen.
Men som sagt, de tjeckiska spelarna får ju fallandesjuka med modersmjölken...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
erathoo:

Jojo, jag menar inte att skulden ligger på någon annan. Däremot menar jag att anledningen till att han ramlar förmodligen inte är att han kastar sig, som Anrell skrev, utan att han faktiskt fastnar med foten där. Men som sagt - det skulle ha varit utvisning på hakning på Döme.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
kidcox: Dom är ju tjecker - enough said!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
RödVit: Japp, sek D rad 8.
Lyckades med konststycket att glömma bort vilken dag jag skulle lösa ut mina förbokade säsongsbiljetter, så nu gäller det att boka match för match...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Man måste ifrågasätta modos importer som kastar sig kors och tvärs på isen så fort nån rör dom .
Hoppas första diving utvisningen kommer snart så kanske dom sluta.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Kevin O Shea: Bra jobbat...Fick du tag i biletter?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
knaskamilla: Notabelt från hela matchserien är väl att (sin vana trogen) tjeckerna (och även slovakerna) faller vare sej någon rört dem eller inte (det måste vara nåt de fått med modersmjölken.
Både Bojan Krizaj, Döme och Blatny har ju försökt filmat till sej utvisningar lite då och då de här fyra matcherna.
Det är märkvärdigt att en 100-kilosspelare kan falla omkull bara av att någon åker förbi...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Nån som vet nåt mer angående Hahl?, dagbladets artikel gav ju "mersmak"
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
knaskamilla:

...Döme ramlar för att han sätter sin vänstra skridsko framför Johan anderssons högerfot när han kommer "åkande", så då kan man fundera på vem som egentligen är orsak till fällningen? sätter man ut benet framför "tåget" som kommer.....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
RödVit: Förbannade landstingshelvetet har väl spärrat websidan - fick åka iväg akut för att komma åt en annan dator...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
nån som vet hur många bussar det blir i morgon ??
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Alfred Awful: Eller-att-fråga-de-båda-linjemännen-om-de-såg-det-han-själv-missade-att-se, den linjen är ju rätt vanlig den med. Bort! Bort!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Tycho: "Korrekt bedömning var väl om han hade blundat helt..."

Ord, det är riktigt intressant att följa Sjöberg med blicken under någon minut, han är helt makalös på att ha blicken riktad ifrån situationerna. Jag menar, det är faktiskt svårt att hetsa upp sig över hans sjuttielfte dubbelutvisning när man faktiskt såg att han hade blicken riktad någon annanstans när situationen inträffade. Han kan ju inte gärna göra bedömningen på något annat än vad han sett och då handlar det allt som oftast om 2 spelare som står och gruffar efter ursprungssituationen. Bäst-att-ta-båda-två.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
knaskamilla: PS: du har rätt att anrell har fel... DS
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
knaskamilla: Korrekt bedömning var väl om han hade blundat helt, som han gjorde resten av 3:e perioden.
Fin crosscheck bakom målet av Timråspelaren by the way... :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Helg Ernest:

Jag tycker att Anrell har fel ang. situationen han skriver om. Döme kastar sig inte handlöst, han tappar kontrollen över situationen och försöker lösa det genom att haka sig fast i Timråspelaren. Det borde alltså ha varit en utvisning för hakning där på Döme. Fast på de där bilderna i AB ser det iofs ut som att han fastnar med skridskon på Timråspelaren också, men det är väl saksamma. Som jag konstaterade igår på plats: "Jaha...det är väl bara att tacka och ta emot."

Nä, Sjöberg har det inte lätt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Kevin O Shea: Inga problem för mig.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Abron: Är det någon fler än jag som inte kommer in på ticnets hemsida ???
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Olle: Time-outen skulle han ha tagit tre minuter in i tredje när MoDo höll på att nöta ut isen i våran zon.
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Gudars, sicken skön viktoria i går. Var hyfsat neggo på förhand, men 30 sekunder in i matchen märktes det att Timrå tagit situationen på rätt sätt. Och Modo inte. Otroligt att dom kunde vara så otåliga och försöka dumpressa fram ett avgörande direkt. Men, man tackar och tar emot.

Nu är det, sannerligen, öppna spjäll i den här kvarten. Och, faktiskt: fördel Timrå. Den här förlusten ville Modolidernas psyke inte ha. Nu är dom griniga. Vad gäller attityd och cojones blev dom fullständigt uppkäkade. Detta i en match där dom var övertygade om att den mentala pressen skulle verka till deras fördel. Nu blev det precis tvärtom. Och nu vet dom: dom får absolut inte förlora i morgon. Då blir det resa till Eon och en uppenbar risk för utslagning inför en kokande timråpublik.

Slagläge Timrå. Nu får vi se hur modoliderna agerar under negativ press. Positiv press klarade dom uppenbarligen inte. Och Timrå, då? Med Warg tillbaka - och Morrison frånvarande i Modo - ges det ytterligare boost till timråglöden. Rätt laddning, rätt fokusering från matchstart och en grymt genomförd gameplan, så...fanimej. Detta kan gå vägen. Men det kan också gå åt helvete. I vilket fall är jag fruktansvärt stolt över det jag fick se i går. Och i matcherna före det.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Mats Edström: Hehehehe tänker inte ens skylla på barne denna gång!! Va hela lilla jag som "skräpade" ner.......Skapelsen som fanns i hissen finns på bild i mitt filarkiv...och där ska det bevaras...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
actionleif: Tack för en, trots allt, trevlig resa! Hoppas verkligen jag slipper se ett medlemskort i min brevlåda med tanke på att jag bl a betalade fullt pris för resan, när jag ändå hade sittplats. Dessutom handlade jag både lotter och macka så nog gjorde jag rätt för mej, eller hur!

Om nu någon ändå protesterar högt över min medverkan utan medlemskap så ge i så fall medlemskortet till någon som uppskattar det och får glädje utav det.


Ann: Är då tusan att man ska måsta städa hissen varje gång man kommer hem sent. Har du ingen ordning på ungarna på 109:an?!?! ;-)  
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Frazze: Help him ...! who ?
Jo han !!!!!!
Vilka killar ! Andersson, Backlund, Svedberg, Ryno, Asplund

Det finns så mycke spelglädje och fighting spirit i detta lag MÄKTA IMPONERAD När laget är ett lag DÅ DJÄKLAR ANACKA...
känner för att bygga en pärlplatta IDAG
HA en skön dag ALLA Tikare
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
willysson: tänder alla ljuesen för jag kan inte se, jag kan inte fly7ga, jag kan inte dyka bara lägga mig igen och blunda, och hoppas att du kommer hem
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Laken: Utan att ge för mycket cred till Modo: Det skulle smaka kaka med dessa två herrar i truppen samtidigt som Morrison ser matchen från läktaren.

Det är Svartvadet nästan skyldig TIK.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
willysson: fiskarna i haven, fåglarna på taken, människor i husen. jag kan inte se jag kan inte flyga-.....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Skulle känns hyfsat bra om vi nu dessutom får tillbaka Warg och Hahl.....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
mikaelkarlsson: hehe. men ska du vara ärlig så var jag inte klok när jag var liten heller:)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
willysson: och jag och lars_åke som tycte om dig när du var liten .....nä men jag tror ändå på honom i ett slutspel
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
mikaelkarlsson: du vet du skillnaden på en back sprit och en dalmas??
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
willysson: ok tycker ändå att han har varit stabil sen han kom
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
mikaelkarlsson: SEARCHING..... SEEK and DESTROY!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Långben: klaga inte på niskanen han har gjort sitt jobb bra sen han kom in
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Är övertygad om att det skulle komma bortåt 10000 på fredag om det bara fanns plats.
Lite kuriosa: i premiären för E.ON Arena, den 30/9 -03, packades det in 6102 pers som fortfarande är arenans publikrekord, Toni Koivunen avgjorde med sitt 4-3-mål med tre minuter kvar av matchen...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Långben: Jo nog satt man på nålar alltid. Själv sätter jag i vanlig ordning snusen i halsen så fort modo kom in över anfallsblå. Håller med om att det var svårt att få ut pucken ibland, något jag däremot blev positivt överraskad av var hur stark man var i boxplay. Inte många halvdanna puckar efter sargen som stannar på blå utan 3 meter höga, mitt mellan modos backar, hela vägen ner.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
DJ Hemp: Hmm, noterar en tydlig förlusttippningen, bra, mycket bra.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Olle:i tredje perren från början å en bit framåt då satt man ju på nålar i swedbanken,usch vad det var jobbigt då när Modo naglade fast Timrå rejält!
var lite kaos ibland med att få ut puckuslingen ur egen zon!starkt att klara av tredje perren då!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
DJ Hemp:blir seger på onsdag å inge annat..(2 - 3)Sen kör vi över dom hemma..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
orion: Nu kanske jag hoppar in mitt i en diskussion men när hade du velat se en timeout? Jag tycker att det är en svår fråga att debatera om man inte är insatt i laget, i båset. Trots att Modo tryckte på hyffsat i tredje så lyckas man spela på resultatet och håller modoiterna under bra kontroll.

Jag tror att Modo hade varit dom enda som hade gynnats av en timeout i slutet då TIK's "gameplan" fungerade utmärkt. Modo hade inte svinbra struktur på anfallsspelet i slutminuterna, varför ge dom en extra chans att rätta till spelet?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
sargad:Niskanen måste börja gå hockey-skola å lära sig grunderna för att klara av att vända från framåt till bakåt-åkning!haha...Här pratar vi årets pråm!!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Långben:

Inte helt lätt att vinna två gånger i rad i Swedbank Arena, misstänker jag. Hur jävla segerrusig jag än är tippar jag att vi åker på en solklar torsk på onsdag, 4-1 eller 5-2... Men på fredag, då jävlar!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Stora + till Hallin o Björne som vissa byten själva checkade fast Modo i egen zon. Björne kan inte ha spelat så här bra sedan första 10-15 omgångarna.

Styf var klockren.

Drog vi oss tillbaka första 10 min av 3:e eller blev killarna nervösa eller var vi så fruktansvärt tröttkörda att alla utespelarna hängde på stolparna?

Är Moe skadad? Så trötta å långsamma som Niskanen och Koskinen är i 3:e är det ju ett mirakel att inte 2-2 ramlar in.

Nu vill jag bara ha ett rejält baissetips från Hempen inför nästa match så kanske, kanske vi kan ställa till det.
Kommentera


« · 854634 · »