1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581151 inlägg · 6216 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07

854842 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
diffe: Tack! :)

Förresten gillade jag Modos Tifo med ballonger spec. när alla började poppa sönder. Lät som när man poppade popcorn. Mäktigt! :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Jag skulle vilja ge Timrås klack en STOR eloge för matchen igår, jag satt snett mitt emot klacken och vilken klack hördes jo Timrås!! Mycket bra jobbat...=)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
hellge: "Nog är det väl fan att jag måste sköta modereringsjobbet i lillbrorsans gästbok."

Som jag sa tidigare; Nej, vi betackar oss, så ödmjukt det bara går att göra.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
"Time-outen skulle han ha tagit tre minuter in i tredje när MoDo höll på att nöta ut isen i våran zon"

orion: En tidig timeout kan man väl ta när man har en ledning med 2 mål och håller på att tappa matchen. Svårt att spela på en uddamålsseger och då kan man ju behöva den där timeouten vid ett senare skede.

Dessutom så kom Modo direkt ifrån ett powerplay och då tar det ju oftast några byten att få ordning på grejorna om man är lite trött.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
hellge: Haha, Ambroo är som en stor Nallebjörn, ser farlig ut och låter men när man kommer nära är han en kramis, lol.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Lemmy:

När men Ambroo skulle jag vilja bygga om. Fast kanske bara mentalt och bara lite. (-:

Om jag öppnar upp pannloben på'n så kan du väl stoppa in lite snäll-salva.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Ambroo: Han kanske bara vill bygga om lite?  :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Ambroo:

Sist jag skrev något vettigt om Eon var när jag nyss hade kommit hem från lördagsmatchen. Då hade jag en del fina omdömen. Jag ids int lete.

Men det är klart, du har en poäng där.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
hellge: Du klankar ner på vår hall i vartannnat inlägg.
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
hellge: Ok, men varför allt tjat om hallar, hallar och hallar?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Ambroo:

Nej jag är stuvare, vaktmästare, banktjänsteman, gymnasielärare, fritidsledare, datatekniker och sågverksarbetare.

Snickrat har jag bara gjort på fritiden.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
T T: Vem/Vilka av de briljanta är ledig?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
hellge:

"Nästa gång du är i Ö-vik och är kissnödig kan du säga åt en fröken så följer hon dig och kissar."

Ska jag fråga Fröken Sundström, Fröken Krizan eller ska jag vänta tills klassföreståndaren (Överfröken) Wernblom är tillbaka från sin tjänstledighet för fortbildning i norr?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Skellefteå AIK - IF Björklöven SJÖBERG, Patrik
IF Malmö Redhawks - Södertälje SK RÅDBJER, Ulf
Leksands IF - Rögle BK LAHTI, Robert

Kör domarna två dagar i rad? Om inte blir det någon annan i morgon.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Dream Team:

Det slinker säker igenom en del skit. Men det är ju inte satt i system.

Jag har pratat med några av era mest ljusskygga och de vekar ha lyssnat. Bra va?

Nog är det väl fan att jag måste sköta modereringsjobbet i lillbrorsans gästbok. (:
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
hellge: Vadå? Modolid.....drar du paraleller till ett visst funktionshandikapp?? Det ligger i betraktarens öga att tolka....men om du tycker det finns likheter så visst.

PS Det är slutspel! då ska man håna, förnedra och pissa på motståndarna.
Allt är tillåtet!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
hellge: Är du snickare/byggare?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Dream Team: Arslet fram är gångbart...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
hellge: Som sagt, var man än vänder sig så har man ändan bak. Saxat från MoDo-boken:

"MorganaLefaey:
Det vet jag väl, men jag tänkte som dig att mongot får lista ut det själv
."

Liknande kommentarer har väl bemötts med en i sanning välförtjänt kritik i den här gästboken. Och ja, även från moderationen i vår GB. Hos er bemöttes detta inte över huvud taget. Frågan är om det säger mer om den som skrev inlägget eller om de som avstod från att bemöta det?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Helg Ernest:

Flyt? Flytningar möjligen. Det beror säker på att ni har dragit på er urivägsinfektion, åtminstone verkar det så då ni kissar på alla möjliga ställen. Kan det vara Eon som är dragig?

Nåja, jag ogillar att förlora men gillar att vinna. Jag gissar att vi inte skiljer oss där.

Låt oss spela om det.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
hellge: Dålig förlorare ? Jag är en vinnare med flyt !
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Helg Ernest:

Och ja, jag är en dålig förlorare.

(-:
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
hellge: Vi kan väl pissa på isen ? Den annvänds ju sista gången för denna säsong i morgon.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
hellge: Det där låter helt fantastiskt! Tittar hon bara på eller håller hon i den åt en också?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Helg Ernest:

Annars har vi toaleter i SBA. Att det saknas i Eon beror förmodligen på att utrymmet och pengarna inte räckte till för att bygga toaletter.

Nästa gång du är i Ö-vik och är kissnödig kan du säga åt en fröken så följer hon dig och kissar.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Puh! Äntligen läst igenom alla inlägg i tråden sedan en timme innan match. Mina reflektioner:

1. Ingvar "putte"Carlsson är en riktigt bra bisittare. Stringent i sina analyser och står för vad han säger.

2. Petter Rönnqvist log bara med munnen när han skulle säga något positivt om TIK efter matchen.

3. Backlund var verkligen enorm igår. Hans räddningar när de sidledsspelade i PP var otroliga.

4. Hedström hade äntligen fart, inställning och go i sig.

5. Strålman är ju fantastisk.

6. Isen måste ha varit dålig i Timrås zon i andra perioden. Koskinen, Niskanen och Strålman ramlade ju alla tre där.

7. Jag blir jävligt less på att Modos tjecker och slovaker dyker hela tiden. Blatny verkar ju i vissa lägen knappt kunna stå på ett par skridskor. Sedan har ju Anrell och "putte" redan analyserat situationen med Döme och Styf färdigt.

8. Känns riktigt riktigt bra att ha ännu en match i Swedebank framför oss. Nu är det GRYM press på MoDo.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
pratarn:
Ja, jag gör det.
Det är roligt nu när våren är på väg..............thi thi.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Dream Team:

Jag kommenterar knappast allt skit som står här. Skulle jag göra det fick jag inte göra annat om dagarna.

Däremot tycker jag att fler borde säga till de ljusskygga individerna som gärna använder handikappade människor för att göra sig lustig, de som använder sig av rasistisk diskurs. Somliga här inne låter ju för fan som rasbiologer på 40-talet.

Du själv är väl en sån som borde kunna säga till när saker och ting är fel. Jag förstår inte varför du mesar på och försvarar sånt som är uppenbart galet. Vad är du rädd för?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Ambroo:

Bra formulerat...

Detta har jagt försökt få fram i flera dagar men modoiterna är ju som betongväggar.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Dream Team: Det mest spännande i den här debatten är ju annars att det är precis likadant på deras gb, om inte värre... Man ska helst ha brun tunga för att ens kunna yttra sig hos dem och där skrivs det om "oss" att vi har taskig uppväxt, att vi är alkisar och att vi lever på soc-bidrag osv. Det värsta är dock att om man kritiserar en aning, eller än värre, kommer med sakliga och faktabaserade åsikter så blir man utsatt för personangrep, men man får inte svara för sig...fantastiskt!

Snack om att skita i det blå skåpet...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
De är redan släppta.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
hellge: Det börjar lukta dåliga förlorare ?
Men som grädde på moset kan jag väl utbrista i.
Vi pissa på er i går och gör det igen i morgon.
På söndag är ni uppäten och utskiten.

(Irroni för er som inte fattar det )
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
när släpper dom biljetterna till banjo kväll med harald ??
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Poffa: Självklart är det så. Bravo. Vilken analysförmåga du visar upp.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Dream Team: "En gammal regel är också att man inte behöver ta till sig allt det som står här och kommentera det som om man inte hade något annat som livsuppgift."

Återigen, som man känner andra känner man sig själv?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
hellge: En gammal regel är också att man inte behöver ta till sig allt det som står här och kommentera det som om man inte hade något annat som livsuppgift. Än mindre kanske man bör ta till sig vad en person skriver som blivit medlem bara lite tidigare den här förmiddagen. Men det kanske är lite "ömma tår" hos er utomsocknes den här förmiddagen..?

Det har förekommit och kommer även att förekomma liknande kommentarer i er gästbok. Moderationen ska du över huvud taget inte kommentera här. Det sköter vi på annat håll, och vi besparar oss ditt "bättre vetande" på just den punkten.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
smeagol & Gollum:

Nu börjar den här gästboken återgå till sitt forna skick. När argumenten tryter återstår bara att förolämpa så mycket som möjligt.

Man undrar vad ni ska med modetatorer till? Det är lätt att inse varför så många seriösa Timråhockeysnackare har slutat hänga här. Jag tror att det beror på såna kommentarer som du här skriver.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Dream Team: Varför lägger ni inte denna länk istället för den till sydsvenskan ?
Är ju lite mer geografiskt riktig.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Helg Ernest: Och frågan man ställer sig är hur nära Riku Hahl är att komma till spel. Tänk honom som en "lätt" förstärkning inför match sex, och en ev. sjunde och avgörande fight på söndag?

Warg som andrecenter... ja, det går väl an det med.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
pratarn: Warg redo för spel

Fredrik Warg har återhämtat sig efter smällen i lördags.
Timrås förstecenter gick för fullt på dagens träning och verkar redo för spel igen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Fråga.

Är det någon fler än mig som går omkring och känner sig ovanligt glad och harmonisk idag?

Längtar någonting kopiöst tills i morgon och på fredag.

Livet i allmänhet smakar riktigt sött just nu. :-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
knaskamilla: Det ända modoliderna kan är att spela teater apor. Rykten säger att hela modolid laget gick på dramaten med en viss alkoholiserad gammal räv....
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
C+ är fantastiska... Här tänkte man sätta sig ner och luncha och avnjuta en repris av matchen från igår, men så har man ändrat i tablån, starkt!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
knaskamilla:
Det är x-tra pris på synundersökningar..........beställ tid.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Maggan:

Får man påminna om att Italien vann fotbolls-VM
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Danfj:

Jo, för MoDo går nog in för att sprida lågvattenrykten och på så vis få Timrå ur balans. Mycket intressant taktik, måste jag säga.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Gidde: Satt faktiskt igår och tyckte mig se likheter med Modo och en gammal reklam för Italienska fotbollslandslaget till VM.
Du vet; den där de tränar på att kasta sig ned och filma skador. ;P
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
fy fan om Warg redan skrivit på för modo.. men troligtvis är det ytterligare ett lågvatten rykte som spridits från Modo`s sida
Kommentera

854842 · »