1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581788 inlägg · 6215 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07

« · 856461 Till forumet


Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Det är fortfarande en varm, mysig känsla att skriva i tråden för gårdagsmatchen. God damn, vad vi vann! Som vi vann! Som Modo förlorade!

Nu gäller dock ett antal regler
- För Modos del kan det bara bli bättre
- Nu går vi från allt-att-vinna-läge till nu-måste-vi-knyta-ihop-säcken-läge
- Om Timrå lyckades stänga ner Modo senast så kommer Modo att komma med en ny taktik. Det blir inte period 4-5-6 av samma match om någon trodde det.
- Backe kan få synproblem, Timrås förstakedja kan få magsjuka och Robert Tryne kan lyckas i sitt uppsåt att skada folk den här gången, Kenta springer in på isen och moonar domaren för att toppa Boork.
- En massiv Modoklack kan bära fram sitt lag från läktaren i EOn. (Nu 43 anmälda så snart kommer en begäran om fler biljetter)
- Det är aldrig för sent att ge upp

Sammanfattningsvis:
Den här steken kan vändas på än. Det vackraste rent estetiskt vore ju att kvarten går till sju matcher. Och om Timrå kan ta två på bortaplan kan Modo ta två raka hemma-bortamatcher. Det är ju inte så att naturlagarna upphört att gälla, det har hela tiden varit snorjämt mellan oss. Jag tror inte att den här segern var dödsstöten.

Hoppas att Timrå har stenhård fokus från start. Det är ju bevisligen första målet som vinner
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
El Maco: Bra sammanfattning. Detta är ingalunda klart. Förlorar vi i morgon är de två vinsterna däruppe ingenting värda.

Ända in i kaklet grabbar!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Rooster23: jodå, visst är dem något värda ändå. vinsterna fixade ju att vi får en extra hemmamatch samt inte kan åka ur förrän tidigast på söndag.
Vi är garanterade två fighter till nomattherwhat...

Jäklar alltså, nu känns det nästan FÖR bra. Men får vi nervkramp och loosar på fredag så tar vi dem på söndag - inga problem att vinna i swedbank.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
RocknRolf2: Fan Rolf. Vi saknade dig på forumet igår. Vi hade behövt lite negativa vibrationer. Hoppas hon var värd det! *L*
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Laken: Hoppas jag verkligen, skulle vara guld! Hahl alltså
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
El Maco:
Bra att du startade upp en del 6 tråd, det är viktigt att första inlägget är bra om slutet också ska bli bra.

Hempen: Vi ses vid hjälmen, så du ta dig in i arenan ;)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Någon som har 2 biljetter å sälja till morgondagens match?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Skandal matchen sänds i canal+ fan gjorde den ju sist också tycker det är dags för 9:an nu fan skit
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Barbarossa: Ring och klaga då. Säg att du är riktigt arg på dom.
Dom blir säkert jättenervösa och skyndar sig att flytta sändningen :-P.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Barbarossa: nej det tycker jag inte, jag har ju inte 9:an
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
dr-nix: tänk på lilla mig då som bor på ett jävla internat som har tre tv apparater som bara visar 1 2 4 =)..
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Hittade några biljetter till matchen på Blocket.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Barbarossa: Håller med dig! Med lite logik borde matchen gått på 9an
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
dr-nix: Men du har Canal+ ? För har du den så har du även kanal 9.
Bara att göra en ny sökning
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Helg Ernest: nej, men en kompis har den. Sedan går det att kolla på canal+ matcher online via webtv.canalplus.se
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Helg Ernest: Vinnerborg fortsätter.
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Jahapp....ny match!
Kör med samma strumpor ,samma tröja,samma jeans ,luktar mumma dom nu....samma resultat som de två tidigare matcherna...Vågar inte annat...3-3 och i förlängningsperiod 4 gör Timrå 4-3..Min känsla är bra även idag..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Ann: Tippar samma resultat skulle de va...men de fatta väll alla smartisar iallfall!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Ann: Hoppas du ser matchen hemma idag, annars tycker jag synd om dom som måste stå bredvid dig.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
actionleif: Jepps...blir hemma av diverse anledningar ..Däremot ballar Herr Edström ur så det blir inget soffderby....där kan man snacka om Chicken...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Ann: Du skall väl se den live, så då är det ju tur att jag får åka till svågern och se den. ( c :
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Ann: Det är riktigt! själv så byter jag iallafall underkläder.Jag ser matchen på en sportbar här nere iklädd matchtröja och keps 80mil från eon.Jag skulle ge mycket för att få vara med er däruppe ikväll.Men konstaterar att billigaste tågbiljett kostar 2500kr,flyg 3500kr det blir för dyrt.Jag vill inte prata om en EV semifinal men om om jag säger om TIMRÅIK spelar semifinal så ska göra allt för att ta mig upp och hälsa på släkten,och förhoppningsvis få se en match i eon.Detta kommer att bli en nervös dag.Men jag njuter väldigt mycket ochså det är hockey när den är som roligast!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Tyvärr så måste jag lämna återbud till kvällens drabbning och har därför en ståplats biljett över.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Helg Ernest: Neppe..ser den ju som sagt hemma...vågar inte bryta den trenden heller då dom vunnit senaste två matcherna jag sett på teve..

Fighter:Joo men vissa klädplagg utbytes även på mej....sååå snuskig är jag inte..Men går vi till Semi...ja då vette tusan!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Barbarossa: Du får göra som jag gjorde igår. Ringde och beställde Canal+, inkopplat på 5 minuter. Sedan har man 2 veckors ångertid så ist för att binda sig för ett år om man inte vill det kan man säga upp avtalet och då haft 2 veckors gratis Canal+ under slutspelet! :-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Någon som länkat till Wikegårds senaste inlägg i sin blogg ännu? Hemsk tändvätska för modo.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Rooster23: Han tippade ju 4-2 till Timrå i matcher.Vad är oddset på
det i dag?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Bo Bly: Inte så högt kanske. Men jag gillar inte när olk skriver upp TIK. Börjar alltid ana oråd då.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Vår och slutspelstider..... Känslorna svallar, underbart. Här i dalarna handlar det mesta dock om skidspel som smälter bort och nåt lag med blå/vita tröjor som spelar i någon av de lägre divisionerna. Då jag och de två andra exiltikare som bor här nere har sett alla matcher på TV (utom kvart 3 som sågs live) Så har en konstig känsla börjat infinna sig..... Timrå spelar underbart, det är inget snack om saken. Dit jag vill komma:

Sorgen, tomheten och meningslösheten vid en förlust vägs inte upp av glädjen och euforin vid en seger. Är det nån mer än jag som lider av detta?
Snälla BULLEN hjälp mej!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
någon som har en ståplats över tills i kväll!!!! messa mig
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Äh, lite hata ibland kryddar bara upp. Att däremot kör hata-ramsor vid matcher där hatande lag inte ens spelar.. ja då kan man börja fundera.

Det skjuts för lite.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Rooster23: Men även lite sanningar...

"Jag retar mig på Modos spelare Zdenek Blatny och Robert Döme. Dom söker hela tiden utvisningar genom att nästan konstant falla i närkamperna. Helt klart är det en ledarfråga, men Harald verkar acceptera att hans spelare beter sig så. Timråspelarna står upp, tar kampen,Forceheckar hårdare, backcheckar hårdare i varje byte."
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Skröder, Döme och Blatny passar bra in här..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Damn, jag har samma obehagliga känsla i kroppen som inför avgörande matchen mot DIF -05. Men klarar man inte att knyta igen nu på två försök så förtjänar vi inte semifinal, då får vi nöja oss med en 7-matchers rafflande kvartsfinalserie - inte fy skam det heller.

Kommer ett nytt försök nästa år...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
NÄSTA RESA 2007-03-16
Timrå (6:e kvarten)

Pris: 150kr

Biljetter kvar: 1/60 st

När nu Modosupport har tackat nej till 90 biljetter efter att det har annonserats slutsålt så borde de rimligen finnas tillgängliga, eller?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
RocknRolf2: Vad är det med dig Rolf? Den gamla rolf skulle visat oerhörd bitterhet redan i förtid vid blotta tanken på att TIK skulle bränna det här läget. Vad gjorde hon med dig egentligen?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Inga Hahla rykten eller mer info om den i truppen härjande magsjukan?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Vi får hoppas att hon har TV, Radio och telefon avstängd...
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Tjalle: Magsjuka i TIK...?
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Shadar Logoth: Tack och lov.... :-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Tjalle: Förklara vad du menar med inlägget Tjalle....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Shadar Logoth: Jag menar att det känns alldeles för bra just nu för att det ska kunna gå vägen...En magsjuka är precis vad vi behöver! Kan vi inte få det på riktigt så får jag väl skapa en virutiell version ;-) Erkänn att det för ett kort ögonblick kändes som vanligt igen!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Tjalle: japp.... :-)

Det är dock dålig taiming att slänga in ett sådant inlägg...höll fan på att klappa ihop totalt.

Man tål inte mycket nu.

En sträckning i ljumsken på backlund skulle också sitta som en fläskläpp....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
men jag behöver en biljett ! :P
Kommentera



« · 856461