1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Slutspel 2021

« · 2183449 · » Till forumet


Sv: Slutspel 2021
JoseGonzales: Jag har inte en aning om det och bryr mig inte egentligen, jag försöker bara förklara hur det ligger till. Som ett svar som jag skrev, man måste ha tillstånd och har de det så är det väl inget problem. Sen fortsätter det och jag skriver, gör en polisanmälan då om nu någon vill.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Villervalla: Förstår att det kan sticka i ögonen men dom har nog följt alla regler som finns. Tror inte dom är så dumma att bryta mot lagar/regler.

Är inte så att inte folkhälsomyndigheten inte har koll på ett av Sveriges mest uppmärksammade sportevenemang. Bryter dom mot några regler så kommer det märkas.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Villervalla: Sitter och undrar lite om Wiklund i löven är en okänd tvillingbror till Jämtin. En sån där spelare man aldrig skulle vilja ha i sitt lag. Tar första bästa chans att spela fult, förstärker och filmar alltid när han själv drabbas av något och lipar alltid inför domare och i intervju.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Sune: får göra som på80 talet en hårdbrödmackor till ölen då var de lagligt att sälja😊
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
JoseGonzales: Tror inte folkhälsomyndigheterna är kontrollmyndighet, det är nog socialtjänsten och polisen.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Villervalla: Du tror alltså att dom inte kollat upp detta och fått det godkänt? Vore ju något vågat annars
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
JoseGonzales: Brynäs gör precis likadant. Det är nog snarare så att man ska fundera över varför vi och övriga i n t e gör det. Det är ju inte så att de lag som utnyttjar möjligheterna gör övriga lags ekonomier sämre. Varje lag får väl ta ansvar för sin egen ekonomi.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
mikenomad: Handlar 0% om ekonomin och 100% om att få lite stämning i hallen.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
shoxjr: Det är väl inte det jag skriver, tänk att läsförståelsen inte är högre, beror det på att det är lördagkväll?
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Villervalla: Jag tror Länsstyrelsen har kontrollansvar. Vilket förklarar den bristfälliga uppföljningen...
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Lub: Kommunen handhar alkoholtillstånd iaf. Polisen har rätt att upplösa folksamlingar.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Villervalla: Må vara lördag, men du skrev att du var skeptiskt till att dom hade giltigt tillstånd?
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
shoxjr: Det jag skrev är att fixa en restaurang och få serveringstillstån tar ett par dagar är jag skeptisk till. Det betyder ju inte att de inte kan ha sökt för en månad sedan.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Villervalla: haha jävlar vilken lättnadens suck knotröven drog vid 6-3. Spelar de så här kasst kommer Timrå äta upp dem.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Äsch, det är för tidigt för slagsmål och avstängningar. Det tycker jag att dom kan spara till Game 7.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
T T: hår-Harald sågar allsvenskans domare.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Linkovich: är väl enda gången , annars håller han ju med om varenda utvisning
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Linkovich: Då håller jag med honom. Idag var det enögt. Nästa match borde Wessner dömma.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Gorkyman: 1-1 i rånade segrar nu. Sist blev löven rånade, nu blev Karlskoga rånade. 26-42 i skott
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
JoseGonzales: Jo man har ju sett detta, främst i SHL, Mora gjorde väl nått liknande också i serien mot er? Jag känner väl att varje klubb får stå för sitt agerande och det är sannolikt helt enligt regler för inte vågar man dra en rövare där. Backar man lite och ser den stora bilden så är det ju dock hål i huvudet att hålla på och leta kryphål för hur man ska få in folk i arenan när hela tanken med restriktioner är att man ska undvika folksamlingar. Men dessa argument brukar bemötas med svar liknande "-jamen galleriorna då där är det ju en massa folk". Två fel gör inte ett rätt heter det ju.

Men 2-2 i matcher nu då då blir det minst 6 då 🙂 perfekt
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
mikenomad: vad hände med att ta eget ansvar i den här pandemin? Ska vi kringgå och snirkla så mycket det går för att få publik?
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Gorkyman: Harald har ju helt rätt, varför måste vi dras med åsnedomare när det finns massor av lediga SHL-domare att tillgå? Det är för mycket på spel för att låta såna som Wessner döma hockeymatcher.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
snushane: Ja fast föreningens ansvar är väl eg att följa de restriktioner som finns.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Olle: Fast Harald tycker ju Wessner är bra
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
snushane: Lite lurigt hur man tolkar evenemang i anslutning till restaurang...
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
mikenomad: Godkänt av Polis, länsstyrelse, liga och förbund. Sluta grina nu.

Var INTE menat till dig Mike, utan allmänt.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
mikenomad: jag anser det Lövens förening gör är inte att följa restriktionerna som staten gått ut med. Sätta en låtsas krog ute på läktarn.. chips och jordnötter och starköl..! Respektlöst!!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Lub: Löven kanske inte räknas som underhållning? :-)
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Linkovich: Väldigt underhållande och hysteriska räddningar från Poulin. Det säger en del om styrkeförhållandena lagen emellan när Poulin räddar Löven, men samtidigt släpper tre puckar bakom sig.

Två extremt jämna lag, men just nu lutar jag fan åt att BIK tar detta till slut. Helt orimligt med tanke på vilka spelare de saknar, men det känns som att deras mer organiserade anfallsspel kommer vara avgörande. Men: momentumpendeln flyger hejvilt mellan lagen, obegriplig matchutveckling kväll efter kväll.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
JoseGonzales: jaa, jag blir ju inte förvånad, det gör ju saken ännu sjukare. Inte konstigt att pandemin sprider sig i landet. Och Löven tar chansen direkt att uttnyttja kryphålet. Mig är det skitsamma, men tänker på alla sjuka, svaga och gamlingar i samhället som gör allt för att följa restriktionerna. Men vad kan man förvänta sig då regeringstopparna inte heller bryr sig..sjukt va ordet!!!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
snushane:
Upp till polisen att upplösa "korväteriet" då.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
snushane: Ja man kan tycka mycket och moraliskt håller jag med dig. Men i slutändan handlar det om att följa lag och restriktioner och det är jag tämligen övertygad om att både Löven och Brynäs ändå gör. Då blir tyckande rätt ovidkommande
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
mikenomad: vi kan älta det här rätt eller fel, alla har sina åsikter...ett tyckande kan aldrig bli ovidkommande! Då har man lagt sig bra platt
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Knylan: Tycker samtidigt att Poulin har ett spelsätt där han väldigt lätt hamnar ur position och därmed får göra monsterräddningar för att rädda upp sitt dåliga positionsspel. Tycker han överarbetar situationer ofta.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Nybro
Mariestad
Troja Ljungby
Hudik

Ett av dessa lag i HA nästa säsong. 👈🏻
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
TimraStockholm: Hoppas på Hudik, många gamla timråspelare där. Söderberg, Lander, Sirén, Jansson, Wiberg, Enock, Landin, Enqvist, Lindblom och Nielsen spelar alla där.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Vilken avslutning i Hudikmatchen. Då HHC avgjorde mot Östersund via Christoffer Jansson I 6e övertidsoerioden. Sedan hoppar Lucas Sandström in till en ensam spelare i hudikbåset och börjar slå honom. Till och med materiare och tränare i Hudik går in och brottar ber Sandström.
Detta skedde ett bra tag efter matchens slut ä, snacka om känslor i den matchen
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
fantasilos: Söderberg 1 mål 2 ass, Jansson 1 mål 1 asså.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Sunkigt att ge Björklund 5+20 fighting...


Det var inte en snäll bedömning...
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
söder över: Om de inte gjort det hade ju BIK fått 5-3. Riktigt fegt.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
snushane: Jo det har du iofs rätt i
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
fantasilos: Kan nog stämma det! Sen ska man väl säga att han har ett försvar framför sig som varit ett riktigt halloj säsongen igenom, vilket syns ännu mer nu när de möter ett så pass skickligt lag. Förra säsongen tror jag försvaret och Cannata växeldrog väldigt bra, vilket gjorde att hela enheten som sådan blev extremt stark. I år har de en Poulin som inte alls håller Cannatas nivå, och när de samtidigt köpt på sig en lite för offensiv backsida så uppstår enorma luckor ibland.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Knylan: Tycker att BIK har spelat lite bättre än löven, men känns 50-50 vem som går vidare. Nästa match nyckelmatch. Känns ändå som löven tar det till slut.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
TimraStockholm: 50% risk för ett till lag från Småland. Troja Ljungby är ju dock en klassisk klubb. Nybro lite mindre än Troja, men mer än Västervik.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
mikenomad: Även om jag tycker att det är omoraliskt och dåligt mot de som följer restriktionerna tycker jag nog ändå att vi borde göra samma som Löven mfl och sätta in en massa bord på kortsidan och ta in fler personer. Iaf i finalen. Om det blir mot löven kommer de annars att ha en hjälp från publiken som inte vi har, vilket kan bli avgörande i slutändan. Detta är mycket viktigt anser jag när en SHL plats står på spel.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
snushane: Riskgrupper i all ära, men sjukvårdspersonalen känner jag mest för vid det här laget. Helvete vad less de måste vara på alla egoister i vårt samhälle.

Galet tröttsamt det måste vara att ta hand om folk som varit och åkt skidor i fjällen eller haft stora hemma fester...
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Zäta75: Kan det göras utan att bryta mot restriktionerna ska det naturligtvis göras. Det handlar om att följa regler och restriktioner. Ska vi ta det längre än så och sitta med pekpinnar så kan vi väl lika gärna konstatera att det är jävligt puckat att det öht spelas ishockeymatcher. Då tycker jag att alla som står på barrikaderna mot att restriktionerna tillåter "restsuranger" på läktarna ska försöka få säsongerna avslutade här och nu. Vi vet att hockeymatcher är potentiella smitthärdar
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
mikenomad: Jag vill definitivt inte att våra motståndare får en stor fördel mot oss med större publik. Om vi kan göra samma sak bör vi göra det omgående anser jag. Någon måste ta upp denna fråga med styrande i Timrå IK. Mycket viktigt.

Det är för fasen en SHL plats på spel nu.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
mikenomad: Ett annat alternativ är att regeringen måste skärpa den tillfälliga lagen igen för att organisationer inte kunde ge fan i att leta kryphål i lagen.

Problemet som uppstått här, är på sätt och vis samma som Eskil Erlandsson så klantigt tog upp om konsekvenserna av det samtidiga upphävandet av förbudet mot homosex och tidelag.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021
Zäta75: Instämmer, och det kommer nog fortsätta att vara 50-50 fram tills slutsignalen i den sista matchen dessutom. Matchserien har infriat alla förväntningar man hade på den, och nästan mer därtill. Bara avstängningarna som saknas, och det där totalt känslostyrda griseriet.
Låst ämne

« · 2183449 · »