PezN: De får mycket beröm av kommentatorerna: titta jobbet de gör, dvs crosschecking i ryggen. Nu är det hugg och slag och crosschecking i varje situationen. Domaren, har du svalt pipan?
Andersson: ”ja det är en hakning upp mot handen där” när vi åker på en billig slashing i första perioden. När timråspelaren har en hand på klubban och duttar på motståndaren i backchecken.
”Ja det kommer en liten slashing där” när Pääjärvi nästan får handleden avslagen. Ingen utvisning.
Fan, tänk ändå om domarna dömt efter regelboken åt bägge lag, och gett båda samma förutsättningar att vinna. Då hade det minst stått lika i denna vill jag påstå!
{297}: Några rejäla tabbar? Vilka talar du om då. Kommer bara på en och det var mot Örebro senast när Örebrospelaren fick mata ostört vid sidan om mål och den slank in i en öppning.
"Han förlorar inga matcher åt oss men han vinner dom inte heller"
Håller med. Laget förlorar för att vi inte har tillräckligt bra spel. Har dock svårt att tänka mig att någon som helst målvakt skulle gå in och vinna matcher mot detta Örebro. Det finns helt enkelt inte på kartan. Vi sätter JJ i oerhört svåra situationer och vinner inte kampen framför mål.
Sputnik: Självklart. Jag säger inte att det är enbart positivt, men jag tror att vi har lite bättre lag när vi inte har skador på nyckelspelare som Wedin och Rindell, som jag ser som stora tapp i ett slutspel. Skulle det räckt för att vinna mot Örebro i år? Tveksamt. Men ändock. Jag tycker inte allt är nattsvart bara för att vi (förmodligen) kommer åka ut i en kvartsfinal.
Harde typ bästa spelaren senaste matcherna. Åtminstone den som gör mest poäng och viktiga block/brytningar i egen zon. Det är ju riktigt surt. Var väl en majoritet som inte tyckte att han räckte till i ett Timrå i SHL. Jaji, man saknar inte kon förrän båset är tomt.
Tråkig avslutning på en annars mycket bra säsong. Tydligt att vi är "minsta" laget i kvartarna. Hoppas killarna får ett gott mottagande i sista matchen hemma på torsdag, det är de värde. Det är ju självklart att de gör absolut så mycket de kan men räcker helt enkelt inte till och då kan man ju inte vara jätteförbannad.
Rico01: Jo men att vi förlorar för att vi är sämre är ju det som får mig mer deppig. Det innebär ju att vi nästa säsong, med tanke på hur lagbygget ser ut att bli kommer vara med för att deltaga återigen. Klart vi skall ha fötterna på jorden men det är ju rätt många lag som kommer spänna bågen nästa säsong. Ser ju helst att vi inte blir kvar på perrongen och blir indragna i nån bottenstrid.
Går DIF upp så är det ju ingen garanti att de blir en slagpåse. HV kommer ju säkert vara ett topp 6 lag till nästa säsong med.
Labban: JJ var otroligt bra i grundserien men det går inte att blunda för att han gör några rejäla tabbar i den här slutspelsserien och det finns inte utrymme för det. Han förlorar inga matcher åt oss men han vinner dom inte heller. Tim Juel är mycket välkommen, det skapas en hälsosam konkurrens på målvaktssidan som vi desperat behöver.
Kära Timråiter! Dä va 13 år sen sist! Vi ä här för att lära.. Vem had trott att vi skull var i Kvartsfinal å kom 5:a..i år? Mä nytt lag? Rinnell å Wedin saknas.. Vi sakna spets..tyngd å en hårt skjutande back!! En period kvar och PP.. Mål där å vi ä mä.. 20 kvar å jag ha INT gett upp!!! KOM IGEN TIMRÅ IK!!
bar mofftak: Nej, jag fattar verkligen noll heller. Uppsatt som 13:e forward idag för att han var så stapplig senast, och det är ju inte första gången den här säsongen då han varit väldigt svag bakåt i fem mot fem.
Att signa honom på ett nytt kontrakt känns som självskadebeteende.
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer