{9908}: Jörgen Jönsson höll alltid koll på domaren och var likt vår Lander alltid bäst på plan, räcker som bevis för att det finns spelare som kan klaga på domarens insats utan att tappa fokus.
Joel Lundqvist är en annan kandidat, hans dommartugg kan ju bevisligen få burgarDicken att tappa det. Måste klassas som en extremt hög nivå av psykning.
Söderöver: Sallinen bentacklas brutalt Ida! Han är borta ett tag å ingen utvisning på Växjöspelaren.. Borgmann bentackla Edjsell å får 3 matcher.. Edjsell kan spel vidare.. Rissanen hopptackla Lundin i hööve å få int ett skit!! Nä dä håll int!!
Klipp o klistra från ST ? Varken Lundin eller Erixon är utesluten från spel i morgon, men slutgiltigt beslut tas under förmiddagen, säger lagläkaren Christian Johansson.
Ante Karlsson hoppas nu på att få ge supportrarna en slutspelsseger även på hemmais.
? Vi längtar efter att få göra det. Det är de värda. De betyder mycket för oss och ger oss ett adrenalinpåslag som gör att vi spelar på ett rus.
Olli Hahl: "Det är inte bara att vinna på beställning i slutspelet. Väldigt tighta kvartsfinaler. Nu måste vi försöka kvittera till 2-2 imorgon. Det Kan gå!"
Jag befarade att Dalle kände av skadan, men det verkar nästan tvärtom. Nu tror jag verkligen att vi kan kvittera imorgon!❤️🤍❤️
För att få utvisning i detta slutspel gäller alltså att nån slår på ens klubba , helst billigt också . Hakning slashing på händer och crosschecking verkar i princip ha utgått
Zäta75: jäkligt surt för Luleå. Otroligt svag utvisning dom får emot sig i ett läge där dom har matchen med 2-1 och sen vinner Växjö på en fladderpuck från blå. Manuset känns igen från vissa av våra matcher också, det grinar illa.
bar mofftak: BIK var klart formsvagaste laget i slutet av serien av de som gick till slutspel. Inte speciellt förvånad det går lätt för DIF. Säger inget om fortsättningen. Kanske möjligen att DIF fått spela igång sig.
Andersson: Jag har kollat lite på några av matcherna och DIF har det inte särskilt svårt. BIK har helt tappat det hårda spelet som faktiskt gjorde dom till ett farligt lag att möta, nu är de väldigt mycket mindre än DIF.
TIK J20 spelar åttondelsfinal mot Mora, som är bästa J20-laget i sverige. Valde dessutom Timrå som motståndare. Leder just nu med 3-1. Ca 5 kvar! Värmhed 1+2.