1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599841 inlägg · 6212 ämnen

Slutspel 2023

Sv: Slutspel 2023
Örebronx: jag trodde att ni skulle vinna ganska klart idag! Men det är kul att det har blivit match av det! Jag känner stolthet över mitt lag!

Kerstin_k: nja heaven or hedersam förlust....eller är inte det samma sak..? 🤪

Tom Topp: Ja kampen uteblir ju om nivån ska vara på basket eller innebandynivå

Örebronx: Jag tycker dina inlägg förtjänar att mötas med respekt. Men jag vetefan om det har varit en underhållande serie 😅

Örebronx:

Var bara lite snällt ironisk. Har inte följt Örebro i slutspelen tidigare, men den här kvarten är ju absolut ingenting mot vad man har upplevt med Timrå genom åren. Talar givetvis om extremt svunnen tid nu och har full förståelse för att du inte har en aning om vad som utspelade sig på 00-talet.

Örebronx: Ja så är det,men så här är det ju i slutspelshockey många spelare som vet å spelar på domarna så har det ju alltid varit.

Örebronx: Förutom era, för att ta det lite diplomatiskt
"spelare med skådespelaregenskaper" som ger er fördelar. Så tycker inte jag vi riktigt lyckats svarat upp för att göra denna serie tillräckligt het.

{297}: det är tråkigt när domarna vill ha huvudrollen! Först tabbar dom sig rejält, och sen ska dom kompensera det i efterhand! Plus en massa annat skit som bara tar bort tempo från spelet!

Örebronx: Timrå-Örebro är som handbollsmatcher, blir alltid jämt i slutet.
Att alla matcher är så pass jämna målmässigt över så många matcher är ovanligt. I de andra kvartsfinalerna har minst 1 mstch "runnit iväg".

Kerstin_k: ja jag tycker divingen av Bromé var riktigt ful och jag håller med om att det har varit endel väldigt dåliga och ganska många tveksamma domslut men kan ju inte styra över svensk domarkår, de håller generellt ganska dålig kvalité tycker jag. Vi blir också felfördelade från och till. I övrigt tycker jag serien har varit otroligt underhållande.

Zäta75: det ska vi fixa, framåt!❤️

{297}: Tror inte Örebrosupportrarna bryr sig alls, finns ingen hockeykultur där

russkiy medved blyat: Ni hors väldigt bra. Ni äger Örebropubliken 👍🏻💪🏻

Skrik ännu högre i 4e

Kerstin_k: Håller med, den här kvarten är vanära rakt igenom. Örebro vet att domarna inte klarar av tempot och fuskar maximalt på det faktumet. Undra hur man känner som supporter till Örebro? Skulle det kännas glädjande att gå vidare med ett lag proppfullt av fuskare?

Kerstin_k:"Slaget om Västernorrland" Kvarten mot modo som i folkmun(utanför Timrå och Övik) fortfarande kallas som en av de bästa kvartsfinalserier som spelats.

Triathlet: Måste va första slutspelet han tittar på

The great one: Tittar kort på Frölunda-Färjestad. Med våran domarnivå hade det varit 4 utvisningar på 3 minuter… Här? Ingen!

DJ Hemp: jag har nog sett ganska många de senaste 20 åren men har väl följt än 10 (som Örebro spelat) rätt slaviskt de senaste 5-6 åren kanske. Förstår sarkasmen men jag var faktiskt allvarlig. Detta är en otroligt spännande, dessutom ganska välspelad och intensiv, matchserie från och till. Båda lagen samt supportrarna gör det väldigt bra :)

Blir ju parodi när domarna så uppenbart går in i tredje med målsättning att tilldöma Timrå en fördel. De vet att de gjort bort sig och nu ska de göra bort sig åt andra hållet.

Vad säger det om rättvisan i spelet rakt igenom?

Örebronx: På riktigt, du tycker att det här är bland det absolut bästa du har sett i slutspelet? Ursäkta mina fråga men jag har svårt att ta den på allvar!

Örebronx: Tycker du? Alltså på riktigt?

Nog har Timrå haft mer rafflande serier i slutspel än så här. Vi hade härliga bataljer mot HV och Frölunda sist vi var att räkna med. För att inte tala om slaget om Västernorrland gånger två. Det var episka serier.

Den här serien smolkas ner av osportsligt beteende och svaga domarinsatser. Misstänker att även du - som verkar sund - tycker att Bromés diving är helt jävla horribel. Precis som filmningen som föranledde ett första mål. Det drar ner upplevelsen av den här serien.

Även om Timrå är bättre på att ta dumma utvisningar så har det vid tre av fem matcher varit en bedrövlig nivå på domarna. Förra matchen i Timrå gjorde dom bra. I övrigt är nog det vad jag tar med mig från den här serien. Tyvärr.

Dubbeld: Dock lever vi nog kvar lite för mycket i ett visst kval mot DIF. Det var trots allt SHLs 2 sämsta lag som möttes då. Vi har baserat hans insatser lite för mycket på dom tror jag tyvärr. Hans offensiv har inte varit tillräcklig för att lyfta den lönen denna säsong om man slår ut det tyvärr.

Simmalugnt: hörs vi i klacken bra?

Erre92: Har Hanzl inte lärt sig det vid det här laget är han obildbar och bara att skeppa.

Simmalugnt: det är just det... Han behöver en spelare som förstår att "står jag här så kommer jonte hitta något sätt att ge mig ett mål"

Örebronx: patetiskt av brome
skäms på er, hockeydödare

Örebronx: vanligtvis tittar du på Days of our lives eller någon annan såpa? FILMARE!!

Liket Lever 🙏🙏🙏
50/50 med match i EON på måndag!!
Ge oss frid Å vinn ikväll..Pleeeese!!
Halleluja 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-29657344-1e6b-4099-a7b4-c60603b2221d.jpeg

Kerstin_k: Återigen så vill jag se Palola in ihop med Jonte. Dom smörpassen kastas bort med en vänsterskytt på vänsterkanten.

Sputnik: Äsch man vet hur bra Hanzl är och hur han var innan barnet kom; Är redo att ge han en chans nästa säsong då ungen lär har lugnat ner sig lite mer o karln fått mer sömn.

Fast om han lirar likadant som nu nästa säsong så kan de vara bra att blicka mot någon ny.

{9908}: Om vi kommer ut med samma vilja, beslutsamhet och jävlaranamma som i 3e och Johansson fortsätter spika igen gillar jag våra chanser

Våga vinn nu Timrå ge allt för segern!

Inte lätt att vinna mot två lag i en kvartsfinal (domarteamet och Örebro),
men vi ska klara det!!! 👍🏻👍🏻👍🏻

Örebronx:

Förlåt, men hur många slutspelsserier har du sett? 😉

{9908}: ja det var pinsamt

Det här måste va en av de bästa slutspelsserien jag sett. Vilka matcher! Verkligen hockeygodis!

Sputnik: Hanzl kan omöjligen bli kvar. Han ser ut som Alvarez gjorde året vi kvalade mot DIF och hans lön måste så klart läggas på en center för 1:a eller 2:a linan, inte till en tjeckisk pensionär.

Triathlet: nu har man sett allt, närkingarna skriker "domarskandal"

Offsidemålet är inte ok. Men skillnaden är att denna gång är det BARA domarnas fel. Vi är inte som Öreplast som aktivt medvetet slänger sig och filmar sig till fördelar.

Glädjen kring denna match är tyvärr borta för mig.
Att man ska gå gynnande ur sånt här beteende är så oförsvarligt äckligt att jag kommer vara förbannad även om vi vinner. Fan vad beklagligt detta är, då slutspel ska vara förväntan och glädje, även ifall man förlorar.

EXPLORERSMÅLAND: Blev så uppenbart att man sökte Dahlén med varje passning. Blev segt PP tack vare det. Synd.

Nu är vi återigen i ett apjävla-nervös-overtime igen. Heaven or hell.

Hanzl bevisar min tes att Jonte är för smart för sina medspelare.

Äh vi tar detta i fjärde, vi gjorde det sist i Örebro, vi gör det igen.

{297}: Vi vamn i sudden i Örebro senast. Gör om det snälla! 🙏🏻

Bortaklacken GRYM ikväll!

{297}: Hanzl hänger nog löst till nästa säsong som sagt. Vad har han för lön nu igen?

OT i Örebro igen.

o fyyy fan

Sputnik: Små marginaler i slutspelet. Att Hanzl bränner öppet mål där. Det var väl en miss som kanske kostade ett antal miljoner det.

Manderville: In med Huss

Sputnik: Ser hellre Värmhed än Hanzl nu

Fy fan va dåligt PP!!

Dubbeld: Helt öppet mål för Hanzl dock. Han är nån annanstans mentalt.

« · 2509109 · »