1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599083 inlägg · 6213 ämnen

Slutspel 2023

Sv: Slutspel 2023
100 gånger nervösare under denna matchen än alla andra trots att detta är den första som vi faktiskt är det klart bättre laget..

Ikväll går man och lägger sig deprimerad.

Det hänger en Örebrofilmning i luften nu.

JonteD: Ska jag höra med dig nästa gång innan jag skriver nåt så det är ok?

Vad är tekningsstatistiken? 2-129?? :(

SCAarena:

Så brukar man säga i Närke. Bra att du stjäl deras ordspråk. Behöver all jinx vi kan få.

Andersson: Lyytinen har 100% i räddningsstatistik. 😅

Dahlen måste ta fram elaka ögonen nu

DJ Hemp: Det här går aldrig!

Exakt sådär gjorde Örebro mål mot Brynäs 2016... Det gick faktiskt upp i nätet och studsade ner och det blev godkänt...

Andersson: Fräls oss nu Dahlen eller vem som helst!

mastomäki leker idiot

Ikväll kommer jag bestämma mig om hockey är en underbar eller en jävla skitsport!

Det här kommer aldrig att gå!
Det syns lång väg…

Vargher85: Kom precis hem och knäppte igång eran match. Hur har dom två första perioderna sett ut? Spelar Öreplast den jävla Bromé? Har publiken förnedrat honom med några roliga ramsor?

Frågorna är många nu. Hoppas för allt i världen att ni tvålar dit dom och visar att norrländsk hockeykultur och anor från förut är bättre än ful logga, noll frambringade känslor hos motståndare och en usel dialekt!

Lyytinen räddar oss

Andersson:

Nära ett liknande mål för Örebro alldeles nyss. Kanske ingen tillfällighet att de får dylika skitmål ändå. Lyytinen räddar oss en gång till.

Öndulat: nästa mål vinner

erathoo: jag har redan gett upp iaf.. hoppas inte grabbarna har de. mitt glaspsyke klarar inte såna här skitmatcher då vi spelar bra men inte leder ändå.

Zäta75: yezz, säsongens sista 20, eller början på en oförglömlig resa?
Koooom igeeeeeeen Tiiiiiiimråååååå!!!!1

vonDöbeln: Väntar bara på att statistiknördarna på Cmore ska börja prata om att "ingen målvakt har släppt in så många skott som kommit bakom förlängd mållinje i en kvartsfinal någonsin".

Bragd-Birger: Nu gäller det!

Endera slutar säsongen nu eller så blir det en 7e avgörande. Gå ut och ge järnet.

Den som vill mest vinner

Vinn nu för helvete!

Bee: Svensson hela 8 skottförsök!!!

Det gäller att grabbarna har en bättre känsla i bröstet nu än vad jag har.

Villervalla: Meeen va pladdrar Petter om att Timrå inte e bra elr?????

Nu behöver vi lite flyt också..

Allt studsar emot. Det orkar vi inte reda ut om inte Örebro kommer ut helt under isen.

Sputnik: Framförallt får vi ju alternativ på målvaktssidan när någon har en tuff period. Vissa skriker att vi ska slänga in finnen i målet nu, allvarligt? Han är här på feriejobb och ska sitta av tiden, inte fan slänger man in honom i en avgörande match 6 när han sannolikt bara vill att det ska vara över så att han kan åka hem igen.

VEM VILL VINNA MEST ????

{10242}: Ja han har varit "klar" rätt länge enligt Madhawk. Dock lyckades vi "signa" honom innan Canata skadade sig och han tog över förstespaden helt. Annars hade det nog blivit en dyrare historia är känslan.

Bee: Nja, håller inte med riktigt. Håller klubban i vinkel mot isen utan att ha koll på hur det ser ut bakom honom. Den pucken ska han försöka suga åt sig.

Timrå Isstadion: Nu får vi hoppas på att grabbarna fortsätter mala ner dom. Jag vill se en ketchup-effekt och att det står 6-2 på tavlan när matchen är slut!!

INT ska vi förlort en tredje gång på hemmaplan å nu i BORTASTÄLLE!!!!
Ge oss LÄTTA mål mä ikväll! 🙏🙏🙏

Vidrig period. Men glöm inte Lyytinens rensning. 3-1 hade varit det mer normala.

Sputnik: Ni har värvat Tim Juel!? Oj avundsjuk

Avskum: E DU PÅ RIKTIGT?????DU E FAN INTE ETT RIKTIGT TIMRÅFAN!DU KOMMER MED DUMMA OCH OSAKLIGA KOMENTARER JÄMT O STÄNDIGT SCHAS OHYRA 😈😈😈😈😈😈 OCH DU DYKER ALLTID UPP NÄR DE INTE GÅR BRA FÖR TIMRÅ FY FAAN!!!!!

DJ Hemp: Vi ska bara ha detta om det nu finns nån rättvisa här...
Erixon har väl sina styrkor men långsam på skridskorna o vid varje 50/50 chans o hinna först till pucken vid sarhen så släpper han förbi motståndaren...
Tänk om han kunde va lika ettrig o beslutsam som Lyytinen o bara vara först på pucken!

odds på öre-pp ?

{297}: Malmö såg tröttare ut än oss också men ändå vann dom

Kerstin_k: Ja det kommer bli en intressant målvaktskamp kommande säsong. Juel har ju visat både i år och förra säsongen att han besitter "slutspelspsyke".

Zäta75: Örebro ser klart tröttare ut än vad vi gör. Verkar inte spela så stor roll i den här matchen men det är ju definitivt inte dåligt.

Öret kommer komma ut starka inför 3e.

Tandlöse sa det själv, powerbreak och några ord från tränaren sen så lyfte dom sitt spel

Heeelt sjuk period. Timrå har i princip allt, men likväl slutar det 1-1. Det där målet...herreje.

Nu hoppas jag att man gasar på i 3e. Inget fega. Tycker man spelar på 90% av intensiteten man höll i 3e i förrgår, lite avvaktande tramp istället för att blixtsnabbt gå på puckförare eller lös puck. Ändå räcker det för att - nästan - avväpna Öret.

Hualigen. Det här kan aldrig gå.

KulltorpsOlli: Nu laddar vi om och kör över Örebro i 3e. All in nu och sätt chanserna spela som i 3e senaste nere i Örebro

Jag öppnar fönstret nu då kanske det blir ännu bättre drag i spelet

Dä gäll att vinn sista perioden!!!
Ge oss frid Å vinn ikväll rabbuslingar!!!
20 kvar…
Fortsätt trampa trampa å GÖR MÅL!!!
HALLELUJA! 💪💪💪🎉🎉🎉
Uppladdat:

500x0-026b3e9c-8f07-4525-9a57-ae118b72ea2e.jpeg

She: Ja, JJ's slutspelspsyke får ju om inte annat lite erfarenhet. Dessvärre.

Sjukt jävla störande detta. Men det här är ju dömt att misslyckas. Hur ska man vinna när motståndaren inte ens behöver skapa lägen för att göra mål?!

Andra har jag svårt att lasta JJ för. Ren och skär blåröta från Öret.

{297}: JJ är skakig ikväll….

Både på distanserna men synnerligen svag i spelet nära mål.

Tur att det finns detaljer att jobba med där!

Bästa Timråperiod man sett sedan lill kentas dagar, låt oss vinna!

{297}: 2 självmål. Jätteroligt om vi förlorar på sånt.

jävla skitmål
när ska de jämna ut sig

Zäta75: Ja båda skitmålen gör att vi tappar både fart och mentalt.

« · 2511510 · »