1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599012 inlägg · 6213 ämnen

Slutspel 2023

Sv: Slutspel 2023
Sputnik: Åker väck-sjö ut imorrn är det nästan för bra de här

Amir Miftakhov: Jag åkte ner med brorsan till Karlskrona och game 7 och fick fira med nubben och laget på first hotell efter flygplansstrul. Får jag minst 3 likes på inlägget åker vi ner till Örebro också.

DJ Hemp: Jo det är coolt att ha ett så bra bandylag!

{297}: Nu måste vi skicka ut Örebro stinkin Diapers så det sjunger om det. Jag kan leva med att vi åker ut 4 raka i en semi mot Skellefteå om det blir så.

russkiy medved blyat: Hartmann ska ha en 8

Hartmann får alltså en 4a i ST tillsammans med johansson? är de friska eller tagit ett glas för mycket?

{10242}: håller med dig, jag är från sandviken och där är man brynäsare som tusan.

Kul att ni tog denna Timrå, ta nästa med så blir det en kul vår!

Bra kämpat Timrå. Så Ska det se ut på onsdag oxå. Jävla Tre skitmål dom får aja det är slut med deras turskitmål på onsdag. Vi ska tamefan till semifinalen yeahhh.

Henrik_Tikare: Bra dag för västernorrland. Tvåla nu till Örebro sista matchen också!

{10242}:

Klart jämförbart, men Sandviken är bra mycket större än Timrå. Dock fattar man att alla i Gävle håller på SAIK i bandyn. Ungefär som vi uppväxta i Sundsvall föredrar Timrå i hockeyn.

Första matchen Tik inte fick kämpa mot domaren. Då tar vi tag i matchen på ett helt annat sett än tidigare matcher sett över 60 min. Örebro hade få långa anfall mot oss idag.

{10242}: Jag bor i Härnösand. Vi finns och sprider ut oss överallt.

DJ Hemp: Är det lite som hur Sandviken är för Gävle?

Bragd-Birger: Jag tycker vi kommer överens här inne om att EP’s bleka andra halva av grundsäsongen är avskriven. Han kliver fram och levererar när det behövs som mest. Kul att se också på reprisen att trots att Enroth sparkade upp 3-2 i egen kasse så hade pucken, med knappt någon vinkel alls, gått in ändå. Pettersson har ställt in siktet.

{10242}:

Timrå är en egen kommun, men ändå en del av Sundsvall för oss som kommer därifrån 😉

Är inte de flesta som hejar på Timrå från Sundsvall?

JonteD: Tre poäng av Hartmann
Hartmann punkterade sedan matchen med sitt 4–2-mål i tom bur. Timråforwarden gjorde dessutom matchens första mål och låg alltså bakom tre av fyra hemmamål.

– Vi gör allt för varandra. Det är en jävla stolthet att spela i Timrå, säger Hartmann i C More.

– Utan mina kedjekamrater kan jag inte göra målen, fortsätter han ödmjukt

Bragd-Birger: Örebro borta i game seven. Snacka om omöjligt!!
Nu era kört iallafall!
Punkt!
Man får vara nöjd ändå. Pojkarna har haft spring i bena hela säsongen. Men nu tar det stopp!

Dubbeld: Meen sluta vrångas dom har ju hejat på oss hela matchen!!🍺🍺🍺🍺🍺

Dubbeld: JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO men vänta jag trodde att Timrå är en del av Sundsvall? Är du från Sundsvall eller Timrå? eller någon annan stans?

Alltså, vilken sjuk matchjävel Hartmann gör idag. Herregud.

Trodde ALDRIG på det här när Öret fick såna där mål. Vilka jävla psyken det är i det här laget.
Och EP! Två pinnar idag igen, nu har han gjort poäng i alla 6 fighter. Går Timrå vidare kommer han vara livsfarlig i semin.

Herre-fucking-gud. Jag är helt färdig.

Hockey ÄR en underbar sport!!!1

DJ Hemp: Flyg är ett måste till slutmatchen. Det var positivt senast och vi hade mer energi och vann

Sputnik: Varför!?

vonDöbeln: Blev en sexa Bowmoore 18årig🇺🇿🇺🇿🇺🇿

Bee:

Mineralvatten???

JonteD: lilla farbrorn kanske behöver fira med en sup!

Helt slutkörd. Känns som om jag kört tio set knäböj och sen blivit påsprungen av en grottbjörn.

Nerverna är råa, jag sitter och dricker mineralvatten direkt ur flaskan. Jag blev fem år yngre och tretton år äldre idag.

SuneMangs: Lilla farbrorn tackarrrrrr igen Yeeeeeeezzzzzz för en helt outstanding supporting glädjer nog alla TIMRÅITER Tack!!!!!!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿🇺🇿

KulltorpsOlli: dom 7% dom snackade om kommet att höjas

{297}: Sjukt!!!

Jag är helt slut. Är på jobbet men det gick ju inte att jobba. Har skrikit o sprungit som en rabiessmittad bäver. Har gått så där på avdelningen. 😂
Hockey är en underbar sport! Game 7 here we come!

{10242}: NÄÄÄÄÄ SÄGERU DE?????????? ÄR HAN IFRÅN SÖNNSVALL???? ÄR HAN VERKLIGEN DEEEEEEEEEE?????

Timrå IK - Proving pundits wrong since 1928

{10242}: Haha, ja, men stackarn är modoit tyvärr. 🙈

Dubbeld:

Flyg är ett krav. Buss inget alternativ. Satsa järnet på allt nu.

{10242}: fuck Emil

Simmalugnt: HARTMANN SÄNKER ÖREBRO!!!

Bäst på plan idag 2+1

KINGEN!!! ❤❤❤❤❤❤

Inte en chans att vi viker ner oss i game 7 på onsdag. Alla till Örebro!

EMIL FORSBERG GÖR MÅL FÖR SVERIGE! VISSTE NI ATT HAN ÄR IFRÅN SUNDSVALL?

Får man hoppas på att laget flyger ner till Öret nästa match.

Klar skillnad när laget är friska i benen

Jag var aldrig orolig.

{297}:

Ja, Örebronx har rätt i det där just nu. Ironiserade över det i förrgår, men känslan ikväll är en annan. Välförtjänt seger även om det på något märkligt vis hade kunnat sluta illa.

Kan va den bästa match hartmann nånsin gjort

Någon som vet när biljetter till bortastå brukar släppas ungefär?

{297}: Westberg känner inte igen Örebro. Ja det är så när vi får spela på lika villkor och inte massa hittepå utvisningar som rycker sönder allt.

Örebrolaget som spelade mot Timrå i de två första perioderna i game 1 hade redan varit semifinalklart. Tack och lov har de inte synts till sedan dess.

vonDöbeln: Vilken pers. Ok, jag ska ge den där örebroaren som var inne här och sa att det här var en bra matchserie, det är det faktiskt. Hartmann, vilken jäkla match han gör. Bästa matchen han gjort i Timrå nånsin? Bläckfisk-Alvarez är en riktigt jobbig jävel hela matchen också.

Andersson: Ser ut att bli game 7 även i FBK - FHC.

VI Ä TIMRÅ IK Å VI GER ALDRIG ALDRIG UPP!!
JJ ger Örebro chansen 🙁
Bäst av 7 🙏🙏🙏
VI SKA TILL SEMIFINAL 💪💪💪💪
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🎉🎉🎉🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-7bf26dc3-b7bb-40ec-8e73-9f14734a26c5.jpeg

Zäta75: Hoppas han struntar fullständigt i den där pucken mot slutet. Såg ut att vara styrning på egen spelare

She: Bra att du hittat nån ny att gnälla på.

« · 2511770 · »