1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599010 inlägg · 6213 ämnen

Slutspel 2023

Sv: Slutspel 2023
OlliJanne: Kan ju samtidigt inte bli bättre förutsättningar för JJ. Han vet att han släppt några enkla, han vet att laget steppar upp och räddar honom (Lyytinen gör väl lika många avgörande räddningar som JJ själv?). Nu är det match 7 och han bara MÅSTE spela sitt livs hockey. Jag tror JJ gör en kanonmatch på onsdag.

Olli Nomadinen : HAhh! Skrattade alldeles för högt i förhållande till kvaliteten på skämtet.

En mår bra när det går bra för pöjkera.

OlliJanne: VI Brynäsare kan relatera

{10242}: och??

2-0 Sverige! Fan va dåliga Sverige är dock... Det är ju mot Azerbaijan lol

{10242}: Större yta under tak? Till och med största publikvänliga ytan under tak i den trakten?

Sundsvall har ju nordichallen som motsvarighet och den är fsn så mycket sämre i jämförelse med Göransson Arena.

Pinaceae: Du vet vilken konsert som kostar 45 c va?

50 Cent feat Nickelback

Zäta75: måste bli ett slut med alla de här jävla slumpmålen vi får emot oss. Universum måste ju fan ha nån form av balans

Pinaceae: Antar det. Jag tänker mer på Scorpions när jag tänker på andra än Britney Spears som har varit där.

Första efter full tid den här säsongen mot Örebro. Jävlar vad man mår nu, bäst att passa på. I morgon är man mest bara nervös igen. Nu har familjen lagt sig, nu ska jag se matchen igen

{10242}: Bra fråga, har jag faktiskt aldrig tänkt på. Tråkig anledning kanske men det kan vara för att Brynäs inte behöver extra inkomster.

{10242}: Haha jo, tänkte lägga in den appropån men kände att det var lite överflödigt att gardera.
50 Cent också, va?

BlackBay: Bör kunna vara en fördel att game 7 är på bortaplan där vi varit bra. Sjukt nog är det så

Alla till Örebro!

Olli Hahl: Samma här, kollade mer på matchen i mobilen än jobbade 🥸

Zäta75: lita på mig har en bra känsla vi går till semifinal. Örebro är slut nu dom har slut med bränsle det räcker inte för dom nu. De är stressade har tappat kontrollen.

{10242}: Bara baserat på gävlebor som jag antagit haft bandyintresse pga SAIK. XD

"Gillar varken staden eller bandy" brukar vara vad jag möts av som replik, i någon form.

Gör vi första målet på onsdag då &%%R/E¤

Rico01: Det får mig att undra varför är det aldrig konserter i Gavlerinken men alltid Göranssons?

Rico01: Haha, nä. Det är en fin hall. Kall som fsn men aldrig fullsatt när det är bandy. Om gävleborna hade brytt sig om bandy hade den varit full varje match, tar ju färre åskådare än PirateVipers hall.

Amir Miftakhov: Ska det bli som mot Modo i slaget om Västernorrland att vi åker ut med 4-3 i matcher i kvarten eller ska vi gå till semi är frågan. Går vi till semi kan vi gå riktigt långt tror jag. Tror nämligen att Rindell kan vara tillbaka då och har en känsla av att vi blir ännu bättre när det gäller som mest

Ser fram emot att höra på Domustrappan med Jimmy ikväll

Pinaceae: Många åker ofta till Göranssons för Konserter.. Till och med Britney Spears var där xD

Pinaceae: Som Sandvikenbo (ok, en mil utanför) kan jag säga att det finns vi som inte heller åker till Göranssonska!

Pinaceae: Håller inte med.. Har aldrig hört det.. Jag gillar Sandviken och Hofors.. Kanske för att min mammas del av familjen är från Sandviken men ändå!

DJ Hemp: They don't. Sandviksborna åker till gavlerinken men Gävleborna åker aldrig till Göransson arena, bandyhallen.

{10242}: vi vet, han, hans far och farfar har alla spelat för GiF Sundsvall.

{10242}: Kollade alltid Detroit när Z:a spelade där, nu är det EP som man följer.

{10242}: Gävle bor verkar dock ogilla Sandviken som plats väldigt mycket. Sundsvallsbor bryr sig inte så mycket om Timrå som plats, det är mest ishallen som kommer i åtanke bland gemene man.

Om man tar ett steg tillbaka också: häftigt med ett gäng kvartsfinaler där tre av serierna går till match 7.

Faller korten rätt så kan vi ha Luleå, Timrå och Skellefteå klara för semi om ett par dagar. Då kommer alla domedagsprofeter få vatten på kvarn om att hockeyn i Gävle och söderöver är döende sen Lagårn ramlade ner i allsvenskan ska ni se!

Synct: vet inte vad man ska säga om ”samspelet” men Dahlén leder poängligan, Hanzl har 1 assist. Jag skulle säga att Dahlén leder poängligan TROTS Hanzl vilket bara gör Dahléns insats ännu större.

Mosjön85: kan vara bra att åka du och din bror ge Timrå tur nu är det vår tur och få skitmål allt möjligt och vi går vidare för fan.

Jag skulle vilja fråga er Timrå-iter. Hur stolta är ni över Elias Petterson och följer ni hur det går för Vancouver i NHL? För vi brynäsare älskar att se hur det går för Washington och Calgary och Modoiter följer ju Tampa för Hedman

💥 JAG SÄGER BARA - WOW 💥
trodde taket o golvet i nhc skulle rasa

{10242}: Timrå är Sandviken och Sundsvall är Gävle, typ. Alltså två olika kommuner med viss rivalitet mellan orterna, framförallt inom ishockeyn på 80-talet när Sundsvall var lite bättre en kort kort stund.

OlliJanne: jaa visst:) det gör han säkert han måste det om vi ska vidare.

Bee: Japp förmodligen. Tänk vad bra han kommer vara nästa säsong, med en hel säsong + slutspel i ryggen i ligan. Borde vara ganska låga odds på poängliga vinst nu när Suomela drar, han kommer vara i toppen.

Simmalugnt: känns som Timrå har vuxit för varje match.... vi bör ta detta nu.
Något jag tänkt på är att det är ganska vanligt att bortalaget vinner game-seven..... och då syftar inte enbart på våra egna game-seven matcher genom åren

Zäta75: EP har verkligen skärpt sig i slutspelet. Hartmann var ju magnifik. Pääjärvi skapar ensam all yta för Dahlén i den femman. Alvarez är tillbaks i sin storform där han kämpar och kämpar men där det ändå aldrig slutar med ett avslut.

Tyvärr så går det väldigt tungt får den vanligtvis så säkra JJ. Vilket kaos han bjöd på idag, starkt att vinna ändå.

{10242}: Väldigt vanligt bland folk som spelar fotboll i Sundsvall och är född runt i kring när Emil är född, även Pontus Engblom GIF Sundsvall är MoDoit, så till den grad att han har #21 för att hylla Peter Forsberg.

Hörni vi ses väl i Behrns på onsdag?

Synct: Jag vågar nog skriva under på att om han spelat med en center som var mer i fas hade han haft fyra pinnar till.

Fan…

Kul att gå på hockey!

Bra publik!

Lite mycket oväsen bara… det blev svårt med läxläsningen på distans!

Sjukt…

Men kul att rätt lag vann🥰

Kul att NE tyckte domarna var orättvisa…

Jag tycker Timrå blir bättre och bättre för varje match.

Det här kan ju faktiskt gå vägen det här och gör det inte det så är det fan okej ändå. Styrkebesked att vi inte klappade ihop av dom sjuka slutmålen dom fick.

russkiy medved blyat: Nåja, Hartmann har förhoppningsvis sparat 5:an till senare. 😎

Amir Miftakhov: själv är jag mest nöjd att vi äntligen vann hemma och nu vill jag att Johansson spikar igen på onsdag!

Synct: Hanzl har väl typ 1 poäng i slutspelet

Bee: "Dahlén har svårt att producera då samspelet med Hanzl inte funkar."

Han har väl spelat med Hanzl hela slutspelet, och han LEDER väl hela poängligan i slutspelet?!? En del i PP, men ändå.

DJ Hemp: Nu när jag tänker på det så är vi i centrala Sverige ganska bortskämda med bra sportlag xD Jag har märkt att Sveriges två bästa innebandy lag Falu och Storvreta är från Falun och Uppsala vilket är ju rakt runt Gävle och sen så har vi Stockholm så nära också lol

Dahlén har svårt att producera då samspelet med Hanzl inte funkar. Det är någon sekvens där i första när Hanzl kommer in fel i tre-fyra situationer i rad, någon halv sekund för snabb eller för långsam, och det känns lite talande för hans spel just nu tyvärr.

Han har skicklighet med pucken, men timingen sitter inte.

{297}: Ja Pettersson har gjort poäng i varenda slutspelsmatch och verkligheten höjt sig när det gäller som mest. 6 poäng på 6 matcher

Dahlen tyvärr rätt osynlig idag

{10242}:

Säkert. Vi hade Selånger en gång i tiden. Men det var när jag var liten.

« · 2511860 · »