Olli Nomadinen : Fortsätt spela som i de två senaste matcherna då vi vunnit. Spela aggressivt och tillåt inte Örebro att komma in i zon ofta. Ta inga onödiga utvisningar och stäng igen bakåt JJ. Om vi gör detta så vinner vi :)
Börjar bli mer och mer spänd nu inför kvällen. Kan knappt jobba.
vonDöbeln: Ja bär Lönnå inom mäj varje sekund på dygnet!😇💪 Hann rinn i blode!! Var på en avskedskonsert för honom i Hult Kyrka för ett par veckor sen!! Var du där?? Ja grät å fickpluntan va go! Dä ä Lönnå som ger oss kraften att VINN!!😇💪 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Så jävla hög anspänning inför kvällens drabbning. Kul att få se det på plats!!! Blir däremot ångest och gråt om man ska bila hem i natt och sen gå på jobb med en torsk i ryggen....
EXPLORERSMÅLAND: varför spel du int lönnå? Dä rinner lättare då!!!
{297}: Ja Red-linen va en jävlusk regel när man döm! Dä gäll att mann had ögonen mä sä!😳 Iblann fick en va glat om benen va mä säj på söndan efter lördasdansen! 😬
EXPLORERSMÅLAND: När jag bodde på Skönsmon 1998 var det en som blev helt rödprickig i ansiktet efter att ha druckit det där....lingon var det dock. Måste ha varit en allergisk TIKare där i soffan.
Uppladdning de LUXE!!! Dagens drinktipps m tilltugg ifrån hemmabaren!! 10 cl fickljummen Explorer å 2 cl tranbärsjuice! Salta pinnar.. Ikväll ä vi OSTOPPBARA MOT SEMIFINAL TIMRÅ IK! 💪💪💪🙏🙏🙏 Skål tamjefan rabbuslingar 🎉🎉🎉
Meduza: Årets utmaning är att försöka få nånting gjort idag på kontoret. Enda fördelen är ju att jag är omgiven av MoDoiter på jobbet.
Det kommer aldrig gå vägen, det kommer ske på ett riktigt surt sätt... men när röken lagt sig och man tittar ur ett större perspektiv.... Vilken jävla säsong! Jag har gärna fel och sparar barmarksträning ett tag till, men örebro kommer grisa och slänga sig åt alla håll och domaren kommer köpa det. Så vi faller på skitmål, skitutvisningar och jag kommer vara förbannad.
{9682}: : Jag vill att den går till sudden efter att vi hämtat in ett tremålsunderläge där Rissanen snörning går upp samtidigt som klubban går av i sista sekunden vilket gör att EA får pucken på skridskon och styr den in i mål. I sudden råkar Alvarez klacka pucken när han är på väg att byta så pucken ändrar riktning och seglar i en båge över Örebroförsvaret för att dimpa ner bakom Enroht (vart fan ska han ha det där jävla h:et?) i mål.
Jag ser det scenariot som en första liten återbetalning av karma
Zäta75: Men det är väl närmast en garanti att aldrig kunna slappna av när Timrå spelar. Även om vi leder med 3 pinnar så har iallafall jag lindrig panikångest! Jag är nöjd med uddamålsvinst, men håller naturligtvis med om att det vore ännu roligare om vi förnedrade Plastic Dipers i deras hemmaborg!❤️🤍❤️🤍❤️
EXPLORERSMÅLAND: Ikväll gäller det! Jag är både nervös och förväntansfull. En semifinal skulle vara enormt och rättvist enligt mig. Men Örebro lär spela desperat och lasta puckar på mål, skjuta högt och även bakom Johansson. Det har ju liksom gett dom skitmål tidigare. Vill inte se flera såna tack! Spela rejält och ge 110 % så kan det gå vägen. Jag blir förbannad om vi inte ger 100% och åker ut eller om Örebro fortsätter att hja tur och vi spelar bättre men förlorar på skitmål.
Nej, vinn med 2 eller 3 noll så man slipper känna nervositeten på slutet.
Kerstin_k: För 1 år sen mangla vi Djurgårn i Play-Out!!💪💪💪 För 5 år sen vänn vi 1-3 till 4-3 mot Karlskrona!!💪💪💪 Ikväll står vi där igen och vi vänn 1-3 tä 4-3 mot Örebro!!💪💪💪 Må puckuslingen studs vår väg ikväll å vi ä i SEMIFINAL!!💪💪💪🙏🙏🙏 JJ spik igen ikväll å hela kollektivet ger 110% för varann i 60 minuter!!💪💪💪🙏🙏🙏 Vi ä Timrå IK å vi ger aldrig ALDRIG NÅGONSIN UPP!!💪💪💪 TILLSAMMANS ä vi STARKA!!💪💪💪 GE OSS FRID Å VINN IKVÄLL!!🙏🙏🙏 Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar!!🥳🥳🥳🎉🎉🎉 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Som en dröm om vi kan slå ut Plastebro ikväll. Vi förnedrade dom så de inte är värda ens det Öre som finns i namnet. Förslag på namn Plastic Dipers.
Utan att jinxa eller på annat sätt framhålla TIK som vinnare, så har jag en jävla bra känsla. Vi är ju inne i en vinnartrend, Plastic Dipers på en förlorar dito.
Hur som helst, Matchen ska spelas och hur det än går så kan jag inte annat än känna stolthet!❤️
Om nu JJ kan hålla ihop ikväll? Var ju milt sagt osäker i måndags, men som tur var hade vi en fullgod extra målvakt i form av Lyytinen att tillgå! Utan hans insatser bakom JJ hade silly season redan börjat.
Går vi till semi och får möta Skellet eller Plastsjö? Då är jag ytterst tveksam till att JJ kan fortsätta att stå i alla matcher. Tycker Karro ska stå i åtminstone den första matchen, gärna fler. Men det finns ju frågetecken om hur bra han egentligen är?
Får man drömma så gör Karro succé och spikar igen så vi kan gå till final!
Ska jag va realistisk så plockar vi Plastic Dipers ikväll och får därmed minst 2 hemmamatcher till! Förhoppningsvis med "lapp på lucka"!❤️🤍❤️🤍❤️
EXPLORERSMÅLAND: vaknar nervös. Vaknar spänd och förväntansfull. Fokus redan där. Fokus på dom där timmarna som ska definiera en hel säsong. En enda match, sedan är det avgjort. Finns inga second chances ikväll. Inga "det här tar vi med oss till nästa match". Idag är det do or die på riktigt.
Nervöst, spänt och förväntansfullt. Redan nu. Hur ska man överleva den här arbetsdagen?!
Sanningens ögonblick Timrå IK!!! Gameday!!! Baren öppna tidigt Ida!! Om 12 timmar släpps puckuslingen i Behrns Salonger!! Giv oss frid Å vinn ikväll rabbuslingar!!!💪💪💪 Låt dä rinna lätt Ida!!🥳🥳🥳 Vi är Timrå IK å vi ger aldrig ALDRIG UPP!!!💪💪💪 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Frågan är bara när det ska ske. Du vet ju själv hur mycket man måste ha alla marginaler på rätt sida i ett helt slutspel för att nå ända fram. För du var väl med för 16 år sedan? Vi har aldrig varit i närheten av att ha några marginaler med oss. Det har varit ”stolpe ut” i varenda avgörande läge i våra slutspel. Chansen att få uppleva det där under ens livstid är väl högst någon promille. Den känslan har jag med mig inför kvällen.
Det var min anti-jinx till svar mot alla dina jinxar.
{9908}: Det sjukaste är att om allt studsar rätt med vinst och "rätt" moståndare i semin, så finns en chans att vi får se vårt kära Timrå spela en final för första gången nånsin. Meen det lär sluta med semester redan imorgon. Man kan ju dock inte känna annat än stolthet i så fall.
Framtiden är ändå vår och kan liksom ett lag som LHC sprattlat sig till 2 finaler så måste ju vi nån gång kunna få slåss om de fina valörerna. 🙏
Imorgon vid den här tiden vet vi. Om vi bara får vara otroligt stolta, eller om vi är i extas. Jag har ju varit nöjd med kvart, främst för att jag innerst inne känt att det är kanske vad vi hade i oss denna säsong. Men nu vet jag fan inte.
Kan ju fan inte räkna ut detta lag från något. Tror definitivt på SM-guld med denna stomme, men min rationella sida har hela tiden sagt att den drömmen är någon säsong bort.
Oavsett, man kan fan inte vara närmare en semi än vad vi är nu. Sjukt, men förjävla roligt!
Tikarn97: Vilket ramaskri det skulle bli hos SHL-illuminati om Mora vann den finalen. Dock inte helt omöjligt scenario, Mora har överraskat positivt denna säsong
Zäta75: Japp. Ser Löven som knappa favoriter. I andra semin Modo, även om Mora kanske tar ett par tre matcher. Är upplagt för take two av "finalen som aldrig avslutades" 2020
Börjar bli mer och mer spänd nu inför kvällen. Kan knappt jobba.