Dubbeld: Första gången i mitt liv som jag tittar på en Timrå-match med feber. Succé direkt. Men jag vet inte hur jag ska lyckas bibehålla febern till på måndag.
Kerstin_k: Ut i kallingarna och spring en mil, sen tar du ett dopp nånstans ute i det fria. Skippa att klä på dig och njut av den sköna naturen i en halvtimme minst. Värt ett försök, för Timrås skull. 👍
Offrade mig verkligen för den här segern. Kollade nämligen på matchen med ljudet påslaget i både 3:e och 4:e perioden. Vidskeplig som jag är kunde man inte göra annat, då erfarenheterna säger mig att det aldrig brukar gå väl med ljudet avstängt. Var ju bland annat så i 2:a perioden. Löjligt men så är det.
Sputnik: Kan vi söka dispens om att få spela klart den hät kvarten i Örebro? Vi kan få intäkterna från nästa match istället. Vi trivs bäst på bortais denna säsong helt enkelt.
Så jävla underbart. Och rättvist. Om hockeygudarna tänkt att agera passiva åskådare idag ändrade dom sig nog när Bromé "blev dragen i brallan"...
Helvete. Det här trodde jag inte. Tyckte man spelade som skit första två perioderna, men märkligt nog var man med ändå. Och i 3e var det ju aldrig något snack.
Nu jävlar ska det bli seger hemma. Något annat finns inte. Släng av hängslen och livrem, ut och köööör. När öret får lite tid på sig blir dom små.
Zäta75: Erkänner att jag inte var pepp över huvudtaget inför den här matchen. Men rätt snart infann sig känslan att jag så in i helvete inte ville att vi skulle förlora. Sen kom Bromé in på scenhögskolan och jag började fräsa och spotta. Såg säkert mycket speciellt ut.
Men nu är det bara SÅ JÄVLA SKÖNT, som Ante myntade det i match 3. Lyytinen! KLACKEN! Fucking jävla nobelpristagare! ❤️
Henrik_Tikare: Vi ska inte ge Örebro en chans nu hemma. Vi ska se till att inte förlora tre raka hemma. Lär av tidigare misstag och ge allt med stöd av den fantastiska hemmapubliken och energin vi fick av denna vinst!
Oavsett en hemmamatch till och någon miljon kr extra in på kontot
Många år sedan jag skrev här senast, hämtade upp Zs egen hjälm från kvällen då Timrå gick upp 2000. Senast jag använde energin från hjälmen höll sig Timrå kvar i SHL.Nu får den stå kvar........