1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581894 inlägg · 6215 ämnen

Slutspel!!!

« · 1246501 · » Till forumet


Sv: Slutspel!!!
jonmannen:
Törs man hoppas på DIF i kvarten, så att vi får lite kortare till bortamatcherna?? 
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Djurgårdens hemsida gör en redig utredning hur laget bör välja ikväll och kommer fram till....ja ingenting alls :P väldigt intetsägande artikel haha.

Tror HV tar Frölunda och Djurgården väljer oss. Vilket nog blir en svårare kvart än en HV dito. DIF är en riktigt het kandidat iår. Roligt med lite varierat kvartsfinal motstånd. HV är man ju lite less på, men samtidigt tredje gången gillt hmm hmm
Kommentera

Sv: Slutspel!!!

Hahl Bundy:

Grattis får man väl säga

Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Ambroo: Jag såg oxå reprisen igår direkt efter matchen live o jag instämmer i varje ord som du skriver.
Klockrent!
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Ambroo: enkla segrar är sköna dom med:) skrattmatch.
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
mikenomad:
Så är det precis, klockren analys hehe.
Den om struten alltså ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Aldrig har det här passat bättre än idag det som jag skrev i julas med en lite modifierad touch:

Kärleken till laget är som en stor saga redan innan vi föddes.
Det är en vacker tanke.
Att det finns oändliga ting medan vårt kött skrumpnar, vårt blod kallnar, våra kulor blir skrynkliga päron.
Laget var där före oss. Det är där efter oss. Vi bär bördan en liten bit.
Vi är en del av segerdansen under en kort tid.
Vi älskas av våra föräldrar redan innan vi föds. Jag minns första gången vi blev gravida.
Det tog två minuter av oförställd glädje innan jag började fundera på hur små storlekar det finns av Timrås tröjor...

En Hockeymatch följer ett visst mönster. Förväntan har sin egen dramaturgi.
Ett lag är en kärleksarme för oss som står där med våra flaggor som böljande hav över läktaren, som drömmer om framgång med ett surr i hjärtat, som sjunger våra sånger om tillhörighet, värme, solidaritet och stolthet.
Jag drömmer om att hålla min son i handen, hasta över vägen ihop med de andra i våra tröjor, i all vår längtan.
Varje match är en nystart. Varje ny match är en möjlighet att bli någon i den här tomma, kalla världen som skriker åt oss att våra drömmar är värda mindre än en fimp i en pissränna.

Det finns inget vackrare än ett älskat klubbmärke.
När Timrå spelar kan jag sitta framför teven och bara studera klubbmärket varje gång det är i bild. Jag njuter. Klubbmärket är ställföreträdande kärlek.
Jag plöjer ner all min förväntan, all min tro och mitt hopp i det där märket.
Så fungerar all god konst.
En bok tolkar dina känslor. En popsång el. rocksång beskriver ditt liv på tre minuter.

Ett klubbmärke får dig att känna dig stolt, kär, förälskad.
Hur kan det komma sig att man känner sig som man står i världens centrum, är utvald och unik, när man står tätt intill 5, 6 eller 7 tusen andra och allting handlar om spelarna nere på plan?
Magi.
Klubben vet inte ens om jag existerar och ändå blir jag stolt och glad när jag serTimrå märket i teve.
Visst är det fantastiskt?

Varje match har sin strategi, sin plan, sitt sätt att bli till. Ingen match är
den andra lik.
Varje gång en spelare tar emot pucken och ser medspelarna röra sig har han ett visst antal givna alternativ. Vi som tittar har några till eftersom vi sitter med alla facit, har översyn.

Vi älskar med hjärtat eller själen. Det är viktigt att komma ihåg det när snacket går om att ”sälja” klubben vi älskar, sälja iväg alla spelare o hall . För även om det krävs pengar för att vinna titlar är allt utan värde om vi inte har möjlighet att känna äkta glädje över dem.
Styckar vi upp hjärtat och säljer det i lösvikt spelar det ingen roll hur många titlar vi vinner efteråt. Vi kan ändå inte känna något.
Hellre själen intakt och ut mot VF i kvarten än vinna SM men inte ha hjärtat kvar.

Jag vet hur mitt hjärta låter. Jag vet vilka sånger det sjunger. Jag känner dess vitröda varma vind. Var någonstans jag står el. sitter på en hockeymatch påverkar mig inte.
Jag har mitt hjärta där.

Det vi upplevde igår i Luleå eller framför TV:n spelar ingen roll. Kärleken är oöverträffad o lyckoruset enormt.

Att se Challes tårar i intervjun efter matchen var oerhört vackert o oväntat. Challe har fått mycket kritik under året liksom laget med all rätt, faktiskt. Men att som nu resa sig på 9 ½ är fantastiskt stort som gör Kärleken ännu starkare.
Jag är mållös av beundran o sagan om Timrå fortsätter med oss supportrar som dom främsta älskarna!

Ända in i kaklet, Timrå! Ända in i kaklet!

I Love You!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Vad härligt det känns att i vårsolens sken vakna upp o känna att man i själ och hjärta är Timråit. All förtvivlan och sorg och hjärtskärande uddamåls "hedersamma" förluster har härmed kastats i bottenhavet.
En ny gryning föds, och ur den som askan ur elden ser jag ett stolt lag som efter 55 jävligt tunga omgångar,på mållinjen äntligen kan skrika ut och endast då kan skrika,men stolta kan skrika: VI ÄR I SLUTSPEL!!!!!!!!
TACK TIMRÅ:TACK ALLA SOM TROTT!
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Tycker samtidigt att vi alla ska lyfta på hatten för SSK och Rögles prestationer i veckan, att inte vika ner sig trots att de inte hade ngt att spela för samt i SSK:s fall dessutom var extremt brandskattade på spelare. Heder! De har visat att de har i ES att göra, vad jag än tycker om dessa båda lag....
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Reprisen av matchen sänds 09.30 på Canal Plus Sport 1. Jag tänker i alla fall se den även om jag inte kommit i säng än sedan vi kom hem från Luleå.
Jag fattar fortfarande ingenting så jag måste se reprisen för att fatta, och för att se något av matchen. Man såg typ 2/3 av planen från ståplats i Luleå =/

Anders Lindbäck är gud och Anton Lander är Jesus!
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Dagen efter och aldrig har dumstruten suttit skönare! Jag har under säsongen, som exempel, dömt ut Linkan/Challe som inte värvade Månsson (som gick till Rögle när de låg på betydligt tryggare mark än oss) Challe som inte kunde få ett lag att dra åt samma håll (jag rodnar nu, faktiskt) TJ för att han är en snål diktator (fast ang. TJ:s ledarskap har jag ff mina dubier)

Kan det vara så enkelt att dessa herrar innehar sina poster av en anledning medans jag geggar runt bland HS-nördar på ett supporterforum?

Lall on!
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
bisterfinnen: Sjukt!
Sök hjälp!
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
bisterfinnen:

Och som jag sa, och fortfarande menar. Ta denna till årets taggningslåt!
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Såja. Grattis!

Foka på rätt saker nu. Vi har tagit sommarlov, så skit i MoDo. Är man för upptagen med dominansbeteende så missar man chansen att få para sig med den finaste vovven. Då är det alltid någon liten Jack Russel terrier som är där och torrjuckar.

Kämpa väl nu då och sälj er förbannat dyrt.
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Åkerblom i 6e: Vilken härlig känsla att vakna denna söndagmorgon! Skall jag ringa till Luleå eller skall jag ringa till Örnsköldsvik???? Vad säger Tokegård? Vad säger alla "Puckhuvuden" som kalla sig Expertkommentatorer i kvällspressen??? Och hur känns det för Christer Jonasson???? ModoModoModoModoModo!!!!!!
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Denna prestation går till historien vilken återhämtning!
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Jag har en sak att säga!

TIMRÅ IK - VI GER ALDRIG UPP.
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Nyss hemkommen efter 115 körda underbara mil och tre perioder med rejäl mördarhockey. Jag säger bara en sak, vi var där och fick uppleva hela sagan live, helt otroligt.

SM-Guld SM-Guld SM-Guld...!!11!!11!11!!111!!!11!11!!111!1111!!!111!11
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Simmalugnt: De ä lugnt med stavningen, men passare för baptisten sargvarg, om du glömt eller laggt till en bokstav i groggen och vinets tecken,,,vi ska va så korekta och ricktiga enligt vissa förstår du...Men de har lekt med den gammle HH tidigare...och än har de inte tagit dö på´n...Hemp är korekt och ricktig, men inte ricktig,,,men vem är ricktig då man är ricktig...satan sluta och gnäll vi är i slutspel, och pms en är över, och virus ville inte gissa hur långt timrå kunde gå,,låt em oss sjunge,,,,TJAAALAAALLALA...LALAALA
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Sargvarg: Gud vad gött det känns att måsta bli vald... Å mopsar väljaren upp sig så är vi inte sena att säga: Ett ord till å skjorta e tom...

Alla skjortor ser bra ut tomma eftersom det är inga andra som har galant rödvit färg...;-) hehe...

Jag längtar till torsdag så det knakar...

FORZA TIK..........alltid, alltid.......
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Bröder och systrar!

En sådan här dag så orkar jag inte ens håna lillasyster.
Vi kravlar oss upp på slutspelsplats.

Om ni såg någon som var totalt okontaktbar sista 10 minuterna på Olearys i Uppsala så var det jag.

Och om ni såg en man som grät när slutsignalen gick så var det jag det också.

Jag har bara en sak att säga just nu. Tack Anders Lindbäck. Tack Brynäs för slutspelsplatsen. Det här är det största jag har upplevt i sport väg sedan vi gick upp i Elitserien, Då var jag i och för sig på plats. Men känslan efter slutsignalen tangerade detta.

Jag ber om ursäkt för stavningen men det har blivit både en, två och tre slutspelsgroggar när jag har torkat segertårarna!
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Sargvarg: Ja kan du inte läsa på denna tid på dygnet, och de faktum att det tillkom en bokstav, så inte tänker jag bekosta mig en förtydligande till en pajas...
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Harryhaffa: Kan du förtydliga dina argument repis, fackrum)? Tack!
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Sargvarg: Repisen är ett fackrum, ingen vill möta timrå i ett slutspel, det bevisades ikväll, då allt funkade...hv möter frölunda..Och Djurgården väljer Färjestad, lhc väljer brynäs,,så skelefteå får tampas med kåta tikare
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Så här blir det i kvarten:
HV har att välja mellan Timrå och Frölunda och HV vågar inte ta Frölunda. Man känner sig komfortabla med Timrå, som man ändå slagit ut två år i rad.
För timrås del är det bara positivt att köra tredje gången gillt mot HV, som man dessutom har plusstatistik på i år. Statistiskt sett ska man inte kunna ha samma otur med domare och skridskoskenor återigen.

Historiskt sett har det lag med bästa målvakten vunnit SM och som av ett otroligt härligt sammanträffande finns det väl bara en målvakt i Sverige som hållit världsklassnivå i det här landet på senare tid...
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Ja man får väll lov och säga grattis till slutspelet. Imponerande att ni grejar tre poäng borta i sista omgången. Nu har ni all chans i världen att gå långt med den målvakt ni har med. Och ännu en gång visar det också att utan en bra målvakt vinner man inte jämna matcher. Lycka till i alla fall så ses vi ju nästa säsong :).
Kommentera

Sv: Slutspel!!!

Lottningskänsla och sen sängen: Jag hoppas nästan på HV. Det är ett mycket bättre lag men det berömda tredje gången gillt kanske håller för en gångs skull. DIF är jag livrädd för, de är i ett grymt stim i år. Skellefteå kan vi absolut slå och LHC är sin egen värsta fiende, det kan säkert Challe spela på.

HV kommer absolut ta oss. Nog för att VF är darrigare längst bak i laget men med den uppställningen på papperet - och dessutom hygglig form, samt det faktum att ingen kan ifrågasätta att ettan tar åttan - de tar oss.

Kommentera

Sv: Slutspel!!!
T T:

Jag minns inte ens vem som intervjuade. I nuläget är man bara så överlycklig att Timrå lyckades fixa denna på förhand så omöjliga vinst. Starkt av Kickan att till slut svara, måste jag säga. Hon må vara grym och elak, men i det här fallet stod hon upp bra mot en jublande glad TIK-are = jag... :)

Challe är bara så jävla bra! Nallen = DJ Hemp älskar honom! Man vill bara se honom vinna SM-guld med Timrå IK! Come on Challe, forza...!!!
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
T T: Ja den ja, hua... Men det var som sagt inte så mycket mer i fem mot fem. Limpan hade allt som oftast fritt synfält och vi var riktigt starka i boxen på andra(särskrivning!!111!)puckarna.

Vilken sjuk känsla man har just nu, magiskt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Slutspel!!!

Ambroo: När Sebbe gav bort pucken bakom målet var jag säker på att det skulle ringa. Hela det bytet var de riktigt illa ute.

Men annars var det lugnt. Häpp!

Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Har precis njutit av att ha sett reprisen i lugn och ro och jag måste säga att det kändes som om att Luleå var betydligt farligare när jag såg matchen "live". De skapade i stort sett bara farligheter i powerplay och i efterdyningarna av de som de hade. Vi var så äckligt disciplinerade ikväll att inte ens DIF anno 89, 90 eller 91 hade slagit oss på fingrarna. Om Lasse Falk såg drabbningen så måste han ha varit lyrisk! Limpan, Sebbe och Skogs var giganter, men den som höjde sig över alla var ändå Lander. Hans centerspel var det bästa jag har sett i TIK sen Zätas dagar.

Det känns rätt bra nu;-)

Edit: Får man önska nu så möter jag helst LHC eller HV. SkAIK och DIF känns mer obekväma. Egentligen är allt bara en bonus nu, men mycket vill ha mer...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Slutspel!!!
DJ Hemp: Han som intervjuade hade inte så bra koll. När man väntade sig att Challe skulle få snacka om Djurgården så frågade han om - Linköping?
Kommentera

Sv: Slutspel!!!

maskot: Ta livet av dig eller lägg dig till med en mer nyanserad bild av verkligheten. Två alternativ.

Det har inte räckt med själva spelet och ishockeyn i sig för att göra den här säsongen till en pina fram tills idag, alla dessa onyanserade diskussioner har också bidragit i stor mån. Allt detta tisslande, bubblor hit, bubblor dit. "Det sägs..." o.s.v.

Gör Challe en Sören Cratz så måste hans polotröja upp i taket i Eon. Fan vet hur den här säsongen ska sluta. Vi var ytterst nära att kunna slå HV ifjol, med ett lag där egentligen Pyörälä känns som den allra tyngsta förlusten. Oavsett hur grundserien sett ut så vettefan alltså, vi har en matchvinnare till målvakt nu, vi har starka kontringsspelare.

Mitt tips: Vi vinner SM-guld. Vi gör sammanlagt 15 mål på 12 matcher. Släpper in två. Tråkigaste guldlaget någonsin.

Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Blizzard:

Nallen (jag) älskar verkligen Challe - kanonintervju igen! Fan vilken snygg tränare vi har! Dessutom har jag nu äntligen snackat med Luleå-Kickan. En fantastiskt fin förlorare som tog dagens resultat som en riktigt fin kvinna. Älska Challe! Respektera Kickan! En bra kväll denna!!!1
Kommentera

Sv: Slutspel!!!

maskot: Jääääla TJ!

Själv porrsurfar jag på nsd.se och andra LHF-anfrätta domäner. Det är vackert att spegla vår triumf i deras blanka ögon, kontrastverkan gör den egna lyckan ännu tydligare.

Kommentera

Sv: Slutspel!!!
maskot: "men han börjar väl ta för mycket plats för klubben kanske styrelsen tycker"

Men styrelsen tycker väl att han börjar ta för mycket plats i klubben....

aha nu fattar jag ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Bravo! Stor eloge till hela gänget. Jag har under säsongen avundsjukt sneglat på lag som Rögle, Brynäs och SSK som jag anser har presterat mer än vad spelarmaterialet lovat. Jag har tänkt; "tänk om Timrå kunde visa upp en offervilja, ett go och ett ge-aldrig-upp-sätt som dessa lag visat under delar av säsongen". Nu står vi här med ett slutspelsbonus och en stor tacksamhetsskuld till hela organisationen Timrå, ingen nämnd ingen glömd.

Vill bara avlsuta med ett "tack ska du ha Agne Jälevik".
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
El Maco: Man kan hoppas han blir det men han börjar väl ta för mycket plats för klubben kanske styrelsen tycker
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Blizzard: Challe blir inte kvar. Inte Elitseriens mest guldbehängde tränare men defnitivt den som ger bäst intervjuer.
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
DJ Hemp: "vi ska vinna sm-guld"
Kommentera

Sv: Slutspel!!!

DJ Hemp:

Grovt räknat riskerar Timrå IK att gå back fyra-fem miljoner i år.

– Det är för tidigt att tala siffror. Men vi måste gå ända till final för att få ekonomin att gå runt, säger Johansson.

Kommentera

Sv: Slutspel!!!

Jag väljer att klistra in Skarins statustext på Facebook:

"Jag och Jimmy Bloggrin grät i varandras famn. Detta är bland det bästa i hockeyväg jag någonsin upplevt. Tack för det här, Timrå IK. Jag är tagen. Jag saknar ord."

Kommentera

Sv: Slutspel!!!
dr-nix:

Come off mate! Var det inte så att två kvartar hemma dög för att budgeten skulle gå ihop? Fan i helvete, jag orkar inte riktigt med att negga nu efter mirakelvinsten i Luleå! Kan vi alla inte bara komma överens om att fira unisont och gulla som satan med varandra? Som glada gosedjur. Själv är man ju minst sagt lycklig över kvällens seger. Kom igen nu. Visa lite glädje ni andra också. Vi vann ju...
Kommentera

Sv: Slutspel!!!

stackars Modo med medaljen
som bara putsar sina minnen
dom sitter tyst bland gammalt skrot
kan inte se för allt sot
att ingen sitter mittemot

Kommentera

Sv: Slutspel!!!
DJ Hemp: nja tydligen så måste vi gå till final för att inte gå back tror jag. Så vi ska tydligen gå långt...
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Raggaren Putte:

Hundar KAN cykla! Hundar är bra så in i helvete! Det KAN gå! Timrå IK, som vilket annat jävla lag som helst, kan vinna SM-guld! Inget attans losertänk nu, vi tar hem hela skiten! Kanadickerna och de lokala produkterna samt Lindbäck blir tungan på vågen - nu vinner vi en gång för alla!!!1

Det som hände i kväll var inget annat än magiskt. Vi såg ut som ett slaget lag några minuter in i tredje perioden, men som från ingenstans slog Lander till - 1-0 och vi var plötsligt i slutspelet. Man trodde knappt sina ögon, men Timrå hade liksom gjort det igen. Som vanligt orkade man knappt uppleva matchens slutsekunder, men visst gick det vägen. Har knappt fattat att vi har tagit oss till slutspel ännu. Måste fixa biljetter till veckan. Herregud vad skönt. Ekonomin är la räddad nu, eller? :)
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
DJ Hemp: Haha! Jo det är alltid bäst att gnälla riktigt ordentligt redan i början av matcherna så att saker bara kan gå till det bättre senare. En slug taktik som tar tid att finslipa.

Till saken hör dock att laget faktiskt börjat göra vissa grundläggande saker mycket bättre nu i slutet av säsongen. Särskilt aggressiviteten i boxplay har ju ökat dramatiskt jämfört med vår statiska tändsticksask som vi använde under större delen av säsongen.

Och nu är vi i slutspel och vi är faktiskt ganska stabila också för tillfället. Man har kanske inte så stora förhoppningar men det finns helt klart skrällchans oavsett vilka vi kommer att möta. Om vi bara kunde få igång något slags PP också kan vi ta SM-guld, men årets TIK och PP verkar dessvärre vara ungefär som att lära hundar cykla.
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Kickan, var är du??? Inte så mycket som en enda käft av Lule-fansen är anträffbara en kväll som denna. Jag ringer som besatt, men ingen svarar! Timrå har knackat lappsatan i afton och därför har ni stängt av, inte sant? Ni kan kalla oss kärringar och hundjävlar, det spelar ingen roll! Vi har ännu en gång slagit er när det gäller som mest - YES!!! Timrå IK - SM-guld 2010!!!1
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
T T: Allt är sagt, allt är skrivet...jag vet...en av de bästa kvällarna är snart till ända. Endast en kväll vårvintern 2000 kan mäta sig med detta och då var ändå det mer väntat. Om något kan beskrivas som en blixt från en klar himmel så är det Timrås slutspelsplats i år! Herregud....vi har varit utanför slutspel sedan omgång 4...och studsar tillbaka i 3:e perren i omgång 55!! :-D

Tack Timrå IK!
Kommentera

Sv: Slutspel!!!
Raggaren Putte:

En helt fantastiskt surrealistisk känsla verkligen. Jag minns tillbaka alla dessa matcher som du och Kattgubben har suttit och gnällt vid tangentbordet redan i början av matcherna :) Själv har jag inte ens orkat logga in dessa gånger utan man har suttit där och lidit för sig själv... Men nu har vi alla fått vår osannolika belöning - Timrå IK spelar slutspel 2010! Man fattar fan i mig inte att det är sant! Säsongen var ju över, allting var slut. Men vi pissade ner lappjävlarna och nu ska här firas tills korna går hem :)
Kommentera

« · 1246501 · »