1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580587 inlägg · 6216 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03

« · 1861141 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Olle: Herregud vad du generaliserar. Att påstå att all framgång i år enbart beror på Haukeland är ju rent löjligt. Likaså att Enock tagit felbeslut hela säsongen.
Det här laget blandar och ger en hel del. Men jag tycker att det är rätt logiskt, med ett så ungt lag som det här.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
The great one: Det var Lavoie som fick friläget, inte Dahlén.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Olle:

Din jinx gick nästan hem två gånger om där, fortsätt så.

Kaisern måste få mycket mer speltid. Skapar ytor och åker rakt på mål i varje byte.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Løvein missa frilägen och IK70 har vändt i Solna i
Kommentera


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Olle: Tack Dahlén, 1-3 i alla fall..
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Södertälje SK - Timrå IK 3-1
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Uffe Dahlén 👍👍👍👍6
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
sargad: hedersamma omnämnanden i all ära men när gick vi senast av en första- eller andraperiod med 2-0, 3-0 ledning? (Före tingsrydsmatchen för typ tre omgångar sen) vi har ledande spelare som inte producerar, nånstans tycker jag att man kan kräva lite mer än lite bra snurr och plexiskott.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Olle: Håller inte alls med angående Hugo. Han är bara en i mängden som strödde pass i andra. I första var han bäst tillsammans med "gallren".
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
JanneH: tycker ändå att det är fascinerande vilken konstgjord andning som Haukeland ger det här laget. Seriens i särklass bästa målvakt får i match efter match rädda ett lag som borde husera på nedre halvan av tabellen men som ändå lyckas vinna matcher i en oändlig serie av uddamålsvinster. Hade vi haft ett par duktiga backar och en spetsspelare till så hade vi haft chansen att gå upp i år, det är min övertygelse.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
mikenomad: tycker han är mycket bättre i år än förra säsongen
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
palleparling: Porrmuschen har haft jobbigt att hänga med hela säsongen...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Säger inget om något men noterar att Oskarshamn gått från 3-0 till AIK upp till 3-3.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
palleparling: nog hade det varit flera gånger bättre att stå kvar med sin gubbe framför kassen och låta Haukeland ta första stolpen istället för att friställa en motståndare som Dahlroth inte hinner fram till. Kanske lätt att säga i efterhand. Jag tycker dock att Enock har tagit felbeslut hela säsongen lång.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Datsyuk: piss år detta 2018 verkar det som
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Fan vad surt. SSK började checka högt och fick fast oss. Tycker jag är stora skillnaden spelmässigt. Sen är väl alla tre målen resultat av dåliga val. Skillnaden är att SSK faktiskt är ännu drälligare men vi gör ju inga mål för det.

Men vi är Timrå och vi ger aldrig upp...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Olle: om du kollar igen så är det Dahlroths gubbe framför målet. Han hängde inte med i markeringen och låg inte tillräckligt nära vid målet. Enock försökte stänga första stolpen. Sen om det är rätt försvarspel det vet jag inte, bara konstaterar att det var Dahlroths som inte hängde med sin gubbe.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Alltså vad händer......
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
The great one: Alldeles för dåligt passningsspel och avsluten är (som) vanligt pinsamt dåliga!!!
Tränar man aldrig avslut tro. Och titta upp innan det skjuts!!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Ja fyfasen....
Sämsta insatsen denna säsongen...
Malmö låg under med 4-0 igår efter 2 pirrar...
Vann...
Timrå???
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
The great one: Nog såg väl även du att Enock släpper sin markering i slottet och rusar på puckföraren bakom mål, som passar till Enocks markering som gör mål?

Visst har vi haft våra chanser men ingen lika bra som något av det SSK gör mål på. Istället har vi Dahlén som lallar runt med sitt slagskott från sarghörnen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Smokey: Försöker var optimistisk. Många gånger har vi kommit tillbaks riktigt bra i tredje perioden, och det går fort i hockey.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Olle:

Roligt att du alltid ska skylla på Enock. När första målet helt och hållet var Lavoi och nu Olofssons trippelmiss.

Vi har haft våra chanser, SSK med skillnaden är att dom satt sina.
Kommentera


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
kulltorp: 0-3 i vårt PP, Suck!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Smokey: Haha, vilket jävla lall!
Kommentera


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Hahl Bundy: må ha varit en utvisning före deras 1-0 men om timråbacken hade åktskridskor så hade vi fått utvisningen med oss, istället halvglider man och gör det svårt för domaren.

Skicka upp Olofsson på läktaren NU! Platsar inte ens i en fjärdelina
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
VARFÖR SKA JACOB OLOFSSON SPELA POWERPLAY??? ALLVARLIGT TALAT.

Erik Karlsson ska spela på hans plats alla dagar i veckan!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
RIDÅ NER!!!!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
FAN VAD JAG TYCKER ILLA OM ISHOCKEY NU.

Men vi är inte på g. 5 minuters jävla glidande fram och åter utan avblåsningar tyder inte på den närvaro som behövs i detta fysiska spel om ni frågar mig.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Smokey: och där punkterar katastrof-Enock matchen med att gå bort sig som vanligt. Det bästa vi kan åstadkomma är Dahlens alibiskott från alla omöjliga vinklar då han desperat försöker vinna skytteligan för att bli en mer attraktiv produkt. Inte många lagspelare i detta Timrå just nu.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
28 sekunder...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
mikenomad: Uhhhh, får en otäck känsla av att det går utför from nu....förlust idag, Dahlén lämnar...hmmm
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
mikenomad: Otroligt dåligt backspel av Enock där. 1-0 var ju en solklar utvisning innan. Blir så less.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Uselt att inte kunna prestera i en andraperiod återigen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Man kan nästan få för sig att herr kommentator håller på SSK.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Haha.... Fyfasen vad sämst vi är 🎉
Kommentera


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Olle: Solklar hakning före 0-1, surt..
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Hugo Enocks indianare och hafsiga uppspel lite nu och får mig att primalskrika av ångest.

För helvete! Orka.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
The great one: det passningsspelet som faktiskt sker (hela laget) är ju under all kritik. Så många spelförstörande pass som vi presterar just nu så skulle jag bli förvånad om vi kan göra mål på en kontring eller flygande anfall.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
The great one: Mhm. Två gånger dessutom.
Speciellt första gången när båda backarna gick på Dahlén. Hade pucken suttit på Hållanders blad hade han gjort mål.

Blir inte förvånad ändå om Hållander sätter en puck. Han är i bra form just nu.
Kommentera


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Bra förstaperiod men lite för lätta skott. Å andra sidan spelar väl SSK bortaspel hemma med hela laget hem i försvar och väldigt försiktigt.

Vi har varit bra på att fånga in SSK:s försök till uppspel. Alternativt är de riktigt klappkassa på det momentet....

Frågan nu är om vi klarar att hålla hög kvalitet i en andraperiod. Och vad SSK ändrar på för så här kan inte de fortsätta.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Corvo:

Kejsarn är ju riktigt bra där ute med sina tunga tacklingar i varje byte. Gillar vad jag ser från övriga två med.

Dahlén får dock börja passa. Hållander hade haft öppetmål.

Den här matchen tar vi!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
18-7 i skott efter första ronden..
0-0...
Knäck Dansken nu!!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Sputnik: Vart läste du detta förresten?
Däremot har vi ju faktiskt en juniorkedja i Kaijser-Enqvist-Jansson.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2018-01-03
Ut med fanskapet!!!
Kommentera

« · 1861141 · »