1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29

2029425 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Bragd-Birger: Håller med. Leksand är en jojo och känns som ett "säkrare" kort. Oskarshamn skulle jag för allt i världen inte vilja möta.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
JanneH: Jag tyckte Fjällström var bra dom matcher han var med, duktig skridskoåkare och jobbig för motståndarna.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Rytter: Haha, kval bokstavligen är seriematchen! Allt annat är försäsong. ;-)
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Bragd-Birger:

Ja personligen tar jag gärna Leksand och ser gärna att ni får ta er an IKO. Så våra både klubbar får göra upp med sitt förflutna. Vi har bägge hämd att utkräva.

Så vi tar löven i finalen och får Leksand, sedan sopar ni dit löven med 2-0 i matcher och tar IKO.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
JanneH: det är därför han ska träna ett par veckor innan han matchas, så att tajming och tempo kommer tillbaka.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
nectis: borde ju vara jävligt spelsugen om inte annat!!! men jag är ju lite orolig hur han har det med tempo och tajming när han varit borta så länge
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Rytter: nja, skulle nog påstå att Leksand i negativt kval a l l t i d är vinstlotten. Har dom klarat den situationen någon gång?
Borde kittla modoliderna lite extra också, med tanken på senast det begav sig.

Oskars känns läskigare. Dom har ingen press på sig, eftersom ingen utanför Oskarshamn förväntar sig något annat än att deras sejour i SHL blir ettårig. Dom lär ösa på i sin vanliga, rätt obekymrade och obehagliga, stil.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
JanneH: Inte mycket, svårt att avgöra på så få matcher. Men jag tror han kan spela hockey, så jag hoppas han visar det.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
nectis: Vad tyckte du han Fjällström uträttade innan skadan? Fattar inte varför man inte dumpade det spåret och gick vidare med annat för läääänge sedan.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Jensen_12: Nu när den skadade kommer tillbaka varför inte göra om Herr Berglund till back .
så blir det mer konkurrens på den sidan för nu måste en bort igen på forward sidan
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Spock:

Helt plötsligt kan det bli så att vinna allsvenskafinalen är nitlotten, hamnar Leksand sist så vill man ju troligen hellre möta ett IKO som skakar och inte dra jämnt internt, där spelare säkert redan skrivit på för andra klubbar och inte har erfarenhet av negativa kval istället för ett Leksand där kval är lika vanligt som seriematch.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Charlie2: Hahaha, mmmm mysigt med skadegläjde. Blir säkert skitbra med perra-potatis......

/stenkastaren i glashuset
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Charlie2:

Herrejösses herr Åhlund är verkligen definitionen av att skapa dålig stämning i omklädningsrum.

Först blir han kickad av Pantern för att han inte kan låta bli att säga rasistiska saker, sedan beter han sig ofantligt märkligt mot media när han tillfrågas om fallet. Spelarna får nog och kräver hans avgång!?

Kommer till IKO är kränkt på ett supermärkligt vis så fort TIK vinner en match i kvalspelet.

Hamnar snabbt i konflikt med den nya chefen efter Kenntä, går så långt att han mobbar en spelare igen och nu ska få sparken på nytt.

Han måste ha fått för många hjärnskakningar och drabbats av CTE. Det verkar brinna till alldeles för ofta för honom för att fungera i en social verksamhet. Påminner om många tragiska fall med ex-spelare i NHL och NFL.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Charlie2: Skämt å sido Håkan lämnar IKO, gör 2 matcher till försvinner under landslagsmatcherna
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
nectis: Janne vartskalljagvara? Kommer!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Ska bli spännande att se vad Fjellström kan uträtta nu när han är tillbaka.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
bar mofftak: Första och andraplatsen är körd sen länge men tredjeplatsen känns som att den är våran. Så nä, värva i jakt på Modo och löven behövs inte. Förhoppningsvis är alla friska och krya lagom till ”slutspelet” och kvalet och då har vi ett jävligt starkt lag offensivt.

Ska vi och har vi råd att värva så är det en stabil back pengarna ska läggas på och ingenting annat. Går det att hitta? Vetefan.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
bar mofftak: Precis.

En annan sak jag kom att tänka på gällande tränare är hur mycket jag saknar Thelin. En sån jäkla pådrivare. Jag undrar hur stor skillnad han gjorde i båset när det kommer till att få ut 100% av laget.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Jensen_12: Nej, investera i spelare just nu är inget vi ska göra. Det är inte där problemet sitter.
Och även om jag klagar på hur det ser ut på isen ibland så menar jag definitivt inte att det är kört. Man ska t.ex. aldrig underskatta Modos förmåga att misslyckas samtidigt som vi har minst en spelare som visat att han kan lyfta sig enormt mycket när det verkligen gäller.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Nevink: Det är lite det jag tänker också. Vi har ju visat att vi kan spela riktigt bra många matcher, stundtals propagandahockey. Kan vi få ihop detta nu på slutet, göra en bra playoff där vi får självförtroende så är inget omöjligt.

Oavsett så är jag glad över att vi trots degradering får ihop et bra lag och slåss i toppen direkt efter. Det är inte lätt med den spelaromsättning som ofta följer en degradering.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Clay.2: Tror du missförstod mig. Vi brukar höja oss mot bättre lag, generellt. Inte menat att SSK är ett bättre lag. Ber om ursäkt om jag var otydlig.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Nisse1: Modo har börjat värva in lite nu på slutet, för att inte tala om löven då, kommer garanterat bli mer. Känns precis som Leksand 2018. Man värvade och värvade, fel folk kommer in och stör harmonin, man går visserligen till kvalet, men faller ihop totalt där.

För min del hoppas jag verkligen att värvandet fortsätter där, då vet man iallafall att harmonin snart är som bortblåst.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Nisse1: Bitter much?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Jensen_12: Skulle inte förvåna mig om Timrå slår alla på näsan och står där med shl-biljetten i handen tillslut, medan modo & löven står där med händerna i byxfickorna och frågar sig vad fan det var som hände!

Kolla bara när Modo åkte ur, man var väl nån ynka poäng från att kvala sig kvar även i HA första året? Djurgården slutade 5a första året t.ex, Leksand 4a. Vi ligger liksom på en stadig 3e plats skulle jag vilja påstå, med all chans att kunna utmana när det hettar till på riktigt. Sen att plats 2 och 3 betyder helt olika saker är väl det som vi stirrar oss blinda på, skulle vi ligga 3a nästa säsong med ett klassiskt slutspel så hade såklart tongångarna låtit helt annorlunda.

50% på Modo, 40% på Löven, sista 10% på oss och BIK.

Något sånt här känns det som, ingen har direkt med Timrå i beräkningarna, men vi finns där och strör salt i såren på motståndarna, kanske lyckas vi strö tillräckligt mycket så motståndet faller platt?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Sune: Om Modo går upp i år kan man ju bara tänka sig vilket lag vi ställer på benen nästa år med typ, 1,5 milj. mindre i publik intäkter. Men det finns ju så mycket annat som är viktigare än ishockey som Backlund sa.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
kulltorp: Undrar hur det är med Lerebäck ?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Clay.2: Har man en bra tränare behöver man ingen mental coach.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
timråhockey: Lite märkligt att vi som är här till 90% tycker att det var en skit match men inte Fredrik
. Kan vi se så fel ?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Clay.2: Freddan sitter nog säkert
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Jensen_12: En spelare lyfter inte detta lag , snarare en tränare lyfter detta lag , men vem byter tränare nu ?
Ingen kretik mot dig nu men vi spelar bättre mot bättre lag nja , då skulle det vara mot MoDo och Björklöven ..inte ens då fungerar det..
Att Timrå ligger där dom ligger är inte Fredrik Andersson' s förtjänst det är killarna som gjort han en tjänst att han fick behålla jobbet .
Släpp kraven och låt Fredrik ta semester i 11 matcher.
Spelarna behöver ingen tränare nu dom behöver en mental coach .
Hur skall Timrå lösa detta när det blir slutspel ?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Sune: jag förstår faktiskt ledningen. Vi hade ett mål om att bli topp 5, vi är topp 3. Chansen att gå upp finns fortfarande.

Och let's face it, vi har enormt sparkapital i vårt lag. Vi spelar som en påse skit just nu men plockar ändå poäng så gott som hela tiden, vinner matcher osv.

De gör trots allt 11 matcher kvar tills det börjar gälla något, och vi brukar tända till när vi möter bättre lag.

Jag tycker inte vi ska riskera ekonomin just nu. Får vi igång spelet kan vi utmana. En enda ny spelare gör ingen skillnad just nu.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Brattström åkte förresten på en tvåa för den där trippingen i straffläggningen. Minns inte om jag sett något liknande förut?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Bragd-Birger: Oförklarlig passage av serien detta. Sen skulle vi ju ha vunnit den här matchen, rakt av. Undra hur många riktigt fina skottlägen vi egentligen hade från det att vi blev fulltaliga med några minuter kvar av tredje och under sudden. Den måste sitta där, men så blev det icke. Onödig poängförlust, även om jag inte kommer vrida mig i plågor inatt. Blek match annars, men det syns att vi inte direkt spelar för vår överlevnad. Oerhört odesperat.

"Intressant" avslutning av serien nu. Elva matcher kvar att spela, en tredjeplats att nå. Det står mellan oss, BIK och VIK. Vi krafsar in våra poäng på ett eller annat sätt, BIK har tappat det mesta och VIK blandar och ger. Om vi verkligen vill så skulle vi kunna gasa ifrån de andra två lagen ganska så obekymrat tror jag, men vi verkar samtidigt inte tycka att det är så roligt med lugn och ro heller. Och frågan är ju om vi skulle må så bra av att parkera tryggt på en tredjeplats med fem matcher kvar att spela. Istället så ser vi till att tappa poäng när BIK också tappar poäng, bara för att. Skulle vi sjabbla till det så pass mycket att vi missar tredjeplatsen så är det, utifrån givet läge, inåt helvete uselt.

Vi borde värva, definitivt. Kommer vi kunna värva? Högst tveksamt, då vi kanske framförallt skulle behöva någon back till och det känns fan oerhört svårt att hitta något vettigt på en sån position. Framförallt när vi fyllde kvoten med "unga och utvecklingsbara" backar redan i september, det behövs något annat nu.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Sune: man ville inget alls förra sässen heller.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Skjut dom högt...Clint Eastwood!!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
josha840: Toppen.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Heisenberg: Samma kväll som Modo gör 2-2 med 6 man på plan som domarn missar.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Heisenberg: Såg om det nu.. Alltså fyfan.. Pricken över i. Ett perfekt avslut på matchen..
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
En parantes: Modo och Löven värvar för att gå upp i SHL. Modo värvar en ny målvakt och Löven ska in med en till back. Timrå de gör...ja vad gör de? Vad vill man? Vill man något alls? Nä man vill nog inget. Gott nog det. Det viktigaste är inte att vinna, det är att delta. Det blir nog bra det.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Men va? Vann vi inte? Jag stängde också av efter SSK missade sin sista. Var Hartmanns aldrig inne? SSK missade väl sin sista?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Gewe: Jag var på plats och detta var det sjukaste jag varit med om. Brattström avgjorde matchen med sin räddning och hela arenan var på väg hem (jag jublandes).
Sen dömde domaren bort räddningen(!) så SSK fick lägga om straffen och gjorde mål. Sen gjorde vi mål igen och satte pressen på SSK, men då videobedömdes det som ett ribbskott! För att sedan följas av att SSK fick avgöra...
Jag satt där som ett frågetecken och fattade nadabanana.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
josha840: haha...va faen! Stängde av när SSK-spelaren missade sin straff efter Hartmanns kasse...och så ser man nu att det blev torsk.
Helt gälet.

Men passande ändå, efter en sån skithockey. Timrås "spelsystem" efter jul...brrr. Har det brunnit alldeles på samtliga?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Gewe: Domarn hittade ett sätt att blåsa oss även fast slutsignalen gått.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
The great one: Kan det komma 2000 st på fredag . och issofall varför , det kan vara kul att se nostalgi tröjorna .
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Följde matchen via swehockey och är rätt säker på att hartmann avgjorde, stog så när jag följde live straffar?!?!
Hur kunde ssk vinna då som??
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Nisse på Mon or: Fast i vårt lag är det inte brist på spets eller kvalite, alla går på halvfart varje match i princip.

Något bör göras för att få tillbaka farten och glädjen i sporten igen.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
bar mofftak:

Freddan får ut 15% av det här lagets kapacitet.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
bar mofftak: Nu får Nubben " se vad som händer" när man sitter på händerna och inte förstärker där det behövs i laget. Ännu en bortkastad säsong.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
She: "Lucky Luke" Lander ett passande namn.!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2020-01-29
Så sjukt tråkigt att vi investerat massor av miljoner i ett lag fyllt med unga talanger. Bland annat några av seriens snabbaste ytterforwards. Den bästa i serien på att gå runt offensivt mål. Då säger vi åt dom att stanna på offensiv blå för att styra in puckar och sen jaga. Om vi försöker gå in med puck och tappar den så ska dessa ytterforwards på något sätt jobba hem från stillastående.
Låst ämne

2029425 · »