1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582205 inlägg · 6215 ämnen

Supporterklubbens jacka

« · 444334 · » Till forumet


Sv: Supporterklubbens jacka
Swordster: Wow! Snacka om raritet ;-)
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Ambroo: Eftersom jag har en identisk sju år gammal står jag över...
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Dalan: Jo jag:))
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Annica: Hursomhelst så borde samtliga bojkotta jackorna, då kanske föreningen förstår vad det handlar om.. Visst, det blir ett inkomst bortfall för supporterklubben, men det tycker jag man kan leva med en sån här gång..

Protestlistor och mailbombning är ett sätt att få ståfilerna att tänka om och funkar inte det så får man väl ta till mer drastiska åtgärder, inga örnprydda prylar och knäpptyst på stå i en match vore nåt det!
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Mange: Efterfrågan verkar inte så stor direkt, men Stefan och Annica vill ha, och frisbee Kjell, och Bohman kanske... Sedan är det nog inte såå många mer :)
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Annica: Vore dumt att plocka fram något som kanske inte säljer alls. Gör en liten marknadsanalys och hör med kunden, dvs supportrarna om dom vill köpa en sådan jacka. Endast beställningsvara enligt min mening, om det inte är en skyhög efterfrågan vill säga.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Annica: Förnuftigt att inte trycka upp några tröjor innan marknaden är sonderad. Jag befarar att efterfrågetrycket blir lågt (återigen en spekulation) vilket är beklagligt särskilt om intäkterna går till att subventionera resor till bortamatcher.

Vad gäller mitt räkneexempel så var det som du förstår taget ur luften.

Det innebär i princip att Supporterklubben går misste om en än större intäkt. Sorligt att jag blir tvungen att låta plånboken tala genom att lämna den hemma.

Jag plågas av örnen och många med mig.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Johan J:
För din kännedom får inte Timrå IK ett öre från försäljningen av klubbjackorna. Hela vinsten går oavkortat in i SK. Jag tror med ganska stor säkerhet att dessa pengar som SK tjänar går till att subventionera resorna.

Inga jackor är upptryckta. De beställs efter 26 november. Lite svårt att veta kanske vad folk vill ha för storlek. Att hålla ett lager är otroligt dyrt och alla med huvudet på skaft vet väl att SK inte sitter på några förmögenheter...

Självklart får du tycka vad du vill om jackan och örnens vara eller icke vara. Men innan du öser ut dina ekonomiska teorier kan du ju ta reda på lite fakta först?!
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Dalan: Om ni vill se inslaget om MoDo och Timrå så finns det på den här länken. Inslaget kommer efter 16 min 35 sek.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Timrå IK har förmodligen en av sveriges mest klassiska och snyggaste logga. Egentligen. Utan att använda den.

Den äckligt pinsamma örnloggan är svår att beskriva i ord. Så illa är det.

Tycker att allt det här snart börjar bli skandal.

Tycker synd om Supporterklubben som ska behöva dras med dessa riktlinjer från högre makter. Sjukt att det ska vara på detta vis.

Den där jackan blir grymt svårsåld.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Skriv en motion till årsmötet, samla alla som vill återinföra tallarna och kör över styrelsen i omröstningen. Det är på plats med en marknadsundersökning innan, det kostar en del att byta klubbmärke, men kan man visa att intresset är mycket större för tallarna är det ju ett argument Det är ju för bövelen en förening med föreningsdemokrati!
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
wesse: Så att du menar på allvar att medlemmar som av en eller annan anledning inte personligen kan närvara på ett årsmöte skall ge upp sina demokratriska rättigheter?
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
geggelundin: Det finns egentligen inget självändamål genom att "stödköpa". Då kommer det fortsätta spottas ut örnprylar.

wesse: Livet som exilsupporter är inte det enklaste kan jag lova särskilt då jag mer än sällan är på besök i Medelpad.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Swordster: Ännu bättre för då kan han argumentera för sin sak istället för i en gästbok.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
wesse: Han måste även ta sig TILL årsmötet eftersom "demokratiska" Timrå inte tillåter röster via ombud...
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Johan J: Du får säkert sätta upp listor i Arenan, Låt nu Örnjäveln vara och samla tillräckligt med namn till årsmötet. Du är väl medlem.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Johan J: Förvisso.. okey att skippa den för att man helt enkelt tycker den är ful.. men om man tycker att det är rätt att köpa den för själva stödjandets skull så är det väl helt ok.. alla får väl göra vad de vill med sina pengar. Men jag köper personligen inte en pryl av Timrå IK så länge örnskrället finns på dem, simple as that. Det har inget med snålhet att göra, snarare att jag vill se propert klädd ut.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
JimmyH: Jag hade inget smink till Umeå. Jag åt korv, mycket korv. Inget annat. Du däremot...
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
stockholms whine..
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
geggelundin: Om uteblivien försäljning drabbar Timrå IK anser jag det som mindre skadligt. Hur många jackor kan de ha tryckt upp? Inte räknar de väl i sina vildaste fantasier att sälja mer än 100 stycken och vad har de kostat de att ta fram? 350 kronor är försäljningspriset. Var går vinsten? NEH tar väl 200 kronor max, Timrå IK 100 och Supporterklubben resterande 50 kronor.

Hur mycket pengar har Supporterklubben gått in med?

Ärligt talat. Den där jackan är bland det fulaste jag har sett.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
geggelundin: Ett enkelt sätt är att runt om i arenan sätta upp listor och ta in namnunderskrifter redan till nästa hemmamatch mot Mora på tisdag där publiken får säga sitt om tallen.

För att få än tydligare bild av intresset går det att ha två alternativa listor, säg en på rött papper för örnen och ett blått för tallarna. Då blir det svart på vitt, förlåt rött på blått åt vilket håll opinionen lutar.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Johan J: det som är just lite olyckligt med det förslaget är väl just att de som drabbas av utebliven försäljning skulle isåfall vara de som kämpat arslet av sig för att få fram en supporterjacka.. risken finns ju att det surnar till och sammarbetet mellan ledning och supporters försämras. Men visst.. hårt mot hårt.. de tycks ju inte lyssna..
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Jon: Men whatahell, jag bryr mig inte.. Fast det är klart att jag har blivit påverkad av saken.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Knappen: skulle va jätte fint tycker jag. då passar det ju alla.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Byte på matchtröjorna, både nya och gamla på souvenir-utbudet?
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Försäljningen av den nya jackan har självklart inte kommit igång och jag vet inte i vilken utsträckning Supporterklubben är delaktig, allra minst ekonomiskt. Gissningsvis är det Timrå IK som har det ekonomiska ansvaret. Fan vet om det är inte är läge att knäppa marknad ordentligt på fingrarna.

Jag uppmanar samtliga att bojkotta den förbannade jävla örnen och inte köpa ett endaste exemplar av Supporterklubbens klubbjacka tills dess att det kommer en serie tallprylar till försäljning.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
JimmyH: Haha jag minns inte det. känns som längre just därför.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Dalan: Ska det till ett byte måste det helt enkelt finnas svart på vitt att folket vill ha tallarna. Jag tror inte det räcker med att några representativa för supporterföreningen vill ha tillbaka dem. Det behövs mer folk som backar upp förslaget.. namnunderskrifter och dylikt.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Jon: När du var 10 år.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Dalan: 17 år är jag. När var det loggan byttes ut?
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
RÄTTNING: Men ar att det passar bra DÄR...
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Hälge: Ja, tänk om media kund eifrågasätta nånting, då skulle det kanske hända grejer...

Jon: Du kan inte vara gammal du ;)
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Knappen: Nää men seriöst . den är faktiskt inte fin. Jag är lite anti-usa av mig och den loggan och namnet Red Eagles är väldigt usa-aktigt. Som ett försök att härma NHLs namn (t.ex. sharks, Panthers, Mighty Ducks) passar bra här men detta är ju inte usa.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Dalan: Det var ju ett inslag om MoDo och Timrå på mittnytt och där pratades det om bl.a souvenirförsäljning.

Jag hoppades att reportern skulle fråga om varför inte tallarna fanns med som ett alternativ. Det gjorde han inte.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Jon: vad är det för larv? :D
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
JimmyH: Timrå har haft en örn som logga så länge som jag minns och har brytt mig om det.
Namnet har varit Timrå Red Eagles sålänge jag minns och har brytt mig om det...

Så en sak är i alla fall säker. Jag tycker inte om det!

Den gammla loggan är såååå myclet snyggare. Jag skulle lugnt ha köpt en munkjacka från supporter klubben till mig och till min bror i julklapp om det hade varit SKs logga på ryggen eller gammla klubbmärket.

Nu får det vara.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
JimmyH: Man kanske skulle köpa den och trycka ett förbudsmärke över den.Den är EXAKT likadan som den gamla svarta, förutom att istället för SK loggan som finns nu, så kunde man få namnet på bröstet istället..

Tänk om de kunde lyssna på folket och sälja tallarna, souvenirförsäljningen skulle skjuta i höjden.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Suuune: En röd-vit randig halsduk utan örn på till din skinnjacka och jeans så blir du rikigt sexig i mina ögon!

Johan J: Ja men händer inget snart så blir det kanske dags för oss örnhatare att göra något mer för detta än att bara gnälla över det i gästboken.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
JimmyH: Snart är måttet råget menar du? Det har väl runnit spya ur fågelboet bra länge nog nu?
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
JimmyH: En riktig supporter bryr sig inte om vad andra har eller inte har på sig under matcherna, själv tycker jag att min gamla skinnjacka och jeans duger nog så mycket.

Kom igen nu Timrå och jobba puck ordentligt imorgon mot nolaskogs!!!
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
JimmyH: Den är ju inte bara avskydd i egna led.. även övriga elitlags supportrar tycker den är rent av hemsk..
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Många åsikter i denna tråd. Här kommer mina....

Casual Knylan hade smink i ansiktet i Umeå då han efter långt tjat på mamma fick åka. Han var då 15 år. Rosa kjol och stringtrosa var hans utklädnad efter ett ett löfte om att det skulle bli bli två bussar upp till Gävle en gång. Då 16 år gammal. Idag är han 18 år, har rakad skalle och bär märkeskläder i neutral färg på hockey. Han borde ha mer rött på sig på matcherna anser jag.

Jag personligen gillar inte att replica-tröjor här inte sett ut som de riktiga
matchtröjorna. I NHL är det tom samma bomullskvalité på dem. Här är det bara nåt bebisaktigt. Men även jag har "syndat". Innan jag hade någon annan matchtröja så kunde även jag synas i en orange-vit replica och med militärglasögon som tuff utspökning på matcherna.

Det är som Smokey säger att mode och egen smak ändras med åren.

Sedan en jätte eloge till supporterklubben som fått igenom detta med den tjuriga klubbledningen. En klubbjacka är något som ska var till för oss som är lite mer än den vanlige åskådaren. Något för oss som verkligen lever och dör för detta.

Skitbra supporterklubben!

Tyvärr så är det en örn på ryggen. Det är en logga som ca 99% av de som är lite mer än bara den vanliga åskådaren vill ha bort.

Ta Lars Nylins TV-krönika häromdagen. Det står det alltid bäst kontra sämst i den följetongen och han skrev att Timrå IK är världens just nu bästa lag och alltid bäst i TV. Det var så häftigt så att jag ville klippa ut och spara artikeln men tyvärr så var den Timråtexten under en bild av vår förskräckliga logo. Det förstörde nästan hela artikeln för mig.

Vi har ett av Sveriges mest pinsamma klubbmärke just nu.

Lag som Färjestad och Brynäs har ju fortfarande kvar sitt klubbmärke trots att man säljer amerikaniserade produkter med vargar och tigrar på också. Varför kan inte vi ha så? Vad sitter det i?

Tänk vilken storm det hade varit efter dessa jackor om talloggan eller supporterklubbsloggan varit bak på ryggen. Jag kan lova att ca 99% av varenda själ som älskar Timrå IK hade velat ha den.

Nu fick denna lysande grej av helt förstårliga skäl en dålig respons här i gästboken. Undra om Timrå IK verkligen fattar vilket supporterhat det finns mot just denna pippifågel.

Snart är måttet rågat....
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Redax 2: Jag läste casual-Knylans inlägg om att alla inte måste spöka ut sig i rödvitt och tänker på en kille i kjol i Gävle för ett par år sedan...
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Utan att tråka ut er med vilka "regler" som gäller för tartans så kan jag nämna att förutom klan (T.ex McGregor), geografiska (T.ex Glasgow)eller universella tartans (Några som traditionellt kan bäras av alla, även icke-skottar) så kan man givetvis designa och mösterskydda egna (De skotska klubbarna har ofta egna mönster). Det var just det som några ur Hammarby gjorde. Gänget finns kvar och kan ses på t.ex Stockholm Beer Festival varje år (om man nu inte vågar sig till Söderstadion).

Vad gäller "kjol" kan jag varmt rekommendera det. Kilt i snöstorm är inte alls så kallt som man kan tro (trots att "klockspelet" är bart). Dock är det som sagt inte bara att vecka ett tyg eller ta en yllefilt. Det som skiljer en kilt från en kjol är ju vecken ("The pleats") och det är ett hästjobb att få till rätt. Tyget måste även ha rätt tyngd och struktur varpå priserna således rasar iväg (Särskilt om man som Bajen-grabbarna specialbeställer tyget) och 4-6.000 kr inte är ovanligt. Å andra sidan är det dessa detaljer som gör att man ser ut som en sexig hunk snarare än en fåne i farmors rutiga kjol...
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Skarin: Det är bara ryggtrycket som gör att man inte kommer att köpa den...
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Den var väldigt lik den föregående svarta iaf.

Tycker inte att det är något fel med själva färgvalet kanske...............
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Vilket liv det blev om jackan! :-)

Hur man än vänder sig så är ärslet bak...
När man lyssnat på folk på "byn", på matcher, resor mm så har de flesta som sagt ngt tyckt att den röda jackan som fanns för ett tag sen inte alls var snygg. Den svarta var bättre.... Därför blev det självklara valet när SK äntligen fick igenom att ta fram en jacka, att den skulle vara svart. Alla kommer inte att vara nöjda. Men nu är det så här. Säkert inget som går att ändra på denna gång. Men vad är det som säger att det inte kommer en ny jacka i framtiden? Kanske den då går i färgerna rött och vitt?

Tycker bara att det är så trist att SK nästan bara får en massa skit för det arbete de lägger ner. Ibland undrar jag hur de orkar behålla det brinnande intresse som de har för SK.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Frisco: Aldrig så stora siffror, jag såg er segermatch igår och Foppa har kommit igång på allvar nu. Salo såg också riktigt stabil ut i två perioder, sedan rasade det men det rasade ännu värre för Bosse FenomenAhl.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
mike66: Modo - Timrå 0-54
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
stefan jalonen: Tjusigt, bra jobbat. En alldeles utmärk färgkombination för en annan som samlar på just Zätan ZZzzZZZ och färgen svart.

Fråga. Går den att beställa utan tryck? Jamenar, så att den blir lika svart som capen liemannen bär med vördnad.

Keep up the good work och mera svart till oss Timråiter (gärna mer ZzZätan också.)

Negotips: Skitlaget från Ö-vik (modo) - Timrå IK......9 - 0...!
Kommentera

« · 444334 · »