1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598479 inlägg · 6213 ämnen

Supportermatchen

Sv: Supportermatchen
Mats Edström: Undrar hur siffrorna skulle se ut om ni mötte Sundsvalls A-lag istället. Förmodligen ungefär likadana.

Mats Edström:

Nu när uppvärmingen är slut för våran del och att vi nu iom. kommande match kliver in på allvar så är intresset från vårat håll stort!! har hört sköna kommentarer från folk som vill bl.a. Tunnla dig fram o tillbaka tills du ber om nåd..

Det är dock en fis i rymden om man jämför med alla kommentarer om Vomerare.. där är det dock lite hårdare tag som gäller

Mats Edström:
Le på bara du..Ny era är på gång..;)

Glöm inte att köpa Ipren till dig o Movve..;)

Ni som inte förstår vad jag menar..Kolla min sida...;)

gud:

Ipren??? Det enda som hjälper vid plötslig smärta är ännu mer smärta!
Här snackar vi om h å r d a pojkar!!!
Inga jämrans sillmjölkar...

gud:

Moverare är egentligen en riktig mjukis, även om han framhåller motsatsen.

Dom hårda pojkarna har alla spelat fyra matcher i den här serien men den gode (?) jämten vek ner sig...
Likadant var det med Mike eller vad han nu heter idag???

Mats Edström:
Det ligger en poäng i det du skriver..
Läge att Movve och Mike kan ta Iprenen tillsammans i stället..;)

actionleif...
Kan vi få en liten få lite inside information hur det går
för "vårat" lag?? Hur många är anmälda och hur ser
formen ut för dig själv..;)

gud: Laget ser slagstarkt ut i år .. vi har kvar stommen, och fått in lite spännande nyförvärv, nu när Rolle fått ett år med laget så tror jag att detta kan gå riktigt bra!

Min egen form börjar ta sig .. kör styrke varje dag och ska till veckan börja med hela två ispass i veckan!

Mats Edström: De flesta i Sundsvall Hockey är kycklingar... Det ryktades om att det var supporterspelare från "katterna" som stökade i kön till bordellen som polisen sprängde i Stockholm. Men det ryktet föll som en sten när tjejerna klagade på att dom råkat ut för 17 välutrustade snubbar. Läs mer i Aftonbladet.

Smokey:

Nåt sånt skulle vi a l d r i g göra, däremot skulle vi ha urinerat på väggen (med de små verktyg vi har att tillgå)!

Ut och jogga med dej och kom i form, det kommer du att behöva!!!

Mats Edström: Jo, jo... Även tyskarna hade lite flyt i början innan den röda maskinen slog tillbaks. Har "Movve" fulat ur helt? Förvisso har han supporterhockeyns snyggaste hjälm... Men vad skyddar han med den?

Smokey: Antagligen sitter den där (hjälmen alltså) för att undvika blodvite på isen med påföljd att det blir omspolning. Annars har jag ingen aning.

250kg kärlek: Tror du att det rinner blod i Movves ådror då? Jag är ytterst tveksam...

Smokey:

Från vanligtvis säker OCH välunderrättad källa, meddelas att herr MOverare har lagts sig i hårdträning.
Han tränar särskilt hårt på att skälla ut domaren och att jaga actionleif runt rinken oberoende vart spelet pågår.

Senare i veckan ska han, enligt uppgift, träna extra på att fälla elaka kommentarer närhan passerar honhundarnas bås...

Smokey:
Ibland så behöver saker och ting inte skyddas, bara piffas upp.

Ikväll spöar vi MoDo........ så blir det.

I år blir det en blå WinnWell, dög den åt Messier så duger den åt mig.
För övrigt är ni bara ett gäng fegisar.
Och spela hockey kan ni inte heller.

Moverare:

Kom inte för nära båset för då sänker jag dig med EN smäll så kan du lösa ut livförsäkringen åt familjen...den kallas släggan kort å gott.....lol

Och Rolle Westin är en usel coach, actionleif en hormonstinn fjortis utan impulskontroll, DreamTeam tror att det är innebandy han spelar, Smokey är en muterad orangutang med svåra koordinationsproblem.

Moverare: Jag blir inte ens med den här gången. Tja, i innebandy får man ju heller inte tacklas, vilket jag åkt ut för i åtminstone tre av matcherna hittills. Ja, jag med min oerhörda fysik och det oerhört rigorösa regelverket får väl nästan supportermatcherna att likna hur spelet ser ut i NHL, numer.

Dream Team:
Eftersom Edström är MoDoit kan väl inte han vara inblandad i supportermatchen mellan Sundsvalls fans och Timrås supportrar ?

friskan:

Jag vet t.o.m Timrå IK anhängare som lirar med Sundsvall i supp.matchen för att dom inte känner sej välkommen i Timrås supporterklubb och i Timrå HS.

The Fat Bastard:

Det är inte möjligt??? Har det smugit in hermeliner bland katterna, huga huga!

Och ändå har vi vunnit fyra raka, helt fantastiskt!

Mats Edström:

Ni är bättre helt enkelt !.

Timrås HS-kår kan inte lira och vet inte mycket om hockey helt enkelt, kan det vara så ???.

The Fat Bastard:

Vilka är dessa du kallar för HS-kår??

gud:
Själva kärnan såklart.

På tisdag är sista anmälningsdag för årets största sporthändelse, supportermatchen. Så har du inte anmält dig, så gör du bäst i att göra det nu. I år är chansen större för medverkan iom att vi släppt på förturen.

Jag och Björn kommer efter den 13e sätta oss och sätta ihop laget, något Rolle får finna sig i =)

För de som först och främst blir uttagna har vi fixat två träningstider. Fre 16/12 kl 17.30-18.30 och Fre 23/12 18.30-19.30. Så se nu till att anmäla er innan tisdag.

Frella: Bra att ni släppt på förturen.

Frella: Åh, blir det julglögg, pepparkakor och hockeyrimstuga dan före julafton? Fan, det är synd att klimatet har blivit som det är med mest en massa regn. Det hade ju varit kanon att mötas upp på någon uterink och köra där, ja, om det nu funnits nån is någonstans...

Dream Team: Får se vilket år en annan kan vara med och försöka spela.

Dream Team: Men har inte BSK Flyers is tro? Eller Bergeforsens Skidstadion, heter det väl. Jaja, vad är väl en uteis mot Lill-Strimmahallen dan före julafton....

Dream Team: Löta kan ha bästa uterinken i distriktet. Kan bli succé att lägga matchen där något år.

Frella:

Jaha inte ens susning då vad man har att tillgå i coachingväg,skulle ju underlätta att veta vad man har att dribbla med.....sedan vill jag veta om jag får coacha som jag vill eller vad ni kommit överens om...kändes som sist att man hade bakbunda händer....säg bara till men det finns en del att ta på å coacha när man vet vad man har i bagageluckan

30: Nu ska inte jag spela detta år, men då det var en ganska enkel sak att se under den förra supportermatchen att bristerna är mer än övertydliga, torde allt som förhindrar att alla spelare kör efter modellen tunnelseende vara till det bättre.

Varför inte ge Rolle helt fria händer, Frella och Actionleffe? Han har ju slagit fler redlinepass än vi övriga nånsin kommer att slå, nåt borde han väl ha lärt sig av detta.

Dream Team:

Ja det skulle inte vara fel med lite INTRÄNAD taktik lite ABC hahaha

30: Surrade om det idag.. givetvis får du komma till våra träningar och spana in laget och kanske gnugga in några formationer :)

actionleif:

Ja men ni hade så bra tider hahaha jag är på begravning 16 å 23 är dagen före julafton så det blir svårt men vi får se....

30: Blir lite dåliga tider när vi får välja å vraka bland det som är ledigt bara .. men vi har ju tur som får dom tiderna gratis..

actionleif: Kan ju å andra sidan fixa en inspelning av träningen så du kan sitta hemma i soffan och se på misären ;)

actionleif:

hahahaha det är tur att det går att ställa in videon på högfart annars kanse man kan tro att det går i slowmotion lol

30: Se det från den ljusa sidan .. du lär ju inte behöva backa bandet för att se en situation igen.. kommer nog ha gott om tid att se allt som händer :)

Vilka är kraven för att man ska få spela då?

NR_9: Att du inte är aktiv, eller nyligen lagt av på Junior nivå. Tidigare seniorspelare får inte heller medverka.

Frella: Inget krav att jag måste vara medlem i supporter klubben

NR_9: Detta krav finns inte, men det är ingen nackdel när laget plockas ut.. Likaså att man faktist har sett några matcher skadar ju inte

actionleif: supporter matcher har jag bara sett en av tyvär, men många hockey matcher har jag sett, och jag gilar att se de gamla klippen när super femman spelar

Vad är det för grejer man behöver ha. sen kanske man får ta och träna lite skridsko åkning också

NR_9: Skridskor... till att börja med ;-). Sen kan kanske benskydd, klubba och hjälm vara en fördel.

Att kunna boxas är också bra.

Moverare: Har tränat både ju-jutsu och kung fu så det är inget problem

NR_9: Får man komma med om man jönsat i Taekwondo?

Herminator: Lysande idé, hela laget består av kampsportare. Jag kan också vara med, kyokushin på skridskor.

« · 621741 · »