1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580581 inlägg · 6216 ämnen

Svoboda

« · 639337 · » Till forumet


Sv: Svoboda
Bettman: Precis blev lite orolig när jag såg att Benda var kring 34..det är många som börjat krokna då. Inte många är som Mandy!!! som åker omkring som en 23 åring fortfarande!!
Många tappar både i fart o motivation typ Brynäs Wahlberg m-fl
Skulle gärna vilja ha som ytterliggare komplement någon kanske 23 årig vass välväxt skidskoåkare/målskytt .. på väg uppåt i karriären
Kommentera

Sv: Svoboda
Äntligen!!!!!
Om man nu får citera Gert Fylking.
Kommentera

Sv: Svoboda
htikare: citat: "Man kanske jagar målskytt+ rutin inför slutdelen av serien..
men, annars håller jag generellt med dig..
Hellre en 25-26 årig mindre
känd poängmakare än 33-34 åringar.. Men under säsong är kanske
inga sådan yngre lediga utan det blir då dom som är i slutet på karriären"



Men jag tycker vi har så mycket rutin i den här truppen så det borde inte behövas nå mer, men man vet aldrig, kanske Nubben får tag i en gammal döing som får nytädning ;)
Kommentera

Sv: Svoboda
Redheart: ;)
Kommentera

Sv: Svoboda
htikare: Vi måste tro på det lag vi har och inte gnälla som småbarn här i gb:n. Vi ligger trots allt inte toksist. Och, så jävla illa har ju inte laget presterat ändå fast dom är helt världelös. Vi har väl inga riktiga storfetförluster under säsongen. Ska väl vara i den sista mot HV då om den räknas in som en storfetförlust.
Kommentera

Sv: Svoboda
mike66:

Vad trevligt! Det första VM som jag faktiskt har klara minnesbilder i från....

;o)
Kommentera

Sv: Svoboda
mike66: Man anar kanske att Crippe praktiskt taget bokstavligt nu bor under skivstången o benpressen.. från 10/12 fram till omstarten!!
Hoppas du har hockeyprofeterat rätt!! jag är böjd att tro dig..tills vidare iaf.
Kommentera

Sv: Svoboda
Happyer: frågan är om Benda hade varit hetare om Nubben hade haft bättre koll på vem det är. Det är en riktigt bra hockeyspelare, och jag blir ytterst förvånad om dem lyckas hitta nån bättre än så.
Kommentera

Sv: Svoboda
Perkan: Du har helt rätt. MoDo är ett skitlag som är klasser sämre än Timrå.
Kommentera

Sv: Svoboda
Knylan:
DB googlade efter agenter och fick napp på Bendas agent,
fick tag på agenten på någon skrapig telefonlinje.

Agenten vädrar morgonluft och berättar i "förtroende" att det tagits kontakter med Timrå, agenters jobb är ju trots allt att skapa intresse kring sitt stall av spelare och DB svalde betet med glupsk aptit.

Så kan det gå till på sportredaktioner runt om i mellanmjölkslandet.
Kommentera

Sv: Svoboda
RocknRolf2: Som sagt så var han på kvällens medlemsmöte för SK. Snackade oavbrutet i säkert 20 minuter, mycket givande.
Kommentera

Sv: Svoboda
Redheart: Det är kul då ni i gb:n är vakna. Grattis - du har vunnit en puck från VM 1987.
Kommentera

Sv: Svoboda
Knylan: ok, så du hörde det av Nubben själv alltså? ja då lär det stämma. Synd och trist. Bättre än Benda hittar dem aldrig nu
Kommentera

Sv: Svoboda
Happyer: Suveränt han har varit saknad. Dessutom går det rykten om att Hallin ska till Löta Arena och köra Zamboni. Ryktena sprids snabbt i storstan.
Kommentera

Sv: Svoboda
250kg kärlek: Hallo,titta på modos målis,han har ensam säkert plockat typ 10-15p till modo så pass bättre metrial spelarmässigt har väl inte modo jämfört med timrå eller har jag fel där,en bra MV är värt mycket.
Kommentera

Sv: Svoboda
mike66:

Jadu det var nog inte du som va först med att det kommer att släppa för Crippe. Det har folk sagt sen 2002-2003 nån gång....
Kommentera

Sv: Svoboda
geggelundin: Enligt "Nubben" idag på mötet, så hade han knappt hört talas om Benda innan..

I övrigt så kan vi alla glädjas över att Hallin tränar för fullt! =)
Kommentera

Sv: Svoboda
RocknRolf2: Känns på något sätt som att Kent Norberg bör ha fetare koll än tex Gustav Tägtström på DB. Och han sa att Benda aldrig varit på tal. Man har säkert surrat lite flyktig med hans agent, men det har uppenbarligen aldrig varit riktigt nära.
Kommentera

Sv: Svoboda
RocknRolf2:

Svoboda blev ett hett namn när det inte gick att lösa Kimmo Kapanen från KalPa. Däremot kommer inte tyske centern Jan Benda till Timrå, som vissa mediauppgifter gjort gällande.
– Han är inte aktuell, säger Timrås sportchef Kent Norberg.

Har funderat varför Nubben inte kommenterat namnet Benda tidigare. Är dessutom bara Dagbladet som skrivit om det.. ST har varit knäpptyst angående fallet Benda. Min slutsats är att det var fiskning av Agenten. :)
Kommentera

Sv: Svoboda
Hoppas att nu Uffe Dahlén snörar på sig Charlie Chaplin-grillorna. Själv så litar jag benhårt på att Hallin kommer tillbaka och bara börjar att tokösa in baljor.

Svoboda, låter lite som Torsboda eller nåt dårå. Avslutningsvis vill jag bara lägga in en brasklapp. Det kommer snart att släppa för Crippe också. Glöm bara inte var ni läste det här som jag skrivit först.

Nubben är ett geni - bah så ni vet!
Kommentera

Sv: Svoboda
Per HApps:
jag menar det ;)
Kommentera

Sv: Svoboda
Knylan: Allltså 2 bra el. 1 JÄTTEBRA! ja vi är på gång.. Något positivt på mötet som du kan dela med dig av.. sånt som går att säga här..
Kommentera


Sv: Svoboda
RocknRolf2: Enligt vad Nubben sa i dagbladet för ett tag sen så skulle det inte vara så billigt att få loss Saarela, men är han vämeriterad?
Kommentera

Sv: Svoboda
RocknRolf2:

någon bättre än Saarela kan man väl hoppas på :)
Kommentera

Sv: Svoboda
Knylan: klart Benda har varit på tal? I alla fall enligt hans agent och svenska och tjeckiska nyhetssidor.
Den tredje lär väl med all sannolikhet vara Saarela.
Kommentera

Sv: Svoboda
250kg kärlek:

Håller med fullständigt...

Målskillnaden 57-77 talar väl sitt tydliga språk...
Kommentera

Sv: Svoboda
Knylan: ok..skönt att höra, hoppas de löser sig nu med denna värvning:D
Kommentera

Sv: Svoboda
Till er som missade kvällens möte: Jag tycker synd om er. Abnormt givande.

Jan Benda har aldrig ens varit på tal, om nu inte Kent Norberg maskade bigtime, men det tror jag absolut inte. Däremot så jobbas det på ett annat namn. Blir det den mannen (eller kvinnan/ JÄMO) så blir det bara han och och Svoboda. Skiter det sig så kan det bli fler. Kontentan då är väl att karln är dyr, och välmeriterad förmodligen.
Kommentera

Sv: Svoboda
Klart man är glad över Svoboda men:

Hur jäkla mycket jag försöker övertalas om att man måste börja bygga bakifrån och därmed har en målvakt varit mycket viktig att få hit så börjar jag svettas en aning.
Vi har inte gjort nog med mål och kommer knappast göra det med en supermålis heller. Det måste till en-två riktigt duktiga centrar för att lugna mina nerver.

Övertygad om att det jobbas som aldrig förr bakom kulisserna men visst börjar det kännas en aning pirrigt.

Min whisky får vänta, helt enkelt.
Kommentera

Sv: Svoboda
RocknRolf2: Tror nog tyvärr att tjeckien byter målvakt på Lördag.
Kommentera

Sv: Svoboda
På lördag klockan 11 möter Sverige-Tjeckien i Moskva. Stor chans att vi får se vår Svoboda då
Kommentera

Sv: Svoboda
tjobba:

snälla tomten .. en saarela !
Kommentera

Sv: Svoboda
tjobba: Jo det är klart, Benda var ju för bra för att vara sann. Faan. Vi får hoppas på Saarela då (stålar verkar man ju vara beredda att lägga ut om man ville ha Benda). Saarela tycker jag inte alls är lika het som Benda men vafan han kan säkert tillföra en del.
Kommer det ingen forward alls det här fönstret så blir man ju lite besviken trots allt.
Men Svoboda var oväntat och jävligt viktigt iaf
Kommentera

Sv: Svoboda
RocknRolf2: Jo, ända fram tills det att vi får tag i någon spelare som förhoppningsvis kan börja producera och skjuta oss uppåt i tabellen.
Kommentera

Sv: Svoboda
tjobba: mycket möjligt. Tyvärr verkar det ju ha skitit sig med Benda (min favorit...buuuhuu!). Men whattaheck, idag har vi gjort klar med en tjeckisk landslagsmålis (!) så det är inte läge att lipa
Kommentera

Sv: Svoboda
rödovithockeydy: Jag förstår ingenting, än så länge...
Kommentera

Sv: Svoboda
Kevin O Shea: Scheisse! Bara att bryta ihop och hoppas på kvalitativt alternativ. Fan!
Kommentera

Sv: Svoboda
Kevin O Shea:

nämen vafan .. det måste ju bara kom EN forward iaf!
Kommentera

Sv: Svoboda
Kevin O Shea: Men herregud. Vi behöver ju forwards! Vilken ÄR aktuell då?! Saarela?
Kommentera

Sv: Svoboda
lungan:
Tack för hjälpen...Då kan det bli svettiga timmar innan
vi får reda på om det ramlar in några fler spelare innan
fönstret stänger..

Men visst fan känns det som det är fler på G??

Eller är det jag som känner mig så jävla glad??
Kommentera

Sv: Svoboda
lungan: ...detta verkar inte lovande!
Kommentera

Sv: Svoboda
gud: natten mellan fredag lördag.

Imorgon midnatt alltså!
Kommentera

Sv: Svoboda
Nån vis man/kvinna härinne som kan
hjälpa en gammal man som jag och berätta
när fönstret stänger för denna gång??
Kommentera

Sv: Svoboda
Ambroo:
Eller så dyker jag upp nere på Varvet i kväll på fyllan och ser på NHL-hockey nere hos dig, blir det bra?
Kommentera

Sv: Svoboda
Per HApps: Öppet hus på skolgatan?
Kommentera

Sv: Svoboda
skönt att Tomas Ros får fel också! :D
Kommentera

Sv: Svoboda
lungan:
Detta måste firas. Trots att det bara är torsdag.

Nu blir det en 4:a Glenfiddish Solero Reserv 18 årig Single Malt.

Skål
Kommentera

Sv: Svoboda
lungan: ja elle hellst fler.
inte nöjd än
2-3 landslags stjärnor till så
heh
Kommentera

Sv: Svoboda
Hollywood Hogan: Hoppas din damsugning drar ut på tiden:DDD

Benda verkar ju svårfångad....

Hålla vi har fått en ny kille idag räcker inte det för idag?

Eller vill mycket ha mer? :D

Vi kan ju ta de sista nyförvärven imon med osso, ingen stress nu, vi får lunga oss lite:D

Det måste komma mer Svoboda löser inte poäng produktionen. Han kanske håller nollan men vad hjälper det om vi inte gör några mål??

Kommer i alla fall bli lika,ni fattar vinken med att vi måste få en forward med eller hur?
Kommentera

« · 639337 · »