Jag finner inga ord efter denna lyckliga premiär. Vi slår MODO med 4-1(mitt tips på profilen)och jag tror att vi tystade alla expeter med det här resultatet.. Nya Timrå utan "Z" som spelar som ett lag där alla spelare är stjärnor.. Det är precis vad vi har saknat de senaste säsongerna innan "Z" försvann.. Alla såg upp till han och han var hela Timrå.. Nä,det här var kvällen när Timrå visade HockeySverige att vi blir att räkna med i år.. Vi har nu klarat av steg ett av femtio.. Tre av etthundrafemtio perioder.. Sextio av 3000 minuter.. Vi kommer att kämpa och kriga oss till slutspel i år.. Jag kommer att lalla mer än någonsin denna säsong.. Jag vet att vi kommer att göra underverk denna säsong.. TACK TIK för vinsten ikväll! Jag ser redan fram emot torsdag då vi möter FBK.. Kan vi skrälla där oxå.. Ja,jag tror det.. Vi lallar och trallar vidare.. Älska TIK i med och motgång ALLTID.. Lall On Lall On..
Patrick Polly:Nej,inte den där tråkiga negativa sidan nu igen... Vi måste tänka positivt och inte negativt... Vi vann ikväll mot hela svenska folket.. Timrå blir att räkna med i år.. Synd att varken SVT el TV4 visade något från matchen,men med Christer Jonassons härliga referat på radiosporten så får man väl vara nöjd för ikväll tystade Timrå alla Sveriges Hockeyexperter.. Tack Timrå.... Det finns ett liv utan "Z"
SMÅLAND: Negativ?? Jag var ju positiv!! Jag sa ju att vi var 3 poäng närmare att slippa kvalserien. Det är väl positivt. Jag har inga drömmar om slutspel. Hamnar vi 10:a är jag nöjd med det.
SMÅLAND: Javisst är man lycklig! Dock, att börja och prata om slutspel tycker jag är korkat. På papperet är vi sämre än de flesta andra lagen, våran enda chans är således att kämpa, strida och kriga ner motståndarna i varje match. Därför bör vi ta en match i taget. Supportrarnas stöd blir också viktigare denna säsong än på mycket länge.
Laken: Precis! Jag kommer ihåg förra säsongen. Efter ungefär 7 omgångar så var vi alla nästan inställda på slutspel efter att det gått riktigt bra i början. Hur det gick sen vet vi.
Men hur som helst så va det en oerhörd skön seger kväll!
Kan man säga annat än att det var en riktig höjdarmatch?.... ingen typisk premiärnervermatch utan TIK öste bara på.... är mäktigt imponerad av laget så här långt.....
Måste bara citera en radiosportens snubbe från igår som följde TIKs match..... "Om Timrå kommer sist i årets elitserie så måste årets elitserie hålla VÄLDIGT hög klass"
Godkväll alla Timråfans. Vilken underbar kväll vi har upplevt. Vi leder Elitserien efter 2 omgångar och vi åkte till Karlstad idag utan Jindrich,Koivunen och Wallenberg. Vi har en helt underbar målvakt som kommer att betyda oerhört mycket för oss i vinter. Kimmo släpper bara in ett mål ikväll och räddar 42,helt otroligt. Vi vinner mot FBK med 3-1 och på 4:ans Hockeykväll står ärthjärnan Challe Berglund och säger att Timrå kommer att få spela kvalserien efter 50 omgångar......är han inte klok? Jag har hela tiden sagt att Timrå kommer att bli en joker i årets Elitserie och än så länge har jag haft rätt. Och när Challe sa att nu när Timrå förlorade "Z" så blev laget värdelöst.....jag har sett det efter 2 matcher..Vi spelar äckligt diciplinerat och kontrar in mål för att när Pär Styf gjorde 1-1 så tappade FBK hela sitt spel.. Jag måste säga det att det är en stor bragd av Timrå att åka till Karlstad och ta med sig 3 poäng hem och SSK kommer inte heller få det lätt på lördag,men som vanligt tror jag på vinst. Vi vinner med 4-1.. Grattis Dr nix ditt tips gick in ikväll.. Nu lallar vi och trallar vi vidare.. Älska TIK i med o motgång ALLTID!!! Lall On Lall On..
SMÅLAND: Wallenberg var väl med??!..hörde webbradion nämna honom och att han fick mycket speltid i andra eller tredje eller nått.. kanske dom förväxlade honom med någon annan??
SMÅLAND: mm jo jag vet jag är nöjd över att mitt Tips gick in.. nästan alla målskyttar fick jag också.. efter lite mygel så sade jag såhär
FBK-TIK 1-3 1-0 J. Jönsson 1-1 M. Matthiasson 1-2 N. Nordgren 1-3 var inte bestämd men Carlsson/Eriksson var mina gissningar
och fick fel på 1-0 och 1-1 men sedan så är jag nöjd..
sedan i all ärlighetens namn så tycker jag inte heller om Challe men han sade faktiskt att om TIK får ihop sitt lag eller vad han nu mummlade om så kunde dom gå en bit..det översätter jag som att dom kan gå till slutspel eller kämpa om det men vad vet jag..
dr-nix: Det har väl egentligen i någon sexuell betydelse om han var med eller inte.......Vi vann och ditt tips 3-1 gick in.... Vi slog Nationens Hockey Suveräner..... Leve TIK.......i år blir det slutspel.....
SMÅLAND: Det du nu säger känns bekant från förra säsongen. Hoppas jag har fel eller att gudarna siat fel i sina stjärnbilder.
Timrå var "äckligt disciplinerad", Fbk rätt uddlös. Bästa lag vann men det finns mycket mer att bevisa. Kanske är det dags för Färjestads stjärnor att barmarksträna...i gemensam trupp.
250kg kärlek: Det ska bli kul att se hur det går mot SSK på lördag. I SCA-CUPEN fick vi torsk med 3-1,men en frisk Koivunen och Jindrich och en storspelande Kapanen mellan stolparna och med det fina power-play spelet så går det vägen på lördag oxå... Ett bra lag ska ha tur och vi är ett bra lag alltså har vi tur... Årets TIK blir inget strykgäng vi kommer att kriga i toppen.. Vi kommer att få slå i underläge i år och det passar oss perfekt... Tänk att ikväll var det bara 8 Timråfans som jublade av de ca 7000 som befann sig i Lövbergs Lila Arenan....KUL..
SMÅLAND: det är värst vad TIK har börjat bra med PP iår då.. ETT!! enda PP under hela matchen och då blev det mål efter 8 långa sekunder... alla andra FBK utvisningar skedde i samband med TIK utvisningar så inget TIK PP gavs..
dr-nix: ja det är helt ofattbart...... tidigare säsonger har det nästan varit en förbannelse att spela i powerplay då laget långa stunder till o med blev sämre än 5 mot 5.... men i år verkar det äntligen bli andra bullar av........ viktigt
Instämmer i rubriken. Två fina matchresultat rakt ner i halsen på alla experter men viktigast av allt: en bättre början hade man inte kunnat önska sig. Nu ska vi stå med fötterna på jorden och inte halka omkring på hal is. En match i taget. Alla klyschor ska ha innehåll..men Timrå kan, Timrå vill och det känns bra.
Jag är inte alls förvånad att vi har tre raka vinster.Vi kommer att tillhöra toppen utav årets Elitserie och det har jag sagt hela tiden. Vi har hela tiden varit uträknade,men efter att ha vunnit mot länsrivalen MODO o seriefavoriterna FBK o SSK så har vi nu visat HockeySverige att vi blir att räkna med i årets Elitserie. Vi leder nu Elitserien efter tre omgångar och jag är inte dugg förvånad för att vi har ett mycket bra lag och med en världsmålvakt mellan stolparna och med mycket bra spelare som kämpar o krigar i 60 minuter så kommer vi spela slutspel efter 50 omgångar...... Tack Timrå för uppvisningen i eftermiddag.... Nu laddar vi om till Djurgårdsmötet på tisdag... Kom igen Timrå! Älska TIK i med o motgång ALLTID!!!!!! Vi lallar o trallar vidare mot slutspel i vår!!!!!! Lall On Lall On..
Timrå Isstadion: Westfelt är ingen dålig center.. absolut inte. Sen kan man alltid tvista om att han är en offensiv center nog för en första . Men det finns säkert andra saker som väger upp..och han kan säkert göra en riktigt fin ... | Läs mer
Vi slår MODO med 4-1(mitt tips på profilen)och jag tror att vi tystade alla expeter med det här resultatet..
Nya Timrå utan "Z" som spelar som ett lag där alla spelare är stjärnor..
Det är precis vad vi har saknat de senaste säsongerna innan "Z" försvann..
Alla såg upp till han och han var hela Timrå..
Nä,det här var kvällen när Timrå visade HockeySverige att vi blir att räkna med i år..
Vi har nu klarat av steg ett av femtio..
Tre av etthundrafemtio perioder..
Sextio av 3000 minuter..
Vi kommer att kämpa och kriga oss till slutspel i år..
Jag kommer att lalla mer än någonsin denna säsong..
Jag vet att vi kommer att göra underverk denna säsong..
TACK TIK för vinsten ikväll!
Jag ser redan fram emot torsdag då vi möter FBK..
Kan vi skrälla där oxå..
Ja,jag tror det..
Vi lallar och trallar vidare..
Älska TIK i med och motgång ALLTID..
Lall On Lall On..