1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581827 inlägg · 6215 ämnen

Tallar eller örnar

« · 446523 Till forumet


Sv: Tallar eller örnar
geggelundin: Verkligen!! Man blir riktigt förbannad! Jag tycker: Slopa örnen in me tallarna igen! Tallarna e ju lixom Timrå IK!
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
geggelundin: "omprofilera sig" ska det naturligtvis vara..
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Örnen är för mig en gåta. När Timrå ändå valde att omprofilera mig så förstår jag inte vad det är för tattare de satt till att designa logotypen. Har editerat vektorversionen av Örnen och det syns på en gång att det är ett amatörmässigt hantverk.

Iofs behöver man inte vara någon einstein för att se att den är ful.. men när man kollar ankarpunkterna och hur slarvigt kurvorna är dragna i objektgrafiken så blir man förbannad.

Bortsett från det så är inte heller "Red Eagles" centrerat och R:et och s:et slutar inte i samma bashöjd.

Vad fan är fel i att göra något ordentligt?
Amatörer! *Förbannad*
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Apache: Samma här va inte me när tallarna byttes ut men vill gärna ha dem tillbaka!! Tycker Örnen e FUL rent ut sagt!!


Skriv på för tallarna allihopa!!
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Hmm... Jag menar budskap...
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Kronblom: Snygg sida med ett ännu snyggare buskap! ;-)
Rekomenderar alla att gå in på:

tallarnatillbaka.mine.nu/
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Knappen: Jag tycker att vi skänker bort örnarna till Örnsköldsvik och MoDo. Dom passar bättre där än i Timrå. Sedan så står det två fina tallar utanför lilleplutthallen som vi kanske kan byta till oss. Jag har motorsåg.
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
SaraS:
"Vem uppfann Örnen, och varför? Nån som vet?"
Om inte jag missminner mig så är det väl i grund och botten Supporterklubbens "fel" att örnen byttes in mot tallarna? De som ville att klacken/SK skulle heta just Red eagles.. Bulla/ledningen tog idén till laget och ett byte skedde. Har för mig att det var av just den anledningen...
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
På tal om retro.
Arla ska börja med retro mjölkförpackningar för att konsumenterna vill det. Det ligger i tiden.
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Smokey: Jag hjälper gärna till att göra illa dig.
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
tallarnatillbaka.mine.nu/

För oss som vill ha tillbaka tallarna!
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Redax 2: Förutom att jag föredrar alkoläsk till mina Monte Cristo, så delar vi mycket i sak...
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
...och just därför är jag nog teoretiskt för en helt fristående SK som inte tar emot pengar eller dylikt utan ej låter sig styras (Har för mig Knylan citerat ett manifest ngn TIFO-grupp hade som var rätt radikalt på dessa punkter...). Ibland känns det som att eftersom vi är supportrar och inte kunder i vanlig mening förväntas vi alltid svälja förtreten och acceptera stolligheter som moderklubben hittar på. Vi förväntas alltid ge villkorslös kärlek men det är inte alltid vi får något tillbaka. Vi förväntas alltid såsom supporter ställa upp för klubben men ställer klubben upp för oss..?

För att sammanfatta ett virrigt resonemang torde nog ett TIFO med en gigantisk flagga med tallar och inskriptionen "Ya Basta!" behövas lite nu och då för att påminna om att vi inte finns där för evigt...
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Redax 2: Jo.
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
John K: Jag tror nog inläggen beror på en frustration över att dels ansvariga ej tycks (eller troligen inte vill) vara medvetna om önskemålen om en "Classic Line", dels ej låter SK ta fram souvernirer (trots att dessa torde bli lågvolymprodukter som inte skulle konkurrera menligt med ordinarie sortiment...). Sedan kanske inte alla kan formulera det lika elegant som Smokey men kritiken finns där...
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
John K: Hon har blykoll! Det är jag som vinglar som en damtralla utan styrning... Jag rättade mig i inlägget efter. Det var Kent Flodén som enligt syrran var en bra typ på SCA. Och det var under honom som ordet:
"Souvenir" stod präntat. Jag ber 1000 gånger om ursäkt för mitt uppträdande. Jag ska köra rakt in i sargen 20 gånger under supportermatchen som straff... (med Moverare som stötdämpare)
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Smokey:

Hello Smokey! Din syrra har nog inte speciellt bra koll. Jan Tegner är inte på SCA, han arbetar åt Samhall.
I övrigt vill jag säga att ditt inlägg andas genomtänkta idéer och tyder på klokskap. Fler skulle vara som du då skulle det vara roligare att läsa inläggen i detta ämne som jag i övrigt tycker mestadels genomsyras väldigt mycket av en massa inskränkta ogenomtänkta påståenden o dyl.
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
TD: Ähh, sätt in två tallar i SA, spänn upp fyra griffeltavlor emellan och kalla det för mediakuben. Då är alla problemen lösta. Nytta och nöje på samma gång.
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Mycket käbbel om loggor men visst är det svagt att inte TIK loggan finns att köpa, togs det inte upp på årsmötet? sen tror jag Örnen har inbringat några miljoner det är pengar det också, sen vill vi jumbotron, kanske får vi hit en landskamp då?
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
SaraS:

Visst är det svårt med 2 symboler, men något retro är ju inte att köra 2 logger, eller hur. Tallar till oss "Oldfolks"
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
arf: Hockeykråkan menar jag...
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
SaraS: Hockeykråkan, menar du?
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Smokey: Ja en "classic-line" har ju länge varit ett önskemål här inne på GB,HS,SPS och nu återigen HS. Varför nappar ingen ansvarig på den idén? Är det ngn som har framfört våra önskemål? Det borde ju vara till allas fördel om fler souvenirer togs fram! Jag personligen skulle kunna ge bra mkt för en tröja anno 1966 eller 85/86 som jag också tycker var riktigt snygg. Hur får man tag på gamla matchtröjor?
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Smokey: Jag tycker nog också att det är ett klokt förslag och som absolut borde kunna få genomslag på ett årsmöte... Däremot är jag nog lite skeptisk till om det går att byta logga igen så där i brådrasket, precis som du...

Vem uppfann Örnen, och varför? Nån som vet?
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Sorry! Han med souvenirerna heter Kent Flodén.
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Redax 2: Ja, det är ju ofta så...
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Jag har suttit och kollat runt i den nya styrelsen... Och hittat en Jan Tegnér som har fått ordet souvenir inskrivet under sig... Jag ringde min syrra (hon har blykoll på bra folk i sundsvallstrakten) och hon sade att Tegnér är en bra typ på SCA.

Jag tror att det här problemet är lite komplext.

Timrå IK är trots allt en liten förening som växt otroligt sanbbt. Igentligen så har styrelsen genomfört ett kanonjobb hittils. Ny hall, superstarkt lag, ökad omsättning mm...

Ett genomarbetat profilprogram kostar skjortan. I alla fall om dyra reklambyrån ska genomföra en sådan handling. Frågan är hur stor marknaden för dessa supporterprodukter är? Här krävs marknadsanalyser, omvärldsanalyser, logestiktekniska lösningar mm, mm... Här blir det lätt en hönsgård där många ser snabba lösningar...

Men nog kunde en kortsiktig och ganska enkel lösning vara att man lanserar örnen parallelt med en classic line. Där man smyger ut en kollektion varor bredvid varandra. Risken att folk köper två prylar borde i alla fall öka. En tredje "clean line" kunde vara bara TIMRÅ IK och inget annat. Utan att ösa på med för stora volymer kunde man testa i shoppen med en vägg för dessa tre alternativ. Enkelt att se vilket som går bäst. Därefter så sätter man sig ner och tänker till. Det handlar också om att förnya och locka till återköp år efter år.

Annars är det här tråden där det finns flest världsmästare;)
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
SaraS: I det här fallet är det nog inga marknadsgurus som varit i farten utan snarare marknadsamatörer som ser det som en principfråga där de ej kan ändra sig eftersom det då skulle visa att de redan från början fattade ett tokigt beslut...
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
håckla: Jag tror att det är svårt med två symboler. Det finns gott om "marknadsgurus" som menar att man måste vara tydlig och bara ha en enkel logo/symbol och lansera den stenhårt. Skulle tro att det är det som gör att tall-frågan är bottenfrusen. Trist (och förståligt) bara att örnen inte har slagit trots massiv marknadsföring. Även om den säljer vetefan om det inte skulle sålts bättre utan någon symbol alls.
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Anders Erickson till HV kolla länk
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Tallar eller örnar = Pest eller kolera
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
pettsson: Kanske för att det kostar en j-la massa pengar med ett sodant byte!?! Dessa pengar kanske har gått till att kunna förstärka spelar truppen istället. Men vad vet jag....
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Apache: Örnen kommer från den tid då många lag i sverige skulle likna NHL mer och mer. Det var häftigt med NHLSlagens namn; Sharks, Penguins, Redwings, Maple leafs osv.
De flesta lagen i Sverige insåg sitt misstag och gick tillbaka till sina gamla motiv och lagnamn...

VARFÖR KAN INTE TIMRÅ OCKSÅ GÖRA DET?!
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
kamsen: då du låg på örat väckte jag tuppen!!
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Linda87: Dags å lägga ner det här surret nu kanske!!

Ta upp den här tråden igen när det börja närma sej årsmöte!!
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
kamsen: hehe ja det var på tiden !
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Hej Perra!
Har du vaknat nu!
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Alltså, hur svårt kan det vara. Örnjäveln lär inte försvinna, uppenbarligen shoppar kidsen rövarna av sig på slikt. Vackert så, bättre än tändargas och flygplanslim.

Men! Varför varför varför ska det vara så svårt att få fram en classic-line? Så länge JAG kan gå stolt i en tröja av klassiskt snitt så skiter jag högaktningsfullt om resten av världen går i örnditon. (Lögn, jag skulle bli asprovocerad.)
Uppenbarligen är örnen här för att stanna. Vi kan skriva 300 miljarder tallinlägg i gästboken, det kommer icke att förändra ett skit. Jag vägrar dock att tro att föreningen inte skulle vara intresserad av att ta fram lite nostalgiprylar om det innebär en massa extra deg. Plus att det ytterligare förstärker Timrås varumärke, förankrat i både då- och nutid.

Så, supporterklubbare och folk med insyn: hur går diskussionerna egentligen? Dryftas frågan på något sätt?
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
håckla:
Haha......ja då är man tillbaks på den gamla goda tiden............

Måste säga att då man gick på uterinken kändes Sydkraft Arena låååååååååååångt borta men jag tänkte aldrig på att vi skulle gå tillbaks till att spela utomhus då inomhus blev verklighet..........haha
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Apache:

Tänk dej en retromatchtröja (modell -66) med tallar...vilken utopi.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
håckla:

Vi får nog acceptera verkligheten som den är inte som vi vill den ska vara.......håller med dig om att det finns plats i shopen för båda.
Kommentera

Sv: Tallar eller örnar
Apache:

Ungarna som är uppväxt med Red Eagles - gillar den loggan

Vi "gamlingar" som är uppväxt med tallar - gillar den loggan

Det finns säkert plats för bägge i supportershopen.


Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Tallar eller örnar
Jag tycker det känns lite snett detta med att Supportrana KRÄVER Tallarna tillbaks osv.Vad är nästa steg......kvartsamtal med Kenta???

Sen detta med Tallar eller inte......jag var med på Tallarnas tid liksom många här .......då Örnen kom var det samtidigt ett steg MOT något nytt en symbol för detta och för mig känns det som ett steg tillbaks att återgå till Tallarna ÄVEN om jag tycker de är ganska snygga! Förändringar känns och det gjorde det även för mig då Tallarna blev utbytt......men mina känslor får jag försöka ta ansvar för!
Kommentera

« · 446523