1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581423 inlägg · 6216 ämnen

Tallarna tillbaka - så här gör du!

« · 1505137 · » Till forumet


Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
bisterfinnen: Haha, ja du!
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!

KORITFW:

Vafan gör man med en sån här bild nu då?!

Uppladdat:

450x300-seagulls.jpgseagulls.jpg

Kommentera


Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!

 Tallarna tillbaka! tänk att det  krävdes en ny chef för att förstå att detta måste ske.

Nu kan man kanske äntligen besöka shopen och spendera lite större pengar på våra kära ishockeyklubb igen.

Länge leve Nollan!

Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!

Marcus: F.ö ett ytterst smart drag av Nollan.

Nu blir det inkomster. Even from me!

Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!

Marcus: Har väntat länge på tallarnas återkomst och så äntligen kom beskedet. Lyckan är total i denna stund!

Nu återstår en inbjudan till örnens officiella begravningscermoni där vi supportrar får möjlighet att avtacka fågelfät en sista gång.

Tid och plats?

Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Se där, roligt att få det helt svart på vitt! Örnens död, inledd! 
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
El Maco: Plockar upp din gamla gotråd! Det här är bästa morgonen på länge för oss tallvänner å TIK-lovers. Lars Nolander som ordförande är det bästa som hänt. Prisa hockeygudarna! Hoppas nu att vi får ett helt nytt tallsortiment bland souvenirerna. Då blir det att köpa upp sig med det nya. Låt nu örnen vara något för kidsen och tallarna för oss äldre och coolare :-) Skönt att Timrå IK nu återkopplar till sin fantastiska hockeyhistoria. Back to the roots :)
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
El Maco: Sorry, kör väl vidare med denna tråd då.

Istället för att debattera tallarna i all oändlighet här på HockeySnack - gör som undertecknad och Kevin O Shea, maila den nye ordföranden Christer Ericson!
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
El Maco: Helt min åsikt...
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Man kan inte ha för många talltrådar. Nicht wahr, Herr See?
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Selina: Det är Komunen som äger Tall loggan.
Den får man nog disponera fritt.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
TJ Abbot: jag vet inte, men jag är varken för eller emot tallarna.. dt är för mig ingen viktig fråga.. det som är viktigt för mig är en balanserad ekonomi och ett bra sportsligt resultat.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Örnfria souveniralternativ vore nog för mig. Tallarna har jag gett upp hoppet om. Förmodligen bottnar det hela i att tallarna är för mycket Timrå.
Man är livrädda för att trycka på faktumet att man inte är ett sundsvallslag.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
willysson: Tyvärr (kanske tur för dig...) är det nog så att många av de mest stridslystna tallförespråkarna inte längre bor kvar i timråregion (mao har svårt att göra sin stämma hörd på ett årsmöte).
Förövrigt tycker jag att herr Frisk verkar ha hanterat sitt uppdrag som mötesordförande på ett tveksamt sätt.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
1) Lämna över "Tallarna tillbaka"-namnunderskrifterna till den nya ordföranden.

2) Maila den nye ordföranden vad DU som supporter vill ha för supporterprylar och med vilket klubbmärke/emblem.

Punkt två tänker jag utföra men ju fler desto bättre...
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Selina: Fast tallarna kan ju inte vara så förbannat skyddade...
Bulla sa på mötet igår att "tallarna har bara funnits på matchställen en säsong, och Björn Brånfelt kan bla bla bla"

Jag satt där och läste årsmötesprotokollet, med en liten diskret tallogga, vattenmärket i skrivpappret, broccoli typ! Så nån jävla relation till tallarna verkar dom ha.

Kanske dags att be en jurist kolla vad som är skyddat och vad man kan kopiera frittt!
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
actionleif:

joo det är nog kanske det du..

lite sent en på en tisdag för mej
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
rödovithockeydy: det tror vi säkert, är det inte dags för dig att sussa nu?
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Selina:


joo, men nån snubbe kan säkert se till att det blir riktigt och bra.. =)
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
rödovithockeydy: Nä det är ju busenkelt. Kan dock bli rätt dyrt om man råkar använda skyddat matrial...
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
El Maco:

jo, varför inte låta dom som vill souvernier med tallar på trycka upp dom själva, kan väl inte vara så svårt..
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
rödovithockeydy:
1) Tja...
2) Jo
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
vad är det för fel på örnen då?
är det inte viktigare vad som finns innanför tröjorna ..
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
willysson: Jovisst, men har man, som jag, inte sprungit på fackmöten eller varit med i Socialdemokraterna, eller alltid gått på kommunstyrelsemöten och lärt sej tricksen och finterna blir det lite svårt att gapa när herr NästanFrisk säger att:
"vi jumpar El Macos motion, för matchtröjorna är ju redan beställda inför nästa säsong, och det skulle få svåra ekonomiska konsekvenser,bla bla.."

Han hoppar över motionen och går till nästa punkt, styrelsens kastrerade version: "Brevpapper, men inte matchtröjor"

Hade jag vetat mer hade jag skrikit "Stopp", men jag var redan ett störande moment i styrelsens ögon, och då tänkte jag att en ordförande måste väl följa spelreglerna, och det gjorde förmodligen intesärskiltFrisk igår kväll!

Min svärgubbe myntade ordet "Timråkrati", det betydde nåt annat på sjuttiotalet, men det var det jag såg igår!
Kör över oppositionen, till varje pris!
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
orion: man kan ju alltid diskutera på mötet.... det är nog bara att snällt vänta ett år:)
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
El Aka Ali: Vi kanske ska kräva nytt medlemsmöte...
Motion bortdribblad!
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
El Maco: Bra initiativ ändå! Jag backar upp det helhjärtat. Även om det dröjer innan nästa försök.

Intrycket av förvirring angående vår identitet som man refererar till i svaret är alltså något vi ska bära med oss själva i fortsättningen...samt visa upp på brevpapper.

Det verkar lättare att få jakttillstånd på storsjöodjuret än att ändra stategi.

Som jag tidigare trott förknippar man framgången på planen de senaste åren med fågeln... vilket inte är annat än ren skrock.

För att vända på myntet en aning kan jag berätta att nostalgi är en sjukdom, skapad på 1600 talet som en term för sjuklig hemlängtan. Längtan och drömmar efter den tid och de skeeden som flytt.
Förr led unga soldater i krig, långt hemifrån, av nostalgi. Sjukdomen beskrevs i förlopp slutade med symptom som leda, apati och likgiltighet. Sjukdomen beskrevs som dödlig. Den enda behandlingen som hjälpte var att skicka hem dem igen.
Denna kollektiva nostalgi om tallarna som bedrivits på denna hemsida i många år är givetvis bara "gröna vågen" flum för de som tror att framgångens mynt bara är nypräglade.

hmm..att El Maco platsar i E.On arena hörs på namnet.., Mer ström åt folket.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
orion: En liten undran bara. Kan man formulera om en motion skriven av en klubbmedlem? Så länge motionen var inlämnad inom föreskriven tid så är det den som skall behandlas . Punkt slut.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
El Maco: Observera att din motion inte var uppe till omröstning, utan det som vi fick rösta om var styrelsens variant av din motion, med de två sista punkterna utelämnade.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Bragd-Birger: Man kan printa den nedröstade motionen och styrelsens svar på Timraik.nu. Den kommer ut på snyggt brevpapper!

So be it. Trist att vara rättshaverist.

Lycka till vår nya styrelse och tack till den gamla.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
willysson: till er som tycker att det saknas bokstäver i mina inägg: Stora fingrar och små tangenter:)
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Droppen: vart ska du hitta de driftiga supportrarna som ska göra det då??
Jag menar, det enklaste vore att ha gått dit och röstat. Det hade bara krävts att 5% av alla som skrev på för tallarna gått dit och röstat för att det skulle ha blivit som ni velat.

Till er supportrar som känner att Timrå Ik inte tar er på allvar så har jag ett tips, se till att ni menar allvar, och det är inte svårre än att gå och rösta.

Samma ide kan överföras till supportarklubben, gå på ett årsmöte och gör rösten hörd..

Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
friskan: Vet inte vad det finns att missförstå. Jag kommer i a f inte tjafsa mer om örnen nu, eftersom jag - och i princip alla andra med mig - inte orkar föra diskussionen där den faktiskt kan ge resultat. Som på ett årsmöte där en motion i ämnet inlämnats.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
willysson: Ofta är det så.
Orion: Var det du som fick ett förnamn till "nicket".
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Droppen: Det är en lockande tanke att sno hela skiten, låt klubbledningen krama sin örn, tröjfabrikanter och screentryckerier finns överallt.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
friskan: Åkej, då har ditt namn fått ett utseende.
Jag satt långt fram, så rätta mej om jag har fel:
Visst var du den enda kvinnan i lokalen?

Sätt ett litet genusperspektiv på Timrå IK:s styrelse.
Gubbar, gubbar och så några gubbar!
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
friskan: är det inte alltid så att de som gapar mest inte infinner sig???

Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
friskan:
Då är det väl bara att några driftiga supporters gör en parafras på klubbmärket och tar fram några egna souvernier, då önskan om en mindre kollektion med dessa möts av arrogans från klubbledningshåll.

Behållningen skulle kunna skickas till Tifogruppen som verkar ha svårt att få sin verksamhet att gå ihop.

Eller så gillar man läget och köper dom nya heta prylarna i form av brevpapper och internpost.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Bragd-Birger:
Hur menar du med dina sista två rader?

Vi var 55-60 pers på Årsmötet, och bl.a den som gapat störst om att bli medlem och gå och rösta och fixa "lugn i bussen".............han såg jag inte till.

En rörd Janne S avtackades.......och en ny ordförande trädde fram direkt vid utdelningen av klubbens förtjänstnål.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Då antar jag att örndebatten är död och begraven åtminstone ett år framåt.
Fantastiskt egentligen. Att allt detta tjafs, denna vrede och frustration, kan utmynna i en enda persons milda ifrågasättande på årsmötet. F ö triggat av en motion inlämnat av en supporter boendes i New York.

Detta är, mina vänner, ett kvitto på vår förmåga att backa upp ord med handling. Akta er för en tikare på krigsstigen.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
orion:
Det var bl.a jag som satt i soffan, till slut var jag tvungen att andas och då gjorde jag reklam för Falcon.
Jag hade även Smokeys Tall/Manderville t-shirt på, dagen till ära.

Tyckte mig höra att lite Tall-souvenirer skulle komma, så sas det.

Jag saknade många...många "debattskribenter".
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
orion: Tack för uppdateringen och för att du gick dit! Tråkigt att höra att du var ganska ensam där. Var det några andra hockeysnackare som har något att tillägga?

Jävligt märkligt annars att hundratals personer skriver under på en namnlista att de vill ha en ändring på klubbmärkesfronten, har möjlighet att påverka, men när det verkligen kommer till kritan inte vill/kan/orkar göra något åt saken. Men det kanske är så att klubbledningen har rätt, massorna föredrar en röd örn på klubbdräkten och i allehanda officiella sammanhang? Är det här en tyst accept?

31 maj 2006 upphör mitt kontrakt i NY så jag kanske försöker igen nästa år. Vi kanske ses i soffan. Det där med reklamen fattade jag inte, det  måste jag kolla upp på plats.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
El Maco: Skrivkunnig...hmm! Men jag var där!
Din motion hade ju förvandlats till en styrelsevariant = dom köper första punkten och förkastar dom andra två. Det verkar betyda att viktiga brevpapper och kontrakt ska vara med tallar, matchtröjor och annat mindre betydande ska fortsätta i Örn-traditionen.
Bulla sa att "tack vare örnen har vi sålt massor av souvenirer till ungdomen", jag frågade stillsamt om det var ett hållbart argument_ vilka alternativ hade souvenirköparna att välja mellan?

Men chefen för souvenirerna verkade seriöst intresserad när jag sa att jag inte hade köpt en supportergrej sedan örnen infördes, och frågade om det verkligen inte fanns nån i Timrå IK som var intresserad av mina tusenlappar!

Herr Frisk, Per Arne, möjligen, tyckte att det hela var en pseudodebatt och precis när han sagt det började en soffa skrika reklam för en dryck,
vi satt ju i en av Timrå IK:s barer, och sitter man tillräckligt länge i en soffa utan att gå till baren börjar saker uppenbarligen hända...

Men herr Frisk sa ingenting om reklampausen som en pseudohändelse...

Skit samma!
Jag trodde att vi skulle vara tusenden, jag kände mej jävligt ensam!
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Nååå...? Någon skrivkunnig som var där?

Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Per HApps: Snarare i slutet av Juni.(eller har jag nu fel igen) ;)
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
friskan:
Har jag sagt det så blir det så. Problemet är väl att vissa inte gör saker som är sagda och klarar sig ändå.
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
Marcus: Det har redan Pelle S lovat att göra.Så det är lugnt.

Givetvis kommer alla tveksamma namn såsom tex George Bush att städas bort innan överlämnadet.
Per HApps 2005-04-29 09:33
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
friskan: Sannerligen! Du kan få äran att ta bort dessa om du känner för det :)
Kommentera

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
friskan: Ja verkligen. En hel del av underskrifterna borde rensas bort för att det ska vara seriöst.
Kommentera

« · 1505137 · »