Tycho: precis. Kristers valfrihet borde inkludera tillgång till sämre platser i så fall. Om det ska vara 100 % rättvist. Den enda detta handlar om är 2250 spänn, inte valfriheter eller annat. Varför kan man inte skriva som det är?
RocknRolf: Logiskt borde handikapp klassas liktydigt med Ståplatts. Det är ju bara ett plant golv , stolarna har dom ju med sig själv. Så inte skall dom väll behöva lösa entre för den också. Hade det varit valuta för pengarna , hade det väll inte varit nått fel, men då skall dom erbjudits andra plattser också som ett billigare alternativ. Precis som alla vi andra har. Men det förstår väll alla att det inte går att ha HK läktare överallrt. Alltså bör dom bara få betala för de billigaste alternativet
Liten liknelse. Tänbk dig att komma på MAX och bara få köpa Max de lux á 63 kr Bar för att du är medelålders "Gubbe" , dottern får äta en vanlig Max för 38 Kr
En undran... Om man visar upp ett läkarintyg på att man inte klarar av att stå under en hel match, ska man då få billigare sittplatsbiljett? Det bör ju resultera i nått sånt om anmälan går igenom...annars är det ju väldigt diskriminerande, för alla med funktionshinder sitter ju faktiskt inte i rullstol och även dessa ska väl då ha möjlighet att få betala vad ståplatspubliken betalar.
farmor: Du blir oss svaret skyldig. Har du/ni tagit upp frågan direkt med ansvariga i Timrå IK eller har ni inte gjort det? Ditt inlägg kan tolkas som att ni gått direkt till pressen med saken och försökt använda tidningen som något slags ombud.
Du skriver den 13/5 kl:14.17 " Vi i Kristers familj ville inte att det skulle gå så här långt, vi har påtalat detta vid ett flertal tillfällen samt att vi ställde som krav till Dagbladet att tala med Timrå IK först innan något skrevs i tidningen." Det är detta som kan tolkas på det sätt jag skriver.
Om Timrå IK blankt vägrar diskutera frågan kan jag förstå er anmälan annars inte.
RocknRolf: "jag vet inte hur du tänker" säger du att du inte är självisk så är du väl inte det... även om det var en ganska stark reaktion på ett rätt icke dömmande inlägg :)
Selina: Mycket bra frågeställning. En hel del skulle säkert ordna läkarintyg på att de inte klarar att stå på ståplatsläktaren. Skulle det bli på det viset lär väl ståplats försvinna helt istället. Då får alla betala sitplatspris oavsett handikapp/ålderkrämpor. Men det vill vi ju liksom inte ha :-/
Är ju lite domedagsprofetia men inte fullständigt otänkbar?
En sak jag undrar i detta ärende. Har "farmor" & co pratat med någon på kansli om detta? Det är mycket bra personer som sitter där och jag tror inte att någon av dom är speciellt svår.
Det känns lite som att äta kötthandlarn istället för att köpa en kotlett...
jokklas & Selina: Det torde väl vara lika möjligt som att få tillstånd för att parkera på handikappruta. Vilket då skulle innebära att klubben måste anpassa parkeringsplatsen med tusental handikapplatser. Konstigt att ingen ifrågasätter de parkeringsplatserna. Eller att hälften av publiken kommer med färdtjänst. Tänk vad perfekt det skulle bli. Skjutsad till dörren och inrullad till bestämd plats. Jag ser ingen som tycker att det borde vara så heller. Tanken verkar ju inte helt främmande i alla fall.
Dream Team: Bra fråga. Anledningen till att ståplats är billigare är ju att man kan få plats med mer folk på mindre yta. Hkp är raka motsatsen så priset är ganska bra tycker jag. Däremot låter det rimligt att det borde kunna vara något billigare för ungdomar vilket alltså inte är fallet idag.
Helg Ernest: Har en till åsikt bara, hur många får plats på handikappläktaren i dagsläget och hur mycket plats tar inte själva utrymmet i hallen? Vi säger att man INTE hade byggt en Hkp läktare där och gjort många fler sittplatser så hade förtjänsten förmodligen varit bättre än om det hade funnits en Hkp läktare. Men självklart gör man inte så eftersom en sådan läktare behövs och då får man vara beredd att betala lite mer än andra, och det är inge dyrare än ett årskort på sittplats.
farmor säger att OM han hade varit som andra ungdomar hade han stått i klacken men så är inte fallet och det är tyvärr inget man kan göra åt (vad jag vet i alla fall), men Krister och hans ledsagare tar lika mycket plats som en vuxen handikappad person gör och det är säkert så att det är ganska eftertraktade platser.
Ärendet får väl nu till slut ses som utagerat iom att Timrå IK idag bemötte Krister och kom med det för honom positiva beskedet att TIK ändrar priset på handikapplatserna till samma som för ståplats. Som förklaring hade Tomas Johansson att man helt enkelt tänkt fel, då man satte priserna från början.
sargad: Önskar alla klyktattare en fin midsommar, hoppas ni hänger kvar så vi får våra fina derbyn 2026 igen. Till era moderatorer, inför Cluben-filter, för allas trevnad
Antagligen är du eller så spelar du bara...
men skitsamma..du tycks inte förstå så
du kan ta det lugnt nu...jag lägger ner det...