1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598767 inlägg · 6213 ämnen

TIK-SSK

Sv: TIK-SSK
Da Beezer: Tidig...? Halv två på natten. Dagens ungdom...

Kämpa på med Robinson Kruse och hans mikroekonomi. Vänta bara tills Fredag kliver iland och det blir någon att handla kokosnötter med. Då blir det fler grafer i diagramen. Klarar du sen bara mikron så blir internationella handelsteorin skitenkel. Den kan du ju nu. Tänk bara "I Timrå ska man spela hockey, i Gärde ska man spela bandy" så kommer du att fatta allt galant.

mike66: haha.. tja.. fast nääe.. känns bara som att rivaliteten har lagt sig en smula.. i min värld iaf.. hade nog inte önskat sundsvall lycka till för 3-4 år sedan :)
timrå är alltid timrå.. ingenting i världen skulle kunna ändra på det!
MEN, sundsvall hade spöat timrå ikväll, med råge, om båda lagen spelat likadant som dom gjorde i sina matcher, och om, dom nu hade spelat just ikväll :)
men imorn får dom spö... fett med spö.. a yeah.. yoyo..

Johan J: Jag står med på en sändlista för forskningsrapporter från institutet ifråga så jag skulle gilla att se mig i källförteckningen. Nu orkar jag nästan aldrig läsa rapporterna så det är rätt stor risk att jag missar min kvart i rampljuset.

Toppen i min kärriär är ändå att vara omnämnd i allra första numret av tidningen Offside.

DaHonk:

Själv så trodde jag det var Nolby Hockey vs MoDo Hockey ett tag ikväll. Men då klev ju Marcus Sjöberg in i handlingen!

El Maco: Ska nog kunna kirra en inteckning i Nobels ekonomipris också om du som motprestation antar dig den överväldiga uppgiften att utveckla en hållbar ekonomisk teori för hur Timrå inom överskådlig tid kan få tillbaka Zäta och Starostenko i en gemensam satsning mot SM-guldet 2003.

mike66: jovisst märkte man ju skillnaden ibland.. den skillnad som ju bör finnas.. sjöberg glimtade ju till när det behövdes, och bröderna romö fixade till resten.. eller.. micke iaf..
men dom krigade ju hela matchen.. även om det såg ut som nolby, gällsta eller nå annat korp gäng!
nog om sundsvall nu..
snart blir man väl bannlyst här.. :p

Johan J: Om The Great One vinner på lotto så kommer Starostenko tillbaka. Zäta blir svårare att få över.

Johan J: starostenko, hur länge kommer vi att skriva om honom? på skämt och allvar.. men sketen.. lönen kan ju inte vara det som hindrat honom ?? :))

El Maco: Ge mig Starostenko och en ersättare till Zäta, likgiltigt vem.

DaHonk:

Bröderna Romö = Nolbyfostrade söner. Gällsta har ett korpgäng det har du så rätt i. Men Nolby har aldrig varit så dumma att de skaffat sig ett eget korpgäng, ja ska vara vi i Nolbyveteranerna dårå;)

mike66: jupp, gick i samma klass som martin romö nåt år.. så han vet jag vart han kommer ifrån :) bror hans var väl i modo och nån form av juniorlandslag en gång i tiden oxå?!
å varför nolby hockey inte har något a-lag är ju en svårknäckt historia :D

El Maco: När föreläsningarna äger rum två gånger i veckan med start 15:00 på dagen så blir det lätt lite sena nätter. :-) Nu skall jag sova på allvar. Blir en tidig morgon i morgon...

Starostenko är nästan den enda spelare "The Great One" pratar om. Han är besatt av honom. :-) Jag ifrågasätter nästan om TGO faktiskt håller på Timrå, eller om han enbart håller på Starostenko... :-)

DaHonk: inlägget 01.35:35..trolleri fungerar inte. Joe Labero trollar inte på riktigt. Visioner kanske fungerar bättre *LOL*.
För att kasta mig in i den akademiska diskussionen kan jag bara säga att alkemisterna försökte framställa guld på medeltiden men de hade sedan vett att ge upp... Bobcats -plockar upp stafettlinnen-en alkemistisk medeltida ide.
Nåja, det närmsta man kom fem komma noll i plugget var väl i promille;)

dr Dängroth: haha :)) va? så den fulingen luras?! :p jo.. visioner.. vad har bobcats för vision?! "vi ska för sjutton gubbar upp i eliten innan 2010"?!?! vem vet.. det kanske är lättare att framställa guld av vatten, med lite andra saker i.. eller att intala sig själv att granström #11 VAR bäst ämnad på backen och inte slog en enda icing, än att få just den visionen att slå igenom.. men roliga derbyn som sagt, hade det blivit :D:D

DaHonk:

Den var väl inte så svår att knäcka! Om nu Nolby Hockey hade satsat på ett A-Lag redan i begynnelsen 1970. Då kanske inte ens NSK hade startat upp året efter, 1971! Vem vet? Och då kanske både Modin och Zäta varit Nolbykillar!

Så det var nog en väldans tur det för Njurundaborna att aldrig Nolby satsade på ett A-Lag!

Tänk dig ockå vilken 2:a femma vi skulle ha haft idag:
mike#66 - Romö#91 - Romö#20

Självklart så skuille jag ha värvat över Smokey the man från TIK:s-Supplag som tillsammans med Dynamit Harry skulle ha bildat backpar! Vi hade helt klart varit ett ES-Lag idag......

mike66: höhö :) fruktat! måste jag säga!
en till sak som iaf i efterhand gör att man inte blir förvånad över nolby hockeys a-lags "inte vara" (hmm.. får man bygga meningar hur man vill?!) är väl att, tja.. det finns väl inte många vuxna barn som vill leka hockey utomhus, om det finns alternativ :D
men visst hade det väl funkat med två a-lag i njurunda? med alla stjärnor vi ploppar fram :))
z:a såg jag aldrig spela för njurunda, men därimot, hämska tanke.. om lathinen, holmgren å bredberg å killarna hade lirat för nolby, och spöat skiten ur nsk när man var liten.. usch...

oj.. fel tråd igen :D

DaHonk:

Nu är vi bägge både i fel tråd och fel gb och allt blir bara fel. Men det största felet är för lite öl just nu;)

Nu: Sova sova sova, säng säng säng....

mike66: O första femman??.. BlackBay#76 - Zäta#20 - ;Modin#33

mike66: Om Ami blev imponerad igår så hoppas jag att hon är där idag också för idag lär det ju låta liiiite mer :-)

Johan J: Tack för matchreferatet. Det är uppskattat.

dagbladets artikel om matchen..

« · 109475