Heisenberg: Man borde anställa en mental coach åt oss supportrar i alla fall. Folk som inte fattar tror att man har det som hobby eller nöje att kolla på hockey.
Under förra matchen: "Mäh! Det är ju hockey varje dag! Är det verkligen så roligt?" "Roligt?! ROLIGT?!? Du ser väl för fa-an hur jag mår?"
Hockeyguru: Inte behöver du nån terapi inte grabben. Gör som EXPLORERSMÅLAND och halsa direkt ur dunken och lyssna på Kjell Lönnå, så blir du så lugn och fin så. Ditt sätt att uttrycka dig i text och tal kan bli lite lidande dock...
Heisenberg: Ja definitivt! Timrå borde anställa en idrottspsykolog om vi ställs inför sådana här situationer igen. Jag kommer iaf behöva gå i terapi eller KBT om vi inte går upp efter den här säsongen. Hade känts betydligt enklare om vi slutat 3 i tabellen och inte går upp... men nu, nej fan jag klarar inte detta!
Zäta75: Han borde ju inte kunna spela ikväll med tanke på hjärntrappans utformning med 24 timmar mellan varje steg. Borde innebära att han är spelklar tidigast imorgon så med andra ord till en ev. match 7, man lär väl inte tumma på det?
Heisenberg: Igår skrevs det i forumet att PW skall spela ikväll. Läser på ST att han inte spelar. Någon som kan bekräfta vad som gäller? PW är viktig för oss.
Hockeyguru: Ja dags att ta fram vinnarskallarna och köra nu. Det är så oerhört psykologiskt nu i slutspelet, och det märks. Jag tycker på riktigt att man borde ha investerat i en mental coach inför slutspelet. Skrev redan innan att vår största motståndare kommer vara oss själva i och med att vi för första gången ska axla ett favoritskap. Hittils tycker jag inte riktigt vi har klarat den uppgiften och det har visat sig i framförallt effektiviteten.
Zäta75: Precis! Exakt så vill jag att spelarna ska känna och agera ikväll. Vill se känslor, desperation och ett jäkla tryck! Kommer bli grymt besviken annars.
EXPLORERSMÅLAND: Ikväll gäller det! Spela som om det gällde era liv! Det är för fan en SHL plats på spel och vi ska inte ge Västervik som inte ens vill gå upp en chans att slå ut oss i en 7e och avgörande match! Visa hjärta ikväll och att ni verkligen vill gå upp till SHL. Släpp inte till några skitmål, spela disciplinerat och sätt chanserna.
Lått oss få mållen retrotivt ikväll!!!! LAS ” Ketchupeffekten ” LODIN-DAHLÉN-LUNDIN-LÖÖKE-HARTMANN 🙏🙏🙏🙏🙏 Låt dä rinna lätt 🥃🔥 Bomba Marmeladen full så hann byt! Forza Timrå IK mot SHL 🙏😇🎉
Messias : Jo, det borde vara straffbart att ha en sådan måltuta. Men jag gissar på att Harald & Co bara finner den charmig, samma sak med bristen på reprisbilder i hallen...
Lub: Jag pysslade med dottern igår och försökte mig på att göra en vodoodocka av Marmenlind att sätta nålarna i vid rätt tillfällen ikväll. Men det gick inge vidare så jag slängde ut den i snön, i bästa fall kanske han är förkyld idag :P
Messias : ja va fan. Låt seriens 2 bästa spelande lag göra upp i en final. Låt sedan finalen avgöras av lagen och inte domarna. Både Timrå och Burkölen förtjänar det
Matchdag, hoppas att Jimmy Hamrin i Timråpodden får rätt, han tippade 4-2 i matcher till Timrå. Även om det är underhållande att höra Jimmy. & Co gå lös med hårtorken/motorsågen så hoppas jag att kvällens poddavsnitt är lyriska över Timrås insats ikväll...
Charlie2: nyckeln till att knäcka Vvik tror jag är mycket snabbare pass till varann, ser man på en sån som Harde som knappt har styrfart med transport av puck. Det går inte. Snabba första pass på bladet med fart genom deras blå. Våg efter våg..skott och två man på returer!
Rallarn: ” Nu har i inte Steen varit dålig, men när han kom in i match två avgjorde Björklöven med att vinna andraperioden med 3-0 Nu vann de samma period med 5-2. Kan de göra tre sådana perioder i en och samma match är de garanterat i en allsvensk final.”
No shit sherlock, då vinner vi med 9-0 eller 15-6. Wennerholm..
Spock: Jag kommenterade först hela inlägget men då jag inte vet om personen har något som gör att han inte kan stava så kände jag att det var rimligt att hugga på det engelska ordet då han är besatt av att håna oss för americanos.
JoseGonzales: Stop är ett svenskt ord och med tanke på att inlägget innehöll väldigt många stavfel och särskrivningar, så var det intressant att du fastnade på just det.
Det förekommer däremot svenska och spanska, så kanske svespañol?
JoseGonzales: Vi skriver ju på engelska till er americanos, så att ni slipper översätta ifrån svenska till engelska, men tar detta som en uppmaning att skriva på svenska till er så ni kan får lite att göra såhär på måndagskvällen.
JoseGonzales: ja vad ska han säga? Klagar man på domaren under matchens gång så får man 2 min. Klagar man på domaren i efterhand så får man böter. Nu var just den tacklingen schysst men oj vad många PP BIK blir rånade på i tredje. Ni gör en Västervik, håller undan anstormningen genom ett försvarsspel som hela tiden är lite över gränsen och en skelögd domare.
EXPLORERSMÅLAND: Jennifer Engström på X: Timrå har återhämtning/frivillig träning idag (inte match förrän lördag). Hör att Dahlén mår okej och att man är hoppfull för att det inte ska vara allvarligt. Men han ska fortfarande ... | Läs mer