{9108}: OM vi går upp är ju drömmen duon Lander och Pääjärvi som sagt. Även om Pääjärvi är ett långskott. För mig det stod han var klar för nått lag men inte bekräftat vart på Elite prospect?
Sputnik: Just denna säsong tycker jag inte BIK har spelat speciellt mycket fulare än något annat lag, och när det kommer till kampmoment så är vi minst lika starka, och i grunden ett mycket bättre lag. Men givetvis blir det stentufft oavsett vilket lag det blir. Något annat kan man inte förvänta sig.
{7043}: Sant det. Det kommer blir en utmaning vilka det än blir. Spelmässigt har vi mer spets än BIK men är mest rädd för deras grisspel faktiskt. Känslan är att vi kan stå utan vår förstekedja efter 3 spelade matcher typ.. Man minns ju psykbrytet och överfallet på Lundin förra säsongen tex. För blir det så att Timrå visar sig bättre spelmässigt så lär det rinna över hos vissa i BIK som sagt.
covfefe: Slutspel är slutspel. Det tycker jag mötena mot både AIK och VIK bevisat. Löven har en tendens att vika ner sig. Det gör att pendeln börjar luta över till att vilja möta dem för egen del. Skulle också kännas bra om det blir dem. För skulle vi inte vinna finalen så har vi blivit av med ett hårt satsande lag till nästa säsong i så fall. Också ett lag som har gäckat oss sen länge.
{8437}: Hemma har vi haft relativt lätt mot dem, vi borde ha ett psykologiskt övertag mot dem med. Men samtidigt kommer de ha ett enormt självförtroende efter att ha slagit ut löven om de blir så. Tror att vi har större chans att underskatta Karlskoga dock än om vi möter löven. Det är skitsvårt. Och som andra nämnt tidigare, minns när man satt och hoppades på Oskarshamn, och det gick ju inte bättre för det.. Jag är 50/50. Skiter faktiskt i vilka vi får, Björklöven vore dock skönast att slå ut. Det som får mig mest orolig är att vi alltid verkar lyckas förminska oss själva när vi möter löven dock, men nu är det nya förutsättningar.
Efter att ha pratat med några bekanta som också är timråfans så har jag idag kommit fram till att jag är i stort sett helt ensam i vår vänskapskrets att anse att Karlskoga är den solklart bästa motståndaren i en finalserie för oss?
Jag hävdar att vi alltid har haft det lätt för just Karlskoga men får inget gehör alls? Vad tror vi andra här inne i denna boken?
El Maco: när du skriver ”norrena sänktes vid blålinjen” så låter det absurt men det var ju ungefär så långt ut han hade åkt, hade manderville kommit från en annan vinkel hade norrena fanimej flugit in i avbytarbåset. Minns att jag jublade när han gick i backen, ingen målvakt har någonsin förtjänat att bli sänkt som norrena förtjänade det.
Bragd-Birger: Ser man till sista 20 matcherna i serien var BIK bäst.1p före Timrå. Sista 25 och 30 var Timrå bäst. Sista 10 och 15 var Västervik bäst. Sista 5 SSK och MODO.
Förstår inte alls Daggens storhet. Tycker BIK tjänar mer på att vara det spelande laget istället för dem som surar och grisar. Blir bättre fokus från dem.
Zäta75: ja, det är inte givet vilka man föredrar. BIK saknar ju lövens spök-faktor, men ser man till semin ser löven svajigare ut. Absurda nivåskillnader i deras spel - riktigt bra vissa stunder, ohyggligt dåliga andra. Och Pållen i målet ser högst mänsklig ut.
BIK börjar bli läbbiga nu med sin 1a-femma och sitt PP. Är väl seriens bästa lag från jul och framåt? Lite frågetecken för orken och måvaktssituationen.
Känslan nu är 50-50, och oavsett vad det blir kommer det vara en tuff motståndare. Perfekt att det går till 7 matcher, hoppas på en redig jävla holmgång när det ska avgöras. Är vi piggare och friskare får vi en mysig liten insättning på pluskontot.
Zäta75: oavsett vilka som vinner game 7 av Griskatt VS Burköl så lär de ju ha fått sig en skaplig självförtroende boost av att ha tagit sig ur den serien så vi får hoppas på lite avstängningar och att de är lagom trötta och slitna.
MEN... vi får inte glömma att vi har ett så pass bra lag att om vi verkligen gör det vi ska så har jag lite svårt att se vem som ska vinna FYRA FUCKING matcher mot oss? På 52 grundseriematcher förlorade vi 10 st vid fulltid och 2 vid OT/straffar. Det betyder att vi kanske släpper 1-2 matcher i bäst av 7 (ungefär som det såg ut mot AIK och VVIK), möjligen 3 matcher mot en riktigt bra motståndare men INTE FYRA.
Knylan: Ja, vilka vill vi egentligen helst ha av löven eller BIK? Känns som 50/50. Vi ska mest fokusera på vårt eget spel, men man måste också anpassa sig lite efter motståndarna ibland. Hade någon frågat mig tidigare under säsongen hade jag svarat att jag vill möta BIK 100% säkert, nu är jag mer osäker. Ge oss löven för en episk final vettja!
El Maco: Kom ju ytterligare ett minst sagt legendariskt citat av Lill-Kenta i samband med det där också:
”– Det är oturligt för Norrena att smällen tar så. Sen tycker jag inte att Norrena kan vara fridlyst. Det är berguvar och fiskgjusar som är fridlysta. Han är ute ganska ofta och är ganska utmanande. Han kanske skulle hålla sig lite mer mellan stolparna.”
El Maco: Kommer ihåg just den där situationen mycket väl. Visades på sporten på tvn. Norrena var en riktigt ful jäkel. Tjuvslog och kunde få vansinnes utbrott. Men bra keeper det var han.
Perreman: Jag vet att det finns två "tomma" loger i arenan. De brukar lånas/hyras ut/bokas på matchbasis. Borde vara görbart.
Har tidigare tjatat på Aliranta och Johansson att ringa mig om de är lediga för bokning, men inte hört något sen december så vet inte hur prioordningen ser ut.
Tänkte på en sak. Visst har vi folk i logerna i arenan under slutspelsmatcherna? Jag lyfte frågan med sälj på kansliet om det inte skulle gå att vinna plats i loge i samband med att man köper stödbiljetter till finalmatcherna. Tänk att man köper t.ex. minst x stödbiljetter och då har chans att vinna en plats i loge för ett sällskap på 4 pers (är osäker på vad reglerna säger nu om storlek på sällskap). Det om något borde väl locka till biljettköp?
Sen får vi se om det är görbart och om klubben nappar på det.
Perreman: Kommer komma besked idag. Är inte så lätt att se på repriserna så det är nog ett beslut som dom kommer överväga noga. Inte omöjligt att han får en match alternativt att dom tycker han borde fått 5+20 men ingen extra avstängning.
Andersson: Jo precis och det är väl rätt relevant med vara eller icke vara för Liss i den matchen. Men som sagt de är inte kända för att vara snabba, även om det borde gå smidigt att få fram beslut inför match eftersom det lär vara lite lugnare nu än mitt under säsong.
Perreman: De verkar samla ihop ärenden och ta så mycket som möjligt på samma möten. Så om det inte är någon anmälan som måste vara behandlad idag så kan vi nog få vänta till imorgon...