1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606916 inlägg · 6212 ämnen
« · 2183671 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Tom Topp: Jones X2 och budish är coronaspelare och har inga problem att få kontrakt efter Västervik. Kapla klar för SHL-spel, Pettersson (och Öhman?) klar för Modo. Marmenlind klar för SHL. Det är ju typ halva laget.

DJ Hemp: Jag tror att transatlanterna skiter fullkomligt om vvik går upp eller inte, dom spelar för att vinna och i förlängningen få ett bättre kontrakt med en klubb högre upp i seriesystemet! Så det kommer bli lika tufft idag som i dom andra matcherna!

Idag blir det en käftsmäll de-luxe. Oskarshamn all-over again! Fan vet om det stannar vid 1-8. #antijinxing
Uppladdat:

500x0-64060_0.jpg

{297}:

Borde det inte påverka spelarnas motivation om klubben nu inte riktigt har den där ambitionen att gå upp? Försöker att tänka mig in i det hela lite grand. Nåväl, det är inte vårt problem om de nu skulle trappa ner lite mot slutet av denna semifinalserie. ; )

{297}: ööööööh ööööh

Olli Nomadinen : tycker frågan är lite om ett lag som Timrå kan gå upp med en realistisk målbild att hänga kvar utan att man vet att man kan värva ett antal ”hemvändare”? Visst kan man köpa ihop ett lag om ekonomin finns där men vid tidpunkten ett lag blir klart för avancemang brukar ju dom flesta lag redan ha värvat klart.

Nubben sa väl också det, att vi gick upp ett år för tidigt?

{297}: Håller med. Jag vill inte på något sätt underskatta att kvällens match kan bli tuff, men någonstans så får det räcka nu. Västervik har bevisat sig vara precis lika tuffa som vi satt och ojade oss för i slutet av grundserien och de spelare i deras lag som är aktuella för större uppgifter har även dem stärkt sina aktier ytterligare.

Och Karlin viger nog all sin mikroskopiskt lilla lediga tid till att packa ihop bohaget i Västervik, för att tämligen omgående efter att säsongen är slut styra lasset mot Övik där han har en enorm uppgift framför sig.

Nä, som sagt. Det får räcka nu. Ska Västervik ha en chans att upprepa den här bedriften nästa säsong så behöver de få tid på sig också.

Olli Nomadinen : Den strategi man hade valt med många "allsvenska" spelarkontrakt talar väl för just detta.

Puckat: dom intervjuade ju deras sportchef i pausen i match 3. Det enda positiva han sa om möjligheten för Västervik att spela SHL var att det var en ”kittlande tanke” att lilla Västervik skulle kunna spela SHL men att dom inte har nån plan för det, inte ekonomin för det och inte arenan för det heller.

Sen tror jag faktiskt inte att det är alla lags drömmar att gå upp. Tror till och med att det är direkt olämpligt att vissa klubbar går upp för det enda dom gör är att äventyra ekonomin.

{297}: Jämfört med Vvik har ju Timrå alltid högre ambition att gå upp i SHL men 2018....ville vi verkligen det då? Föreningen alltså? Inte mycket som tydde på det efteråt, verkade snarare vara ett ok att bära för ansvariga. En miss i beräkningen där man försökte göra det minst dåliga i en icke önskad situation

{297}: Varför skulle dom inte vilja gå upp? Det är väl alla lags drömmar i HA?

Perreman: Absolut men Västervik vill ju inte gå upp.

{297}: Själva resan tror jag är skitsamma för samtliga lag i slutspel. Chansen att gå upp finns fortfarande om det så skulle behöva göras genom att spela mot ett lag i bortre asien.

Nej, ödmjukhet, tålamod och en näva jävlar anamma. Ikväll hoppas jag ändå vi tar och avslutar semin för vår del, nog med ångestmatcher mot VVIK nu.

Håkkybåkky: Vinner jag 13 ton grus ska jag dumpa det framför huvudentrén på A3 Arena i umeå.

OlliJanne: tror ändå det är en nykter syn på det hela. Extremt viktigt att vinna i förrgår. 2-2 där och jag tror dom haft energi att ta det till 7 matcher. 3-1 och dom ska åka upp till Timrå två gånger?

Jag vet att vi gjorde det mot skalbaggarna men vi hade ambitionen att gå upp i SHL, det har inte Västervik.

{297}: du inser att du fet jinxar nu va? Bara för det måste jag anti-jinxa och tippa 2-3

Spanarn: 13 ton grus och en funktionsscarf, då är man tamigfan redo för sommaren!

Zäta75: frågan är om Västervik vill vinna ikväll? Buss 70 mil för att spela en match i ett slutspel som man egentligen inte vill eller bör vinna? Ett par tidiga mål lär nog punktera deras kampvilja ganska rejält.

Såja, stödbiljetter köpta. Man vill ju vinna Permobil-paketet! Särskilt sugen på "funktionsscarfen", skulle bli ett bra komplement till alla min ickefunktionsscarfar. 🥳

Zäta75: jag har tippat fel varje match så jag fortsätter med det så går det här vägen.
Västervik vinner och krossar Timrå med 1-7 .

Sv: Apropå nånting...
sargad: Kung Sune går tyvärr omkring i Kramfors och har ont i ryggen. Sorglig historia.

Hassan: 6-stödbiljetter inköpta. Giv oss frid...Vinn!

Olli Nomadinen : Tror killarna verkligen vill avgöra ilväll och slippa åka ner till Västervik igen. Vvik är nog lite demoraliserade också. Bara vi spelar som senast och sätter våra chanser är jag inte orolig. Men det är inte alltid så lätt som bekant. Kommer ändå sitta nervös framför tvn som vanligt.

Forza Timrå IK mot SHL!

Olli Nomadinen : Tror nog han menade Lill-Gretzky, Reinhardt...

EXPLORERSMÅLAND: Eftersom Wienercock inte är med så faller tackolov din jinx 😁

OlliJanne: Länsderbyn i Glysis, ja jisses

OlliJanne: Ja herregud! Brynäs- Hudiksvall! Man har ju några Brynäskompisar! 😄

Olli Nomadinen : om HV vänder och Hudik går upp lär det bli intressanta derbyn mellan Brynäs-Hudik

EXPLORERSMÅLAND: Nu är det kört..

Wi winn ikväl mä 5-1 å Wineheart gö hatrik 👍
Forza Timrå IK mot Elitserien i vått och torrt alltid

Olli Nomadinen : Hudik-HV, då bör Kung Sune stå i Hudikbåset för att knyta ihop historien. Gissar att han inte är kvar som Hudiktränare.

Olli Nomadinen : OM är ju ordet här

Andersson: Såja, nu lugnar vi oss lite 😬

Lub: Vinner vi ikväll är det exakt en vecka till final 1

Lub: Matchdag, solen skiner och det är helg. Bäst att passa på att njuta innan man går in i ångestbubblan inför match. Hoppas vi kan avgöra serien ikväll, mina nerver skulle må bra av lite spelledigt... 😬

Sv: Slutspel 2021
BIK...vinner nästa
då blir de nervöst i umeå

Zäta75: Instämmer, och det kommer nog fortsätta att vara 50-50 fram tills slutsignalen i den sista matchen dessutom. Matchserien har infriat alla förväntningar man hade på den, och nästan mer därtill. Bara avstängningarna som saknas, och det där totalt känslostyrda griseriet.

Olli Nomadinen : Det vore ju fan otroligt roligt om de lyckas ta sig upp, det går inte att säga annat. Framförallt när de så konsekvent jobbat med massvis av spelare som vi knoppat av oss i olika led. TIK Light, på väldigt många sätt.

Extra kul att fjolårets kanske främsta vattendelare här, ”kampen om istiden”, mellan Filip Lander och Gustav Nielsen föll sig så att båda hamnade i samma klubb till slut.

Olli Nomadinen : För att inte hockeygudarna ska uppfatta det som en jinx får jag väl tillägga att den väl är ungefär likvärdigt stor att man kan se Hudik-Timrå

Olli Nomadinen : Jag hade hellre sett Östersund i HA. Tyckte att det var synd att de åkte ut.

Hudiksvall är ett av 4 lag som kan spela i HA nästa säsong. Chansen är alltså procentuellt ganska stor att man kan åka 7 mil söderut till Glysisvallen och se seriematcher mellan Hudiksvall och HV71

Olli Nomadinen : Ett annat alternativ är att regeringen måste skärpa den tillfälliga lagen igen för att organisationer inte kunde ge fan i att leta kryphål i lagen.

Problemet som uppstått här, är på sätt och vis samma som Eskil Erlandsson så klantigt tog upp om konsekvenserna av det samtidiga upphävandet av förbudet mot homosex och tidelag.

{297}: Se till att återhämta er ordentligt nu allihopa. Snart dags för match igen. Räkna med mer psykologisk tortyr innan matchen är över....

Olli Nomadinen : Jag vill definitivt inte att våra motståndare får en stor fördel mot oss med större publik. Om vi kan göra samma sak bör vi göra det omgående anser jag. Någon måste ta upp denna fråga med styrande i Timrå IK. Mycket viktigt.

Det är för fasen en SHL plats på spel nu.

Zäta75: Kan det göras utan att bryta mot restriktionerna ska det naturligtvis göras. Det handlar om att följa regler och restriktioner. Ska vi ta det längre än så och sitta med pekpinnar så kan vi väl lika gärna konstatera att det är jävligt puckat att det öht spelas ishockeymatcher. Då tycker jag att alla som står på barrikaderna mot att restriktionerna tillåter "restsuranger" på läktarna ska försöka få säsongerna avslutade här och nu. Vi vet att hockeymatcher är potentiella smitthärdar

{9386}: Riskgrupper i all ära, men sjukvårdspersonalen känner jag mest för vid det här laget. Helvete vad less de måste vara på alla egoister i vårt samhälle.

Galet tröttsamt det måste vara att ta hand om folk som varit och åkt skidor i fjällen eller haft stora hemma fester...

Olli Nomadinen : Även om jag tycker att det är omoraliskt och dåligt mot de som följer restriktionerna tycker jag nog ändå att vi borde göra samma som Löven mfl och sätta in en massa bord på kortsidan och ta in fler personer. Iaf i finalen. Om det blir mot löven kommer de annars att ha en hjälp från publiken som inte vi har, vilket kan bli avgörande i slutändan. Detta är mycket viktigt anser jag när en SHL plats står på spel.

TimraStockholm: 50% risk för ett till lag från Småland. Troja Ljungby är ju dock en klassisk klubb. Nybro lite mindre än Troja, men mer än Västervik.

Knylan: Tycker att BIK har spelat lite bättre än löven, men känns 50-50 vem som går vidare. Nästa match nyckelmatch. Känns ändå som löven tar det till slut.

fantasilos: Kan nog stämma det! Sen ska man väl säga att han har ett försvar framför sig som varit ett riktigt halloj säsongen igenom, vilket syns ännu mer nu när de möter ett så pass skickligt lag. Förra säsongen tror jag försvaret och Cannata växeldrog väldigt bra, vilket gjorde att hela enheten som sådan blev extremt stark. I år har de en Poulin som inte alls håller Cannatas nivå, och när de samtidigt köpt på sig en lite för offensiv backsida så uppstår enorma luckor ibland.

« · 2183671 · »