{8179}: Samuel Ersson i Brynäs kanske som målvakt? Vem vill tillhöra en kaosklubb? Han kan ju checka med Blomqvist som var som en kalv på grönbete när han fick spela med oss. Lyste ju i ögonen på karln.
Jag tror att detta är en realistisk uppställning. Känner inte att Lodin är jämn nog för att ta en plats i en 2a-femma i SHL ännu. Lite samma med Harde och Lööke, dock har Lööke en bra kemi med Lundin så han för börja där.
OlliJanne: jo det kanske är så. Men Lander tillsammans med Dahlén skulle bli föreningens ”franchise player” skulle betyda mycket för just sponsorintäkter och intresse. Så ett baktungt kontrakt där han får mer om lyckas klara oss kvar tror jag på. Jag skulle till och med tänka mig gå med två relativt billiga målvakter (Johansson, Endre) för lägga pengarna på #51
Villervalla: Jo samma här. Madhawk skrev väl senast igår inget var klart för Lander. Att Timrå nog lockar, men även lukrativa bud från Schweiz. Svårt val för att välja bort pengarna, men den som lever får se helt enkelt.
luffaren: Jag hoppas att Nubben får ge Lander ett bud iaf. Själv tänker jag all in från Timrås sida. Ge han 300k i mån samt 1 mile i bonus om klarar oss kvar första året. Ge han 4 år om han vill. Om vi är ett allsvenskt lag efter hans år i Schweiz så kommer han inte kunna få samma pengar.. ekonomiskt inte så mycket att komma hem till.
Johan J: Testa att gå in på Umeås forum och skriv något ifrågasättande, kommer att resultera i en livstids bann. Kommunismens fäste, Kim Jong Un är en färsking jämfört med deras administration.
Jag letade lite statistik över finalserien och aåg att det var uppdaterat på dagenshockey.se. Rätt galna siffror; corsi på över 60% emot finalmoståndarna, det ger alltså samma bild i siffror som jag upplevde när jag kollade matcherna. Kross rent spelmässigt.
Börjar äntligen sjunka in att vi tagit klivet upp, det känns fortfarande så overkligt mitt i den här pandemin. Inget är som vanligt nu och ibland känns det som om allt kring hockeyn bara är en dröm bara för att det faktiskt är något som är positivt i livet nu. Kommer nog kännas märkligt ett tag till, åtminstone tills det att vi är inne i silly season "på riktigt".
sargad: Många supportrar missbedömer nog ofta skillnaden mellan SHL och NHL. Man får inte glömma bort att de spelar betydligt fler matcher och att åren på andra sidan Atlanten tar på kroppen.
Spelarna vill säkert göra sig själv rättvisa och veta att de kan leva upp till förväntningarna om de ska fortsätta spela. Till sist ska vi också komma ihåg att de ser ett liv efter sin aktiva karriär där de inte vill bli hockeyinvalider utan kunna leva som vanligt. Det är rätt att kliva av när kroppen säger ifrån.
luffaren: Synd om det nu är spikat att han inte kommer hem till nästa säsong. Hade ju gett oss riktigt bra fundament. Tyvärr är det väl till syvene o sist inte så många av forna NHL-stjärnor som faktiskt avslutar karriären på hemmaplan, som de indikerat...
Herreguuuu rabbuslingar!!! Vi få int glömm bort ” Fys Sandra ” Honn ha ju trimmat rabbarna fantastiskt och ä en stor del utav årets framgång 😍 Lätt att glömm bort henne 🙏 Int ja iallafall fö hon ä fin å titt på 😉
luffaren: Ok. Stämmer säkert om Lander, men konstigt om han drar till Schweiz kan tyckas. Skulle väl hemåt när grabben börjar skolan som sagt och Rubels har han väl så blir över sen KHL...
Nisse på Mon or: Nu har vi kanske inte så många på kontrakt ännu men har vi några utlåningskandidater? Jacob Olofsson? Hardegård? Vi kanske ska låna ut Hardegård till HV71 som plåster på såren för Strömberg, det vore något av ödets ironi.
Spock: Låten du länka var grymt skön även om ja inte förstår jack, bra gung! Ja det är verkligen lite dansband över FBK låtarna, känns som det är lätt att gilla på nå vis även om man inte håller på FBK, Pudas låten måste ja lyssna på :)
{9255}: Den är nog helt klart mest festvänlig! Lyssnade lite hastigt på alternativen och får nog säga att den är bäst av det som finns på Spotify. Hade glömt att låtarna låter så dansbandsrockiga.
Om man kollar utanför Sverige måste jag säga att Punkens Moder (Nina Hagen) har fått till den här jäkligt bra: youtu.be/eJ4w3cKYd3o
AIKs supportrar har ju två riktigt medryckande sånger i dels:
Guldet ska heeeeem till Västerbotten, Västerbotten AIK. Baserad på Swingflys Me an my drum.
Dels den ännu bättre Caneloni Maccaroni baserade:
Han heter Jonathan Pudas, Pudas. Han jobbar hårt varje kväll! Ååååååå å åååå å ååååå Hata Americanos (red. anm.)
Laban: Tack! Didrik har sju säsonger i Timrå redan, så där vet vi vad vi får. Hans sju säsonger kokades ner till en makalös brytning i kvalet mot khk, match 6.
Grattis till Strömberg. En oöm spelare med ledaregenskaper men rejält dassig med pucken. Var en av få hv spelare som visade hjärta i slutet på säsongen och i kvalserien.
Kinnvall var skadad större delen av säsongen men är ett offensivt vapen med sitt skott och puckskicklighet. Han och didrik är typ motpoler.
Kinvall är utlånad av calgary och lär dra över till Nordamerika. Han var kvar ett år SHL för att bygga på sig lite muskler.
Olli Nomadinen : finns ju också ett signalvärde i att få in killar som bevisligen redan fungerat bra i gruppen, det var nog en stor bidragande orsak att vi gick upp igen. Tror nubben duckar alla agentsamtal som andas ”Guter” eller ”Corso” som en dåre den här gången.
sargad: Förhoppningsvis så kan Nubben landa Lander också så vi får in början till spets, jag tror att skriver han på kan vi nog få någon/några till etablerade spelare ganska fort, typ Sebbe E.
sargad: Önskar alla klyktattare en fin midsommar, hoppas ni hänger kvar så vi får våra fina derbyn 2026 igen. Till era moderatorer, inför Cluben-filter, för allas trevnad