1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598463 inlägg · 6213 ämnen
« · 2204786 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2021-2022
Olli Nomadinen : Ja jag har också rätt goa vibbar kring Lander trots allt. Hade det även på att få behålla Lodin och Lööke, trots folk med sina 300 procentigt säkra källor. Hoppas magkänslan stämmer in lika bra här..

Hassan: Madsen till VM.

Olli Nomadinen : Vart tog han med nicket "gso321" vägen?.... han som enligt sig själv hade stenkoll på vilka spelare som skulle lämna, vara kvar samt värvas? 🤔
Märkligt att han inte är här och snackar Lander mfl med visdomsord från sina säkra källor.

Lite spännande det här med Landers ev framtid i Timrå..... påminner lite grann om tiden det spekulerades om Jonte Hedströms ev övergång till Timrå..... Blev också en lång spännande nagelbitare.
Nubben får nog ta en bastukväll med Anton också så är det klart sen. 👍

Mest intressant med premium artikeln är ju ändå Nubbes kryptiska svar... Han brukar väl alltid vilja hålla ner förväntningarna. Han hade kunnat sagt hundra andra saker. ”Lutar att han spelar i Bern men vi ska ta ett snack” Nu fick iaf jag hopp om att drömmen lever.

Olli Nomadinen : Hållander till VM.

KulltorpsOlli: Nubben vet läget med Lander och han har inte gått ut och deklarerat att han är borträknad. Det tolkar jag som att förhoppningarna om det motsatta är goda. Jag ger det 75-25 att Lander spelar i Timrå i höst.
Jag killgissar men jag gör det bra

KulltorpsOlli: Kinnvall ska över på Camp, funkar det inte så är han aktuell! Min fria tolkning! Hur som helst verkar det som att Nubben har koll!

Röda Tallen: Har dessvärre läst att Pääjärvi vill ge nått ytterliggare år ute i europa, så tror inte vi har jättechans på honom tyvärr. Malmö brukar väl vara och rycka i han med.

Kommer Lander, då tror jag Pääjärvi kommer också.
Sen kan vi sätta Hartman eller Lodin med dom

{9386}:
Från samma artikel i XP:

I samma bön viskas det säkert om Didrik Strömberg, Johannes Kinnvall och Anton Lander. Tre spelare, som på olika sätt, letat sig in Timråsupportrarnas hjärtan.
Kent ”Nubben” Norberg är inte lika avslöjande i sina svar om dessa herrar som med Albin Carlson och Jeremy Boyce.
”Jag har helt ärligt inte pratat med Jonathan än. Vi ska sätta oss i lugn och ro nu.
Didrik Strömberg, ja eller nej?
” Han är härifrån och ja... Vi har inte pratat speciellt mycket än.
Johannes Kinnvall, ja eller nej?
” Han ska över till Nordamerika som jag förstått det.
Anton Lander, ja eller nej?
”Jag har käkat lunch med honom och ja... Jag vet läget där.

Sputnik: Det är sen gammalt

{9386}: Lander kommer hem när Sputnik säger det är dags. 😉

Sputnik: det är dags då han själv vill.

BlackBay: Har precis köpt 3-medlemsskap till familjen. Hoppas att fler gamla och nya medlemmar hänger på. Väntar på Backa Nubben -3 och säsongskort släpp.
Faan vad härligt med SHL!

Olli Nomadinen : Jag känner samma sak. Vi går för Guldet... tycker jag! Varför nöja sig med mindre liksom?

Sputnik: Jag känner mig som en värre kappvändare än Wennerholm nu men jag går bara på känsla, har inga insiderkontakter som andra här. Och just idag känns det som att vi kommer dra jackpotten. Plötsligt klarnade sikten och jag såg ljuset....vägen....sanningen. Lundin blir kvar, Lodin blir kvar, Lööke blir kvar, Dahlén blir kvar....och Lander ansluter. Det är jävlar i mitt skal inte en kattskitsuppställning för en SHL-nykomling att bygga kring!

Borde det inte vara läge snart att presentera nån förlängning eller värvning?....... vi är ju trots allt rätt många som bitit på naglarna äääääända sedan onsdags nu väntan på nån spännande pressrelease.

{9386}: Klart jag inte klandrar Lander för nånting, men det är dags han kommer hem nu. 😉

Sputnik: Nu tänker du ur ditt eget bästa som supporter vilket är fullt förståeligt. Alla vill ju ha Landet hit redan i höst, men jag klandrar inte Lander om han vill kräma ur x antal miljoner nåt år till. Skulle du själv säga nej tack till att tjäna några miljoner xtra under din karriär? Lander kommer bli respekterad i Timrå oavsett hans beslut. Vi ska absolut inte spekulera om hans ekonomi hur mycket han tjänat, det kan jag tycka är lite respektlöst mot Lander. Han förtjänar bättre än så och vi ska på ren svenska skita i hur mycket han tjänat. Han kommer när han vill Timrå. Fram till dess så önska lycka till och välkommen tillbaka då han vill.

Uppladdat:

500x0-screenshot20210516-141549.jpg

SuperMupster: Anton Lander, ja eller nej?

– Jag har käkat lunch med honom och ja... Jag vet läget där.

Han kommer inte hem nu?

– Jag vet läget där.

Han kommer hem?

– Jag vet läget där.

Intervjun avslutas och Timrås sportchef spricker upp i ett gigantiskt leende.

Och som Jeremy Boyce en gång sade:

Kent ”Nubben” Norberg... han vet.

Olli Hahl: nubben säger han är mån om killar som boyce o berglund, låter som att boyce blir kvar är min tolkning.
men sedan svarar nubben typ inga kommentarer kring didde, kinnvall, och lander.

Det finns en premium artikel på XP. Nån som kan sammanfatta? Vad är det för kryptiskt svar tex? Hur ser sillyn ut?

Laken: Jo han tjänade ca 12 miljoner per säsong i KHL.
Sen vet jag inte vad han hade för lön i Edmonton heller men fattig är nog det sista han är.

Lägger man fram alla korten på borden så skulle jag inte fatta varför Lander skulle dra till Schweiz i detta läge, utan som jag sagt så tror jag han hade utlandsspåret som ett alternativ om Timrå blev kvar i HA. Skall han dra iväg från familjen nu när Viggo börjar skolan och dessutom chansa med att Timrå inte blir kvar i SHL efter denna säsong?
Nej ju mer man tänker på det, ju mer skulle man bli förvånad om han Väljer Schweiz faktiskt. Kommer han hem kommer han bli ikonförklarad dessutom!

Har fortfarande inte landat riktigt i att vi grejade avancemanget. När man sammanfattar säsongen känns det som en lång skön dröm. Blev som en saga i slutändan om man ser till lagets prestation över hela säsongen, som får avslutas med att vi fullständigt sköljer över vår på förhand största konkurrent i finalen med total propagandahockey när det gäller som mest. Känner en oerhörd stolthet över grabbarna och de runt omkring inom föreningen. När det kommer till kritan var den här säsongen fan inte ens spännande, egentligen inte slutspelet heller. Så överlägsna var vi och det känns helt sjukt egentligen men totalt rättvist att vi stod som segrare i slutändan. Tack Timrå IK för en magisk säsong!

Synd att Wedin drog till Ryssland. Tänk Dahlén-Lander-Wedin i en förstaline. Jag tror dock på att de två förstnämnda kommer signa inom en snar framtid.

Timrå IK mot framtida stordåd!

Röda Tallen: Värdelös idé! Lander lär vara mångmiljonär efter åren i Ryssland. Dessutom har han i n t e direkt gjort sig känd som en spelare som bara suktar efter pengar.

Sv: Apropå nånting...
Lub: Tänk att en match innehöll årets solomål och årets räddning. Galet att ingen av dem blev nominerad till veckans mål/räddning ens.

www.hockeyallsvenskan.se/play/video/99845?provider=staylive&autoplay=1

Jacobs räddning är på en helt egen nivå. Man kan ju enkelt bara basera det på KIK-spelarens reaktion.

Solomålet är Dahléns sista mål i matchen, helvete vilket konststycke det är.

De övriga Timråmålen går inte heller av för hackor.

{7043}: Håller med. Kör en ny #backanubben kampanj, pengarna kommer att behövas oavsett ändamål!

Rip Kirby: Torines nyhetsbrev.... Det var årets bästa värvning det. Inget snack. Bidrog lika mycket som Dahlén till att vi är ett SHL-lag. Bara att lyfta på hatten.

Röda Tallen: Det går ju köra en ”backa Nubben” även om pengarna inte är för just Lander. Skulle ju inte skada om nubben får bättre förutsättningar för att landa något ”tyngre” namn.

Lub: Handlar det inte mer om att man försöker jobba vidare på det sätt som man gjorde den gångna säsongen? Man verkar ha anammat sunda värderingar (#viärintebrynas) som man implementerat på ett bra sätt. Där har vi grunden till att kunna fortsätta utvecklas vidare på SHL-nivå. Att inte bli nöjda med vad vi lyckats med. Nöjdhet leder inte till en strävan att bli bättre. Då är vi snabbt tillbaka på samma nivå som 2018/19, när man inte ens gav sig själva chansen att klara sig kvar. Eller att man kallt räknande med att klara av uppgiften i kvalet.

#göromgörätt

Röda Tallen: Skulle ur så många olika perspektiv vara fantastiskt att få hem Lander som vår förstecenter och ledare. Finns ingen bättre ambasadör som skulle få med sig hela laget med sitt jobb och även skills.
Då får Dahlén en ledare att lugnt och tryggt få ta rygg på för att komma in i SHL i rätt takt.

In Nubben we trust... 🙂

Känns otroligt spännande att följa det stundande lagbygget, tror mycket kommer att handla om att förstärka utan att urvattna lagsammanhållningen. En balansgång...

Sv: Apropå nånting...
Är det bara jag eller är övriga lags forum ngt ensidiga för tillfället? 😂

Dags för ”Lander ska hem” swichkampanj.
Jag skickar en 1000-lapp direkt.

Men det lär väl inte inte vara pengarna det sitter i...

Zäta75: Kommer Lander så kan det locka många spelare!

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
När #enklatimra och #fyllhallen blev synonyma med säsongen 20/21. 🤣🙈😁

{9386}: Jag tror och hoppas att Lander kommer hem till Timrå i år. Det lär bli klart inom kort. Även om Dahlen. Kommer minst 1 av dem att spela i Timrå nästa år lär det dra hit andra bra spelare. Ta hit några vassa finnar också Nubben! Och någon transatlant.

Synct: underbart trevlig stad Bern, var där 2 veckor under hockey Vm 1990. Jag och en kompis åkte tåg ner, sen köpte vi en gammal volvo diesel 6a av en kompis som bodde i Geneve. I den bilen sov, åt och nästan sket i under två svettiga veckor i Bern, varm som faeen var det. Fick en autograf av den store Fetistov som jag tryckte upp lite slarvigt hemma i pojkrummet, slängde den efter en tid då lappen var så skrynklig. Nåt jag ångrat mig.
Fina minnen hur som helst.

Jonte:
"Jag må vara kapten men min kapten är Boyce"

Är det nån som ens funderar över om Bojjan ska vara kvar eller inte?

Spock: löjligt poängsnitt i Sverige kontra de andra ligorna (förutom NHL) bara att komma hem och jobba på det så han slipper skämmas

Sputnik: Man kan ju hoppas att Bern var plan B om inte Timrå gick upp.

Spock: Som det står i artikeln. Det är långt ifrån nån överenskommelse färdig och att Timrå gick upp gjorde det inte enklare.
Jag fortsätter hoppas och att Lander hållt det lite öppet med utländska marknaden med utgången av Timrås finalserie.

Skulle Lander välja Timrå så snackar vi eufori. Då kommer det bli åka av kommande vinter!

Spock: Ja, om det blir så att Lander väljer utlandet så kan jag inte låta bli att bli lite besviken.
Det är perfekt att komma hem nu och pengar har han.

Sputnik: Hela jävla SCB-delen av artikeln översatt med visst oengagemang. SCB = SC Bern.

SCB:s sportchef, Raeto Raffainer, är å ena sidan ute efter en assisterande sportchef. Å andra sidan utökas inte bara slipsnissarna vid SCB. Lyckligtvis övervägs också sport.

SCB behöver fortfarande två utlänningar. Raeto Raffainer beskriver sin strategi på följande sätt: «Vi har bara pengar nog för en mycket bra utlänning. KHL-marknaden har nu öppnat sig och vi hoppas att vi hittar spelaren där. Fonderna är begränsade vad gäller den andra utlänningen och vi väntar antagligen lite med att agera där. "

I och med öppnandet av den ryska marknaden är SCBs huvudsportchefs drömspelare nu tillgänglig: den svenska centern Anton Lander. En välrest ledare med framträdande i nästan alla större ligor i världen: 215 matcher (35 poäng) i NHL, 203 matcher (177 poäng) i AHL (163), 199 matcher (55 poäng) i Sverige och senast 235 matcher (146 poäng) i KHL, där han blev mästare med Kazan 2018. Under de senaste två åren har han varit anfallare för Yaroslavl.

BILDTEXT
Adam Lander (sic.) anses vara en smart och en pålitlig ledare. bild: imago-images.de

Han anses vara en hårt arbetande och smart ledare som vinner "striderna" vid sargen och i hörnen. En bra playmaker framåt och pålitligt i det defensiva bakåt - Allt som allt påminner scoutingrapporterna lite (men bara lite) om Alan Haworth, den kanadensiska ledaren för SCB-mästerskapslagen från 1989, 1991 och 1992.

Anton Lander skulle troligen uppfylla kraven för en SCB-utlänning. Men signaturen blir inte lätt att komma över. Hans svenska moder- och hjärteklubb Timrå har just befordrats tillbaka till Sveriges bästa liga efter två år. Så varför inte åka hem? Raeto Raffainer är långt ifrån en färdig överenskommelse.

OBS! "203 matcher (177 poäng) i AHL (163), " Är något fel med i huvudartikeln. Journalisten har missat att ta bort något tal.

Förstår att Bern är en jäkla frestelse, grymt ställe att bo på, Europas bästa hockeyarena, publiksnitt på 16.000, det är mer än många NHL lag. Och han får en fetare plånbok, är väl knappt någon skatt. Men man kan ju hoppas att det inte lockar allt för mycket..

Sputnik: Ja, det där är översättningen av den tyska textens sista del.
Men sportchefen för Bern säger att de har redigt med päningan för den första utlänningen.

Den andra utlänningen kan inte kosta vad den vill dock. Där är budgeten begränsad.

Det är ju nämligen så att den Schweizska ligan fortfarande har ett tak på importer så att man inte får ett Americanos i ligan...

Kanske gammalt...men enligt artikel i ST.nu ska inte J.Lööke nånstans inför nästa säsong.

Rallarn: Nubben kan i alla fall inte göra färre mål än vad Zlatan gjorde EM 2016. Värt en chansning?

Sputnik: Som luttrad Timrå-supporter så går det ändå alltid åt helvete till slut.....AIK i kvarten, klart det går åt helvete. Och vi mot förmodan klarar av det kommer till bli fiasko i semin.. och snubblar vi oss till final kommer lövenspöket skrämma livet ur oss... Så att vi skulle gå upp igen och dessutom få se Lander igen finns inte på kartan.

Fast vänta nu. Vi blåste AIK av banan. Vi krigade ner Vvik och det var vi som körde skiten ur löven. Så det kanske inte går åt helvete med att få Landers påskrift heller....Kanske, kanske har något ändrats i hur historien gestaltar sig för oss TIK-supporters.. Solen kanske fortsätter skina länge till.

Det får rinna lätt ikväll...

« · 2204786 · »