tjobba: Svårbedömt.. Jag är alla fall av den att jag önskar få ha kvar han. Tror att om han för en hel sommarträning med Sandra k spetsen tillsammans med laget och kan komma igång och spela redan från match 1 så kan han nog bli riktigt bra.
Man ska ändå ha i åtanke att han kom in ända i slutet av säsongen direkt in i ett solklart topplag led målet att gå upp i SHL.
Knylan: Trodde också Skägget var SHL debutant, men har spelat i AIK på lån 2 matcher säsongen 13/14 enligt EP? Blir väl första "riktiga" debuten nu i så fall kanske. 😊
Jalapeno: Vänligt inpass, men nej. Han är knappast den typen av värvning. Den där sortens back (sett till meriter, spelstil och ålder) är knappast något en HA-klubb är beredda att hosta upp för. Hade han varit fem år äldre, ja kanske.
Bra värvning! Med honom, Didde och Skägget så har vi något form av gjutet fundament med stabilitet. Hoppas inget oväntat dyker upp runt Skägget bara, det vore så jävla kul att se hur han kan anpassa sitt spel till en helt ny nivå. Får han bara en bra start på säsongen så kommer han vara den ständiga snackisen på höstkanten. Den 33-årige SHL-debutanten, och så vidare.
Vi har värvat en spjuver i Bohm i alla fall. Som drömmer om att skriva bok, släppa en skiva och som är riktigt taggad på Benny Anderssons orkester.
Kerstin_k: Min killgissning är att Timrå kallar till presskonferens efter första träningen på måndag och presenterar förlängningar med intervjuer i studion då.
{8179}: Jag antar att det är en HA värvning som redan var klar sedan innan. Leksand hade liknande värvningar när vi gick upp men har ni tur så faller det ut väl.
Olli Nomadinen : Tack! Det var exakt den typen av svar jag eftersökte. Det gör allt mer begripligt. Nu är det ju som bekant silly detta och han ska väl ha något att göra också, så det kan ju finnas några hockeyrelaterade förtecken runt det hela. Men att han skulle vara det minsta aktuell för oss i egenskap av hockeyspelare känns oändligt långsökt.
Har man en farsa som varit svensk förbundskapten så kanske en ledarroll inte ligger alldeles för avlägset däremot, men det är samtidigt inget som per automatik kvalificerar en som ass i en SHL-klubb, om han inte slipat på en sådan karriär vid sidan av sin aktiva karriär på något sätt. Just den rollen känns som att det måste bli en extern rekrytering. Freddan pratar ju i Hockeypuls (tips, om man inte hört det) om att han gärna ser någon ung påläggskalv som har koll på de där bitarna som får anses mer ’moderna’. Video, statistik, m.m.
Nizze klar som målvaktstränare! Jag måste säga att det är förbannat bra jobbat av föreningen efter kaoset som var på ledarsidan i våras. Alla vakanser är tillsatta. Och det är inga dåliga namn heller. Det är väl en som ska jobba med Nubben då. Men där är det ingen brådska.