1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598611 inlägg · 6213 ämnen
« · 2206801 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2021-2022
Olli Nomadinen :
Erik Andersson är en riktgt bra spelare, kanske lite trubbig offensivt men väldigt allround.

sargad: Vi kan inte räkna med att ha nåt lag bakom oss. Har vi 2 st bakom oss så har vi gjort en kanonsäsong

Icingpucken: Oskarshamn är laget att slå av fler än en anledning. Ordningen ska återställas, dom ska ner igen.

Gällande karaktär så tror jag Andersson är en bra värvning m/

Olli Nomadinen : Jo, så är det väl. Visst kommer Oskars vara ett av de 3-4 lag som vi på förhand kan tänkas ha bakom oss men det är verkligen inget jag räknar med.

stoff: Bofast i Rögles 3e lina under stora delar av slutspelet. Nubben och Freddan pratar ju mycket om hur viktigt det är med ”rätt karaktär” och får känslan att det stämmer in på Andersson.

www.hd.se/2021-05-15/rogleforwardens-kontrakt-gar-ut-inte-kommit-jattelangt

Gorkyman: förmodligen för vår gnuggar kedja

Icingpucken: Erik Andersson alltså

Det här tolkar jag som att vi klipper banden med någon, eller några, av de spelare vi hade i kedja 3-4 förra säsongen. Det har varit mycket prat om att man lärde sig av förra sejouren, och jag hoppas att det är mer än bara ord man slänger ur sig och att vi inte står där med en uppsjö av bredd snarare än genombrottsmän.

Andersson, Blomqvist, Liljewall, Liljegren, Hartmann, Olofsson, Boyce, Madsen, Lindholm

www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/lamnar-finalisten-trots-nytt-forslag/

Charliejfz: Han är en kille jag respekterar enormt mycket. Grym back med bra handleder och en fin karaktär som människa.

Tom Topp: och jag tror han har ett par växlar till att lägga in, en kille som växer med uppgiften. Har en skön känsla av att det kommer gå bra för Timrå 21/22. Det andas optimism i föreningen som jag inte sett på länge. Torines intåg har höjt kvaliten på alla punkter. Han gör ett kanonjobb. Cred till honom!

sargad: Fast det handlar inte om att "döma ut". På pappret är de långt starkare än oss och så kommer de antagligen rankas av gemene expert. Likväl håller jag med icingpucken, de blir laget att slå och sett till sist är rollerna förbytta. Det kommer vara vi som har den tacksamma rollen som underdogs (tik:s)

Icingpucken: Det där laget tänker jag inte döma ut p g a svagt utseende på papperet. Det har vi gjort redan och det var en gång för mycket.

Som Oskarshamn bygger ser de ut att vara laget att slå. Senast in sägs Dale Weise vara. En undermålig NHL-gnuggare som inte spelat på ett år. Och förutom Pilö och Cooper, en stapplig backsida. 2+7+11 på kontrakt, plus Weise. Bara en junior och fan i mig hela forwardssidan med tre undantag är arbetare, några dåliga sådana dessutom.

Puckat: Och som så ofta nuförtiden så uppträdde föreningen helt rätt! Men så älskar han också Timrå!

Tom Topp: Bara att titta på det här klippet och njuta, vilken lirare! Så jäkla rätt gjort av Timrå också att hjälpa honom där i början på säsongen. Hade dom brutit kontraktet med honom så vette tusan om någon allsvenskt lag ens velat ge han chansen igen. Ska bli riktigt kul att följa Lodin i SHL

Sputnik: med Lodin så kan man köpa att det blir någon skitmatch ibland, för när det funkar är han magisk!

Sputnik: Förövrigt så räknar jag in Lodin med hans uttalande i ST häromveckan. Tror därmed också han kommer bli ett utrostecken och kommer charma hockeysverige med sin hockeymagi. Lär nog bli en och annan motståndare som köper korv när han drar sina syrgasare. 😎

Jåkkinen: Västerås verkar satsa. Sen gillar jag både Moras tränare och satsning! Påminner om Timrå!

Jåkkinen: Ja framförallt så önskar man vi lyckas vinna lite matcher i SHL så man kan följa HA lite mer avslappnat, även om vi inte kommer möta nått av lagen ifall det blir negativt kval. 🙏

Man känner ju ändå positiva vibbar och att Nubben kan få till någt riktigt bra denna säsong och att det inte borde vara omöjligt att ha 2 lag bakom oss vid säsongens slut!

Tom Topp: Det ska bli intressant att följa HA nästa säsong men det är väldigt skönt att vi inte är där. Vilka ska vi hoppas på tar steget upp? Må ju vara bäst om typ Karlskoga går upp som förmodligen får det svårare att konkurrera än tex Modo, SSK eller gnaget.

Jåkkinen: men det känns otroligt bra att diskutera Pw,s vara eller inte vara, och inte Ytterell, Hasa eller Deilert! Vi är i SHL! 😁

OlliJanne: Det är väl det som är grejen? Att han kanske presterar bättre i en bättre liga?

bar mofftak: ska PW spela med oss nästa säsong måste han vara med laget på försäsongsträningen och i s f blir han DYR.
Å ni som säger att SHL passar honom bättre än HA har inte sett så många SHL matcher på slutet? Nån enstaka match kan hålla låg klass men jämför 10 SHL matcher med 10 HA matcher och det är stor temposkillnad och passningssäkerhet.

Ni har väl bokat upp säsongskort?

Sputnik: Klart dom ska!

Jåkkinen: Jo men flera faktiskt. Men sista matchen var nog kring 12 år sen eller nått sånt. Sen farfar gick bort har det inte blivit att man åker till Sundsvall med omnejd på samma sätt.
Men nån gång måste mina grabbar på 9 och 6 år få va med på hemmastå och känna trycket i hockeyns mekka! 😊

Timråvinst o modosmisk! Då var det fredag igen Skål! Det är sen gammalt......

Sputnik: Härligt! Har du varit på någon hemmamatch förut?

Jåkkinen: Kommer göra allt för att kunna ta mig till hemmapremiären med ifall restriktionerna tillåter!! 💪

Sputnik: Vafan, du tar väl bilen upp till hemmapremiären väl?

Jåkkinen: Tell me bout it!! Kommer vallfärda till Oskarshamn och premiären om Publik tillåts.. 🙏

Sputnik: Apropå plats så börjar man bli sugen att se en match live nu!

Sputnik: Såg Kenny Jönsson på biltvätten ... man är imponerad varje gång. OS medalj, VM guld, OS bästa back 2006... många år i Islanders. Hoppas de hedrar alla svenska tidigare stjärnspelare med ett hall of fame museum.

Jåkkinen: Jo som sagt så tror jag också det finns mer att hämta i PW. Me familj på plats och försäsong med laget.
Han känner till föreningen och kulturen här redan, så mindre chansning än med annan utländsk spelare så sett. 👍

Rallarn: Sen så blir det väl sällan lyckat för en spelare när han ska sköta sin egen försäsong. Jag tror PW skulle mått väldigt bra av en strukturerad försäsong.

Men frågan där är om han är värd pengarna han kostar. Jag tror han kör vidare i en liga där man tjänar bättre.

Sputnik: Han har väl inte spelat så mycket senaste året? Tror det finns mer att hämta där.

Jåkkinen: Ähh passa är överskattat. 😅
Nej men jag tillhör skaran som tror det finns kvalite för SHL i PW trots allt. 👍

Jåkkinen: precis, bra blick för spelet och fina handleder!

Sputnik: Han kan ju passa pucken, det går snabbare än vad samtliga spelare åker 😀

Sputnik: Jag tror snarare att det låga tempot i HA har hämmat PW, han är inte van att få så mycket tid på sig med pucken som man får i den ligan vilket gör att han ser lite vilsen ut i anfallsspelet. SHL passar honom bättre där det krävs betydligt snabbare beslut likt NHL.

Tom Topp: Ja alltså jag gråter ju inte om han blir kvar heller. Även om det inte känns så enligt inlägget han delade.

Sputnik: han är stor, därför ser det ut att gå sakta. Nä jag tror att han skulle göra det bra, men jag tror däremot att vi aldrig kommer att få veta vem som har rätt. Mitt tips är Ragnar, JC och Eckmyhl som åttonde back

KulltorpsOlli: Ja alltså jag gillar ändå PW och tror inte tempot skulle vara nått stort problem för han i slutändan på det viset.
Däremot så tror jag inte med som det ser ut med Didde,Bohm och Skägget att vi har råd med en till lite trögare back på grillorna.

Det behövs nog fyllas på med typ 2 lite mer skridskostarka backar(gärna offensiv spets) som kan transportera puck på ett annat sätt snabbare ur zon.

TIK1928: hellre lindelöf än p. W

Sputnik: Ja ioförsig nu när jag läser lite mer om honom så verkar NHL vara målet nästa säsong.

Tom Topp: Jag är surgubben och säger att han inte hänger med i tempot

Tonymontana: Lär nog bli NHL va? Hade han inte rätt stor roll i Frölunda redan? Det enda som skulle tala för en flytt inom SHL?

TIK1928: Raymond kanske aktuell för oss? Har ju pratat gott om klubben tidigare. känns som en typiskt nubben värvning. Ett lån ska jag tillägga också om det inte blir NHL eller AHL

Wiercioch är sugen på att stanna men han måste bestämma med sin fru om hur de ska göra ifall han får kontrakt här.

« · 2206801 · »