{9037}: Jag kan tänka mig en forwardsuppsättning utan Dahlén som ser ut så här: Emil Pettersson JFK Erik Andersson Lundin Lööke Lodin Walli Hartmann Liljewall Blomqvist Olofsson Madsen Boyce + 2-3 ytterligare (tjeck, finne, transantlant kanske)
Sputnik: Emil Pettersson vore ju drömmen. Precis sprutat in poäng i SHL och en Timråit uti fingerspetsarna precis som sin bror. Bara inte KHL kommer med storbörsen.
Sputnik: Spännande att höra Daniel Rahimi sitta i VM-studion och prata om vad viktigt det är att hårda tacklingar genomförs på ett schysst sätt. Han är rimligtvis där som representant för det hårda fysiska spelet. Men sitt för helvete inte och prata om sånt du inte klarar av att stå för själv!
Sputnik: Emil Pettersson får gärna vara den förstecentern. Vet han söker utomlands i första hand. Men blir det inget där aå lär nog Timrå kunna ligga bra till hands. SM guld har han ju betat av nu och hemma är alltid hemma, så chansen lär nog va rätt god om det blir Sverige är känslan. 👍
Niikeliito: Vi kommer behöva lägga krut på iallafall en förstecenter och toppforward. Speciellt om Dahlén drar med. Hårt jobbande forwards i all ära, men Nubben måste också hitta spets som offensivt kan bära laget i stunder när kanske spelet hackar lite. Det kommer kosta en slant för Timrå med. Även om jag givetvis inte förväntar mig att vi skall kunna landa spelare som övriga konkurrenter har budget eller kör budgivning på.
Synct: De som var med och körde var: Dahlén, Lundin, Olofsson, Westerlund, Svensson, Ohre, Johansson, Carlson, Carlsson, Lööke, Boyce, Eckmyhl samt Hartmann och Liljewall som körde eget på cykel.
Timråhej: Erik är bra över hela isen. En gnetare som alltid kör. Får han förtroende högre upp i kedjorna så är han riktigt stabil, särskilt om han får bra spelare runt sig. Tror lön erbjudandet inte var tillräckligt bra men TIK får en spelare som bli guld värd mot skridsko starka lag och i ett eventuellt slutspel.
Synct: Ja precis! Hållander uttryckte ju att han gärna ville vara med Timrå och träna under sommaren, inget konstigt med det. Lander och Frans Nielsen har ju gjort samma under en längre tid.
Madison: Andersson kanske är den typ av spelare man som sportchef inte förväntar sig att bli av med, men som man samtidigt vet är oerhört viktig för laget som helhet. Kanske en spelare man tar lite för givet.
Sen kommer en sån som Nubben och ser detta, spetsar till lönen lite extra och presenterar en vision där Andersson nästan får bli lite poster boy. Inte för att Andersson kommer fronta STs SHL-bilaga i höst, men han kommer vara mycket väsentlig i vår omställning till att bli en SHL-klubb. Precis som Bohm. Spelare som har kompetensen att spela 0-0 mot motståndarnas bästa kedjor, sen är det upp till andra spelare att peta in puckarna.
{9037}: Jag håller med, men skulle samtidigt inte bli förvånad om det dyker upp någon i samma kategori som typ jack Drury i Växjö, ung lovande spelare som inte är redo för NHL och som är färdig med AHL.
erathoo: Nej tack, han må vara gammal men han har inte tillräckligt med rutin för att jag ska känna mig någorlunda säker med vår målvakt i höst/vinter.
erathoo: Känns som att de hade varit mer effektivt att skicka ett komplett SHL lag med tillhörande coach, och ersätta eventuella utländska spelare med svenska alternativ från andra klubbar...
Skulle väl inte gå med vissa av de mer importtyngda lagen, men så skulle man iaf direkt ha ett samspelt lag...
Lub: jepp, undrar detsamma, Wedin och Lander hade platsar hur lätt som helst i detta klappgäng, blev dom aldrig tillfrågade tro? Nä , vad ska vi med killar som kan ta tag i spelet och få igång det...vi hämtar ett gäng från NHL istälket som bara är bra i sin roll i sina lag.....helt kassa annars.....booooomer...
Lite hårt kanske, men så har det ta mig sjutton sett ut i dessa två matcher nu...
Imorrn är det måndag igen och vi vaknar återigen upp som supportrar till ett SHL-lag. Skål! Känns gött 😁 Hoppas Nubben värvar svenskt/nordiskt så långt det går.
Emil Pettersson
JFK
Erik Andersson
Lundin
Lööke
Lodin
Walli
Hartmann
Liljewall
Blomqvist
Olofsson
Madsen
Boyce
+ 2-3 ytterligare (tjeck, finne, transantlant kanske)