1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606205 inlägg · 6213 ämnen
« · 2207215 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
JonteD: precis, 43-14 i skott till Slovakien.

Hassan: "Det finns bara en talangfabrik i Västernorrland, en talangfabrik i Västernorrland, en talangfabrik i VästerNOOOORLAND!"

Hassan: Per Styf slängde modo till vargarna och är nu assisterande tränare i SHL. Hoppas det går bra för ödmjuke Styf då han förtjänar all framgång.

Nisse på Mon or: Nubbs borde kolla på Englands målis!! Han är verkligen duktig!!

Costanza: Ni tyckte ju att ni gjort årets värvning ifjol när ni snöt SebO från oss. Sedan sänkte ni han så djupt i Höglandssjön att han fortfarande är blöt i pälsen. Gå till modo om du vill slå full back i maskin karriärmässigt

Ikväll rinn dä lätt fö Bällaruss 😅😅😅😅

Sv: Silly Season 2021-2022
Jensen_12: Snart kan vi väl klassificera Sverige som en blåbärsnation.

Puckat: att döma av hans siffror har han inte direkt producerat poäng under flera års tid. Kan säkert finnas potential att utvecklas, men vårt första år i SHL igen vill jag ha en beprövad producerande center i första, då Lundin lär centra andrakedjan. Han kan inte dra ett allt för stort lass en säsong som den kommande.

Costanza: Hoppas Nubben plockar ur sedelhög och småpetar i myntpåsen.

Kommentatorerna tycker vitryssland spelar bra men inte att tre kronor är usla.

{9037}: Japp. Vi får springa och plocka upp det som Nubben slänger ur shoppingkorgen på EP. Inte snåla nu, smacka på med den tunga myntpåsen...

På tal om hockeyvm. Just nu tre kronor vitryssland 0-1. Sämsta starten i mannaminne? Hur länge blir Garpenlöf kvar?

Olli Nomadinen : jag är övertygad om att Timrå har ett gott rykte i hockey Sverige. Välskött förening, satsar i huvudsak på inhemska spelare, duktiga tränare och en trevlig arena! Vad var det Laxen sa? I Timrå finns det inga röda gubbar som sitter för sig själv och tjurar!

{9037}: Drömma är de bra på, spela hockey..inte så bra...

Costanza: Ni kommer vinna serien då ni har vassaste målvaktsparet i HA. Har ni fortfarande EP-möten hemma hos Tarasov förresten?

{9037}: Zug-fansen skrattar när jag berättar om dig och tron på Lander i HA eller SHL...

iexil: pengar..

iexil:
1: Han fick ett erbjudande som passade honom lönemässigt
2: Han lovas en roll han vill ha
3: Han har huserat i topplag. Med den äran men likväl lite i skymundan. Nu får han testa nya utmaningar, att vara ledande i ett lag som ska etablera sig. Lyckas han är det säkert ett smart karriärsval

iexil: Ibland är det så simpelt som att lyssna på plånboken, vi kanske erbjöd han bäst av alternativen han hade?

SWE-Belarus ser lite ut som när Timrå spelade..
.massor med puck men beiga avslut.

Lite kul att modolojderna och vi pratar om samma spelare att värva trots att vi är i olika divisioner.

Jag har fortfarande svårt att greppa varför Bohm valde Timrå.
Varför väljer en spelare som honom att gå till en nykomling då han var i final förra säsongen i Finland och innan det var med och vann med Växjö. Dessutom har han ingen koppling till stan eller föreningen se tidigare, för mig gör det att det känns som ett konstigt val.

Eller har han fått reda på en del av Nubbens plan och vilka fler som är på väg in?

Rip Kirby: Jag vet inte, men det känns inte som att han skattas SÅ högt i Växjö ändå. Ifjol var han blek när laget var blekt, och i år vann han poängligan när laget var bättre. Han vinner alltså poängligan i SHL i år, men får inte göra en enda landskamp. Själv har han pratat om att målet är att nå NHL igen, men frågan är hus pass nära han är något sånt. Nu i slutspelet var det andra spelare som tog på sig att leda Växjö, och är det något som värderas jävligt högt är det just att vara bäst när det gäller. Där är inte Emil P, har jag fått bilden av.

Här finns det dock plats, och vi är nog beredda att öppna plånkan helt vidöppen för att få hit honom. Mycket hänger nog på om det dyker upp intresse från KHL, gissar jag.

gso321: Låter klokt. Man är ruggigt nyfiken hur denna trupp kommer formas.

Jåkkinen: Jag tror Nubben inte stressar med att signa den andra målvakten. Just målvaktstillgången är väldigt god - klubbarna marknad - så där kan man ha is i magen.

Sputnik: Lite Bohm. Känns som en skön karaktär med fötterna på jorden. Kan bli bra det här. 👍

Tom Topp: Nej, känns högst osäkert om man ser honom som en solklar etta. Vi får vänta och se helt enkelt.

Jåkkinen: Vi vet ju ärligt talat inte vilken nivå JJ. håller. Han har ju inte direkt sats på prov den här säsongen.

Sputnik: Hoppas man plockar in någon som på förhand är bättre än JJ, alltså någon som varit förstemålvakt på en hög nivå. Blir JJ missnöjd så får han bli det, känns viktigare att laget blir så starkt som möjligt!

Jåkkinen: Även om jag också tror att vi lär behöva nån bättre att luta oss mot kommande säsong.

Knylan: Jag gissar på att "nöjdheten" hos Emil Pettersson efter nyvunnet SM-guld kan tala för en flytt från Växsjö. Sen vart flytten går kan man ju bara försöka gissa sig till, men visst skulle han vara ett bra namn att få in.

Jåkkinen: Jo, men sen vet man ju inte om han anser man har det redan i Johansson? Med tanke på man skrev 2 årskontrakt och att man hade som ambition att gå upp.
Johansson lämnade ju dessutom LHC för att han knappt fick spela. Frågan är ju hur han ställer sig till samma roll en en gång?

Puckat: Scoutrapporten (från 2014, ska verkligen finnas med i bakhuvudet) skriker ju exakt allt det Nubben vill ha av sina ”renoveringsobjekt”. Vad Forsbacka Karlsson är för typ av spelare idag 2021 vet jag väldigt lite om. Minns att det var lite av en smällkaramell när Växjö plockade honom. Perfekt ålder, och verkar ha haft det lite rörigt på senare år.

Allt beror lite på vad vi kan få ihop i övrigt. Jag tror att Lundin har i stort sett allt som krävs för att bli en toppcenter i SHL och att det i grunden inte är det långsökt att tänka att han kommer vara vår ledande center redan i vinter. Han behärskar fan allt, killen. Men det måste finnas stabilitet även i övriga linor. Blir Lundin vårt enda hopp får vi problem i totalen, men med en bra spridning och fyra kedjor som synkar så tycker jag ändå att magkänslan säger att Lundin och Forsbacka Karlsson kan vara två bra namn för första- och andrakedja. Detta utan att veta något alls om vad vi faktiskt kan tänkas landa till toppkedjorna, för varje dag som går utan att Emil Pettersson hittat ett nytt jobb desto mer börjar jag undra om det faktiskt finns något i görningen där från Nubbens håll.

Icingpucken: Kollar man på hur det går i CHL vete tusan om Schweiz är någon toppliga direkt. Fast finns väl någon förklaring till varför de underpresterar jämfört med svenska, tyska och tjeckiska lag.

Sputnik: Känns som ambitionen har varit att lägga mycket krut på målvakten under Freddans tid

gso321: Hört nån info om målis? Om tanken är att lägga krut på den positionen?

Spock: Kanske överdrev lite, men dom stora namnen tackar sällan ja till ett VM.
Det är ofta spelare lägre i hierarkin som tackar ja, eller relativt nyblivna NHL-spelare som känner att dom har nåt att bevisa.
Dom som varit med länge och är etablerade toppspelare brukar ofta vara mer tveksamma.

stoff: Han kommer inte snåla men han har en mycket lägre budget än alla konkurrenterna (undantaget Oskarshamn möjligen som inte har så mycket intäkter utöver TV-pengarna). Dessutom hade Dahlén varit oerhört hög bang for the buck trots att han hade hade haft lagets högsta lön. Ett stort avbräck i lagbygget där.

Och det blev inte enklare av att finalen blev försenad. En normal säsong görs de flesta övergångarna färdiga långt innan säsongen är färdigspelad och det är därför mycket tufft att som nykomling ge sig ut på marknaden sist av alla. Coronapandemin har gjort sportcheferna lite mer avvaktande pga oklara ekonomiska förutsättningar och vi skulle haft större möjligheter än normalt. Men två-tre veckors försening i den mest kritiska silly-tiden var inte bra.

Det är ett tufft uppdrag Nubben har minst sagt, men är det någon som ska klara det bra är det väl han (topp 5 sportchefer i Sverige utan tvivel).

Nåväl, på målvaktsfronten är marknaden som allra bäst. Träffar Nubben rätt där är mycket vunnet. Vi behöver en målvakt som gör hela skillnaden. En målvakt som Malmös Alsenfeldt (utan honom hade dom fått kvala) och den målvakten är inte Johansson.

Jensen_12: Motivera

BlackBay: Det är ju knappt att dom bästa spelarna ställer upp i ett OS då NHL klubbarna sällan vill riskera att deras dyra investeringar åker på bentacklingsskador mot blåbärsnationer som Slovakien eller Japan.

BlackBay: www.eliteprospects.com/team/582/sweden/2018-2019

Inte en enda spelare från SHL i det senaste VM:et.

Spock: jo där tog det stopp. Nä jag vet faktiskt inte, men jag minns att han var borta en tid.

Tom Topp: Undrar om den här skadan som nämns i artikeln från början av år 2020.

"
Till matchen mot Linköping får Växjö tillbaka forwarden Jakob Forsbacka Karlsson, som är redo för spel efter en och en halv månads skadefrånvaro.
"

Vad var det som hade hänt? Vore inte optimalt om han blir en Collbergare.

www.hockeynews.se/articles/13198/

BlackBay: Ehhm, Sveriges VM-trupp brukar mestadels bestå av NHL-spelare. Vilket blev uppenbart i år och vid OS i Sydkorea.

nila: Dom har blivit bättre helt klart... men... i modern tid skickar ofta stornationerna bara ett B eller C-lag till VM.
Dagens bortskämda hockeyproffs verkar se det som hög status att tacka nej till VM.
Kolla på tex Sverige som varje år mest består av spelare från SHL.
I ett OS eller World Cup är lag som Schweiz chanslösa.
VM borde spelas mer sällan, vartannat år eller liknande för att göra det mer attraktivt för proffsen.

Dr.Krykov: Han är FBK's Anton Lander helt enkelt.

Rip Kirby: De har fått hem sin tidigare kapten Linus Johansson från KHL, misstänker att det är han som är drömvärvningen.

Puckat: känns riktigt bra isåfall! Det finns ju några som har tagit ett steg till i Timrå, Lundin, Lodin, Thörna, Lööke,Palmberg bl.a.

Puckat: hoppas inte. Nubben lär inte snåla denna gång i shl

« · 2207215 · »