1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581782 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK – AIK 2015-01-29

1659982 · » Till forumet


Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Boyce avstängd fyra matcher, varav en omvandlas till böter (3000 kr).

"Boyce har alltså gjort sig skyldig till en tackling mot ryggen. Spelarna hade hög fart och tacklingen utdelades strax före sargen. En tackling mot ryggen under sådana omständigheter medför typiskt sett hög skaderisk och att skada inte uppstod kan snarast anses vara tursamt. Nämnden anser därför att tacklingen var vårdslös och att den ska bestraffas med en avstängning som motsvarar fyra matcher, inklusive den automatiska avstängningen. En av dessa matcher omvandlas till böter", skriver disciplinnämnden i sitt yttrande." 
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Rip Kirby: Haha, efterköp!
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Laken: Till en match som redan spelats..?
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Mer förköp till folket!!
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Kongo: Tack men jag håller mig som mest till öl så den kunskapen klarar jag mig utan. Att tyda av hur du skriver så har jag gjort mitt livsval helt rätt också.
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
"Nygammal" spelare in och jag var på vippen att skriva att Sundsvall Fjants forum kommer att implodera av idignation och ilska. Det är dock redan för sent.
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Anonymous: Om jag inte kan något är jag ödmjuk inför det och försöker skaffa mig kunskap innan jag landar i en åsikt. Fundera över om du också kanske skulle ha ett liknande förhållningssätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29

Laken: Hep, hep sakta i backarna. Av ledande ekonomer här inne har vi fått lära oss att även bortfall innebär inkomster, då toaletterna nyttjas mindre samt att färre korvar behöver köpas in.

I övrig tycker jag det har luktat lite Flaschback här inne på senaste tiden, men det kanske är som det ska?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Ett absolut mål är över 3000 mot Malmö! När ni köpt erat förköp så kan ni skriva det i denna tråd.

Tillsammans är vi starka!!
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
ASA:nej, bara sunt förnuft.
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
nils:Har du nån insider om detta?
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
El Maco: nja går ju att ta med en nypa salt,frågan är ju hur mycket öl,kaffe och godis det fanns i lager med tanke på ekonomin.......
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Vad hade TIFO't för budskap igår??
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Kapten Nosring:

Varit mycket känslor de senaste veckorna.
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Min ekonomiska rapport: Det vaskades säkert biljetter i massor av exilare och distansare - men jag tror att årskort och logebiljetter gick åt idag för det var tätt med folk.
Puben sålde slut på fatöl. Folk tröstade sig med flasköl, vin och cider. Knökfullt
Restaurang fullbokad
Köpte kaffe i slutet av andra paus. Godis och kaffebröd nästan slutsålt
Handlade T-shirts till ungarna med mera efter matchen. Jättebra dagskassa enligt tjejerna.
50/50-lotten gav mer än 27000

Imorgon hinner inte Nollan vila. Han har massor av pengar att räkna.
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Hahl Bundy:

Jag är en maskin. 3-5 är registrerat. Mitt lag förlorade. Ledsen maskin. : (
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Någon som känner sig som en förlorare idag?
Nä... trodde väl det.
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Underbart! få höra marginalåskådaren klaga över något uppenbar utvisning, småglin kolla förskräckt åt nån ditsläpad gubbe som skriker "DOMARDJÄHVULL!!" vid bästa chans så spottet viner. Trängas med armbågar och axlar kring kioskerna, och svära vit utfarten över hur sakta det går! UNDERBART!
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Hynning och Strömberg... Fan att såna kukhattar låg bakom avgörandet. : (
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
söder över: Hemkommen efter en match som bar en känsla av gamla tider. Mycket folk i hallen och se flesta var taggade.
Jag.tror dock att det var AIK:arna som drog mest nytta av trycket i hallen. Drömde att komma upp och stjäla poäng av Timrå i denna match. AIK vann välförtjänt efter att ha vunnit ronderna med 2-1.
Timrå var nog lite tagna av stundens allvar. I första och tredje perioden så backade man tyvärr hem och det spelet passar inte Timrå.
Nya tag mot Malmö.
Kul att se så många ansikten i ladan idag. Så även Uffe Dahlen i korridorerna, han var på gott humör.
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Domaren ska vi klaga på idag!
Patric B och jag har gått samma domarkurser och han är en bra grabb!
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
M.Lemiux: lulefan o timråfan och domarjäv*l hehe tack för stöd!
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29

Vad skönt att ni hankar er kvar....Timrå till Eliten igen :)

//Luleåfan

Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29

söder över:

Väl talat! Förlusten svider, men det finns åtskilligt mycket mer som värmer i dag. Spelet ser inte dåligt ut heller, tycker jag. Finns alla chanser i världen. Det viktigaste är att det fortsatt kommer 4000 och tittar på matcherna! 

Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Nu är det viktigt att vi supportrar inte gör någon Big deal av den här torsken utan går vidare med kärlek till laget bara! Tränarna kommer gå igenom video och ta kritik som behövs mot spelare själva. Vi stöttar och rider vidare på den våg nollan kommunen och diverse näringslivsrepresentanter skapat! Vi kommer aldrig bli ett sunt fungerande lag genom att tjura! Jag tror att vi alla känner samma frustration vid förluster men kör lite gym eller drick en lite brännvin eller vad som behövs. Nu ska vi framåt som supporters!
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
söder över:Kul att se att ni verkar klara er trots allt..
Kääämpa på tik!!
luleåfan#!
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
jå1: vi startar matchen lite avvaktande och jag kan köpa det just nu när spelarna haft huvudena fulla med ??? Inför framtiden och nu fått en lösning. Sedan trampar vi på helt plötsligt och besvarar aik's fina skridskotempo och fräna närkamper och vips så tar vi över! Så här brukar det faktiskt se ut! När vi ger hundra och inte viker undan utan står upp då tar vi alltid över och sätter puckar i mål. Sedan om det är coach eller spelarna som blir försiktiga då är det kört! Motståndarna får briljera på stora gratis ytor och vi tappar momentum.

Jag skiter i att domaren kanske släppte en utv när vi tagit ut målvakten.. Vi torskade match ca 5min in i tredje då vi slutar spela Timrå hockey!

Jag tar med mig boyce fight jag trodde inte han hade det i sig när det hettar till!

Diddes assist till Pettersson's snygga frilägesbalja!

Norja känns fortsatt stabil med och det är kanske den allra viktigaste detaljen!

Riktigt kul med inramningen som publiken och klacken skapar var feelgood delux!
Upp på hästryggen igen bara!
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29

jå1: Jo, de är ju synd att det alltid går så här när det blir spel i "stort skyltfönster". Någon som vet hur många år det är sedan vi vann en sådan här typ av match?

All heder till publikum och speciellt ni som rest halva Sverige för att hylla föreningen!1!

Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Nere på jorden igen. Typiskt efter dagens eufori samt den egna vändningen. Antiklimax...
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Mycket rättvist! Timrå gör en riktigt dålig match och har tur som leder efter två perioder. Jag skyller inte på domaren heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29

jå1:Ridå....surt.....det som såg ut som en perfekt dag......

Nåja, föreningen räddad var ändå viktigast.

Igen, vi måste gjuta mer mod i grabbarna och lära dom spela 3:e perioden på ledning .

Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
söder över: lite tråkigt att så fort folket kmr så spelar vi dåligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Sådär! Nu ta vi med Hallins kamp och trummar på sista!
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Herminator: ett lyckat bp kan vara vad vi behöver!
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
AIK är bättre än oss i två bedrövliga TIK-perioder!
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29

Timrå Isstadion: Nope. Inga träd ska få växa till... taknocken här inte. Så j#%# kul ska vi inte få ha'de föståss. Naivt rycktes man med med alla jublingar idag.

Vi får ju inte tappa rötternna lixom, oket ska bäras.. 

Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
söder över: Rätt analys, vi blev fega, sjönk tillbaka och blev fasttryckta i egen zon.
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
En diagnos jag kan ställa är att så fort vi börjar spela försiktigt eller på ledning så att säga så tappar vi matcher... Vi måste smälla på och jaga i 60min för att vinna...

Det går inte att mesa sig till 3 poäng med våran trupp... Vi skall vara hungriga och störa våra motståndare hela matcherna!
Kommentera


Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Woody:Aj aj aj......vad händer?
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29

SMÅLAND:

Fan fan fan fan fan. Öka!!!!

Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
erathoo: Kanonstämning, nästan som i fornstora dar..
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Underbar publiksiffra och vändning!
Nu kör vi gasen i botten i tredje !
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29

4514 åskådare, härlig stämning förstår jag, eller vad säger ni som är där?

Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29

sargad:

Precis. Tycker det är fördel Timrå nu. Varför inte 5-2 som senast?

Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Vilken match vi bjuds på! Detta måste väl kunna locka tillbaka många av dagens åskådare till nästa match också.
Och 50 utvisningsminuter på Boyce var inte att leka med!
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Kvitterat nu i alla fall!
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Woody: Ända in i kaklet nu(eller bakända in i sargen som vi säger :-) 3p nu skulle ge en enorm boost, lök på laxen, grädde på moset, garre till skumpa, eller hur?
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Jag uppskattar publiksiffran till 4500-5000?
Kommentera

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29

Woody:

Jag tar det som ett gott tecken att det är så lite tryck här inne i kväll. Det måste betyda att alla andra ser matchen live....

Kommentera

1659982 · »