1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581722 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - AIK 2021-02-14

« · 2148025 Till forumet


Timrå IK - AIK 2021-02-14
Det här blir nog inte enkelt. AIK känns riktigt farliga och verkar vara väldigt svåra att jobba ner. När vi mötte dem i höstas såg det ut som att de var kvar i fjolåret och hade knappt något alls att säga till om på Hovet. Sen har något hänt, jag vet inte vad. De har inte mycket till PP och verkar släppa till mycket skott mot egen kasse, men Claes Endre gör en helt otrolig säsong. Han har vaktat kassen lika många matcher som JJ gjort hos oss, men fått 300 fler skott emot sig. Svettigt!

Det vilar något lömskt och obehagligt över Gnaget. Kanske är det för att Åhlund varit där och petat och att det väcker ett obehag kopplat till IKO. De har en målis i toppform och undviker utvisningsbåset. AIK kan gå ganska så långt i vår tror jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Knylan: Äsch.. Dom skrämmer inte mig så värst mycket i alla fall. Sex av deras senaste tio har gått till övertid, alltså har dom förlorat poäng i mer än hälften av sina senaste tio. När det gäller åker dom ut med dunder och brak, deras defensiv är för dålig och kommer inte hålla i längden. Hoppas vi kan ge ett kvitto på det i eftermiddag.

Det enda som skrämmer mig med AIK är Hovet och där spelar vi inte idag. Men för att slänga in en anti-jinx så säger jag att vi torskar med 2-3 på övertid.

Hoppas vi får se juniorerna idag i alla fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Heisenberg: Tror vi får jobbigt idag tyvärr. Tunn trupp och tight inpå match från igår. Freddan fegade med junisarna igår mot bottenlag, lär aldrig sätta in dom idag.
AIK hade ingen match igår så de kommer utvilade ochvä kommer spela inspirerat mot serieledarna och vill ha revansch sen senast. Tror AIK vinner 4-2.
När det väl gäller och vi förhoppningsvis har tillbaks några spelare spelar vi av dem dock.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sputnik: Sen skall den lättretade inte läsa media efter match. De kommer inte vid AIK vinst ta hänsyn till att det är mindre än 24 timmar sen Timrå spelade match på 3 kedjor och att AIK inte spelat sen i fredags. De kommer ha en supermegasvit och har tagit poäng i sååååå många matcher i rad. Att det är övertidsvinster spelar ingen roll.
Hoppas givetvis Timrå spänner musklerna, tror bara ärligt att det lär vara orken som tryter idag.
Nyförvärv måste in till slutspelet!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sputnik: Japp, aborrmagen säger 1-5.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
kulltorp: 5-1.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Av lagen som spelar idag är vi de enda som spelade igårkväll också. Är det då inte lite märkligt att det är vår match som är den tidiga, kl 15? Eller det kanske inte spelar nån roll med några timmar hit eller dit i återhämtning för grabbarna?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
jå1: 1-10
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sputnik: 15-2
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
jå1: 2-16.
Du kanske har Antijinxens förmåga, men jag vågar mig inte in på så djupt vatten 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Framförallt så verkar AIK fått en harmoni i truppen, och alla verkar acceptera sina roller. Såna lag är alltid svårslagna!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sputnik: Hehe, borde bli tufft idag med tanke på manfallet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
jå1: torsk 4-6 och Johan Johnsson smäller in ett hattrick. Dalle 2 pinnar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Timrågogogo: Har vi släppt in mer än 4 mål på hela säsongen? Nån gång skall väl vara den första..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sputnik: gårdagens match var väl sisådär och att då möta ett AIK som ser stabila ut och vill säkra topp-6 så känns ett sådant resultat inte omöjligt. Hoppas jag har fel 😀
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Timrågogogo: jag tror också på förlust idag, 1-3 är okej.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
PezN: skulle precis gå in och säga 1-3 som anti-jinx
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
JanneH: eller blir AIK det första laget som nollar oss denna säsong?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
PezN: Njae dår vågar jag nog sticka ut näsan och garantera mål från Timrå. AIK har släppt in 3 mest mål bakåt. Bara Väsby och KRIK har släppt in mer.
Släppte dessutom till 29 skott bakåt mot Modo. Ungefär samma som vi gjorde efter 2 matcher..
Som jag sagt innan tror jag inte vi torskar på kvalite idag snarare orken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Glad Alla Hjärtans Dag rabbuslingar 😂🥰
Ida ska vi vara snälla mot varandra 😳
Solen skiner 🌞 å dä rinn lätt i strupuslingen!
Om nåra timmar släpps puckuslingen i EON!🏒🥅
GE OSS FRID och VINN!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sputnik: ja men ska det behöva väntas in i sista minuten innan man värvar den där forwarden? För nån bredd forward måste det ju finnas där ute som både vill och är välkommen att spela här???
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
JanneH: Är väl där jag hoppas att det finns en god orsak för den "långa" väntan och tystnaden i så fall. Om det inte är så att det är tunnt värre i plånkan och att man bränt allt på P.W.. Känns väl som att en enkel billig breddvärvning eller lån hade funnits på plats redan i så fall?
Almtuna har förövrigt gått ut och sagt att de inte kommer släppa mer spelare, så där kan vi pusta ut att det inte blir nån sån lösning..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
JanneH: kanske sket sig som vanligt..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Knylan: Instämmer helt. Detta blir en riktig värdemätare. AIK är inne i ett bra flow och är på väg att gå in i slutspelet som en allvarlig utmanare. Senaste veckan har jag haft känslan av att det är just AIK vi kommer få möta i finalen. Riktigt laddad inför matchen! Timrå behöver verkligen leverera en toppmatch i dag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sputnik: Jag tror att Nubben jobbat på och i efterhand kommer vi säkert kunna läsa om hur nära det var med några kanoner. Men att det sprack i sista sekunden. Och endast det bästa är gott nog åt Nubben så han kommer inte slanta upp för nån andrahandssortering a la Glader. Men han jobbar nog in i kaklet så vi får säkert inte veta nåt förrän i morgonkväll tidigast. När det då börjar dra ihop sig och Nubben inser att storvärvningen inte blir av utan han får gå ut och presentera den billiga lånelösningen han garanterat har i bakfickan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
PezN: Aik s målvakt redan klar för shl bådar för aik idag eller 5 ggr på 2 på oddset ..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
mikenomad: Typ så. 🤷
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Knylan: Att de bryter mot lånereglerna är det lömska som lurar. ;-) Det obehagliga är Torbjörns tvivelaktigt tvättade tusenlappar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sputnik: Solna leder fairplay-ligan. Alltså de har lägst antal utvisningsminuter.

Tro mig, jag tvivlar på att de är så mycket mer sportsliga. Domarna brukar ha lite större möjligheter att se mellan fingrarna när storstockholmslagens spelare begår regelbrott. Undra vad det beror på...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
jå1: 13-1.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Rip Kirby: Japp 13-1 i skott till Timrå första perioden, 0-3 på tavlan i AIK favör till antalet mål. Carlsson och Ragnarsson gör självmål, Holm fortsätter vara het och får in en strumprullardump från mittzon..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sputnik:
Bjudodds på jinxtipsen idag:

Timrå-AIK 2:a 4,85 ggr
Löven-Tingsryd 1:a 1,66 ggr
Vita Hästen-Karlskoga 2:a 2,12 ggr

Totalt drygt 17 ggr fläsket
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sputnik: Ja, idag är det möjligt att vi får det jobbigt. Med anledningarna du nämner, och nästan 5 gånger pengarna på AIK känns lockande. Framöver i ett slutspel räds jag dem dock inte så värst mycket faktiskt, vet att du själv påpekat deras bristfälliga defensiv. I ett slutspel är defensiven viktigare än offensiven över 7 matcher.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
PezN: Jag hoppas vår defensiv kommer att fungera bra idag och att vi kan vinna mot Gnaget.Vi har endast släppt in 76 mål på 40 matcher dvs något under 2 mål i snitt per match vilket är riktigt bra. (dock har vi släppt in fler mål mot Löven i våra 4 matcher- enda laget vi har minusstatistik mot). Jag är ganska säker på att det blir det lag som har den bästa defensiven som kommer att ta steget upp till SHL. Det är lättare att försvara sig än att göra mål. PW blir en viktig förstärkning liksom Harde när han kommer tillbaks men alla backar måste spela på sin högsta nivå för att vi ska kunna gå upp. Gnaget blir en bra värdemätare inför slutspelet och nu gäller det att vi vässar formen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Matsg: Tunn trupp idag igen. Madsen borta...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Knylan: Det som har hänt är att Anton Blomqvist har tagit över som huvudtränare efter Åhlund och efter det så går Gnaget som tåget! Det finns mycket självförtroende, trygghet och harmoni i laget som har en riktigt bra målvakt i Claes Endre och en vass offensiv med främst Weigel, Holm och Heinerö. De har även stärkt upp defensiven med backen Malte Setkov som avgjorde senast mot Löven. Gnaget känns som en joker i det kommande slutspelet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Timråhej: vill inte :-( Vi behöver vår danska dynamit
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Timråhej: Fan också.. Spikar nog AIK för 4.80 gånger pengarna. Riktigt tunt i truppen nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Timråhej: Man valde ju att vila Madsen senast det var back to back mot Löven med. Tror det är säkra före det osäkra och att han har nån småkänning som inte ger med sig.
Tycker nog Nubben bör ta in 2 spelare som det ser ut nu!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Timråhej: Oroväckande och det sa även Nubben i någon intervju för ett tag sedan, känslan är att det här kan spöka resten av säsongen. Är i behov av förstärkningar nu!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Timråhej: Madsen, sviterna av covid?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sanardac: wht ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Andersson: Lundin har tidigare talat om Covid i dessa termer ”när vi varit på väg att få in det i truppen så har vi kunnat stoppa det i tid” Madsen kan ju åkt på Covid och inte får tillbaka flåset fullt därav att han står över ungefär varannan match. Spekulerar endast.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sanardac: Kan väl mycket väl vara så med, Covid kan mycket väl gått i laget. Vi har ju dock haft ett par längre uppehåll under säsongen så har det gått Covid då så har man ju kunnat rida ut det hyffsat smärtfritt..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sputnik: Ska vi ens ha en chans att gå upp, så behövs två spelare omgående, annars kommer skadorna fortsätta att komma. Finns inget annat just nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Vi kan ju ta in Strumpan å Ledin ett par matcher!!!
En poängmaskin å en uppkäftig jävel framför kassen!
De ä int så dyra å tillför rutin å klass 🙏😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
SMÅLAND: "klass"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sputnik: Förlust idag är en petitess. Jag håller alla tummar och tår för att vi slipper fler avstängningar eller skador. Annars får Nubben det svettigt imorn om han skall faxa om han suttit med fingrarna i kors..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Beroende på vilken fysisk form Markus Kinisjärvi är i borde ju han kunna skrivas över utöver den forwarden som Nubben redan sagt att han tänker plocka in. Han finns ju i närheten och skulle verkligen kunna agera breddspelare vid skador och avstängningar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Känns som vi skulle behöva en murbräcke - typ , på en bra bit över 90 kg
Låst ämne

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sputnik: Sanardac du får gärna ha lite lugnande Värvarbesked nu! 😂
Låst ämne

« · 2148025