1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577865 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28

1773068 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
kulltorp: Utrycket Grannens grabb är nog mest spunnet ur det faktum att de flesta Övikare är kusinens barn..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Sputnik: Inavel tar många år att späda ut....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Sputnik: Starkt jobbat att ens orka knåpa ihop mer än ett ord till en sådan löjligt bitter människa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
kulltorp: Haha jag kunde inte hålla mig från att skriva ett lite trevligt inlägg i Modoboken då jag var tvungen att bemöta en aning bitter skribent där. 😋
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
För 20 år sen blev man blockad i Bobbarnas då öppna forum när man bara försökte få dem att se verkligheten.
Nu samma visa i Modos forum:
"{"error":"Du är blockerad i detta forum till 2016-11-05 20:18.
Anledning: Vill mest bara tramsa
Kopiera ditt inlägg nedan så att det inte försvinner."

Jag ser två omen. 1. Timrå går upp i elitserien.
2. Modo har ingen lysande framtid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Sputnik: Instämmer. Tycker att Westlund har kommit in bra efter sin skadefrånvaro. Det syns främst genom sin pondus att han kommer från spel i en högre division. Hoppas verkligen han återhämtar sig snabbt från överkroppsskadan han ådrog sig igår.

Henriksson och Wellén tycks båda ha storleken inne. Har ingen insikt i J20 men eftersom andra backar (Hardegård, Sandström) har fått chans i A-laget framstår de i nuläget som mer framgångsrika så här långt.

Vi får komma ihåg att serien är lång och att mycket kan hända än. Under JVM ser tre spelare ut att saknas men då handlar det naturligtvis främst om att lyfta upp egna forwards från juniorleden. Längre fram på säsongen när säg 10-15 omgångar återstår av grundserien och laget kan ha några skador så kan jag tänka mig att fler juniorer som har utmärkts sig i J20 får chansen i A-laget. De måste få sitta med på bänken några matcher och göra något inhop. Titta bara på hur Kalte har tagit för sig. Första gången han fick hoppa in något byte var på Johnssons skada. Och nu har han spelat kontinuerligt de senaste matcherna. Det tycker jag är fantastiskt roligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Johan J: Wiberg är ej Back
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Johan J: Det som gör det lite extra surt med David Westlund är ju att han hade bra storlek och såg ut att ta för sig bra på slutet. Om man ser till storlek och backar i J20 så finns det 2 stycken som sticker ut lite extra i just denna detalj. Tim Henriksson 18 år och 194 cm lång, William Wellen 17 år och 194 cm lång och rightare dessutom. Nu har jag jättedålig koll på dessa spelare, J20 överhuvudtaget faktiskt. Har någon koll på just dessa nämnda killar och som kanske vill ge lite input?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Jonathan Nielsens lön och Garpenlövs lön går som ren kostnadsbesparing just nu. Båda har nya klubbar och jag kan inte tänka mig att Timrå betalar något för dem framöver. Så lite pengar lär det finnas att röra sig med.

Mycket trist för Westlund, skadorna verkar aldrig vilja ta slut för denna man. Jag måste ha missat det helt hur blev han skadad?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Sputnik: Som det stod i ST idag. Typiskt att Westlund blir skadad samtidigt som Garpenlöv försvunnit. Man hoppas på att Lauritzen kommer tillbaka snart och överväger att då sätta Molinder på backplats igen.

Man säger också att det inte ska glömmas att det finns backar i J20 (Hardegård, Wiberg, Sandström).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
var det någon som uppfattade något hur det gick till när David Westlund skadade sig? Enligt Andreas Skarin på twitter skall han sett att ena armen hängde obehagligt åt fel håll, han gissade på att den möjligvis var ur led. Nu blir ju detta bara spekulatioener men stämmer det så blir han kanske borta ett tag framöver. Frågan är hur Nubben tänker då, finns det några kulor kvar för en back eller lyfter man upp en junis? Vad tror och hoppas vi?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Ikväll är det lördag och imorgon är det söndag och det bästa händer inatt...
Vi tjänar en timme...👍🎉🎈🍻😁
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Skål proletärer
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Sputnik: Tycker väl kanske inte att jag snyltar, men gillar inte detta. Snart kan man inte öppna en tidning på nätet utan desss j-a plus-och premiumtjänster. Jag har redan min lokaltidning och en affärstidning på pren. på nätet. Vore bra om TIK själva kunde skriva mer på hemsidan eller på FB. Varför måste allt gå igenom ST? Gillar inte heller deras kommunistiska ledarsidor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Nisse på Mon: Det är Roger som uttalar sig. Sammanfattningsvis: Han säger att man efter Garpens, uttåg har 7 seniorbackar + Sandström och Hadegård, bland dom sju räknar han in Molinder som man fortsatt tänkt som back då Berglund och Lauritzen förhoppningsvis snart är tillbaka. Så tillsvidare så tänker man lösa backsidan med att spela Molinder som back, men Roger tillägger även att Nubben har sista ordet vad gäller förstärkningar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Sputnik: Det står inte mer än att Forsberg lider med honom, samt att det rör sig om en överkroppsskada men att man inte kan säga så mycket mer.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Per HApps: Och finbesök fick man i logen igår också! :-).
Var det en funktionär som slog bakhuvudet i isen innan matchstart...?
Hur gick det för honom...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Nisse på Mon: Förlåt för att jag också snyltar, men när vi ändå är inne på Plustjänst så kanske någon som har det också kan skvallra vad det står i artikeln om David Westlunds skada. Tack på förhand. 😀
Kommentera


Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
mikenomad: hur resonerar TIK efter Garpen? Har nån ålustjänst?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Hockey är en fantastisk sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
kulltorp: Den finns på Timrå iks facebooksida.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Smokey: var finns intervjun?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
+ulfberth+:

Såg Jimmy Hamrins FB-intervju med Dalle efter hans fina två matchavgörande mål i går.
Slås av hur viktigt det är med psykologi när man hör hur och ser den unge hjälten...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Idag e det en gottelördag, tung seger igår av grabbarna! Man blir lätt impad av det här laget 👍👍 bara fortsätta tugga på och va ödmjuk så kan det här bli jäkligt bra!! Skål alla Timrå fans. Vi andas framtid!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
-Nej tack, sa jag till Modosupportern i går när han ville byta tabellplacering , trots deras SM guld och fina arena i hamnen.

Är helt nöjd med ett silver från 70-talet och en arena med "furukaratär".

Grabbarna visar grym moral, och ärligt kan man inte uppleva hockey live på ett bättre ställe i landet.

Tack Sebastian Österlund för dom sinnesjukt branta läktarna och Hasse Antonsson och Andreas Skarin för att ni lyft "pausmusiken till en ny nivå.

Svartvadet sa att Timrå glömde trycka på uppknappen i hissen det år vi åkte ner i Allsvenskan.

Han måste ha gjort en Costanza och "dubbeldippat" på "K"- knappen.

Återstår och se om han hittar rätt knapp innan det är för sent.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Sputnik: Gjorde vi skrot av Almtuna i kväll ;-)
Ursäkta, den var dålig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
mikenomad: japp, det stämmer
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Sputnik: stackars karl, han började ju se bra ut ute på isen nu, han har ju dessutom varit skadad srörde delen av dom 3 senaste säsongerna...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Riktigt starkt att vända matchen. Men om vi får in en back som kan skjuta så kommer vi inte att torska en enda match. Det känns onödigt spännande trots spelövertag var enda match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Mappe: tycker david Westlund precis börjat komma igång, därför är det riktigt surt då han tydligen fick kliva av pga skada idag, läste på twitter om att det verkade vara en axelskada av något slag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Till slut blev det en bra kväll ändå efter många om och men. Tyvärr är det enda som finns kvar i barskåpet Xanté, men vad gör man inte för tre pinnar. Skål och tviiiii! Krossa Knätofs!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Riktigt bra för moralen att vända detta, starkt av grabbarna! Nu jävlar öser vi på!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Uppladdat:

100x100-file-placeholder.png

Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Heisenberg: Och i morgon håller vi tummarna för Södertälje. Vi vill ha en liten lucka ner till Tingsryd och så vore det ju himla festligt om de gick om MoDo. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Heisenberg: Skit oxå! Jag blev bannad i Modoboken nu när jag äntligen smält derbyförlusten och ville gratulera till den och samtidigt fastslå att Modo är Västernorrlands hockeydominanter! Dålig stil och sportsmannaanda tycker jag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Woody: Noterar att det f.n går två Modo på ett Timrå 💪
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Vilken härlig vinst!!! Nu studsar vi tillbaka!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Woody: Modo har axlat bobbarnas derbymantel på ett förtjänstfullt sätt. Det gäller att vinna rätt matcher, allt annat är oviktigt. Precis som IFSH förra säsongen så tror jag Modo ser säsongen som en framgång sedan derbyt förra veckan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Woody: Och då har lagen bakom en match mindre spelad. Man vet hur det känns.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
SMÅLAND: Jag är nog redan berusad jag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Vända två av serien, startar med seger som även vända ett!

Almtuna är ett lag med mycket skicklighet, ingen tvekan om det. Vilken kyla vissa har i det laget. Deras konsekventa spelidé om att spela till andra och tredjevåg är bra och rolig att se.

Att Timrå lyckas jobba sig ikapp och vinna denna fredagsmatchen är imponerande. Almtuna är inget lätt lag att möta när de leder.

Och vilka stjärnor Dahlén och Pettersson är, hoppas det börjat lossna för Dahlén nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Nu sköt jag av korken...!!!
Segerskål och segergarren är tänd...!!!
Vi är Timrå IK och vi ger aldrig ALDRIG upp... 👍👊👌💪👏🎉😁😎😀🍻🍷🍹🍺🍸
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
jå1: jo, men det är jävligt svårt å ge upp😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😗😆😆😆😆😆😆
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Nisse på Mon: MoDo är en poäng från sistaplatsen nu....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Grymt skön seger! Starkt att komma tillbaka o vända matchen, även om vi blir duktigt tillbaka tryckta i slutet. Finns dock fortfarande mycket att förbättra.

Bra insats av klacken med i 3:e när vi låg under.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
0-2....till 3-2..Så starkt!!!
Dömde själv en match igår....
Hemmalaget ledde med 6-0 5 min in i andra....slutresultatet blev 7-6 till bortalaget... 👍😁
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Woody: då kan man åka till Mora med lite förhoppning i.a.f.😆
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-10-28
Nisse på Mon: haha, sket inte du i det här? ;)
Kommentera

1773068 · »