1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581168 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27

1794530 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
sargad: jo för att det surras så mkt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
jå1: Getingbo nu mellan plats 3 och 9. Det kommer bli fotofinish in mot Meca Racet.

Off-topic: Hur kommer det sig att man säger getingbo i sådana här sammanhang?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Kapten Nosring: Satt vid båsen, han höll upp armen med handen, tänkte om det var axeln som gick ur led. Han var riktigt arg / besviken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
jå1: ja verkligen, man får hålla tummarna att det inte är något allvarligt men såg som sagt inge bra ut :/
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
jå1: från min vinkel såg det ut som att han skrinnade av med handen hängande helt löst, för inte återvände han väl?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Stridsberg90: #63 såg ut att ha riktigt ont, var det axeln som gick sönder?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Stridsberg90: Kan inte tänka mig något annat än att han är sjuk/skadad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Olle: Håller med dig i näst intill allt. Jag är besviken på publiksiffran. 4000 när biljetterna kostar 50-20 kr är dåligt i mina ögon. trodde att det skulle locka fler åskådare. Dålig marknadsföring kanske?

Positivt från ikväll: Dahlén ser otroligt hungrig ut, samt att #63 imponerar tycker jag, han kan nog bli viktig. Han slår bra förstapass och har spelsinne.

Någon som vet varför L.Nillson va bortplockad? Sjuk eller fick han bara inte byta om?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Olle:

Din hyllning till att Molinder sliter som ett djur är svårt att skriva under på.

Samt att det var ju subventionerade biljettpriser ikväll, så under 4000 hade ju varit en miss.

Annars håller jag med dig. 👍🏻
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Woody: jo men sen är det ju så, Ohre är backup av en anledning. Han är inte den där vinnarmålvakten och då får man någonstans acceptera att det blir så här. Man HOPPAS ju att han ska storspela men jag tycker inte direkt att han har varit tungan på vågen dom senaste matcherna vi vunnit, han har spelat ok men det är defensiven som har räddat honom.

Jag hoppas för övrigt att man inte räknar med att Ohre är förstemålvakt nästa säsong. Han har storleken men knappast Mattssons närvaro och snabbhet. Sedan har vi några utfyllnadsspelare som jag tyvärr hoppas inte har kontrakt med oss nästa säsong. Stene som är helt på en annan planet och Strömberg som behöver spela mycket mycket mognare för att förtjäna en plats. Det finns många som utmärker sig när vi har en dålig dag på jobbet men kolla på en sån som Molinder. Han hade en svacka där fan inte mycket stämde och det kulminerade med hans skada och han har steppat upp och tagit sitt ansvar. Han gör mål, han spelar säkrare, han sliter som ett djur. Det är så en spelare hanterar motgångar, man kammar till sig och kör ända in i kaklet. Dom som inte är beredda att göra det (och dom har haft bra många matcher på sig att göra det) bör få lämna.

Nu tror jag vi kan glömma direktkvalet i år men jag tror och hoppas att vi ändå har visat att vi är en klubb som ger unga talanger chansen (Björkung kanske inte håller med) och att det kan hjälpa oss att rekrytera kompetent folk även i framtiden. Kul för övrigt med publiken ikväll. Över 4000 mot Almtuna, det är fan inte dåligt. Hoppas nu att dom kommer tillbaka också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
erathoo: hoppas Mattsson är spelsugen nu när han vilat från 4 matcher. Jag tror det var lite tomt i tanken mentalt idag efter kanonmatcherna mot Modoliderna och skogshuggarna från Bofors. Starkt att hämta upp 0-3 och ta en pinne ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
erathoo: fjärde raka riktigt starka matchen. Åtta av tolv poäng på fyra senaste omgångarna. Hästenmatchen före det vann vi men den såg jag inte, kanske också var bra spelmässigt? Jag trodde på seger före men är nöjd med en poäng. Bra för moralen att vända så här. Kan laget hämta kraft från vid framtida underlägen. Publiken lär vara nöjd med, även sällanbesökarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Olle: Det känns som han borde ta 4-3 också kanske. Lite svajigare spel i dag, men ändå en helt annat glöd och aggressivitet än för några matcher sen. Att vi ändå fick en poäng med oss känns ändå som en halv vinst i den här matchen efter 0-3. Poäng i sex raka nu väl?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
3-4 målet?!?!!

4spelare i Timrå IK gör fel ihop under 37 sekunder...


Tack för den!


Men sett till helheten... jävlar va häftigt det blir med sena kvitteringar!
Och glädjen vid 3-3 tar vi med...

Annars hatar jag uttag av målis... bär fan i mej aldrig frukt! Undantaget som bekräftade regeln...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
EXPLORN rinner lätt ikväll...
Lika lätt som Almtunas 4 kassar...
Bara att tömma och glömma...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Ohre helt kass idag många nervsjuka ingripande idag kosta mycket
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Olle: nu får vi vila lite iallafall, nästa match på onsdag mot serieledarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Timrå IK - Almtuna IS 3-4
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Nisse på Mon: men herregud vilket sjukt antiklimax. 2 poäng i denna match och det hade varit en smärre bragd, nu får vi en poäng och man tittar på statistiken och konstaterar att vi skjuter 41 skott och förlorar. Ohre, som har spelat helt ok på slutet (men samtidigt fått fantastisk hjälp från försvaret) gör en rätt dålig insats ikväll när han väl inte får hjälp av utespelarna. 0-3 ska han bara ta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Som jag skrivit flera gånger förut. Varför ska William Qvist ALLTID måla mott Timrå. Endast mot oss han ens gör poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Olle:

Starkt att komma tillbaka. Men vi ska inte behöva jaga en sådan kvittering!

Älskar detta usla lag ändå. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Och där backade vi hem och titta puck.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Bragd-Birger: ...eller inte. Fan, vad lamt av Ohre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Bragd-Birger: aja 1 poäng kan visa sig vara viktig i slutändan..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Var säker på kvittering efter 2-3 målet. Hyfsat ös framåt!
Nu går vi för extrapinnen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Olle: nu får dom skämmas dom som stack hem.....He he
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Timrå IK - Almtuna IS 3-3
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Nisse på Mon: Tji fick dom stackarna som valde att gå hem!!!!!!! Det är aldrig över förens den feta damen sjunger!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Nisse på Mon: jävligt glad att hade 1 fel av 2😅
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! där rök min röst för denna helg!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
The great one: äh jag håller inte med om det här med att det saknas känsla, att vi är bekväma, att vi inte vill tillräckligt, att vi saknar jävlarannamma. Vi möter ett bra Almtuna som spelar tätt och sen får dom riktigt bra utdelning. Samtidigt har vi spelat många matcher på kort tid och vi har kämpat ner Modo, vi kämpade ner Karlskoga men man kan ju inte vara bäst jämt.

ÄNTLIGEN gör vi ett riktigt jävla hockeymål!! Starkt!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
The great one: Jaaaa vilket krigarmål!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Nisse på Mon: jäaaaaaaaaaaaaaaaaass
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
The great one: nu åker nu Ohre till båset och 2-4...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Olle:

Håller med om domarn. Inte ofta men nu gör jag det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
erathoo: först tackling i rygg, armbåge i ansiktet, solklar hög klubba från oss och sedan huvudtackling från oss men den som åker ut är sedan Almtuna för felaktig handstopp. Zebran har officiellt tappat den här matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Vad händer? Det ligger folk huller om buller....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Olle: Nu vinner vi!
Finns inget svårare än att leda med 3-0?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Olle:

Problemet med det här laget om vi bortser spelsystem osv. Är att vi är för bekväma, det saknas jvlar anamma när matcherna startar. Desperationen kommer oftast när det är försent. Jag saknar ledargestalter med vinnarskallar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Timrå IK - Almtuna IS 2-3
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
The great one: äh det är tredje matchen på fem dagar, det kan ju vara så att man är trött också, man kan ju inte vinna hockeymatcher på enbart känsla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
stoff: är det inte hockey handlar om? Vara euforisk när det går bra och skitförbannad när det går dåligt? Om man vill ha en saklig syn på skiten hade man väl sökt jobb som kommentator på Cmore?

Som nu när vi gör två raka mål, har häng och jagar en riktig jävla upphämtning, det är just den här känslan man vill åt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
stoff: ett kvar nu bara....Berglund streak...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
erathoo: ja man kan ju hoppas men lär va för sent
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
The great one: det tror jag inte, Almtuna spelar tajt och smart....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Timrå IK - Almtuna IS 1-3
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Förstår att folket lämnar..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
stoff: 2 till lite snabbt nurå....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Olle:

Det får inte hända i en sådan här viktig match!!!

Alla blev förblindade av storsegern mot Modo.
Tappar vi ödmjukheten direkt!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-01-27
Så fort laget förlorar då gnälls det på allt här inne. Och när dom vinner då är alla i laget gudar! Ni måste förstå att dom är inte bättre än så här
Kommentera

1794530 · »