1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578016 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26

« · 1837618 Till forumet



Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Olle: Japp, hjärnskaknings sviter
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Olle: Hjärnskakning mot MoDoliderna i SCA-Cupen. Går hjärntrappan men det tar tid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Gorkyman: ursäkta en dum fråga men är Lauritzen långtidsskadad?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
innekillenskomp: Exakt, hade inte zebran varit i vägen för Berglund, hade det kanske blivit målchans för Timrå istället, och inte nån utvisning !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Gorkyman:

Tacka fan för att det blir jävel när man passerar Södertälje. 🙁
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
JobbaPuck: var bara så jäkla surt just när Timrå var på gång så fastnar pucken på domaren å i samma situation tar en utvisning som inte var mycket att säga om dock.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Gorkyman: Äh, det handlar om att sätta chanserna och framför allt, att ta till vara på powerplay.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Timrå IK - Almtuna IS 1-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
DJ Hemp: Tack för den domar...l :-(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Herminator:

En bra start på tågresan Sthlm C -> Malmö C. 🙂
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Herminator: 1-0 Johan J 9:19, Ass JW.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
JobbaPuck: Det ser så ut men vi får nog invänta officiella siffror. Annars rätt bra tryck med bl.a. en trippelchans i inledningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
tjobba: Gissar att den landar nånstans mellan 2500-2700, tyvärr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Puckat: Bra tänk! Ett annat alternativ kan vara att centra honom mellan 55 och 10. Tycker inte Olofsson är riktigt redo än.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
JobbaPuck: Tycker man borde byta plats på Wedda och JJ. Westin-Berglund-Wedin fungerade bra ihop ifjol och Johnsson-Karlsson hade en fin kemi på försäsongen. Finns mycket potential i 21 men får inte ut den riktigt brevid två grovjobbare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
JobbaPuck: Törs man hoppas på nåt liknande som i premiären, 3000 på läktaren? Jag tror på något mindre i kväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
JobbaPuck: Jag tror också på din linje men som pessimist så säger jag att de prickar stolpen och den där sista i tom uteblir, istället blir det nagelbitande nervpers som slutar 2-1 och Brattström hyllas efteråt som den stora hjälten. Minst ett av Timrås 2 mål kommer garanterat att vara självmål av Tuna... Folk brukar säga att jag är en sån där glaset är halv tomt men jag håller inte med för så fort jag får nåt i glaset så dricker jag upp det DIREKT!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Knylan: Det lär bli stentufft. Inte lika defensivt som mot IKP, men väl två lag som återigen kommer att ta ut varandra. Vi måste främst få fart på päpä, och Persson måste bevisa att han är vår skarprättare. Just JP hade ett gyllene läge att avgöra senaste, men det var stolpe ut, både bildligt som bokstavligt.

Jag lägger en peng på 3-1, sista i tom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
JobbaPuck: Nu så, så här ställer vi upp ikväll:

Målvakt: Victor Brattström (Henrik Haukeland).

Förstafemman: Jesper Dahlroth, Hampus Larsson – John Westin, Emil Berglund, Johan Johnsson.

Andrafemman: Didrik Strömberg, Johannes Kinnvall – Lukas Zetterberg, Erik Karlsson, Anton Wedin.

Tredjefemman: Hugo Enock, Marcus Hardegård – Johan Persson, Jakob Olofsson, Vilmos Gallo.

Fjärdekedjan: Tobias Liljendahl, Jeremy Boyce, Filip Hållander.

Sen får vi väl hoppas på att coacherna inser att för att förbättra päpä så kan man inte på allvar tro att tre formationer ska kunna vara producerande, om man inte är Kanada då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
JobbaPuck: Kör en skärmdump från Twitter.
Uppladdat:

450x300-namnlos_0.pngnamnlos_0.png

Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
tjobba: Så blir det. Det är bekräftat. Kan dock inte länka då sidan är död. Återkommer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
JobbaPuck: Låter som det kan vara dags för Brattström att göra hockeyallsvensk debut i kväll!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Knylan: Viktigt att komma upp på vinnarspåret igen. Vill se mer av JP och JJ imorrn.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
JobbaPuck: Det ska bli väldigt intressant att se om det fortfarande stämmer, att vi är så jämna och påfallande lika varandra i spelet som vi varit på senare år. Mycket tyder ju på det, men det skaver ju ändå att vi kom till så pass få skott som vi gjorde i fredags. Det är dock inget ovanligt när vi möter Pantern borta, så det kanske handlade mer om det.

Vanliga resultat mot Almtuna har dock genom åren varit 3-0, 0-3, 3-1 osv. Tror på något liknande imorgon. Vi vinner.
Kommentera

Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Två lag som alltid är jämna och spelar en liknande hockey. Det är nåt vi har vant oss vid när tiken möter AIS.

Det lär inte bli nån skillnad denna gång. Däremot så ser det ut att kunna bli en del ändringar i formationerna, iaf om man ska tro Freddans ord i länken.
Kommentera

« · 1837618