1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581445 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26

« · 1837618 · » Till forumet



Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Gorkyman: 2-1 i PP Zetterberg 31:30...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Herminator: fy fan. Sjukt stort avbräck.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Olle: Det blev bara 2526 som kom hit i kväll.. 🤔
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Olle: Svagt 2526 pers
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Timrå IK - Almtuna IS 2-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Herminator:

Det var desto roligare nyheter! 🙂
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
DJ Hemp: 3-1 Olofsson, vi pumpar på rätt bra nu :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
DJ Hemp: 3-1 Olofsson, ännu bättre..? 😎
Kommentera


Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Herminator: Bra av Olofsson, han såg nät istf bröstplatta!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Timrå IK - Almtuna IS 3-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Herminator: den siffran hade gärna fått vara lite högre men tyvärr drar väl aldrig Almtuna någon rekordpublik? Inga profiler som drar ned någon extrapublik i år heller så det är bara att hoppas att vi fortsätter vinna hemmamatcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Gorkyman: Där fick vi tillbaka utvisningen av domarn, då han missar en solklar ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Riktigt bra avslut och spel fram till målen, men i övrigt finns det mycket att önska. Förutom Boyce-linan är det ingen formation som funkar klockrent. Gallo skulle man t ex vilja se i en betydligt vassare omgivning. En riktig mönsterbrytare, men han eldar lite för kråkorna.

Sen är uppspelen omständiga (även om det är klart bättre än under föregående säsonger). Alldeles för många möjliga snabba långpass som slarvas bort. Man behöver inte zig-zaga med närmaste spelare hela tiden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Bragd-Birger: 4-1 BBBBoyce i PP...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Haha, Jeremy "SNIPE" Boyce-Rotevall!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Timrå IK - Almtuna IS 4-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Bragd-Birger: Gallo är ju rolig att titta på men han åker runt och latjar lite för mycket på egen hand än så länge, jag håller med dig i att han behöver spelare runt sig där han fyller en tydligare funktion. Inget ont om Gallo men det är ju inte så ofta nu för tiden som man gör rena gretzkymål från egen zon.

Tycker det är söligt och ostrukturerat spel men jag vill fortfarande hoppas på att det beror på att man inte är samspelta än (hade vi 7 försäsongsmatcher i år?)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
...å andra sidan hade det kunnat vara värre just nu, man hade kunnat heja på Almtuna också och dom är väl tippad bra mycket högre upp i tabellen än vad vi är, av dom flesta?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Olle: Njaaae, är väl ganska lågt tippade? Positivt över dessa tre matcher är försvarsspelet. 3 insläppta är inte pjåkigt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
jå1: Nu är det 3 iaf
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
STÄNDIGT denna Strömberg...

3 pinnar och stundvis bländande spel är ju dock taget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Grattis Timrå och Brattström till vinst över Almtuna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Tre nya friska poäng bärgade! 🙂

DJ Hemp, Mjölby
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
DJ Hemp: Och två mål i PP. Ungdomarna levererar. Obesegrade hemma. Jag är nöjd! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Timrå IK - Almtuna IS 4-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Sammantaget en klart godkänd insats mot ett blekt Almtuna. Gött och viktigt att vi fortsätter vara starka hemma!
Kul för Würsten också att få kliva in i kassen och vara stabil. Känns klart bra på målvaktsfronten så här långt.

En del tveksamheter annars på spelarsidan. Ger det några matcher till, men det finns ett par spelare man förväntade sig klart mer av.

Boyce! Det blir målrekord för honom i år!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Olle: Douglas Lögdahl avgör för Hästen i straffläggningen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Bragd-Birger: Klockrent.

Sen är päpä, trots två mål, alldeles för kladdigt och spretigt. Det är för många kockar helt enkelt. Berglund ska exempelvis inte alls spela i den spelformen. Boxplay är inte heller helt hundra. Vi tenderar till att bli alltför låga och passiva i kvadraten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
JobbaPuck: Nä, kedjerullandet i päpä må vara en vacker gest till salig Sandlin, men nä. Och då är jag ändå kommunist.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Halvhyfsad premiär, helt okej bortamatch mot Pantern och en godkänd match mot Almtuna. Den sistnämnda kanske t.o.m. kan få en liten guldstjärna nere i högermarginalen. Sex pinnar och åtta gjorda mål på tre matcher, alla tre insläppta mål har kommit av endera studsar eller väldigt bra avslut. Målvaktssidan ser fruktansvärt stark ut. Bara Zetterberg som har varit och petat i målproduktionen av de man spekulerade kring på förhand.

Det är möjligt att vi kommer krypa ner i åtminstone en tung målmässig svacka även i år, men jag tycker överlag att vi ser väldigt starka ut. Visst, det finns mycket detaljer att peta i om man skrapar lite men vi klarar av att lira av hemmamatcher utan att egentligen vara det minsta hotade. Jag tror att det kan räcka rätt så långt detta. Effektiv hockey brukar löna sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Apropå upplägget kring PP så tröskar Thelin igenom det ganska så väl i gårdagens eftersnack.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Knylan: Bra försvarspel och stabila hemmavinster med fördelad poängproduktion. Det är något att bygga på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Highlights från matchen. Se Olofsson göra sitt första seniormål och en sällsynt Boyce snipe!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
John Cena: Kul att det börjar blåsa positiva vindar kring Timrå igen. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Jag hänger inte med alla gånger...

Timrå vs Almtuna, då ska det "som vanligt" bli jämna matcher mellan två "rappa och åkstarka" lag! Mässar experterna, och refererar till några av förra årets möten där det gick till både förlängning och straffar.

Jag ser fan två helt urplockade lag. Mest nya profiler. Nya tränare till viss del också. Jag ser ett Timrå IK som typ mal ner Almtuna. Lite knepigt med rena målchanser i bland och ett "alla ska med" päpä som kladdar fast. Lite svårt att få till målen vi förtjänar. Ett olyckligt 4 mot 5 och det står 1-1.

Jag ser Modanos smygfavorit smälla på som fan. Hoppar djurgårdsavkomman inte upp flera meter när han som en ettrig terjer kastar sig över en reslig almtunajävel, då sitter hjärtat i halsgropen för att vi ska åka på två minuter för typ nästan bentackling...

Energi mer än vad jag sett på länge och han förtjänar i min bok sin vicecheriffstjärna på bröstet. Jag ser en anda i laget som jag gillar.

Jag ser ett trevande Timrå med sjuk potential! Jag ser lite av BIG RED MACHINE. Tänk om vi nu kunde plocka någon poäng borta mot jävla fucking fjollrökgranatultrasomintefårkommainihallensupporterföreningen i nästa match...

Då kan det bli höstpublikrekord med över 4.500 mot AIK i nästa hemmamatch. Vad tror ni?

Vi behöver smörja maskinen. Självförtroende till det här laget känns som uppvärmda tändhattar och dynamitgubbar. Det är vi supportrar som är oljan i maskineriet! Kollade på C-more i går. Inser att klacken är sjukt bra. Knappt ens tyst under periodpauserna! Bra där!

Som mycket trött och gammal ultrajulgran, står jag nu och kryssar i min väggalmanacka med utvikningsbilder av högbystade älgkor från skogarna runt Gammtjärn. Färdtjänsten är bokad till Södertälje! Inte många dagar kvar. Byxvarm Explorer kvar från förra säsongen. Åren går...

Saknar dock Lauritzen och den lugna rutinen en aning i det häringa laget och hoppas vi får till den biten på ett bra vis.

Älska Timrå IK som vanligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Ber om ursäkt för att jag i mitt senila tillstånd blandade ihop Troja och Tingsryd. Men det är svårt att hålla koll på Småland och Skåne då jag aldrig hålls där. Rätt ska vara rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
HEJA HEJA HEJA TIMRÅ... TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA 👍🎉🍻🍸🍹👏💪👌👊😀
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Smokey: Femstjärnigt! Ibland vill man dubbelgilla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Smokey: Småland är ju lätt att hålla koll på... de är ju han som alltid "rinner lätt" här inne på forumet. Skåne däremot vet i faan vad det är för nåt men jag gissar att Hempen kan förklara för oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
JanneH:

Skåne Akvavit är en spritsort och själva landskapet är Sveriges allra vackraste. Lite som att någon (Gud?) har fäst en liten jordlapp längst nere i syd för att visa alla uppsvenskar hur det ser ut på kontinenten när de åker söderut genom Sverige och ut i Centraleuropa. Det var väl fint skrivet? +++++ på den!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
DJ Hemp: skåne är sveriges soptipp nu för tiden. Sicket rövhål..tacka vet jag Norrland..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
+ulfberth+:

På vilket sätt är Skåne Sveriges soptipp? Var vänlig och utveckla resonemanget...

Norrland är för övrigt inget landskap.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
DJ Hemp: räcker väl att läsa om alla trevligheter som händer i Malmö te x..rena rama wild west..
Nää.. fy fan ge bort skiten till Danmark..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
+ulfberth+:

Tack för ditt svar. Men du är inte helt rätt ute. Det där förekommer främst gangstrar emellan i stadens ytterområden. Personligen har jag under mina tre år härnere varit i närheten av något dylikt. Och då har jag ändå rört på mig en hel del. Rena mediahaussen! 🙂

Jag kan tänka mig att bli dansk medborgare också!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
DJ Hemp: Varför härja om Skåneland i denna matchtråd, apropå nånting...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Herminator:

Ja, det kan man ju fråga sig. Antar att jag var full - jävligt full. : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Tänk att dä bli mer rubriker när 20 glaa Trojaner vill kom å hej på sitt lag i Bagheera Arena i Lekisand!!!
Nä ett fanskap ( Dan Laabråten) svinn peng i klubben???
Herregu vilke fålk dä finns 😬
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2017-09-26
Inte utan att man vill välkomna Brynäs till HA... alla verkar vilja komma till den verkliga serien. Kan vi spränga grindarna igen till våren? Vore najs. Jag firar med en byxvarm Explorer... lika bra att passa på medans man kan.
Kommentera

« · 1837618 · »