1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580972 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01

« · 2094537 Till forumet


Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Toppmöte! Nya publikdirektiv och ett kärt återseende av Emil Berglund. Första gången Per Svensson får möta sina gamla lagkamrater också, killen som hittills skjutit 20 skott PÅ (sjätte flest i laget) mål. Jag gissar att han tagit minst det dubbla antalet skottförsök också, ganska sjukt att han inte roffat åt sig åtminstone några ass. I senaste matchen kändes det nästan som att vi under de sista tio minutrarna inte fokuserade på annat än att Svensson skulle få stänka in en, men icke.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Knylan: Det var min reflektion av föregående match också. Och jag kan tycka att han var värd att få in en då.

Men okej; kan väl vara jävligt lägligt att sätta sitt första för säsongen mot sitt gamla lag? Vi säger så.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Knylan: Svensson jobbar på i det han ska göra..! Han är ingen som ska scora.! Tycker ibland att han skjuter för mycket i dåliga lägen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Tikkare: Kan hålla med om det. Sen har hans offensiva vilja även kostat ett och annat baklängesmål också, något som hade varit kostsamt om laget gått sämre i övrigt. Härligt att han vill bidra offensivt men ska vi i HS-pöbeln komma med ett välvilligt tips så är det kanske att han kan värdera skottagningarna bättre? Annars finns det inte så mycket att anmärka på, hade det delats ut även tredjeassist på mål så hade han haft ett gäng pinnar nu. Så pass delaktig är han i uppspelsfasen ofta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Knylan: Tycker det ser ut som att han ”dras med” lite i offensiven. Sanningen är att han inte är den snabbaste på skridskorna (vilket syntes vid AIK’s mål där han inte hinner med och gör en dålig vändning och sen är han borta). En lite tajtare felmarginal på hans spel på blå och han är komplett utifrån sin roll tycker jag. Å andra sidan har han tagit många positiva initiativ i anfallszon också om man inte räknar de skott som fastnar i täcket.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Matchdag idag herrar! Vad tror vi om matchen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
rabon: Lööke inleder målskyttet och 5-1 till oss. Berglund hänger den för Almtuna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Timrågogogo: Swishat o klart, 250-kr. Ös på bara!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Knylan: Jag drömmer om att få höra en klack i kväll som sjunger och hejar tillsammans med en taktfast trumma. Det skulle vara så underbart att få tillbaka lite härlig känsla av stämningen som man har saknat så otroligt mycket.

Heja Timrå
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Timrågogogo: 5-3 säger jag, Berglund i tom kasse, med millimeterprecision mitt i målet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Timrågogogo: Berglund eller Martin Mellberg. Mellberg känns som ett namn som kan bli aktuell inför nästa säsong, om vi inte går upp. Spelade hela juniortiden här men fick aldrig chansen, vill minnas att snacket då var att han ansågs lite för mjuk. Närmare sanningen var nog att han redan hade planer på att åka över till collegehockeyn och helt enkelt inte fick spela proffshockey, så som reglerna där borta ser ut. Jag har för mig att Nubben nämnt att Mellberg ”fanns med” redan inför den här säsongen men det var nog svårt att hitta en plats för honom. Stod exempelvis valet mellan honom och Reinhardt så förstår jag att vi gick på Reinhardt som kan lira både center och ytterforward.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Ny match idag, och inte vilken som helst. Idag kommer Berglund på besök(långfinger till dig Modano;)).
Så av ren symbolik blir det 11 stödbiljetter (en för varje balja han satt senaste tre åren).
Tack för allt Berlgund, och hoppas att du gör en plattmatch idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Håkkybåkky: blir det 300 i publiken ikväll?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Tikkare: plus alla i logerna och de på balkongen så det kan bli lite drag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Timrågogogo: Tycker dock Madsen bör vara ihop med Hartman och Lodin. Lite bortkastat att slänga in han i gnuggarkedjan. Lijewall har inte uträttat mycket innan precis.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Berglund kommer jaga Boyce haha
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
1-0 🔥
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Charlie2: starten är ju under all kritik!!!! Det tog nästan en hel minut innan första målet kom, nu måste dom skärpa sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
roger_sundsvall: Svensson!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
josha840: så lägligt av Skägget
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
YES Herr Skägg !
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Andersson: Det där skottet var verkligen "målsökande" hehe
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Vafan, det är DRAG i hallen! man hör en liten klack, härligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Synct: Det är dött kompis, det finns ingen klack.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Charlie2: På en hjälm och in, känns bekant. Ett tecken kanske?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Sputnik: Förstår tanken men samtidigt blir fjärde alldeles för svag utan honom. Det är väl lite så Freddan tänker tror jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Knylan: Jo men tar nog hellre 3 riktigt bra kedjor i så fall. 4:e behöver ju inte lyfta mycket tid. 🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
2-0 🔥
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
roger_sundsvall: Det känns ju sådär otäckt stabilt ut. Inget superlir men målen rullar in
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
roger_sundsvall: Idag sitt dom lätt!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Knylan: Tycker se en viss klasskillnad på lagen..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Lekstuga
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Andersson: tjallallatjallalllaaaaaaaa
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Andersson: Udd målskyttar! Ska vi gissa att Boyce eller Carlsson gör trean?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Woody: Walli är väl inte allt för udda målskytt dock. Tycker nog han visat sig mer än Lijewall innan. Dock så tror jag inte man vill bänka Lijewall som kanske förväntas få mer speltid.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Och nu fick Dahlen assist på 1-0 också
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Andersson: 2-0*
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Kollade BIK-Modo tidigare, hyfsad skillnad i kvalle på matcherna. Timrå är i en klass för sig just nu.
Och almtuna är inte på något sätt dåliga. Men Timrå bara sköljer, gång på gång. Jeeez.

Mysigast av allt är att det fortfarande finns mycket mer att kräma ur. Passningsspelet t ex, liksom lösningarna i egen zon. Och uppspelen. Om spelarna får vara friska och krya och allt det där, så...kommer det här laget att vara riktigt jävla bra när det vankas slutspel. Även utan #17 & #19.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Woody: Nej det blir Hartmann , men väldigt roligt med just dessa målskyttar hittills . Dom har man väntat på
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Andersson: Inte mig emot. Han är ändå alltid nummer ett.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Bragd-Birger: Ni är riktigt bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
3-0🔥
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Woody: O Da'n såt'n igen!!👏👏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Snabbaste pp:t i stan ....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
JonteD: Det går bra nu. Mindre otippad målskytt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
JonteD: jag skulle vilja se Dahlen och Madsen i samma kedja. Madsen har mycket spelsinne i sig. Dahlen skulle kunna leverera sköna mackor till Madsen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Inte kul för Almtuna. Det måste vara som att möta Sovjet på 80-talet!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
snyyyyyuugggt 4-0
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Tom Topp: Ojojoj de enda man kan säga!!👍👍👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
Tom Topp: Det är kul att vara Timråit
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2020-11-01
roger_sundsvall: Det är så vackert, man vill bara grina!
Låst ämne

« · 2094537