1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09

« · 2110256 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
kulltorp: ”I PRINCIP sitter och hånar oss” Hehe.... ja det här blev ju bara ännu roligare. Han sa alltså inte ens nånting, inget könsord, inga mamma-skämt, inget om att nåns föräldrar är syskon eller hur många fingrar vederbörande eventuellt har.

Han satt med skridskorna på sargen och såg skön ut.

Jag brukar inte kalla folk för lättkränkta men det här var nog rekordet. Kan inte den som vinner 13 ton grus skänka detta till Daggen så att han kan skyffla grus istället för att irritera sig på hur folk sitter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
– Jag säger fel i intervjun, det är Hartmann som sitter med skridskorna uppe på sargen och tycker att han är jäkligt skön och i princip sitter och hånar oss, säger Eriksson till HockeyNews.se

I PRINCIP?! 🤷😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
bar mofftak: ja värre jinx än så kan vi knappast få... om nu inte ST gör något "så bra är Timrås målvakt" reportage på fredag då förstås
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hockeyoraklet: .... så Daggen gråter ut och säger följande:

? Jag säger fel i intervjun, det är Hartmann som sitter med skridskorna uppe på sargen och tycker att han är jäkligt skön och i princip sitter och hånar oss, säger Eriksson till HockeyNews.se och fortsätter.

Stackarn, tur han inte var med på 80och 90 talet... oj oj oj...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Linkovich: Lite löjligt inlägg från min sida så klart. Men Rytter kliver in här och tillrättavisar kulltorp att han hittar på saker. Känns inte så klädsamt att fabulera ihop massa skit minuten efter själv då, liksom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
jå1: Fast att Rytter är en besserwisser med taskig attityd är ju ingen nyhet direkt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
jå1: korrigering* det är rytter som sitter och skriker som en fjant (som vanligt) :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Dead Wing: Tänker att hela den kedjan är som tysk techno; det bara dunkar på.

Måste vara oerhört jobbiga att möta. Som motståndare vet man att när man lyckats vända bort den ena, kommer den andre och tredje som ett brev på posten. Och nånstans där har man lyckats tappa pucken, bjudit på ett läge och gett sig själv mjölksyra.

Dom ger sig ju inte, gubb-kedjan. Jävligt roligt att poängen också trillar in för dom.

Sedan, medans vi ändå är i hyllar-taget, kan vi väl kollektivt lyfta på hatten för hela kollektivet Timrå IK som plöjer allt i sin väg just nu. Det kuggar i, som man så fint säger.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Sputnik: ska man se sur ut då för att man vinner ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Sputnik: Han har alltså inte sagt något? Kan ju inte stämma för enligt Rytter har han ju suttit och skrikit som en fjant.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Woody: jag hade kunnat köpa det om det handlade om rasistiska kommentarer men det kan vi nog utesluta. Hur fan har daggen överlevt alla år i hockeyn om han börjar grina när han blir hånad? Det som är lågt är att anklaga någon i tv då tittarna omöjligt kan få reda på vad som sagts eller inte. Bättre då att konstatera att det uppstod meningsskiljaktigheter, svälja förlusten och ladda om till nästa match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Timrågogogo: Skönt tugg på Hartmann ändå. Haha Daggen lackade tydligen, för att Hartmann suttit med skridkorna uppe på sargkanten och sett lite för nöjd ut och på det sättet hånat dem.

Svaret får tala för sig själv. Hartmans alltså i artikeln.
Låter er själva läsa vad han säger då jag vill ge Alex Nilsson credd när han tagit sig tid och länkat här förut. 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
kulltorp: jag fick upp foppa och sussie också när jag googlade.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hockeyoraklet: Jag kan då inte förstå varför man skulle vara så himla fånig om man grinar i TV, det kan man gott få göra tycker jag. Det är lite lågt om man helt oprovocerat blir hånad, men jag är inte alls säker på att det gick till riktigt så. När man sen vet hur Bofors brukar spela så kan man tycka att de gott kan få höra ett och annat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Dead Wing: En ledare! Vi har några såna i laget. Oerhört viktiga!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Tror inte ska lita allt för mycket på M.E ord. Svårt och veta vad som han tycker är att håna hela laget.
Han verkade ju knappast ha lugnat ner sig några varv och funderat över situationen.

Kan ju ha tolkat situationen som han ville och utelämnat viktiga delar i historien för att vinkla den till hans fördel i CMore. Kanske för att inte tappa ansiktet själv och framstå som en väldigt dålig förlorare
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Jag vill hylla sarg-vargen Lilljewall som står upp i situation som blir på slutet! Det inte heller första matchen som jag har tänkt på att han gör detta. Han är alltid väldigt engagerad och drar på sig motståndarnas fokus... spelet har kommit mer på slutet också. Bra där!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hassan: Jag passade på att googla på ordet bitter nyss, och Rytter dök upp...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Rytter: Ajdå, jag som höll med dig sist. Nu går du enbart på vad en gråtande karlskogaspelare säger i tv. Min herre bör testa något som heter källkritik. En tendensiös källa bör man ta med en nypa salt.

Trodde du också på Trump när han sa att det är bra att dricka handsprit för att få bukt med corona?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hockeyoraklet: Agree! Har man PMS så ställer man inte upp i intervjuer, det vet väl alla tjejer, men inte Daggen. Märkligt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Rytter: hur många gånger på en match tror du inte att någons mamma kommer i skottgluggen? Det är inte retorikprofessorer som skrinnar runt där ute. Och vem fan bryr sig om vad någon sa och om det var på isen eller inte? Det enda uppseendeväckande med hela situationen är ju att killen står och grinar i intervjun senare. Han är sur för att dom blev utskåpade, han tjafsar lite och adrenalinet rusar, han börjar grina och då är det klart att han måste ha något att skylla på för att inte se ut som en total fåne (vilket han gjorde ändå). Att han ställer upp på intervju är ju också mycket märkligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Rytter: Har man vunnit 14 raka segrar så kan man få kasta grus i ögonen på Daggen kan jag tycka......
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Andersson:

Man har sett många matcher som runnit iväg men de brukar oftast dö ut helt och bara spelas av utan känslor. Med tanke på hur Eriksson reagerade så finner jag det verkligt troligt att någon från båset har hånat BIK och inte bara något vanligt trashtalk.

Sedan så sa inte Eriksson "visserligen så spelar vi fult och filmar" utan han sa och refererade till hånen "det är att vi spelar fult och filmar, det kan jag ta. Men jag tar inte att någon står och hånar hela vårt lag på detta sätt"

Hur som helst onödigt att hålla på så, ok att vara dålig förlorare men fan värre att vara en dålig vinnare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Rytter: Och du vet vad som hände? Vet du om Timråspelare började skrika på bänken som ”fjantar”? Det kan ju lika väl ha varit en Boforsare som började tjafsa från bänken, men då ska ju Timråspelaren bara sitta tyst som en korgosse förstås.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Andersson: Det har nog kastats skit mellan spelarna... Daggen hade väl en pms dag o blev ledsen o arg.
Han är nog inte den som brukar vara den finaste gossen i klassen alla ggr heller men nu hade han en känslig dag...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Rytter: Ja men jag tycker mig se, precis som du citerar, att normalt sett så skulle det spelet passa er bra. Det ljuger jag väl inte i?
Du skriver det ju själv!
Fast ni spelar inte så bra just nu, men när ni spelar som ni ska så är det ju så, eller hur?
Jag ljuger väl inte kan jag tycka..?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Rytter: Hartmann satt iaf närmast BIK-båset , men vem som sa vad eller '' vem som började '' får vi nog inte reda på
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
jå1:

Gick på det Eriksson sa i intervjun och korrigerade mig i Modoboken nyss att jag troligen hade fel, ser ut som det är Hartman på bilderna man fått se ifall det inte hände något innan som inte kameran fångade.

Hur som helst onödigt att håna ett lag när man vinner med 5-1 och det är 4 sek kvar, speciellt sitta som en fjant och skrika från båset.

Ser gärna trashtalk men det ska ske på isen där man kan ställas till svars direkt och inte är skyddad.

Sedan ifall ni nu tycker att BIK är huvudjägare så är det ju onödigt att ge BIK denna tändvätska inför nästa match, kan bli grisigt om det rinner iväg och dom vill markera.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Andersson: Daggen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Rallarn: Vem vann gruslasset ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Andersson: Ser ju snarare ut som att det är Hartmann eller Lodin som drar igång surret. Lodin har ju #91 också så möjligt att Daggen sett fel på siffrorna.

Nåväl! Helt knäckt över att vi nu torskat skotten i den åttonde perioden på hela säsongen. Bortsett den katastrofen: Jacob Johansson gör säsongens bästa match såhär långt. Fjärdekedjan gör deras bästa match såhär långt. BIK är riktigt giftiga i stunder och hade JJ haft en sämre dag idag (och BIK haft alla sina ordinarie med) så hade detta kunnat bli betydligt tajtare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
bik snubben har gråten i halsen
usch vi måste ha varit dumma😒
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Rytter: Och du ljuger ihop saker ang Lööke som du inte vet stämmer? På vilket sätt är det bättre?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
bar mofftak: vad skriver människan ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
bar mofftak: Its over... var kul så länge det varade.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
BlackBay: Ajaj. Dåligt omen...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
SMÅLAND: ska du döma nån match imorgon också eller?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
SMÅLAND: Wennerholm verkar nöjd till slut
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Andersson: Det intressantaste (som försvann lite) är väl att BIK kaptenen ju säger nått i stil med att ”visserligen filmar vi och spelar fult, men hån tar jag inte”. Det är ju ett sensationell konstaterande och erkännande - äntligen - av vad alla redan vet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Fan, jäkla Wennerholm. Nu är det kört...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
För övrigt är Lööke fyra i allsvenskans poängliga . ' Ganska ' roligt det med
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Ja ja ja nu fira vi satan inatt!
Härlig vinst! Nu tar vi rekorde på freda i EON!
Nu blir dä party hela nadden!
Dä får bli buss till jobbe imon!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Andersson: Efter Dagg kommer regn
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Timrågogogo: oj oj! Nu kommer det snart svärma om att det namnet är stulet!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Tikkare: exakt min tanke, man kan fan ta på det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
kulltorp: BIK har väl aldrig vunnit pris som ' årets sportsligaste lag ' heller så .....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
kulltorp: Man ser att Harald mår lite illa över att måste berömma Timrå..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Timrågogogo: Mikael ”Daggen” Eriksson, årets Bert Robertsson
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Woody: Nä lööke stod ju mitt på isen när de började skrikas o dras i tröjor
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Goalofsson vilken pangvärvning! Grymt bra redan nu och han kommer vara magisk till våren!
Låst ämne

« · 2110256 · »