1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09

2110401 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
nectis: Senaste hört från Daggen är att han nu tyckte att också Hussen så extra nöjd ut i slutet på matchen och det var inte ok. Hade tydligen tejpat ett blad med ett leende på läpparna.
Kicki hade även rättat till luggen på ett inte helt ok sätt, det var inte heller ok enligt Daggen..

Så man får ju förstå att måttet blev rågat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hassan: haha men man hoppade ju nästan till när dom klippte in Goalofssons mål i match 6 i.o.m publikjublet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Tom Topp: Älskar det. Det jag känner att vi saknat de senaste åren. Spelare som motståndare har respekt för och som skyddar sina lagkamrater när det behövs. Underbart!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Dead Wing: Haha sarg-varg är tamigfan ett perfekt epitet för Lilljewall! Bufflig, brunkig, vinner närkamper och sedan riktigt bra kortpassningsspel (yes fotbollsterm sue me. Syftar till <2 meterspassningar i off zon).

Att han dessutom står upp för laget på det sättet han gör blir man ju bara jäkligt stolt/glad av
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Smokey: Jo, nog fan var det skönt att det blev lite känslor ändå. Det kändes nästan som vanligt, fast från soffan då.

Får tacka Hartmann som satt så hånfullt och Daggen som blev så ilsken. Ända sedan matchen har vi diskuterat hockeyrelaterade händelser här inne. Det var ett tag sen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Tom Topp:Känns som att Liljewall är skillnaden mellan att Timrå får utvisningar för abuse of officials och att Wernblom får 2 + 2. I matchen mot Mora alltså.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Sen måste jag hylla Liljewall, som står upp för sina lagkompisar och får daggen att grina! Respekt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
SMÅLAND: Ja och glöm inte att "sitta i princip hånfullt" medan vi firar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hassan: Det var mycket mysko känslor i går. Daggens märkliga ”nu börjar jag nästan storgråta” till kapten Dahléns ”jag kan ändå nästan inte sluta fnissa” under C-mores ”seriösa” intervju efter matchen.
Tackade spelarna varandra efter matchen i går?
Det såg ut som om Karlskogaspelarna bara gick rakt ut.

Och jag som trodde känslorna svalnat nu när publiken försvunnit. Jo tjena!

I går fick vi en påminnelse om att hockeyn lever! Hade det funnits publik som eldat på känslorna i går, då hade nog domarna fått ringa brandkåren.

Älska Timrå IK!

GE OSS LIVEHOCKEY SNART!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Clay.2: Dax att lägga Champagnen på kylning inför morgondagen när vi blir historiska 🥳
Ja har köpt ett par paket Cubangarre mä!!!!
Men ja la in ett par flarror så ja kan tjuvstarta redan idag!!
Timrå IK mot ELITSERIEN 21/22!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hassan: Tror säkert att många av oss har varit idrottsmän på olika nivåer och hållit på med olika sporter .
Att regera som man/han gör är inte alls konstigt , att känna sig provocerad i stundens hetta har vi alla varit med om .
Man kan provocera på olika sätt .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Spock: Klart man får gråta i TV. Vi minns väl alla Elias tårar i Växjötröjan när vi gick upp! Bland det vackraste man sett i pixlad form!

Att däremot gråta i TV för att någon ”suttit med benen på sargen och varit skön” nä, då behöver man inte ta till lipen. Finns så mycket andra saker i världen man kan gråta över i så fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Håller med Woody i

"Jag kan då inte förstå varför man skulle vara så himla fånig om man grinar i TV, det kan man gott få göra tycker jag."

Kring Hartmanns kommentar
"? Jag har inte så mycket att säga. Att gå ut och gråta i media tycker jag är larvigt, det där får stå för honom, säger Hartmann"

Hade varit mycket bättre om han sagt att han ska fundera på hur han sitter nästa gång, sedan avslutat med en blinkning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Thorleifs har skrivit en skön låt man skulle kunna lira vid nästa möte mot ”gråterskorna” BIK:

”Ååhhhåååå...
Gråt inga tårar mer för min skull,
För du menar ingenting med det ändå”
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hockeyoraklet: Jag älskar att dom börjat svaja, får skador, värvar och öppnar för mer. Haha lagmoral ??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09 Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
rabon:
Helvete. Det kan vara det mest dominanta svaret ever.
Jävlar vad vi äger!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hartmann har svarat på Daggens bölande...

"Han tycker att det är fegt av dig att inte stå upp för dig?"

– Det är onödigt att slåss mot en sämre spelare, det är bättre att han får spela och göra bort sig där. Det får stå för honom, jag spelar hockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Slagskottet: Björklöven spelade övertygande första 10 men sista 10 har dom sett mänskliga ut. Den prestationen dom gör mot Väsby och Almtuna har vi bara gjort i en enda match och det var förlustmatchen mot Tingsryd. Om inte dom får en grym utväxling av deras kommande nyförvärv så tar jag det inte som omöjligt att tex. SSK slår dom i en matchserie om 5 matcher.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hockeyoraklet: Västerås tror jag kommer bli farliga till våren. De börjar sakteliga få ihop laget och de har en del skickliga forwards.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hockeyoraklet: Det blir Björklöven. Annars förklara
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
sargad: jag är inte så säker på att det är löven vi behöver slå i en final. Jag tycker att löven började dippa innan dom började förlora matcher, jag tycker vi går i rakt motsatt riktning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Jalapeno: Det enda som är klart är att vi gjort en riktigt bra höst och antagligen säkrat unvikande av negativt kval. T ex så har vi inte slagit Löven. Skulle vi fortsätta som en ångvält och springa ifrån och vinna serien med 15-20p så är det inget värt om vi torskar kvalet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Får la gratulera till en ny bedrift och önskar er en god jul framöver ! Lyckä till
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hassan: Hahah tar att vara utspelad emot att vinna =)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hahl Bundy 2.0: synd vi inte möter dom nåt mer på hemmais annars hade vi kunnat sätta upp en banderoll med det citatet nästa gång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Jalapeno: Jag menade mest den säsongen ni gick upp. Låg sist vid jul. Lyckades vinna fyra matcher i en best of där ni..... och det här tar emot ofantligt.... var utspelade av modo
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
SIMPLY THE BEST ” Timrå IK ”
Mot SHL 20/21 🥳🥳🥳🥳
Skål tamjefan ikväll
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Sputnik: oj är det så konstigt spelschema? i shl är det nogorlunda struktur. Tror Leksand mött alla lag åtminstonde en gång och inget lag 3 gånger.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Jalapeno: Väldigt svårbedömt skulle jag vilja säga. Vi har ju inte ens mött alla lag en gång än.. Väsby redan 3 ggr tex.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hassan: Jo man har väl varit med om ett par snöpliga slut på bra säsonger. Skillnaden nu är ju att ni slipper möta ett shl lag i kval.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hassan: ”Jag tycker inte det är okej att sitta som han gör och hånfullt i princip håna vårt bås”
Ett klassikercitat.
Inte undra på att Dahlén garvade i hela intervjun.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Jalapeno: Nä vi är långtifrån klara. Däremot spelar vi ruskigt bra just nu. As simple as that.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Jalapeno: Finns en del att jobba på fortfarande. Slarvas lite i defensiven emellanåt. Har helt klart haft en del medstuds. Men ja, ingen seger har varit orättvis hittills.

Jag har dock varit med på tok för länge för att tro på något alls än. Det handlar om att vinna sista matchen oavsett hur säsongen varit. Det borde du om någon veta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hassan: Skit också... nu kommer man få många på sig på jobbet imorgon. Jag övar redan nu på att sitta hånfullt. Kommer i princip att håna hela gänget imorgon med mitt sittläge.
Kungen i mododjungeln... dä ä ja dä!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Kanske fel forum att fråga men är timrå lika dominanta som resultaten säger? jag har inte sett några matcher bara resultat men det verkar ju som att timrå är så gott som klara för shl.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hassan: Man vet att vi är bra när allas forum har åsikter om oss och våra matcher.
Men är man stark får man vara snäll.
Ödmjukhet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Frebog: I ST får han chans att utveckla och kommer med ännu ett briljant citat:

”Jag tycker inte det är okej att sitta som han gör och hånfullt i princip håna vårt bås”

Har jag missat något? Jag måste lära mig sitta hånfullt! Varje gång jag passerar övik såklart men även karlskoga så kommer jag sitta extra hånfullt där i bilen.... men jag måste bara lära mig först.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Ett Gruslass kommer lastat
rätt i hövve på Mikael Eriksson
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Är nog inte direkt första gången något lag gjort något som ett förlorande lag, som hugger på allt, upplever som hånfullt. Bara att alla spelare inte reagerar som Mikael Daggen Eriksson så jag tror inte att Timrå sticker ut som speciellt osportsliga
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
roger_sundsvall: Jag tror Daggen skulle ha satsat på Bingo nere på PRO lokalen i Karlskoga. Han verkar ha för känsligt psyke för manliga sporter
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
TIMRÅ. Det hettade till rejält med fyra sekunder kvar mellan Timrå och BIK Karlskoga.
Utanför isen rök lagen ihop, där BIK-kaptenen Mikael Eriksson var rejält irriterad på Timrå Sebastian Hartmann.
– Hartmann sitter med skridskorna uppe på sargen och tycker att han är jäkligt skön och i princip sitter och hånar oss, säger "Daggen" till HockeyNews.se.
– Jag har inte så mycket att säga. Att gå ut och gråta i media tycker jag är larvigt, det där får stå för honom, säger Hartmann
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
kulltorp: Bara han inte sitter på ett sätt som kan uppfattas som ett hån, för då kommer Daggen stormande!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hassan: Jag tycker isåfall att Hartmann kan skicka med en spade med gruslasset som ett förlåt för att han satt så hånfullt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
roger_sundsvall: Två saker.

Ett! Daggen har ju onekligen bevisat sig vara oerhört lättpsykad, framför allt när laget är i underläge. Det kommer såklart utnyttjas av alla retstickor in absurdum nu. Kanske blir nya grejen till och med. Sitt och se skön ut-gliringen.

Två! Det som behöver skickas är väll ändå socker? För han är ju extremt "salty" som kidsen säger.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Hassan: Han sitter nog och räknar sina fingrar...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Andersson: Det kan inte stämma! Rytter och Gäsp/Snark eller vad hen heter påstår ju annat. 🤣
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
Andersson: Själv undrar jag vart Rytter tog vägen. Han visste ju vad som hade hänt innan alla andra och tyckte det var lågt gjort av Lööke att sitta i båset och skrika.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
JAG vill veta NU vem som vann grus-lasset :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-12-09
kulltorp: I princip hånar oss ... då har han alltså inte ens sagt nått ... hög nivå
Låst ämne

2110401 · »