1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581809 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02

672458 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Talangscouten: Som elitserielag ska man ha en uttalad FÖRSTEmålvakt!
Våran heter Adam Svoboda.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
kentalalarsson: Ja, så såg jag det, vad har "hur bra brynäs stoppade" Timrå att göra med att Brynäs hade bättre och längre anfall än Timrå? som sagt 14 - 4 i skott säger en del om hur otroligt bra Brynäs anfall var i första....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Jag säger bara JANTUNEN! Vilken kille!
Snacka om ett bra nyförvärv...
Rosa i all ära.. Han gjorde en bra match i går men var oerhört hårt uppvaktad. Fick alltsomoftast två gubbar på sig.
Men Jantunen.... Hoppas vi kan behålla honom (Nykter)...
Han är klockren... Se hur han får in pucken i anfallszon... Antingen tar han in den själv, om han har fart... annars tittar han upp och ser vilket hörn våra forwards har fart mot. Då lägger han den klockrent i det hörnet. Inte i rundeln...Ner diagonalt i hörnet...
Kolla hur han håller pucken i anfallszon. Snurrar och tittar upp.... snurrar och tittar upp... tills passningsläget kommer. Då släpper han iväg passningen...
Vilken kille.

Jantunen!!!!!!!!!!!! En ny favvo för mig!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Talangscouten: Tycker Hansson besitter ett hyfsat skott, det är inte hårt, men puckarna går alltid på mål. Skulle Timrå bara ha någon gubbe som skymmer målvakten nångång så skulle man nog kunna styra in några av de skotten.

Tycker Sanny gör sin bästa match på länge, fick även chansen att "skälla" lite på Hansson då han tyckte denna inte var tillräckligt resolut när han skulle spela pucken ur zon. "Ut med puckjäveln ur zon" fick Hansson höra på gnällig Stockholmska.

I övrigt är det väl bara konstatera att Svoboda blev den matchvinnare vi saknade efter starten då han uppträdde som våra andra målvakter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Hansson gör en mycket bra match igår. Tyvärr visar han detta allt för sällan. I går var han ritkigt bra i uppspelen o hade många fina offensiva attacker. Skottet är ju som vanligt elitseriens sämsta, men annars gör han en bra match o är värd mer än betyget 2 i ST.

Wennerberg tände till i sista perioden, tacklade på allt o alla. Visade enorm vilja. Då var han riktigt bra, ger han inte 100% är han usel. Spelar han som i sista perioden borde han få stanna även nästa säsong.

Sanny Lindström fick en fyra i ST. Vilken för mig är en gåta. Max en 3:a och då för att han tacklade som i fornstora dar. Spelet med puck var under all kritik.

Svoboda fortsätter att spela bra. Fårstår inte snacket om att han var darrig från början. En målvakt behöver några matcher för att anpassa sig till en ny serie. Plus att vissa mål han släppte in i dom första matcherna var otagbara.

Mattias Eriksson skrev i ST att det var dags att sätta in Oksa igen efter Svobodas inledning. Man kan konstatera att Eriksson har varit väldigt tyst på slutet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Rox: Jo, det borde vara ganska tydligt att man inte riskerar att hamna i kvalserien just nu och kanske därför bör prova t.ex: Moe på backen.
Är man rädd att missa slutspel p.g.a. detta så tycker jag att man tänker galet! Ekonomiskt är det förvisso bättre att hamna i slutspel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Fet-Ecke: Jag tror inte man kan/vill kontraktera dem nu, de är ju här på artistskattskontrakt. Det är mycket ekonomi över det hela.

Vidare ser man tydligt att Timrå IK inte vågar satsa på sina egna juniorer. Isället för att låta Moe vara omklädd 7:de back sätter man dit en halvskadad Kalle K. Svagt tycker jag. Det är tydligen bättre att han blir skadad igen inför slutspurten och ev slutspel.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Haha, vilka sköna lirare!! Jag tror inte att länken lagts ut tidigare, så jag gör det nu. Kalle och Svoboda kör kundvagn. Priceless!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
iggy: Hjärtat! Han visar sitt hjärta för Timrå! Kontraktera honom och Svoboda nästa säsong!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Kapten Blod: Va? Förklara gärna för en mindre vetande!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Fet-Ecke: Jonasson har redan dragit det skämtet minst tre gånger tidigare. Alla försök till roligheter från hans sida faller platt när man inser att han deltar i den stora konspirationen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Man kan väl lätt säga att Virus, hm...månade lite om Brynäs i gårdagens sändning. Blir ju lite komiskt när en missad passning som leder till icing beröms som 'fantastiskt fin, helt perfekt' och en snygg timrårensning i BP i rätt rundel (inga brynäsbackar) 'otroligt nog går ur zonen'.

Annars tycker jag faktiskt att Timrå kom undan med blotta förskräckelsen. Det grundspel Brynäs visar upp nu har jag inte sett på flera år. Känns betydligt stabilare än Timrå - som dock visar en fantastisk vilja och den goda smaken att faktiskt förvalta sina lägen.
I tredje hade Timrå betydligt mer krafter kvar, och i kraft av ledning såg segern bedrägligt ohotad ut. Men som sagt - jag är imponerad av Brynäs.

Riktigt ruggig avslutning av serien. Måste-matcher kräver total laddning/fokusering, och det är rent fysiskt omöjligt att ligga på maxnivå hur länge som helst. OS-uppehållet kan bli en avgörande faktor. För vilka vete fan. Brynäs har i a f en förlust att hantera, och det blir intressant att se hur dom agerar i nästa match. Timrå är inne i flytet, förhoppnngsvis räcker detta för att spöa Lule.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Hörde på sportradion i går. Reportern sa att han precis hade sett "Antikrundan" och menade att han såg Tommy Sjödin snurra ett varv runt eget mål! =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Spelarbetyg (efter att både ha sett matchen live och sedan även på video...):

+++++ - Fredrik Warg
++++ - Robert Carlsson
+++ - Kent Manderville
++ - Per Hallin
+ - Teemu Aalto

I sista perioden tillhörde Mattias Wennerberg de allra bästa!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Kerstin_k: KUL att Manderville fick hänga in en balja och ett
assist som belöning/utdelning för allt slit... Kontrakterar han HELA nästa säsong snarast, merkostnaden betalar ju igen sig efter 15 omgångar !!! Så ni vad GLAD han blev vid 1-0 ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Ta er tid att surfa in på sportbladet en minut. Observera dagens omröstning. Var det inte aftonbladet som hade exkluderat Timrå helt från slutspelschansen för bara två (?) omgångar sedan..? Det går fort i hockey var det visst nån som sa...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
kentalalarsson: Nej du icke, det här har Timrå redan avgjort innan den matchen (c:
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Berglund:
Ja, så såg du det hela efter första. Satt bredvid rätt många Timråiter som hade en annan åsikt.
Jag försöker alltid vara objektiv, trots att jag är brynäsare:-) Jag håller med Virus! Första perioden stoppade vi Timrå helt okey.
Dock var övriga perioder bedrövliga från vår sida, men inget av lagen imponerade precis. Kändes ängsligt från bägge, långa perioder.

Ibland undrar du säkert liksom jag om supporters från bägge lagen verkligen har varit på samma match:-)?

Oftast stirrar man sig blind på där pucken är o ser allmänt till sitt eget lag.
Brynäs gjorde en hel del individuella misstag vid en del mål, o det straffade sig.

Blir en avgörande drabbning i Gavlerinken sista matchen. Bara att ordna fram supporterbussar:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Virus efter första perioden "brynäs har varit det mycket bättre laget och haft väldigt långa anfall i timrå zonen, timrå har inte haft nå bra anfall alls" 14-4 i skott till timrå efter första perioden, och istortsett dom 4 brynäs skotten dom hade var från dom 2 power playen......wahahaha
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
tjobba:
Jag bara säger #12 Robban, han hade tveklöst fått mitt pris ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
De flesta tycker säkert att Manderville var bäst på planen idag. Jag måste dock få ge det högsta betyget till Warg...Han var överallt på planen och även han kämpade oerhört, teknisk och får med sig pucken nästan varje gång. Manderville-Warg-Carlsson, planens giganter ikväll!

1 pinne i från slutspel, nu vore det väl fan om vi inte går till slutspel !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Otroligt viktig och skön seger! Hanson var suverän! Hanson, Manderville och Warg var lungt de tre bästa! 4-1, har vi vunnit med fler än två mål förut?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
DJ Hemp: Wennerberg visar  mer och mer för varje match som går tycker jag, betydligt bättre än många andra du har nämt. C-J och Svebba var bra idag.

Virus, sök hjälp!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Dream Team: Det är bara att lyfta på hatten och gratulera Timrå till 3 välförtjänta poäng...Inga bortförklaringar, ni var bättre idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
VIRUS???????
Alltså jag kan och brukar faktiskt vara ganska objektiv typ om Timrå får en utv så kan jag köpa det, se att det var onödigt av spelaren och inte hata domaren mm. Men denna Virus var ju så partisk att det stod härliga till, det värsta jag hört, hittade överdrivna positiviteter som tex när Timrå snurrade upp Brynäsare och det blev en touch på klubba och upp i nätet, så var det så himmla bra av Brynäsaren att vara just där osv, istället säga att det var ett bra spel av Timrå eller nåt. Helt Otroligt att Canal+ kan tillåtna nått dyligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Ambroo:
Läste någon matchprogrammet idag?
- Jag lever mycket på min speluppfattning säger CJ.

Men , inte är väl första april idag? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
bolla: Ja Svoboda var bra idag, men banans gigant var Manderville.Kul att Warg fick styra in en balja också, riktigt snyggt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
DJ Hemp: Nisse är ju för f-n den som kanske krigar och trycker på mest i anfallszon!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
YEs, skönt med 3 pinnar och att man slapp uddamålspirret.

Mycket uselt spel idag. Särskilt i PP.
Tur att Brynäs är så kass så Timrå vinner ändå.

Men dags att träna på "puck-ut-ur-zon", "uppspel utan byte", "powerplay med försök att göra mål", "onetimers" och lite "fighting spirit".

Låter pessimistiskt. Förhoppningsvis var det Brynäs som gjorde Timrå dåliga i andra perioden. I 3:e styrde ju faktiskt Timrå bra.
Tack Svobban för uppvisningen :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
mikenomad: Skulle knappast tror att hans namn ens diskuteras, fan han har kommit på efter alla matcher som han har sätt i e.on att Kent Manderville är Timrås vikigaste spelare.
Karl är ju fan helt pinsamt :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Kerstin_k: om jag ska vara ärlig så var hela matchen pirrig och det var länge sen magen bettede sig så, men jag hoppas att den gör det oftare och att det blir seger efter varje gång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
DJ Hemp: Fast jag tycker nog att Nilsson bör strykas från den skara du ifrågasätter. Han brukar visa vilja och skön inställning i match efter match. Han tycker jag absolut gör sitt jobb. Visst, kanske lite mer poäng vore att önska från honom. Men å andra sidan har vi ju inte direkt fyra spelare med i poängtoppen...

Gahn däremot... Vad gör han på isen? Tar utvisning efter utvisning. Uscha, han borde bänkas till förmån för en junior. Och det, vet vi ju alla, kommer säkert att hända...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
jo det där med kundvagen var ett skönt tillskott..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Fantastisk känsla att se Kalle K dra runt Svoboda i en kundvagn, och när han viftar med händerna uppåt...fick rysningar.

Timrå Mot Slutspel!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
sargad: Rent spontant känner jag bara för att utbrista JAAAAAAAAAA! Herrejävlar vilken skön seger. Skönt också att slippa nervpirret i slutet av matchen som omväxling. Tyckte inte att kedjan med Rosa, Jantunen och Regin fick till det vidare bra i dag. Bra att övriga spelare klev fram och avgjorde!
Robban tvåmålsskytt, yeah!

Svoboda bjöd återigen på en show efter matchen. Den här gången ackompanjerad av Koskinen. Skönt att dom kan bjuda på sig själva. Hoppas att aftonbladet tar med det i highlitsen.

Otroligt otroligt skön seger. Fortsätt på den inslagna vägen Timrå IK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
DJ Hemp: Jodu hempen, kan du bara fortsätta att negativisera så finns chansen till möjligheten att vi kanske kan nå slutspelsplats innan den tjockare damen sjungit.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
För att inte tala om Jantunen... Ser ut som en mycket lyckad värvning! Rosa däremot gjorde mig inte nöjd i afton, trist...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Bissett19: Är rädd att slutspel inte är "big enough for both of us". Öfvre dalmasarna verkar ha tagit gift på att låta Vasaloppet stå i skuggan av hockey i vår. Känner på mig att Simons pojkar går till semi i år.

Vilket lag av TIK, BIF och DIF som tar 8:e platsen är väldigt ovisst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Mitt negativa tips betalade sig som oftast, 1-4 blev 4-1 vilket var fullständigt rättvist. Ärligt talat anser jag att brynäs var närmast chanslöst. Manderville, Carlsson, Svoboda... Vilka Kungar! Jakten på slutspel går vidare...

Samtidigt upprepar sig samma mönster gång på gång, d v s det finns många spelare i Timrå vars existens jag inte förstår mig på. Exempel: Sloan, Gahn, Nilsson, Wennerberg, Ström... Vad ska dessa föreställa för slags forwards? Som så sällan bidrar på ett sätt man bör kunna förvänta sig...

Svedberg, Hansson, Johansson... Anonyma kämpar på backsidan. Där har jag betydligt sämre koll på vad som egentligen uträttas och kan inte på samma sätt göra en bedömning. Däremot retar jag mig alltid på alla jävla forwards som aldrig producerar...

Men ikväll känner man egentligen bara glädje. En synnerligen välförtjänt seger mot hatlaget nummer ett...!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
lincoln: instämmer i det
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Svoboda det är en riktig entertainer det, han har karriären utstackad när han slutar att stå i mål och den fantastiska Koskinen som hade fått på sig lite hockeykläder efter en lång skade period, det var också skönt att se. Manderville började för länge sen att skämma bort oss med sin kämpar vilja och kunnande på plan men det var bra spelat av honom. Jantunen är en av dem jag vill se i Timrås lag nästa år, den andra är Svoboda.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Dream Team: Jo jag sågd det,inte så kul om du frågar mej:-)

Men vilken usel hockeymatch,mycket nerver,dåliga powerplay,tycker knappast nåt av lagen spelade som ett slutspelslag,inte Brynäs iaf!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Dream Team: Kan vi nu EN GÅNG FÖR ALLA....

...Bestämma att manderville är den bästa värvningen genom tiderna!!

...Ge honom kontrakt på livstid!

...om vi måste välja mellan honom och Datchuk, Sacic eller Jagr... TA MANDERVILLE 48 GÅNGER AV 48!!!

Go TIMRÅ!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Bissett19: Tack ska du ha!

Vilka underbara bilder från E.ON Arena, för övrigt. Kalle Koskinen kommer in med en kundvagn där Adam Svoboda sitter. Fantastiskt! ;-)))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Stenkarn: Det skönaste med denna vinst är devisen "bäst när det gäller". Vid det här laget måste TIK-skjortorna vara fyllda med självförtroende. Nu gäller det för Kenta att få grabbarna att behålla ödmjukheten sista 6 omgångarna. Då finns möjlighet till slutspel.

Å där skjutsar KalleK Svoboda i en kundvagn över isen!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
FBK har utökat till 5-3 och borde vinna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
mikenomad: Fy fasen vad underbart det här behövde vi
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Rykten säger att Virus är aktuell som efterträdare till Kenta nästa säsong...;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Det här satt väldigt fint. Hoppas att Leksand trycker in ett mål i slutsekunderna också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Robban borde matchens lirare, fantastiskt bra idag!
Kommentera

672458 · »