1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597327 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-02-02
Hansson gör en mycket bra match igår. Tyvärr visar han detta allt för sällan. I går var han ritkigt bra i uppspelen o hade många fina offensiva attacker. Skottet är ju som vanligt elitseriens sämsta, men annars gör han en bra match o är värd mer än betyget 2 i ST.

Wennerberg tände till i sista perioden, tacklade på allt o alla. Visade enorm vilja. Då var han riktigt bra, ger han inte 100% är han usel. Spelar han som i sista perioden borde han få stanna även nästa säsong.

Sanny Lindström fick en fyra i ST. Vilken för mig är en gåta. Max en 3:a och då för att han tacklade som i fornstora dar. Spelet med puck var under all kritik.

Svoboda fortsätter att spela bra. Fårstår inte snacket om att han var darrig från början. En målvakt behöver några matcher för att anpassa sig till en ny serie. Plus att vissa mål han släppte in i dom första matcherna var otagbara.

Mattias Eriksson skrev i ST att det var dags att sätta in Oksa igen efter Svobodas inledning. Man kan konstatera att Eriksson har varit väldigt tyst på slutet...

Talangscouten: Tycker Hansson besitter ett hyfsat skott, det är inte hårt, men puckarna går alltid på mål. Skulle Timrå bara ha någon gubbe som skymmer målvakten nångång så skulle man nog kunna styra in några av de skotten.

Tycker Sanny gör sin bästa match på länge, fick även chansen att "skälla" lite på Hansson då han tyckte denna inte var tillräckligt resolut när han skulle spela pucken ur zon. "Ut med puckjäveln ur zon" fick Hansson höra på gnällig Stockholmska.

I övrigt är det väl bara konstatera att Svoboda blev den matchvinnare vi saknade efter starten då han uppträdde som våra andra målvakter.

Jag säger bara JANTUNEN! Vilken kille!
Snacka om ett bra nyförvärv...
Rosa i all ära.. Han gjorde en bra match i går men var oerhört hårt uppvaktad. Fick alltsomoftast två gubbar på sig.
Men Jantunen.... Hoppas vi kan behålla honom (Nykter)...
Han är klockren... Se hur han får in pucken i anfallszon... Antingen tar han in den själv, om han har fart... annars tittar han upp och ser vilket hörn våra forwards har fart mot. Då lägger han den klockrent i det hörnet. Inte i rundeln...Ner diagonalt i hörnet...
Kolla hur han håller pucken i anfallszon. Snurrar och tittar upp.... snurrar och tittar upp... tills passningsläget kommer. Då släpper han iväg passningen...
Vilken kille.

Jantunen!!!!!!!!!!!! En ny favvo för mig!

kentalalarsson: Ja, så såg jag det, vad har "hur bra brynäs stoppade" Timrå att göra med att Brynäs hade bättre och längre anfall än Timrå? som sagt 14 - 4 i skott säger en del om hur otroligt bra Brynäs anfall var i första....

« · 672320