1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578017 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30

758897 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Någon som vet om det finns en filmsnutt på sekvensen när Pärssinen lurar upp brünäsbacken till korvkiosken och lattjar in trissan i krysset.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Röda Tallen: För det första. Mina spelarbetyg baserar sig endast på de matcher som jag har sett live eller via tv.
Ok, jag höjer Jonte till 3,5 men jag tycker faktiskt inte att han har varit så bra i själva spelet även om han har gjort en del (tursamma) mål.
Backlund var bra men glänste inte mot Mora exempelvis, dessutom har backarna hjälp honom på ett utomordentligt sätt. Så hans 4 får stå kvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Janken: På den här nivån så tror jag att stressen motståndarna sätter en under är av största betydelse för passningskvalitén. Men inte hela anledningen såklart
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
JimmyH:
Säkert en del av förklaringen, men jag tyckte att passningarna var distinktare och hade en klar mottagare i lördags. Det kan inte bara bero på brynäs. TIK slog "flipp-passningar" rakt upp som hittade sin mottagare, flera gånger. Distinkta, hårda pass, slickade i isen, diagonalt rätt genom mittzon rakt på bladet.
Framför allt Första kedkjan men även de andra.
Jag kan inte se att hela förklaringen ligger i att Brynäs lämnar större ytor. Jag tror att det också är självförtroende och förtroende för lagkamraterna som spelar in.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Laken: Kommentar till dina betyg.

Känns lite lågt med bara en 3a på Hedström ,och betyget Godkännt.
Har inte han varit bra? Bra som är betyggrad 4 enligt dig.
Med 4,5 på Pärssinen så borde Jonta ha minst 4.

Sen är frågan om inte Backlund bör ha 4,5 eller 5.
Jag menar, vad mer kan man begära?


Annars ser dina betyg bra ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
gud: Nej, men det känns så onödigt att klaga i det oändliga på en och samma spelare med tanke på den fina start vi har fått! Därför tycker jag att det räcker nu. Det har redan gått fram vad kritikerna tycker.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30

Laken:

Bara för att du tycker att Svedberg har varit bra när han har fått chansen så kanske inte alla tycker som du?? Eller tycker du att det du tycker ska gälla alla??

Själv kan jag inte tycka i frågan..Har tyvärr inte sett en endaste match denna säsong men på Tisdag så får även jag chansen att tycka..

Psst..Jag är mycket mycket glad över den fina säsonginledningen..

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
SLUTA KLAGA PÅ SVEDBERG NU FÖR F-N!!! Jag tycker han har varit bra när han fått chansen denna säsong.

Glädjs över den fina säsongsinledningen istället...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Kerstin_k: Jupp, förutom att han är VÄLDIGT långsam, men som tur var så var Sanny inne å fick ta hand om det jobbet.

Mot Frölunda vill ja se Moe i laget OCH PÅ isen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
andyo: Ja, säga vad man vill om honom. Men i går gjorde han inte bort sig. Jag tyckte att han skötte sig bra, framför allt i boxplay.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Kevin O Shea: Och då kom Svedberg in och spelade faktiskt bättre än Koskinen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
actionleif: Han försvann efter utvisningen i mitten av andra akten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
htikare: Han klev av .. vet inte riktigt när men rätt så tidigt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Kerstin_k: Spelade Koskinen av hela machen eller gick han av efter skadan under/i matchen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Laken: Ja i den kedjan finns flera duracellkaniner..Johan jobbar på som Robban o förutom det har han ett bra skott också!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
...Och nu leder en finländsk sniper och en ung men etablerad center min betygssättning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Janken: Passningsspelets kvalité har jag en stark teori av att det har att göra med vilket motstånd man möter.

Brynäs spelar numer på samma sätt som vi spelar vilket gjorde att det blev en betydligt vackare ishockey att titta på än när exempelvis Mora kommer på besök då det mest bara är ute efter att förstöra för oss i första hand.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
En sak jag tycker såg avsevärt bättre ut i går var passningsspelet. Dom verkar hitta varandra bättre nu, samtliga kedjor.
Visst skickas det fortfarande iväg en och annan utan adress.. Men det gick förvånansvärt många, klockrent, rätt genom mittzon i går.
Ser lovande ut!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
htikare: Visst var det ett grannt mål. Svinfint för att vara ärlig faktiskt. Se länk för en artikel om förstakedjor som aftonbladet publicerat.

"Jag säger Timrå.
Jag säger bara Timrås förstakedja."

Trevlig läsning i alla fall.

Och Koskinen skadad återigen. Hoppas att det inte blir en långtidsskada och att den sätter sig i hans spel. I fjol kom han ju aldrig riktigt tillbaka till sitt stabila deffensiva spel efter sin skada. Hoppas att det inte är något allvarligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
RödVit: Tack! Tik-röd o vit..Pärssinens mål...verklig sann hockeydynamit..vilket flyt i dragningarna han har!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
giggz:
Du får bara första pris på den länken..
Skitbra jobbat...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
timraw: igentligen så ska det finnas på hockeyligan.se (se under highlights) men länken till TIK-BIF highlightsrullen funkar ej (vilket irriterar mig något)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
timraw:

Man kan se målet på www.tv4.se/tv/ välj sport,sen hockey och "Äntligen seger för Frölunda (2006-09-30)"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Dream Team: Inte ens på mittnytt fanns det.
Borde inte TIK kunna lägga ut målsekvenserna på hem sidan ?
Dom måste ju ändå banda det som visas i jumbotronen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
RödVit: Där fick man ju bara se Hedströms 1-0-mål. Ett iofs för matchens utgång på många sätt avgörande mål, men det hade känts kul att få tillfälle att även se Pärssinens "drömmål", som det nu kallas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
timraw:
Så här dåligt är det..
Det verkar som att många i mediahuset mår dåligt av Timrås framgångar..

Se till att inte klicka fel..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
för de som inte va och såg matchen, finns det någon videoclipp där det visas pärsinnens mål?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
ernie eagle: Glöm inte att BrÜnas är också från Norrland

Norrland de bravia
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
ernie eagle: Det sägs att Göthe stod och liftade i Tönnebro:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
actionleif: Då har man fått en frklaring till varför inte Tigers egna buss stod i Timrå då. Jag funderade över detta när jag gick hem men hade inte hört någonting innan.

Bara att beklaga. Väldigt tråkigt när sådant där händer oavsett vilket lag det än må drabba.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
65selander: Du skall då tamefan alltid utmärka dig :) Kan man få en kommentar och ett uttlåtande från två objektiva ögon angående Timo Pärssinens soloåkning alá 70-tal då?

Förr var det ni som höll i taktpinnen, nu är ni bara statister och innehar biroller en i ruskigt gedigen och het satsning från Norrland i ES-hockeyn.

I år skall fanimej guldet hem till Norrland igen. Mitt hjärta är alltid rött och det säger Timrå. Men Luleå blir heller inte nådiga att tas med och Brynäs kommer blöi en lebbigt obehaglig överraskning som kommer räcka långt men inte hela vägen fram!

Keep up a good work!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Tisdagens match nere i Göteborg visas på säsongskortet. Tänk om det hade gått att se matchen i restaurangen på Arenan. Det hade varit kul.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Lite tråkigt att hockeyligans länk till highlightsen är trasig :(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
björn power: Grattis TIMRÅIK det bästa laget just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Bragd-Birger:
Grattis till en fantastisk öppning av årets serie, och på ett positivt spel dessutom :)

Men passupp, det är många lag som "dalat kraftigt " efter serieledning då ca 1/3:s omgångar spelats (märk Leksand ett flertal ggr. iofs dålig jmf. men ändå..).

Vore kul med en norrländsk SM-finalserie :D

Noterar att Norrland besitter dom 4 första platserna just nu :))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Bo Bly:

YES!!!!
Mycket bra och att dessutom hava nästa stora landslagsmålvakt därbak är ju jätteskönt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Och vår härliga Jonte ångrar inte "en djävla sekund" att han valde Timrå!!!!
(kolla sr-länken till höger)
Vilken kille!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30

Jean1: Olle "Knylan" Friberg vet redan hur duktig han är som trumslagare får jag hoppas på! Men jag tycker fortfarande att vissa här borde kunna tacka Olle mycket bättre.

Tänk dig själv att stå och trumma tre perioder i 3 x 20 minuter utan några som helst byten (om man bortser från periodpauserna).

Vad gör vi när Olle kliver av som Skarin gjorde? Blir svårt att hitta någon annan... :(

Trumman är oerhört viktig för klacken det är ett färskt bevis vi har skådat idag. En klack skall inte vara så beroende av trumman som vi är tyvärr för man borde kunna prestera mycket bättre än vad vi gjorde utan trumma. Det är bara att inse att trumman är jävligt viktig för att främst STÖTTA LAGET och Timrås klack.

Men när vi väl har en trumma är det mycket öronbedövande dunka dunka och bra drag i klacken... för då är vi Sveriges Bästa Klack!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Om jag måste framhålla en lina så blir det Sundh-Regin-Nylander. Älskar deras inställning. Nubben får angenäma bekymmer om han vill spetsa truppen framåt jul.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Per HApps: "Respekt för försvarsspelet"
Eller oförmögna motståndare som inte träffar en ladugårdsvägg inifrån med en puck,typ Brynäs:)

Men jag grattar till segern,vi får försöka knäppa er den 21 oktober i Läkerol......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Bo Bly:
Plus att inget av dom insläppta målen är i spel fem mot fem. Respekt för försvarsspelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Essvikare: Mest imponerande tycker jag det är att bara släppa
in 5 mål på 5 matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Oj, kolla in ST! Det där ser lite snyggare ut än det löjliga hjärtat de använde i sin elitseriebilaga:

www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=588631
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Jean1:

RESPEKT VAR ORDET!

Det är helt fantastiskt att lyssna på sr.se under matcherna i EON och känna trycket i arenan.

Hoppas vi i utkanten av Timrå får uppleva detta nästan dagligen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Röda Tallen:

Hej uppe i trädet!!!!

Denna länk ur ST är minst lika skön som tabellen.
Hoppas verkligen att verkligheten detta år fortsätter som det börjat.
Vi på västkusten ses i Göteborg på tisdag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dessutom gör vi som travkuskarna vi håller tömmarna!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Och vilken proffsig trummare vi har: Olle rular! Det blev ett härligt lyft när han klev in i tredje perioden. Skönt och känna dunket i ryggen.

Det kan inte vara lätt att vicka för honom!? Bra kämpat dock!

Det märktes tydligt hur viktig trumman är för att hålla klacken på rätt köl!

Du ska vara stolt när du presenteras på kuben, Olle!!:) Respekt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Cicero:

Nä, i orginalet frågar man varför Norrmännen drar ned brallorna när dom plockar hjortron på myren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Gud vilken snygg tabell:

1. Timrå 5 4 1 0 1 14-5 14
2. Modo 5 3 1 1 0 13-12 10
3. Brynäs 5 2 2 1 1 13-9 9
4. Luleå 5 2 1 2 1 17-15 8
5. Färjestad 4 2 2 0 0 15-13 8
6. Djurgården 5 2 1 2 0 18-14 7
7. HV 71 5 2 1 2 0 16-15 7
8. Mora 5 2 1 2 0 18-19 7
9. Skellefteå AIK 6 2 1 3 0 19-23 7
10. Linköping 5 2 0 3 0 13-13 6
11. Frölunda 6 1 2 3 0 18-25 5
12. Malmö 6 0 1 5 0 9-20 1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Vilken skillnad ett år kan göra! Förra säsongen blundade man när vissa formationer var inne. Nu spelar det knappt någon roll vilka som byter, det bara rullar på.

Pärssinens mål - weltklasse!
Kommentera


758897 · »