1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580039 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06

1243526 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
mikenomad: Tänkte inte på det.
Men du har definitivt en solklar anledning där...    ;-))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
mikenomad: haha klockrent
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Huge: Ska väl vara möjligen i vår sista match mot Luleå då...om ett OT-mål för Luleå innebär att de och inte Modo går till slutspel samt att vi inte längre har ngt att spela för... ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
jens_88: Exakt, man tog bort den regeln för nån sässe sedan. Nu är det alltså inte tillåtet att ta ut målvakten i OT.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
jens_88: Helt Ok att ta ut målvakten i OT.
Förstår dock inte vitsen eftersom du inte får ersätta honom med en utespelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
SwärdH: Man får väl inte ta ut målvakten i OT?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Kan någon försöka förklara för mej varför Challe inte tog ut målvakten när Brynäs fick en utvisning med 39 sekunder kvar av förlängningen.
Ett 5 mot 3 överläge då hade ju ökat chansen till att ta två pinnar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
TD: Tveksam att förlänga med Caslava?? Du skämtar med mig aprillo!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
TD: Ja de går o göra bra värvningar i allsvenskan, Johan Forsberg i SAIK är ett riktigt bra exempel på de.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Knappt godkänd match av TIK mot BIF, Slutspel varje match nu och Timrå var ej på tårna allra helst i 2 a. skall man ge kritik så var Moe och Caslava lite slarviga tveksamt om dessa herrar spelar till hösten om jag får välja. Tyvärr slutspel försvann nog med Brynäs matchen 3 poäng är ett måste på hemma plan, sen tror jag Modo kniper en plats så det blir mycket tufft att knipa en plats nu. Tycker ändå att matcherna på slutet gått åt rätt håll mycket p g a
Styfs och Karlsson på backen har varit riktigt bra, om dessa var med hela serien har slutspel var klart tror jag, men vi får hoppas på under i de sista matcherna nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
John K: Fast jag tror vi kan "trösta" oss med att det förmodligen inte räckt med 3 p igår ens. Modo lär gå rent de tre sista omgångarna och de andra lagen (Brynäs och VF) är inte att tänka på som kandidater till ingemansland.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Skarin: Det värsta är väl att vi "skänker" bort 2 poäng till Brynäs samtidigt som vi fick hjälp av både Rögle och Djurgården att skaffa ett kanonläge inför slutspurten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
bisterfinnen: Detsamma!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Skarin: Jag var liiite mer positiv...trodde på 6-10. Absolut inte sämre än 10:a, det var jag övertygad om. Nu blir vi inte det heller och för det är jag själaglad. Med tanke på hur säsongen utvecklade sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Skarin:

Grattis till en poäng och till nytt kontrakt. Starkt kämpat!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
mikenomad: Att vi skulle hålla till runt 8-9-10-11 visste jag om redan innan säsongen började ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Skarin: Vi backade 4 millar förra sässen. Missat slutspel innebär ytterligare 5 back i år. Men jag känner som du eftersom jag stora delar av säsongen känt en högst påtaglig oro för att det skulle gå käpprätt åt H-E!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Vi ska vara förbannat glad över en poäng idag. Inte det minsta rättvist skulle jag vilja säga. Men det viktigaste av allt har blivit verklighet. Vi har äntligen säkrat kontraktet! Hurra hurra hurra hurra för det. Så känner jag i alla fall. En enorm lättnad över att vi klarade det, trots allt.

Det som känns värst just nu är att modo******* vinner i sudden. Hua.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
MODOJohan:
Sa han och loggade ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Tedenby! Vilket mål!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Limpan: Ja du Moe fyllde 22år idag. Shit den jävla gubbfan är nog inne i sitt sista år som hockeyproffs. Har hört att han ska börja lira veteranhockey snart.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
dr-nix: Ett riktigt framtids löfte i 10 år till

Min bästa tid är nu, duett Jan Malmsjö vs. Erik Moe

HAHAHA
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Limpan: Moe till jag behålla till skillnad mot Meunier som jag inte alls vill ha kvar efter denna säsong. Därav min bortförklaring.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
dr-nix: va e de för bortförklaring att Moe vart skadad han har ju vart lika dålig hela säsongen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Är det bara jag som känner mig lite smutsig som sitter och blir förbannad när HV71:s idioter blir utvisade?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Nisse:
Tyvärr inte, men så länge inget är klart så........

sen kan du få komma med goda nyheter, för det är vad det är, OM det är klart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
liston: Den tanken har slagit även mig. Det kommer nog ske tids nog :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
liston: Har Du någon som Du är släkt med i Timrås ledning som Du vill skydda för detta verkar vara väldigt känsligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Kattgubben:
Ingen jävel som kan proppa den där lillnorsken så det blir tyst på nolaskogsarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Nisse:
Det är inte sponsorn utan dig jag vänder mig mot.
Jag säger inte att du talar osanning, men en sponsor sm går ut med detta INNAN allt är färdigspelat, det är det
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Eat my shorts, Timrå IK :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
liston: Varför skulle en sponsor som vartir med på ett sponsormöte inte tala sanning ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Idag är nog Modo nöjd med "dommarn" (modostavning)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Nisse:
Detvsa jag inte, men det du kommer är väl spekulation, vilken sponsor pratade du med?
Vilken insyn har han i klubben?
Det var det jag menade, inte att du klommer med osanning utan en spekulation.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
liston: Jag tycker Mattias Karlsson var bra jag! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
liston: Du menar att sponsorn ljuger. Fakta tack annars var tyst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
liston: Ett riktigt turmål
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
liston:
SkitMODO 1-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
dr-nix:
tycker att Mattis Carlsson var hyfsad idag och sen tycker JAG att HYnning, hör och häpna var bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Nisse:
Detta kan du prata vitt och brett omkring när fakta kan presenteras annars, bara spekulationer.

Vänta till vi vet, det finna många som vet i dessa tider.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06

Apropå ingenting så kom jag att tänka tillbaka på dagens match. Det syntes att flera spelare inte var riktigt 100%iga. Jag kan ha fel men känslan var att grabbarna inte riktigt hade det där rätta klöset som dom t.ex. hade mot Modo.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Ambroo: Talade med en sponsor före matchen och följande info gavs. "Pärra" är klar som tränare nästa år. En Finsk center är klar - vi vet vem. Challe var millimetrar från sparken runt jultiden. Linkan är inte föredragande i styrelsen, vilket säger allt om hans status när ekonomer drar även den sportsliga biten. Vid en sponsorträff var det bara ekonomi, det måste till ett lönetak, Timrå skall ordna så att lönerna sänks så och så mycket, det skall sparas på det och det. 85 % av mötet var dålig ekonomi, resten sportsligt. Det kom en kommentar från en sponsor som frågade i vilket avseende Timrå var ledande i hockeysverige och kunde driva detta. Det blev tyst. Jag har sagt det förut att när ekonomer driver de sportsliga bitarna då går det åt skogen och jag bävar inför framtiden
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Laken:
Fått fel medikament eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
mikenomad:

Japp! Starkare droger än sprit är nyckeln till en lindrigare tiillvaro. Särskilt för en sådan som aldrig riktigt kan förtränga de där riktigt nesliga poängförlusterna. Jag saknar tyvärr den förmågan själv. Jävla datahjärna att ställa till det...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Oh yes!!! 1-0 till HV i slutsekunderna av första perioden :)

Nu: Wolves - Man U

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
DJ Hemp: Fy fan...börjar man tänka så räcker inte spriten jag har köpt hem i kväll....då blir det till att kvittera ut nyckeln till medicinskåpet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
Ambroo: Visst är det ett misslyckande med tanke på målsättningen före säsongen. Men värre missräkningar har gjorts och vi slapp katastrofen, ättestupan som KS med stor sannolikhet inneburit. Nu kan TIK i lugn och ro bygga ett lag för nästa års ES. Ett lag där jag tycker prio ligger på att behålla spelare från årets lag, därefter värva. TIK brukar ju ha för vana att ständigt fokusera på nästa nyförvärv, vore tacksamt om det fokuset flyttades till att behålla lite kontinuitet istället och först därefter jobba för att krydda med nödvändiga nyförvärv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
mikenomad:

Om vi nu missar slutspelet med en mycket liten marginal kommer man givetvis att hänga upp sig på de sena poängtappen mot t ex MoDo borta i höstas (2-1-ledning med 10 sekunder kvar) och Luleå borta i vintras (3-2-ledning med halvminuten kvar). Detta går inte att komma ifrån! Bättre då att vi råtorskar i resten av denna säsongs matcher, det är vad jag har att säga om den saken!!!1

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2010-03-06
mikenomad: Japp, men det är som sagt ändå ett stort misslyckande och allra helst med tanke på att man själva budgeterade för minst två hemmamatcher.
Kommentera

1243526 · »