1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577910 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

1446416 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Johan J: Det vore bannemig fantastiskt roligt om LHC skulle sluta 19 poäng från säker mark när serien avrundas. Då hade man mått, det kan jag lova. Om Växjö vek in hovarna också. Mums där med. Ännu mer mums. Växjö får gärna åka ur med dunder och brak. Tror inte ens deras supportrar skulle lida speciellt mycket, det är väl bara att starta en ny klubb så kan dom samlas kring den istället.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Johan J:Lite optimistiskt att tro att Timrå ska fortsätta resten av serien i samma takt :) Gjorde en alternativ uträkning där poäng/match i de tjugo första och poäng per match i de sju senaste adderades och delades med två istället. Sen extrapolerades den snittpoängen över resten av serien precis som du gjorde. Fortsätter man alltså serien precis mittemellan så pissigt som vi startade och så bra som vi spelar för tillfället och resten av de lag du räknade upp också gör det så får vi följande tabell, avrundat enligt gängse normer

AIK 38+((26/20)+(12/17))/2*28 = 80

DIF  38+((29/20)+(9/6))/2*28 = 79

----------------------------------------------

MODO 34+((21/20)+(13/7))/2*28 = 75

TIK  30+((16/20)+(14/7))/2*28 = 73 (avrundat neråt)

----------------------------------------------

Växjö 37+(31/20)+(6/6))/2*28 = 73 (avrundat uppåt)

LHC 37+(31/20)+(6/7)/2*28 = 71

Det som talar till vår nackdel även med denna metod är väl att vi bara har gått bra sju matcher medan lejonparten av vår poängskörd sett skral ut. På motsvarande vis fast tvärtom kan man ju exempelvis säga om linköping. Skulle det vara riktigt rättvist borde man kanske vikta upp statistiken för de tjugo första matcherna. Då skulle vi hamna i kvalserien for sure.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Johan J: Gött mos! Hoppas!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Uppdatering av tabellen efter uppehållet. Bibehåller lagen kring strecken sina poängfacit under andra halvan av serien får vi följande slutställning.

MODO 34+(13/7)*28=86
TIMRÅ 30+(14/7)'28=86

AIK 38+(12/7)*27=84
DJURGÅRDEN 38+(9/6)*28=80

VÄXJÖ 37+(6/6)*28=65
LINKÖPING 37+(6/7)*28=61

Känns väl optimististiskt att tro på slutspel med nuvarande tabellplacering men hoppet är det sista som försvinner. Först och främst ska laget försöka undvika kvalserien.

Kämpa laget och Nubben!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Trevligt med 3 pinnar, synd bara att juluppehållet kommer så snart. Nu när laget har fått upp farten var det ju olämpligt med en paus. Det är första gången på länge som man beklagar sig att ett uppehåll kom olägligt så på så sätt är det ju positivt! =)

Vi får hoppas att de kan fortsätta den goda trenden efter jul!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Timrå Icon:
Satt precis och tänkte på samma sak.  
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Kerstin_k: Undra om man blivit blind av all hembränt eller är det så att kvällspressen knappt skriver om oss då vi vinner.....? Är det inte lika roligt att skriva om det....?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Blizzard: Tittade på highlightsen precis och kan konstatera att vi har fått ynnesten att se två toppklassmål på två matcher.

Hallins mot Fbk var grymt snyggt och igår böjd Robinson och Pikken på ett jävligt snyggt mål också. Robinsons passning till Pikken håller absoluta världsklass. Sjukt snyggt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
diffe: haha den verkar mest passande nu, när man tänker på dag och tid ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Blizzard:eller någonstanch :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
diffe: eller någonstans;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Blizzard:Ja vem vet, men dom är klubblös, men dom får nog till ett kontrakt någon stans...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Blizzard:Nubben får väl berätta om Lilla SM och hur prestigefyllt det är att vinna det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
sen kan dom ta den här när dom ändå håller på...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
diffe:
Vem vet, han kanske kan centra? Nu är vi ju knappast ett lag som är med och hugger på nån mästerskapstitel men kan det tänkas att vi är en av klubbarna som jagar?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Kongo: Nej, vi var inte på AIK - TIK men vi var däremot på Djurgården-Timrå kanske var den matchen du menade? =)
Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
robinberglnd:
Ventilatinsrörsklacken är det bästa som hänt på länge. Antar att det var er jag såg närmast rinken under AIK-TIK senast. Fortsätt så!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Förra säsongen samma tid låg vi på en sjätteplats med 39 poäng. Sen tog vi bara EN ynka poäng till innan juluppehållet(!) och halkade ner till en tiondeplats. Nog tror jag att vi har bättre driv i truppen den här säsongen inför det stundande juluppehållet iaf.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
fan det känns som om jag mest är här o skriver när det gått dåligt... tack linkan! Du gav mig hall of fame status i år! =] jag tänkte bara säga att jag är glad nu! Nu spelar timrå ik lite mer som jag hade tänkt inför seriestarten... nu är vi pain in da mothafakkin ass att möta.

Torp gör ont...
Robinson är sjukt SJUKT intensiv i sitt spel...
hedman ser inte längre ut som en klippa i försvars zon. Inte så att han blivit sämre. De andra har klivit upp till hans nivå.

Motin blev nog nästan bättre än vad nubben vågat tro.
Jag skiter i om halonen får skit av en del här inne jag har med egna ögon sett honom mot tex fbk senast där han fanns över hela jävla banan! Han ÄR grymt viktig o allt annat än en dununge att möta! Nice
Granath är lite på samma sätt som halonen... nice

Högström används sparsamt vilket jag gillar. Det finns som sagt potential i honom meeen han kan ställa till med mer än vad han klarar av att reda upp...

Kedjorna har satt sig... jag är ganska nöjd. Visst finns det fortfarande en del att önska men kravet på vassa nyförvärv har drastiskt minskat!

Något som de som sliter på isen och o båset o kanslit med för den delen skall ha kredd för! Nu lever hoppet. O så länge det finns så kan man spara en slant o kanske lykkas redovisa ett positiv år. NICE!

Jag har inte dömt ut våra målvakter. Dom har haft ett försvar framför sig som t.o.m hästen hc hade klarat av att snurra upp. Lundström släpper returer nu med enda skillnaden är att backar o frw agerar isst för att åka bakom o titta på! Riddarn o Lundström duger i es!

De som jag tycker varit viktigast i efternoveberuppehållets timrå ik= Timo. Nu är han lite rappare lite fränare lite effektivare! HOPPAS HAN HÅLLER!
Motin kom in när han behövdes som mest och samtidigt som övriga backar höjt sig. Men den här killen är STABIL!
Hagos. Som det nämnts tidigare så gör han ett fantastiskt bra jobb nu! Ok han är inte särskillt vass i anfallspelet meeen han är jättebra i det som givit oss dessa 4 raka... försvaret!

Jag mår bra nu! Kriga på för fan jag gillar att vinna!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
ersson: skål :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Men dåså grabbar!! Fest!! JAG ÄLSKAR TIMRÅ IK SÅ JÄVLA HÅRT!!!!! NI ÄR MITT LIV <3<3<3<3<3<3<3<3<3
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

The great one:Vad har hänt, det är så gudomligt härligt astt få ta en segerwirre för 4:e matchen i rad, och jag hoppas innerligt inne att Perra kan gjuta mod i grabbarna på tisdag  att jag får en till.

I kväll blev jag TVUNGEN att gå till grannen och fira.

Nu krigas det över hela rinken och man hjälper varandra på ett sätt man inte trodde fanns.

En trea till på tisdag så tar whiskeyn slut och jag börja på en ny samlar kula.

Pikken het, Axelsson?????????????????????

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

KORITFW: Nuvarande trender efter uppehållet multiplicerade med antalet kvarstående matcher ger en sluttabell där Timrå får tre lag efter sig.

AIK 38+(12/6)*28=94
MODO 34+(13/7)*28=86

TIMRÅ 30+(14/7)'28=86
DJURGÅRDEN 38+(9/6)*28=80

VÄXJÖ 37+(6/6)*28=65
LINKÖPING 37+(6/7)*28=61

Timrå verkar onekling ha kommit igång efter uppehållet. Nu får vi hoppas att man kan bevara den goda trenden. Tabellplaceringen under säsongen spelar egentligen ingen roll. Det är efter 55 omgångar vi kan sumera serien. Föredrar hellre att laget ser dåligt ut från början av säsongen så att man får utrymme att göra nödvändiga förändringar i spelet och truppen än att man dalar i tabellen och hamnar på under kvalserielinjen i sista omgången.

Än är det inte kört. Kämpa Timrå!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
DJ Hemp: Hahaha, ojojoj, tänk på vem du snackar med nu lillgubben. Alla brudar vill åka med i min Zamboni. Jag får ligga med vem jag vill, under min Zamboni. Jag gillar att fetta in vevstaken jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Blizzard: Såg du inte rosorna under armarna? =)  Måste ha blivit nåt fel på klippet, för det bryts när Perra pratar om 1a perioden, känns som klippet är iaf 2 min för kort. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Blizzard: Är en cykelbanan detsamma som en puckbanan? Om jag ska vara riktigt ärlig så tycker jag att vi hade lite flyt med puckbanan denna afton. Annars så gör vi en gedigen insats laget igenom. Angående tränaren Päran så har jag no comments!

Mot MoDo tycker jag att vi nu provar med en rak banan, att åka runt i böjar gynnar ingen, allra minst Timrå IK.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Perra har haft samma skjorta (den lila) i minst 3 matcher nu. har han massa skråck för sig våran lilla perra ;-)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Johnny Rådepp:

ja tror att du va full... jävlit full va du! kan inte behålla en käring... du va totemfull fan! hon va aldrig me

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Verkar lugn och skönt för Per-Erik o Clas att slippa Nubben under matcherna. Grymt facit sedan han lämna båset ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Johnny Rådepp: hon gick över till cykelbanan och fick grönt........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Vilken krigarmatch grabbarna gör idag! Samtliga ska ha beröm för sin inställning. Det är ju skillnad som natt och dag med försvarsspelet nu. All jobbar stenhårt över hela banan. Vackert att se. Ikväll var det old time hockey i Eon arena!

Hagos vilken maskin idag. Hedström fortsatt bra. Fleury fortsätter att producera och jobba hårt. Motin, viktig kugge i försvaret, vilken klippa. Hallin fortsätter spela bra. Önerud jobbar stenhårt. Lundström fortsatt tät. Boycen gör mål och Pikkarainen återvänder från dödsskuggans dal och vaknar till liv. Perra aktiv och engagerad i båset.  Alex Larsson spelar som Joe Sakic. Vad har hänt?

Allt är så mycket bättre, till och med vaktmästarna spolar isen rakare och bättre... Nationalsången sjungdes snabbt och utan falsksång.... Publiken var bra, nya "rätta virket ultras" har fått igång hela klacken på ett fantastiskt sätt. Stor eloge.

Vilken kväll!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

DJ Hemp: Jag hade fästmön med mig i Zambonin ikväll. Så stannade vi till vid ett rötjutljus. Det var rött i säkert en kvart femton 15 minuter, så vi började att få det lite halvtrist.

För att bota detta så satte jag på bilstereon med "Jag Mötte Lassie" med Ainbusk Singers, på riktigt råhög volym.

Jag kollade noga innan jag satte på stereon att hon satt kvar. Sedan så kollade jag direkt efter att jag satte på stereon och då var jag ensam kvar i Zambonin!

Förklara detta mysterium blixtsnabbt för mig under nattens gång!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Blizzard:

tragist... fötjäna bätter... men ful å gald e possetiv bild i den blickriktning... e du i frontlinje... raka vägen ini rampljus på den! 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
DJ Hemp: tvärdog, vart för mycket för honom. Men Blizzard är full oh glad =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Blizzard:

Skål till en inledning påre här då! Rubin Carter dog elle?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Smokey:

jag kan inte den där dannes helvete fan... men livet är jävel ändå... för de är ett helvete äre! ja vet är ett inkompatibelt exemplar då...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
DJ Hemp: skål :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Johnny Rådepp:

Den där rådeppsungdomen där... den tog all min glädje ifrån mig över vinst mot brynäs den... och gjorde den till en hålla käft-trauma... faaan! å då blev de ingen fira trepoängarn för mig heller... fan heller!  

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
DJ Hemp: Du personifierar Dantes inferno...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
DJ Hemp: Håll käften påre Brynäsjävel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Smokey: Hell yeah! Och 4 raka, det är en segervit värd namnet. När hade vi det senast, nån som vet? Hade vi det enns nån gång under ffjolårssäsongen? Nå, även om vi ff är gigantiska favoriter till KS så konstaterar jag att vi åter har ett hockeylag i Timrå. F.n. räcker det för att få mig att somna leendes...:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Jaha ja, de va en positiv bild på den där match. Tindrande ögon, ett glatt gäng, positiv spral och allt de där... som man ska ha... faaan!

Kuk... picken gjorde en bra intryck... han visa framkant och goalgetter-attityd... blir nog bra i utredning på de där.

Timrå spela bra tater ikväll. Spela bra fast dom e dåååliii...

Elle så blir de jävel av alltihop till slut... å då blir det inge mer elitserien för Timrå heller... Fan heller!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Brynäs gick typ ur askan i elden. Bocka för universums härskare!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Det var så jävla härligt och se Brynässupportrarna stå och peka finger och skrika åt oss medans vi stod och vinkade hejdå!

UNDERBAR SEGER FÖR ÖVRIGT

- Rätta virket eller ventilationsrörsklacken som ni kallar oss ;)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Ahhh, meeeh vänd på tabelljäveln nångång nurå.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Min kära efter-uppehållet tabell blir bara underbarare och underbarare!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Blizzard:

Går ni om FBK och placerar dom i KS så är jag inte den sista som tar en promenad på 24mil och pussar alla tikfans på kinden direkt....

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Ambroo: Instämmer, Torp har lyft sig rejält o Motin kommer mer o mer, första gången i år jag blir imponerad av Timrås försvarsspel, dvs ifrån offensiva blå och hem. Hedman är också en som skall nämnas idag.

Mittzonsspelet utan puck var anmärkningsfritt förutom 5-6 min i andra.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Blizzard:

Ni har väl varit en painintheass mer än 20 år väl :(... sen har ni ju som sagt inte andarna av dom dom inte bara förväntar sig vinst....utan hur mycket man ska vinna  med....vilandes över er... (jag är inte äldre än 36 så det är inte tider jag fick överleva...men som sagt jante....)

Kommentera

1446416 · »