1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581363 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05

2304818 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
DenRöda: 2-4 låter troligt. Emil B stänker in några i krysset
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Villervalla: Själv gladdes jag åt "8-0 till Timrå....du kan lita på mig, du kan lita på mig" vid ställningen 5-0. Väckte nostalgiska minnen från borta stå i Scaniarinken mot SSK i superallsvenskan eller vad fan det hette i början av 80-talet efter att Timrå vunnit hemmamatchen med 8-0 😍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Bästa ramsan idag, Brynäs är ett hockeybocky lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Zäta75: Inte samma biljettrryck som mot Brynäs konstigt nog. Trodde själv på en uppväxling och kanske 5500 imorn men om det inte blir ett galet tryck imorn på dagen så vetefan om det ens blir 4000 imorn. I så fall är det riktigt dåligt. Pinsamt dåligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Blir apburen full imorgon när Skansen hälsar på?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Skönt att offren till hockeygudarna funkar. 150 på Skellefteåvinst förra helgen blåstes, en hundring idag på Brynäsvinst borta med vinden. Blir ett antijinxspel imorgon mot Jyrgården med....Gäller att ta på sig vänstra strumpan först också bara.

Dagens match, att vi leder med 3-0 efter andra, Hur det gick till vettefan. Sedan när Lodda direkt sätter fyran kände man att det nog skulle gå vägen. Brynäs på allvar indraget i kvalstriden nu och dom har sämst form av alla 5 i botten.

Mmmm, intressanta matcher stundar. 3/3 mot Dif efter två matcher och jag är iaf nöjd. 4/2 skulle vara underbart och 6/0 ett mirakel.

Ge Paigin pucken bara, hårdare skott har inte skådats sen Lehtonens dagar. Eller var det Biffens....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Jag har alltid tyckt att JJ varit svajig,, ena matchen bra och nästa match riktigt dålig men jag tycker nu att han växt ut till en matchvinnare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
DenRöda:
"
Jag har en känsla av att domaren kommer vara avgörande imorgon.
"

Baserat på hur DIF/SIF agerat under denna säsong kommer följande hända.

-SIF kommer vinna båda matcherna
-En av de bärande importerna i Timrå kommer bli skadad imorgon
-SIF kommer få de power play de behöver
-SIF-spelare kommer gå fria från både matchstraff och avstängningar
-Om TIK skulle göra ett mål av betydelse så kommer det bli bortdömt

Det är förutbestämt att SIF inte ska kvala.
SIF har kommit undan med så mycket att hunden inte ens är begravd längre.
Calciopoli framstår som rena mästerverket i hemlighållande. Saken är bara att man inte behöver hemlighålla något som "alla" är med på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
falconuggla: Dom kan hiva tombolan för resten av säsongen, verkar inte ha gjort mycket nytta ändå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
DenRöda:

"
Noll förtroende för SIF och svensk elithockey.
Om vi hamnar i kval mot det dåliga DIF så kommer det ses till att vi åker ur.
" - Spock


Så lyckas DIF helt plötsligt av en slump ligga en poäng efter Timrå. Precis inför dubbelmötet... Vem hade trott? /S

SIF- och SHL-styrelsens chatt med domarbasen Tomas Thorsbrink:

"
För helvete Tomas!
När det inte finns några utvisningar får ni ju börja hitta på! Det räcker inte med ett gratis 5 mot 3. Minst två i rad!

Se för guds skull till att Holland inte får match penalty för sin idiotslashing på Lööke, annars kommer vi bli tvungna att råka glömma hans tidigare incidenter denna säsong. Det håller bara en viss tid.
"

Jag har inget förtroende för svensk klubbhockey eller svenska ishockeyförbundet, därav följer jag endast er skribenter här på forumet nuförtiden.

Känner mig fortfarande som Mark Ruffalos karaktär i Spotlight, i scenen när de sitter ute på en brandtrappa. En i övrigt oerhört sevärd film!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Andersson: Vill se samma uppställning på morgondagens match, tombolan ska lämnas i skrubben! Härlig match idag och underbar stämmning på västra stå. Mot 3 nya poäng, vi ska inte kvala! FORZA TIK
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Jag har en känsla av att domaren kommer vara avgörande imorgon. Djurgården kommer slänga sig och spela fult, precis som man gjort senaste 15 matcherna. 2-4 till Djurgården..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Det blir väl Freddan som coachar imorgon, bu eller bä? Jag tror på bu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Varför kommer jag att tänka på den där jul-låten nu ?
" its the most wonderful time of the year "
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Hemma är vi starka....
dags o passera Mif
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Andersson: Om jag får drömma så blir det samma mot Skansen IF som idag men den utdelningen kan man nog glömma två matcher i rad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Andersson: Fyll hallen imorgon också! Otroligt viktigt att inte förlora hemma. Borta mot Dif räknar jag med att det blir tufft. Full fart från start som idag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Labban: Tänk vad bra om man kunde ha samma kedjor 2 matcher i rad
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Håller med tidigare skribenter, idag hittade spelarna varandra fint. Förhoppningsvis behöver man ändra minimalt kommande matcher och kan fortsätta med det vinnande konceptet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Avdelning : Helt annat . OM vi håller oss kvar ......
www.nhl.com/player/anton-stralman-8471873
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
JanneH: jo han verkar gilla när det hettar till! Och vi behöver verkligen en Lodin i toppform! Han är en matchvinnartyp! Och apropå matchvinnare, förbaskat skönt om det bara är en lårkaka på Hartmann!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Tom Topp: var det inte ungefär vid den här tiden ifjol som Lodin kom igång ifjol också? Eller var lite tidigare kanske
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
mikenomad: Lodin är en sån spelare som inte har något mittemellan! Sen så var det förbannat skönt att puckuslingen studsade våran väg för en gångs skull! Men det är väl så,tur förtjänar man!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
mikenomad: Skönt att jag kan betala tillbaka till Freddan. Har inte glömt finalförlusterna mot BIF, DIF och MIF. Nu kommer all VooDoo på een å samma gång!..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
mikenomad: Enkel vinst ikväll så nu härjar mab runt olika krogar i Sundsvall ! 😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Helvete vad jag älskar när spelare jag sablar ner fullständigt bestämmer sig för att motbevisa mig! Snacka om att Lodin tog gästspelet i 4:e-kedjan på rätt sätt.

Nu tycker jag man kan få önska LHC-seger i morgon samtidigt som vi fortsätter bygga hemmasviten. Skulle vara förbannat moralstärkande att testa på livet ovanför strecket, om än bara för några dagar. Så man ser att det är möjligt menar jag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Olle: ja men släpper vi DIF förbi oss så måste vi ju ta oss förbi TVÅ andra lag. Jag föredrar om vi håller DIF bakom och tar oss förbi MIF
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
roger_sundsvall: Ja fyfan, sen 1-0 målet på under 20 sekunder har jag fortfarande vibrationer i arslet sen klacken hoppade och levde om! Enormt bra ös, bra med folk, lugna toner och en fullkomligt B R I L J A N T match av Timrå. Och ändå såg man sparsam ut med energin. Det här kan bli en succè imorgon detta.

Nu kör vi (vidare)!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Sputnik: känns som viktiga matcher nu mot DIF men vi ska ju definitivt hålla ögonen på Brynäs, Malmö och LHC också. Malmö möter LHC två gånger nu på kort tid, där får vi hoppas på LHC så klart men skulle Malmö vinna så är LHC nere i skiten igen. Brynäs har en radda bortamatcher kvar och i de få dom har kvar hemma så är det ”enklaste” motståndet Oskarshamn.

Vid total melt down och två raka torsk mot DIF så finns det ändå möjlighet till andra räddningsplankor.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Nisse på Mon or: Hästliniment och bit ihop! 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Nisse på Mon or: en lårkaka var väl ungefär det mest positiva skaderesultatet som kunde komma från den smällen. Krisar det så är det väl bara att trycka in några sprutor och köra. Hartmann behövs på isen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Kerstin_k: har inte den. Har bara Tele2appen. Går den bara i sändning en gång?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Jag är i grunden en optimistisk lagd person, utom när det gäller lag jag håller på. Inte ens en efter en 6-2 vinst i en livsviktig match får man känna sig glad. Räknar stenhårt att snart få läsa en rubrik på ST att Hartmann har fått en allvarlig skada och missar resten av säsongen.

Edit: Så FEL jag hade. Dock ändrar det inte min pessimism. Det finns alltid något annat som kan gå åt helvete.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
på plats
grym stämning
härlig match...snygga mål
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
JanneH: lårkaka, knäet klarade sig. Smärtan styr när Hartmann kan spela... söndag eller tisdag...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
josha840: Cmores app?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Hahl Bundy 2.0: kan man se reprisen nånstans ikväll, typ efter 20.00ish? Jag var på barnkalas förut och ska natta nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Jag tycker att vi gör det enkelt för oss för en gångs skull... Vi vinner båda mot Djurgården.
Vad skönt det vore...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
nila: ska man gissa att vi vinner mot Dif hemma men förlorar borta? Men då får vi inte drabbas av sjukdom och skador. Nåt nytt om Hartmann?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
nila: Djurgårdens William Ellund fick en tackling och utgick ikväll. En fördel oss om han inte kan spela imorgon
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Charliejfz: Lite högre tempo i RBK-Saik än Timråmatchen... Snyggt mål av Everberg!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
bar mofftak: Helt rätt, det är aldrig för sent att ge upp!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
kulltorp: Stort grattis TIK 😀👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
bar mofftak: timrå har tagit lika många poäng som Dif de 5 senaste, två poängmässigt formstarka lag iaf, seger behövs imorgon!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Andersson: Ja. Säsongens viktigaste matcher mot ett väldigt bra Djurgården. Jag har redan gett upp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Imorrn ja ..... nervös redan

18:00
Timrå IK - Djurgårdens IF NHC Arena
18:00
Linköping HC - IF Malmö Redhawks Saab Arena
18:00
Brynäs IF - Frölunda HC MonitorArena
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Timrå supporterklubb borde skicka en blomma till Enroth!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Andersson: Haha
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Straffläggningen blev inte så spännande då grannen jublade 2 sek före Örebros mål på mitt cmore . GÖTT
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Örebro tar det på straffar. 2 poäng upp till MIF nu och (lite) bättre målskillnad!
Låst ämne

2304818 · »