1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581119 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - DIF 2007-01-20

821403 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Någon som vet hur det gick för Koskinen och Sundh igår, skadade igen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Kerstin_k: Hmm, ja. Utan ljud visserligen. Vad är din fråga?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
fighter: Ta en titt på min profil så förstår du varför jag är lite extra lessen att inga bilder har kablats ut på nätet.

Förresten när jag ändå surrar om bilder från gårdagsmatchen. Är det nån här inne som tittade på highlightsen på hockeyligan.se från gårdagens match?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
LingaN: Tack. En till ärlig person.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Janken: Vad är det för fel på dig?
Jag har bland annat skrivit att detta var backarnas match och att Jonte Hedström är på väg åt rätt håll. Om jag sedan tycker det var dålig stämning så måste jag väl även få skriva detta? Får man inte skriva det man tycker, är det inte därför denna sidan finns till?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
fan vad skönt när vi ledde med 5-0 och sjöng kämpa djurgården haha
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Kerstin_k: Det var ju tekniska problem med webradion igår från timrå. Då var det säkert problem med tv ochså.Men varför gnälla över det? ni som bor däruppe kan ju matchen live.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
TD: Ja, vad hände egentligen vid nationalsången ??. Hur fel det än både lät och kändes så kunde jag inte låta bli att skratta åt en sådan felsägning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
LingaN: I så fall skall jag med omedelbar verkan sluta betala skatt *flina*. Jag vill inte bjuda ordningsmakten på gratismatcher med mina surt förvärvade pengar. Dom behöver jag för att köpa matchlotter ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Wayne Gresky: Om man nu ska kalla det Foppastraff eller om det är en Kenta Nilsson dragning.. En som lyckats med den i två straffläggningar känner ju de flesta här inne till också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Dåligt med publik och sjunga fel i nationalsången tur då att Timrå spelade bra, visst blir det tungt att matcha storlagen LHC Brynäs Modo m fl när det gäller publikt men det kommer nog till slutspelet, stämningen och Hedström framför allt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
mikenomad: He he sorry.."du är och du blir vad du var" ska det naturligtvis vara!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Wayne Gresky: Hmmm..."du är och förblir vad du var"..ja, utanför ockerbank-arena sjungs den så. Men därinne går den väl "du är och förblir efterbliven"..

"Lät fel"...mmm..kan förstå det. Men i övriga Sverige sjungs nationalsången UTAN banjo!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Gud vad galen jag blir att matchbilderna inte ligger ute på nätet. Varken SVT eller TV4 bjuder på dem. Visst, dom finns på hockeyligan... Men det är inte tillräckligt bra för mig :/
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Wayne Gresky: "du är och du blir vad du var" Är helt korrekt. Men du kanske sjunger "förblir var du var" vilket är helt åt Nolaskogs. Ska du försöka vara vass så ska du inte vara kass.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
LingaN: Varför klaga när vi vinner?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Abron: Äh... Poliserna ville se Timrå spöa DIF så de valde att gå in gratis genom att hitta på en ursäkt. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Klacken var idag faktist långt ifrån lika bra som man brukar vara. Jag kan hålla med om att den übersköna stämningen som brukar infinna sig vid vinster som dessa inte riktigt infann sig idag.

Nu hade vi tur att det gick så bra för Timrå eftersom det innebär att det känns roligare att stötta Timrå och att fler gör det. Men jag vettefasen hur det hade sett ut ifall vi hade torskat. Enligt mig så var detta den sämsta klackinsatsen för säsongen på hemmaplan. Den åsikten står jag för.

Kom ihåg att vi kan mycket bättre!
Nya tag nästa lördag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
73Sjöbba: Fast det är ju ändå en åsikt, och nationalsången bör man väl sjunga rätt. Hon var säkert nervös, stackarn, men vad gör det nu? Ingen bryr sig om det här i morgon. Jag har inte sett en match sen före jul någon gång, och har väl inget att jämföra med som er andra. Men, jag anser inte att Timrå var bra under dom första två perioderna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Strindlund: Det inte jag förstår är vad som var så roligt med tjejen som sjöng fel, hon lär nog skämts ögonen ur sig. Timrå var ju dålig enl. dig perra 1 och 2. Jag säger att du har fel. Fightingspiriten fanns där och Djurgården hade behövt höja sig bra många snäpp för att kunna rubba TIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Wayne Gresky: Jag håller med dig, angående nationalsång och ett urdåligt Djurgården. Vilket gjorde Timrå enbart, dålig, faktiskt. Åtminstone period 1 och 2.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
DJ Hemp: 5 - 0 med litet Madchester som grädde på moset.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Janken: Jag har sett att det tittar in modoiter i den här gästboken lite då och då och jag kände att jag ville skriva i en tråd som handlade om dagens match. Jag vet att många timråsupporters inte klarar av att ta till sig en icke inavlad matchrapport så du behöver inte känna dig ensam. Ta din snuttefilt när du sover i natt så ska du nog slippa mardrömmar om den hemske Wayne Gresky. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Wayne Gresky: Klart groggen är kvar i systemet, jag har inte slutat att fylla på än (8^(/)
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Laken:
Det är Jimmy H som saknas kanske.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
73Sjöbba: Du tycker inte att det var lite ojämnt? Jag tyckte att det var klasskillnad mellan lagen och att andra perioden slutade 0-0 var rätt fantastiskt. För timråsupportrar förstår jag att det måste ha varit en behaglig lördag. Jag tror att du inte fått ur all grogg ur systemet än. Du kan ju återkomma efter bakfyllan imorgon kväll. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Janken: ja o du gör det bra=).. har inte hunnit lyssna på alla låtar än dock då skolans lina inte är den snabbaste.. men det jag har hört tycker jag är bra..
så kepp the good work =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Wayne Gresky: Tvärtom, jag var på en stålande match och ett fantastikt resultat. Efter matchen for vi tiil en dukad otroligt god middag. Lite vin och groggdrickning. Med mitt inlägg var jag ironisk mot dig för att du kom med ett likvärdigt inlägg. Det är ingen anledning att du gör dig dum det är bara patetiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Nykteristen:
Intresset förefaller relativt svalt!

Men jag gör det för att jag själv tycker det är kul!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Wayne Gresky:
Och vem, här inne, är intresserad av dina verbala fekalier??
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Janken: det låter bra det.. jag ska hålla utkik på sidan.. finns för dåligt utbud av suportermusik=). .
AIK har trubaduren.. du kan bli Tiktrubaduren=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Nykteristen:
Kul!
Jag skall fixadatorn i veckan... Sedan kommer en version av "Banjo- banjo"
För tillfället går trummaskinen i otakt eftersom internminnet i datorn har kraschat...
Men den skall vara klar innan vi reser till Banjoskogen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
73Sjöbba: Jag vet bara resultatet. Eftersom jag var på min första timråmatch som inte var mot MoDo (det var gratisbiljetter) så tyckte jag att det var intressantare att kommentera den och lämna min rapport som ett någorlunda objektivt vittne (jag avskyr båda lagen) än att prata om en match jag inte sett. Tråkigt att du verkar ta illa upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
65selander:

Förvisso!
Men till o med RR2 var nöjd i kväll...
Vadär det som händer?
Inga diskussioner om vilka som skall bänkas, kickas och/eller bytas ut!
Laken kanske kan göra en... lista... över de som är mest negativa?
+ /- neggolista.
Fem + till den som lyckas utse den sämsta TIK-aren (Och motivera varför)
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Wayne Gresky: BTW Hur gick det mot tabelljumbon?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Janken: med risk för att vara sen i min kommentar måste jag säga att jag gillar hundhona sidan.. musiken ska bli en rutin att spela för alla här på skolans internat uutanför götet=)..
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Wayne Gresky:
Spelat banjo!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Janken: ang "neggo" så är väl alla utom tävlan så länge inte "ernie" dyker upp igen.

Luleå har ju tappat deras starka kort eftersom Kickan är avstängd en längre tid. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Wayne Gresky: De kanske sjöng det hela på fel ställe. Fjällhöga skog... ja du. Höga träd:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
El Aka Ali: Har vi spelat ikväll igen förresten? Räckte det inte med den vi spelade i eftermiddags?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Frisco: Correct, jag minns inte exakt hur framförandet gick, men det lät fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
El Aka Ali: Vi förlorar alltid mot skitlag (det är därför vi alltid förlorar mot er), det var förväntat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
73Sjöbba:

Nädu Sjöbba...
Jag är skitglad!

Jag tycker ändå att det är förvånansvärt lite neggo i kväll på HS..
Det brukar vara en intern tävling på HS efter matcerna om vem som kan gräva fram det mesta och bästa negativa..
Men i kväll verkar det bara vara "Laken" som är på hugget..
Men då han inte får något medhåll (RR2 har tagit en grogg och är nöjd) så verkar även "Laken" slakna...

Jag såg Kalle K missa en passningsmottagning på egna blå (Blev riktigt farligt) men ingen har kommenterat det.
Sen tror jag att det kränker de flesta "buttergökarna" att Styf gjorde ett mål och en ass i kväll (Han säger själv att Ryno styrde in 5-0 målet)


hem.bredband.net/hundhona
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Wayne Gresky: Modo gjorde en ny kalasmatch i kväll?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Wayne Gresky: ...du är och du blir vad du var

Det är ju rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Laken: Otroligt pinsamt att Timrå tar in folk att sjunga nationalsången som inte ens kan texten. Vi vred oss av skratt: "Du gamla du fria du fjällhöga skog" och "du är och du blir vad du var" var ett par av raderna i dagens ad lib-framträdande.

I övrigt kan vi säga att DIF var bra första minuten, sen var det match mot ett mål. Det gick egentligen inte att säga om Timrå var bra, så usla var Djurgården att den genomusle Lassila utsågs till främste dif-spelare understryker detta. Backlund lyckades hålla nollan trots att han såg riktigt darrig ut. Det var nog viktigt för hans självförtroende.

Läckert av Andersson att försöka sig på en foppastraffdragning. Sånt ger plus i kanten i WGs bok.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
DJ Hemp: Jag skriver bara vad jag tycker.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Abron: Har varit hos svågern och druckit grogg, är det bara jag som tycker att det var bra att vi vann?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Per HApps:

Och en buss ! Vadå typ min 4 timmar, å man visste inte mer ? Det är ju vi som betalar deras dåliga underättelse verksamhet.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2007-01-20
Janken:
Tydligen hade polisen fått indikationer på att ett större gäng från DIF var på väg upp.

Men hur troligt vore det egentligen då dom inte ens orkar att ta tunnelbanan från Tensta till Globenområdet?
Kommentera

821403 · »