1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581274 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2009-10-17

1189099 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
The Fat Bastard: Ja jag tror du lyckats förmedla ditt budskap nu! =)

Sonnenberg lär inte kunna bära hela tik men kanske kan han kunna knuffa igång maskineriet lite! lite tuffare, hårdare å rakare...

Jag anser kanske lite små naivt men ändå att det kan vända snart...

signa för hela fridens namn sonnenberg som tränare när han är klar som spelare!!!

Jag läste någonstans att challe kanske skulle sluta "hoppa på" enskilda spelare å isst läga energi på att lyfta det som är positivt.
Det tycker jag låter som ett vinnande koncept! Det ser lite skit nödigt ut på isen nu. man måste hitta självförtroende i små saker nu. Lander är en liten sak som är jävligt positiv! Sonnenberg verkade efter sitt intågande i timrå ifjol vara något av en självförtroende guru för allt runt omkring sig...
tror nästan att jag som timrå supporter blev lite rakare i ryggen när han dök upp till å mä! men något spel geni var han inte. En FARLIG eldsjäl utan tvekan.
sedan vill jag lyfta erixon jag vet att det är fler som givit honom beröm här
men lite till skadar inte! pärssinen har inte gått sönder än heller å han visar timrå hjärta tycker jag skapar saker offensivt å han tacklar ordentligt när han får chansen!

Jag vill gärna se tifon sedan premiären igen nästa hemma match...

Går det???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Anonymous:

Håller med.

Det behövs bättre analyTIKer nu, Challe, Linkan måste Bort snarast!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
RTS: Analysera, det skulle de ha gjort redan efter Brynäsmatchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17

Idag tycker iallafall att Jimmy visar ES-klass på sin matchanalys/Blogg "ingen Titel"

Nu gäller det för Timrå (Laget, Linkan, Challe, Tj) att snabbt som satan analysera vad det är som felar, försöka rätta till det o gå vidare.

VI måste vända detta nu, hur man gör det och vad som krävs är nu styrelsen jobb.

Behöver vi spelare?: så köp. Behövs det ändring?: så Sparka eller köp. Eller behövs det mer tid att spela ihop laget så: LÄR!!!.

Tror inte vi kan forsätta att ha den enormt stora spelaromsättningen vi har varje år. Skriv längre kontrakt med spelare man vet håller, ta hem spelare med Sundsvall/Timrå anknytning typ Crippe och låt det kosta.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Suck...håller med alla, men kan fortfarande inte sluta tänka på att:

* i spel 5-5 ser det (oftast) hyggligt ut

* Vi har inte förlorat någon match med mer än 2 mål

* Vi är nästan där, men bara nästan i så gott som alla förluster hittills

* Det är virrigt i egen zon, BP och PP (tränaransvar)

* Alla försöker positionera sig hela tiden, men rör inte på rören

* Djurgårn sköt ETT fucking skott i sista perren - å det satt....förstås
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Dallas: Ja han kan nog räkna med slutspelsbonuspengar i år. hade varit sämre med det i TIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Dallas: Antagligen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Pelle: Oscar är nog jätteledsen att han fick lämna Timrå. Komma till ett sånt skitlag som HV. -:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Johnny Hazard: ok fattar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Skarin: Har varit inne och googlat på välkammad.. men blev inte klokare.

Har aldrig varit inne tidigare men efter dagens match finns ingen återvändo.Men här inne kan ju vi tjata på men når ekot tränarkontor, styrelserum etc.

Har hitills varit en nöjd och glad sittplatsprenumerant som som glatt sett allt positivt och (faktiskt) både skriket, klappat och sjungit men idag orkade jag inte ens heja. Enda anledningen jag satt kvar var att jag åkte hockeybuss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Pelle: Jo då, jag förstår.

Kul med nytt och fräscht blod här inne också. Välkommen. Och välkammad utter, som Robert i Nilecity skulle sagt :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Skarin: tyvärr är det så speciellt när det har gällt nyförvärven det måste vara sportchefen som värvar.lill kenta gjorde en värvning under sin tid lee jinman.vi vet hur det gick.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Skarin:

En Djurgårdsjävel och en Sundsvallare leder Timrå IK...kan bara gå åt helvete!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Skarin: Spelar ingen roll vem som valde bort honom. Min poäng var att det som kännetecknat Timrå ersätts av annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Pelle: Kanske var så att Challe inte ville ha kvar hunden Sundh. Challe verkar ha mycket att säga till om han.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
superfalle: Inte säkert att du rätt. Lägg till Oscar Sundh, en elvisp som skrinnade efter pucken som vinthund efter en kanin. Han missde målet 4 gånger av fyra men åt puck om det behövdes. Linkan sa efter slutspelet ifjol att han karakteriserade vad en Timråspelare stod för. Vad hände... Han droppades. Precis vad dessa spelare representerade saknades ikväll. Jösses vad jag saknade "en defensiv center som inte kan göra mål" idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Raggaren Putte:

Man får det lag man förtjänar, visst är det lite och ingen klubbkänsla bland dagens lirare och tydligen prioriteras det inte så högt i klubben heller då man väljer bort lokalproducerade spelare mot andra utomsocknes pajasar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
RocknRolf2: Ditt senaste inlägg har dessvärre alla möjligheter att bli den framtida realiteten. Alla som nu är ansvariga för resultaten kommer egentligen inte att i slutändan ta något ansvar, då de alla har något annat att falla tillbaka på. Till viss del är det givetvis så därför att elitidrotten fungerar så numera.

Men just därför känns det extra viktigt att de som verkligen bryr sig ställer kravet på att man agerar, då de tidigare nämnda ur rent egoistiskt syfte inte kommer att agera särskilt snabbt då de inte har något särskilt att förlora på att saker rullar på i samma spår för länge.

De som står där med notan i slutändan är precis som du säger fansen och de verkliga eldsjälarna i klubben. Därför är det även härifrån som kraven på förändring snarast bör höras (mer än på ett hockeyforum).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
superfalle: Ehh, jag vill bara att gubbarna ska gå ut och dela ut en rejäl tackling, täcka skott med ansiktet. Hajaru inte tugget elle?

HJÄRTA!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
superfalle:
Han menar nog deras kämpaglöd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Johnny Hazard: mm . släpp bagarn och sanny nu .. jag trodde jesus stämpeln på dessa herrar var borta . pyrret kan man ju sakna .. men en halvdålig back och en defensiv center som inte kan göra mål är knappast vad som behövs
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
bejan: Tack gode gud att man jobbar den helgen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Nybbe: Ja du om inget radikalt händer blir det en 10-års sejour i ES och sen kan det gå som för Leksand!!Som tränare kan man iallafall kräva att spelarna TACKLAR om nu inte skillsen räcker till! Tyvärr Charles ,även jag tycker att du har legat i dödens samtliga matcher i år,undantaget linköpingsmatcen!!!IN MED NYTT BLOD!!!! Har man suttit och sett TIK-Järved på ståplats(450 åskådare),tycker jag att som supporter har man rätt att kräva mer av sitt lag och dess tränare!! Hur kul blir det för er som åker till Hovet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Johnny Hazard:

En bra tränare får sina spelare med sej. Challe får ut NOLL av spelarna.
Challe måste bort!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
The Fat Bastard: Helt klart att nåt är jävligt felande i föreningen för stunden. Hoppas att det händer nåt och att det inte lallas på i samma fotspår. Det enklaste är att sparka tränaren. Att sparka halva laget blir lite halvsvårt det.

Faan vad jag saknar Sanny och Bagarn i nuläget...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Johnny Hazard:

Det är nåt som är riktigt fel i Timrå IK just nu, nåt ruttet som måste bort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
The Fat Bastard: Hahaha, den var bra, vilket mästerverk en nattjävel som denna.

Nepp, nu måste det sparkas lite rövar, så här kan det inte fortgå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
RTS: o robert lind i kramfors
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Här kommer en favorit i repris. mike66´s bästa.


Natten har knappast givit någon värme, och i gryningen förebådar solen sin ankomst genom ett kallt vindil över den färglösa ispisten...

TIK:aren halvligger över några tallruskor utbredda på ispisten. TIK:arens ögon är vidöppna och rödsprängda av för litet sömn...

Delar av klacken däremot sover sin väpnarsömn under tunga ZzZzZzZnarkningar, vissa har somnat där de fallit ner från läktaren. Deras öppna munnar gapar mot stålbalkarna i taket där Strimmas ande svävar i det tysta...

Örnjävlarna vaknar vid det plötsliga vindstråket. De sträcker törstiga näbbar mot ispistens vita matta. De är magra och illa medfarna precis som sina upphovsherrar...

TIK:aren har stigit upp och gått ut på den sköra isen, sköljer sitt sönderbrända ansikte under ZzzZZzZambonins öppna kranar och de såriga läpparna.

Delar av klacken vänder sig i sömnen, den jämrar sig och river sig häftigt i slutspelsskägget. Ett ärr mitt på läppen lyser vitt genom smutsen. Tänderna är utslagna - någon, försök "Titta" om ni kan hitta dem...

TIK:aren återvänder till ispisten och faller på knä för universums härskare. Med slutna ögon och rynkad panna förrättar TIK:aren sin morgonbön. Händerna håller TIK:aren hårt sammanpressade och läpparna formar sig till ohörbara ord. TIK:arens ansikte är sorgset och förbittrat...

TIK:aren öppnar ögonen och stirrar rakt in i solen, som vältrar sig ur den disiga Bottenviken likt en uppsvälld döende örnjävel. Himlen är grå och orörlig, en kupa av bly. Ett moln står stumt och mörkt vid västra horisonten...

Högt uppe, knappt synlig, ligger en örnjävel på orörliga vingar. Hans skri är främmande och oroligt...

TIK:arens stora tall lyfter på kronan och susar o dusar. TIK:aren vänder sig om...

Bakom hans rygg står en mörkklädd man. Hans ansikte är mycket blekt och han håller händerna dolda i kappans vida veck...

TIK:aren: Vem är du?

DÖDEN: Jag är Döden...

o.s.v
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Lagkapten: Man tog en kille på chans bara. TJ sket på sig, blundade och pekade. Valet föll sedan på Stefan Lindqvist, en random snubbe huserandes i en liten betydelselös förening som skulle in och hålla direktansvar i Timrå. Man signade även Robban som lite av en brasklapp. Det är precis så man avvecklar en storhetstid.

Det är vi som kommer att få ta skiten, vi fans. Challe kan gå tillbaka till trav och tv och annat, han blir väl lessen att hans tränarkarriär kanske inte gick som han hoppades men efter nåt år så lär han väl inte bry sig särskilt. Han flyttar till Stockholm och kanske engagerar sig i nån klubb där. TJ kan köra Timrå i botten men ändå inte drabbas personligen, han har en lång karriär i ryggen att luta sig mot. Linkan kan tacka för äventyret och gå tillbaka dit han kom.
Spelarna kommer att gå till andra klubbar och fortsätta sitt liv i överflöd. Det var ju kul att vara i Timrå och tjäna bra pröjs, synd att det inte gick vägen, nu är det bara att fortsätta det här naiva livet i lyx nån annanstans. Kanske på östermalm med Carl Philip?

Svärmorsdrömmar sa du Challe? Varför plockar du inte in hårdare spelare då? Självmål...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17

Skarin: Skulle vara roligt att se Linkans "LISTA" idag.

Intressant att se den demontering Timrå genomgått de senaste åren.

Från att ha varit ett fruktat topplag som spelare vill medverka i, till en klubb som sjunker lika fort som Titanic.

Med Linkan som kapten o Challe som styrman kan vi inte annat än sjunka.

Förmodligen bara  Jimmy H som kan se nått possitivt  i det som sker i Tik just nu.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Vi ligger inte sist iaf :)

Vi får försöka hålla SSK och Modo bakom oss. Kanske också RBK. Nu vann ju SSK, så just nu är det kvalserien som gäller. Men när serien är slut måste dessa lag vara bakom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
...och Granath. Han växer och växer. Han spelar back.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Andersson: glömde honom godkänd ja
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Dream Team: Därför att knulla censurerades av mig själv och det gick inte hem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Lagkapten: Gabriel Karlsson tycker iaf jag är en bra värvning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Ambroo: = 6 poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Skarin: de ska skämmes tamefan.börjar undra om linkan har rätta blicken att värva spelare.kan bara ge sonntag godkänt av de nya
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Skarin: Matchens trendbrott (som vanligt när TIK är inblandade): Marcus "Cunt" Nilson spräckte sin målnolla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Skarin: klart det blir så
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
RocknRolf2: Exakt. Jag skulle vilja höra lite vad Challe och Linkan har att säga. Inte minst om sina egna insatser i TIK så här långt :) TJ kan också få vara med på ett hörn, hehe.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Manderville: Det är ju så att nuförtiden så spelar det egentligen ingen roll i det långa loppet för den enskilde spelaren att det går tungt för laget och att man i värsta fall riskerar att åka ur. Undantaget är väl möjligtvis de egna produkterna. Det här är nånting som skrämmer mig nåt oerhört. Flera är de klubbar vars tongivande spelare inför en kvalserie redan hittat en ny arbetsgivare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
TIKARN: Det fattar väl alla att ett lag som inte kämpar sig blodiga och presterar, inte drar folk speciellt inte i dessa bistra tider.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
...och nästa hemmamatch, d.v.s nästa lördag när självaste serieledarna kommer på besök, då blir det under 4. Det känns så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Ambroo: Det mest radikala som händer är att en förmodligen matchotränad Sonnenberg som redan skulle varit här kommer hit.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Ambroo: Jag gillar inte katter. Det är hundar som gäller för mig. Blodhundar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
TIKARN:

Man får den publik man förtjänar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
The Fat Bastard: egentligen ingen men om man ska få måste man ge, men kan inte bara få.
supporters behövs ju mest när det går tungt eller? om dom bara skulle vinna skulle dom ju kunna spel för tomma läktare
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Att lägga 100 kr på stå känns idiotiskt när spelare som tjänar mellan 40000 kr -250000 kr i månaden inte ens orkar åka skridskor.
Det är fan pinsamt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Man får skylla sig själv över publiksiffrorna. Intresset finns där ute i stugorna, men det gäller att kunna locka dem till rinken också.

TJ som ska vara så duktig med pengar kommer successivt att försämra klubbens ekonomi. Inte ens en så enkelt och fundamental grej som att fixa souvenirer som fansen vill ha klarar man av.

Själv har han det nog ganska bra ändå. Jobbar bakom stängda dörrar och med bra inkomst. Jag blir väldigt förvånad om vi överhuvudtaget hör så mycket som ett pip från Timrås ledning nu när det kör ihop sig. Jag skulle gärna vilja ha lite självinsikt från Challe och Linkan också. Det passade ju att kritisera några spelare innan säsongen, nu vill jag höra vad dem har att säga om sina egna insatser.
Kommentera

1189099 · »